Technologie v tramvaji (výzbroj, dveřní mechanismy atd.)
Moderátoři: DavidD, TRAM-FÓRUM
Re: Technologie v tramvaji (výzbroj, dveřní mechanismy atd.)
Neví někdo jestli je u KTN možnost mnohočlenného řízení? Je mi jasné, že tam není zásuvka, ale jestli je možnost někde na svorkovnici připojit kabel se zásuvkami jako na klasickém KT8. Díky.
- fricoolinek2
- Uživatel
- Příspěvky: 2601
- Registrován: 23.3.2005 21:38
- Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
- Kontaktovat uživatele:
Re: Technologie v tramvaji (výzbroj, dveřní mechanismy atd.)
Na ty dnešní ceny tramvají/výbavy to je pakatel...radek31 píše:pokud vím, tak Škodovka možnost nahrávání nabízela za příplatek 20 000/tramvaj - někdo rozhodnul, že to je zbytečné
-
- Moderátor
- Příspěvky: 1713
- Registrován: 02.7.2004 16:41
- Bydliště: Modřany, kousek od smyčky Levského
Re: Technologie v tramvaji (výzbroj, dveřní mechanismy atd.)
pokud vím, tak Škodovka možnost nahrávání nabízela za příplatek 20 000/tramvaj - někdo rozhodnul, že to je zbytečné
Re: Ad nahrávání
No určitě by to bylo dobré pro prokazování viny u dopravních nehod, stejně tak jako odhalování nevhodného chování cestujících. Ale chtělo by to nahrávat všech 8 kamer... Pokud by stačila rychlost záznamu cca. 1 snímek za sekundu, dalo by se to zbastlit z obyč PC a multiplexoru, cena by rozhodně nepřesáhla 100kKč. Pokud by byl požadavek na nahrávání plnou rychlostí, bylo by to asi mnohem dražší...
-
- Uživatel
- Příspěvky: 2861
- Registrován: 10.10.2007 13:22
Re: Technologie v tramvaji (výzbroj, dveřní mechanismy atd.)
co sem slysel tak se to da nastavit
nahravani, rychlost levnych karet neni tak zavratna aby to na ne slo v takovem rozliseni a netusim k cemu by to bylo dobre
nahravani, rychlost levnych karet neni tak zavratna aby to na ne slo v takovem rozliseni a netusim k cemu by to bylo dobre
-
- Moderátor
- Příspěvky: 1713
- Registrován: 02.7.2004 16:41
- Bydliště: Modřany, kousek od smyčky Levského
Re: Technologie v tramvaji (výzbroj, dveřní mechanismy atd.)
nové 14T (nevím od jakého čísla - možná 21?) mají kamerový systém shodný s KT a je to tím pádem zrcadlově otočené (ale kdybych si mohl vybrat, tak bych to nechal jak to bylo, to zrcadlové otočení mi moc nesedí)
Re: Technologie v tramvaji (výzbroj, dveřní mechanismy atd.)
Když se podíváš na kamery na KT a 14T tak na KT jsou na levé straně čočkou dopředu, kdežto na 14T jsou všechny čočkou dozadu, takže proto se u KT pohled na obrazovce zdá prapodivný. U 14T funkce zrcadlového otočení pokud vím nebyla (měsíc jsem s ní ale nejel) a u KT nevím, ale nejspíš nee.Oskar píše:Tipuji, že ne-e. Jsou to jenom taková modernější zrcátka.
BTW. Dá se nastavit na monitoru zrcadlový obraz, nebo ne? Co si z hlavy vybavuju, tak na RN2P jsem viděl zrcadