Technologie v tramvaji (výzbroj, dveřní mechanismy atd.)

Archiv starých nebo neaktuálních příspěvků. Příspěvky, které přinášejí informace, jejíchž poselství již bylo naplněno v minulosti.

Moderátoři: DavidD, TRAM-FÓRUM

Zamčeno
MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Re: Technologie v tramvaji (výzbroj, dveřní mechanismy atd.)

Příspěvek od MF » 06.1.2008 13:14

Neví někdo jestli je u KTN možnost mnohočlenného řízení? Je mi jasné, že tam není zásuvka, ale jestli je možnost někde na svorkovnici připojit kabel se zásuvkami jako na klasickém KT8. Díky.

Uživatelský avatar
fricoolinek2
Uživatel
Příspěvky: 2601
Registrován: 23.3.2005 21:38
Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
Kontaktovat uživatele:

Re: Technologie v tramvaji (výzbroj, dveřní mechanismy atd.)

Příspěvek od fricoolinek2 » 05.1.2008 16:47

radek31 píše:pokud vím, tak Škodovka možnost nahrávání nabízela za příplatek 20 000/tramvaj - někdo rozhodnul, že to je zbytečné
Na ty dnešní ceny tramvají/výbavy to je pakatel... =D>

radek31
Moderátor
Příspěvky: 1713
Registrován: 02.7.2004 16:41
Bydliště: Modřany, kousek od smyčky Levského

Re: Technologie v tramvaji (výzbroj, dveřní mechanismy atd.)

Příspěvek od radek31 » 05.1.2008 10:10

pokud vím, tak Škodovka možnost nahrávání nabízela za příplatek 20 000/tramvaj - někdo rozhodnul, že to je zbytečné

Uživatelský avatar
Oskar
Uživatel
Příspěvky: 1212
Registrován: 10.6.2006 11:17
Bydliště: Ano
Kontaktovat uživatele:

Re: Ad nahrávání

Příspěvek od Oskar » 05.1.2008 9:07

No určitě by to bylo dobré pro prokazování viny u dopravních nehod, stejně tak jako odhalování nevhodného chování cestujících. Ale chtělo by to nahrávat všech 8 kamer... Pokud by stačila rychlost záznamu cca. 1 snímek za sekundu, dalo by se to zbastlit z obyč PC a multiplexoru, cena by rozhodně nepřesáhla 100kKč. Pokud by byl požadavek na nahrávání plnou rychlostí, bylo by to asi mnohem dražší...

gabuliatko
Uživatel
Příspěvky: 2861
Registrován: 10.10.2007 13:22

Re: Technologie v tramvaji (výzbroj, dveřní mechanismy atd.)

Příspěvek od gabuliatko » 05.1.2008 0:10

co sem slysel tak se to da nastavit
nahravani, rychlost levnych karet neni tak zavratna aby to na ne slo v takovem rozliseni a netusim k cemu by to bylo dobre

radek31
Moderátor
Příspěvky: 1713
Registrován: 02.7.2004 16:41
Bydliště: Modřany, kousek od smyčky Levského

Re: Technologie v tramvaji (výzbroj, dveřní mechanismy atd.)

Příspěvek od radek31 » 04.1.2008 23:22

nové 14T (nevím od jakého čísla - možná 21?) mají kamerový systém shodný s KT a je to tím pádem zrcadlově otočené (ale kdybych si mohl vybrat, tak bych to nechal jak to bylo, to zrcadlové otočení mi moc nesedí)

MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Re: Technologie v tramvaji (výzbroj, dveřní mechanismy atd.)

Příspěvek od MF » 04.1.2008 20:26

Oskar píše:Tipuji, že ne-e. Jsou to jenom taková modernější zrcátka.

BTW. Dá se nastavit na monitoru zrcadlový obraz, nebo ne? Co si z hlavy vybavuju, tak na RN2P jsem viděl zrcadlový obraz a na 14T jsem viděl nezrcadlový obraz. Ale nejsem si s tím vůbec jistý, a nevím, zda to nebyla jen předvolba řidiče.
Když se podíváš na kamery na KT a 14T tak na KT jsou na levé straně čočkou dopředu, kdežto na 14T jsou všechny čočkou dozadu, takže proto se u KT pohled na obrazovce zdá prapodivný. U 14T funkce zrcadlového otočení pokud vím nebyla (měsíc jsem s ní ale nejel) a u KT nevím, ale nejspíš nee.

MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Re: Technologie v tramvaji (výzbroj, dveřní mechanismy atd.)

Příspěvek od MF » 04.1.2008 20:23

fricoolinek2 píše:Nahrává se z kamer v KT8D5.NR2P a 14T nějaký záznam?
Ne. Ovšem ta možnost tu samozřejmě je. Stačilo by nějakých 15 minut. Vždyť dneska nějaká paměťová téměř bezedná karta není tak drahá a s ohledem na cenu celé tramvaje je to zanedbatelná položka. V případě potřeby by se dal záznam stopnout, aby se po těch 15ti minutách nezačal přehrávat... :idea:

Uživatelský avatar
Oskar
Uživatel
Příspěvky: 1212
Registrován: 10.6.2006 11:17
Bydliště: Ano
Kontaktovat uživatele:

Re: Technologie v tramvaji (výzbroj, dveřní mechanismy atd.)

Příspěvek od Oskar » 04.1.2008 20:21

Tipuji, že ne-e. Jsou to jenom taková modernější zrcátka.

BTW. Dá se nastavit na monitoru zrcadlový obraz, nebo ne? Co si z hlavy vybavuju, tak na RN2P jsem viděl zrcadlový obraz a na 14T jsem viděl nezrcadlový obraz. Ale nejsem si s tím vůbec jistý, a nevím, zda to nebyla jen předvolba řidiče.

Uživatelský avatar
fricoolinek2
Uživatel
Příspěvky: 2601
Registrován: 23.3.2005 21:38
Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
Kontaktovat uživatele:

Re: Technologie v tramvaji (výzbroj, dveřní mechanismy atd.)

Příspěvek od fricoolinek2 » 04.1.2008 20:16

Nahrává se z kamer v KT8D5.NR2P a 14T nějaký záznam?

MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Re: Technologie v tramvaji (výzbroj, dveřní mechanismy atd.)

Příspěvek od MF » 31.12.2007 15:57

radek31 píše:jen dodám, že u T6A5 tl. V-0 taky vypne ventilátory pulzních měničů
Jo, na to jsem zapoměl, u KT je to také samozřejmě vypíná.

radek31
Moderátor
Příspěvky: 1713
Registrován: 02.7.2004 16:41
Bydliště: Modřany, kousek od smyčky Levského

Re: Technologie v tramvaji (výzbroj, dveřní mechanismy atd.)

Příspěvek od radek31 » 31.12.2007 15:30

jen dodám, že u T6A5 tl. V-0 taky vypne ventilátory pulzních měničů

MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Re: Z Postřehů v terénu

Příspěvek od MF » 31.12.2007 14:52

Oskar píše:K OT v "Postřehy z terénu":

Jak se chovají tlačítka VÝHYBKA "0" a VÝHYBKA "1" na různých vozech? Třeba jak je to s vypínáním jízdy, topení, apod. ?
Předně: tlačítko V-1 má každý vůz, V-0 jen některé vozy.

U T3SU je tlačítko V-0 (i když se tam tak neznačí) nad vypínačí kaloriferu a topení do salonu. Po jeho stisku dochází k odpadnutí stykačů kaloriferu a topení a tudíž k zamezení velkého odběru proudu z troleje s možností přestavení výhybek. Zejména Oerlikonů.

T3M2 z PVC - tam si nevybavuji jestli to tam je jako na SU. S těmito vozy nejezdím už delší dobu.

T6A5 jako na SU s tím, že toto tlačítko je sdruženo s tlačítkem mycího stroje a s tlačítkem odbavení max. relé.

KT8 - funkce odpruženého paketového vypínače je opět stejná jak na SU s tím, že se navíc vypínají větráky brzdových odporů. Zamezení nežádoucího přestavení výhybky lze též pomocí tl. mycí stroj (osobně jsem používal raději než pakeťák). V-O na pakeťáku totiž blokuje jízdu. Pokud zůstane sepnut ať v poloze V-O či V-1 vůz nejede a je nutné použít přepínač záskoku jízdy, který jízdu umožní.

KTN - obdoba T6, akorát není kombinace s tl. MR, ten je samostatně. Navíc se vypíná rekuperace.

14T a T3RP + mod. jako KTN. U T3RP se funkce V-O nepřenáší na další vozy. 14T - V-O vypíná taktéž jízdu. Pokud tl zůstane spečeno, tak lze odjet na HP2.
Tak snad jsem řekl vše. Ještě - T6, KT, T3RP, KTN, 14T tlačítkem V-1 se vypíná jízda.

Uživatelský avatar
Oskar
Uživatel
Příspěvky: 1212
Registrován: 10.6.2006 11:17
Bydliště: Ano
Kontaktovat uživatele:

Z Postřehů v terénu

Příspěvek od Oskar » 31.12.2007 14:36

K OT v "Postřehy z terénu":

Jak se chovají tlačítka VÝHYBKA "0" a VÝHYBKA "1" na různých vozech? Třeba jak je to s vypínáním jízdy, topení, apod. ?

Uživatelský avatar
PvvS
Uživatel
Příspěvky: 1403
Registrován: 15.11.2003 20:20
Bydliště: DP Sestroslav & DP Amberovy Lazne
Kontaktovat uživatele:

Re: Technologie v tramvaji (výzbroj, dveřní mechanismy atd.)

Příspěvek od PvvS » 15.12.2007 21:01

No hlavne by tram na zeleznici vesele propadavala. Nehlede na pravdepodobny vykolejeni na prvni vexli, nebo srdcovce. Ne nadarmo jsou na zeleznici u takovych zarizeni instalovany opornice.
V ostrave , kosicich a kdysi v brne se dalo s zeleznicnima vagonama jezdit pouze po nekterych tratich a po nekterych usecich. Ona vetsina zeleznicnich vagonu povazuje oblouk s polomerem pod nejakych 60-80m za povel ven z koleji a jizda rovne.

Staci se podivat na roztec naprav u zeleznicnich nakladnich vozu , nebo u podvozkovych na roztec podvozku. To nedosahovaly ani nektery dlouhy dvounapravaky.
Tady je vcelku pekne videt rozdil mezi np3, np4 a sirokopatni
http://mhdpraha.wz.cz/gallery/picture.p ... expand=all

Zamčeno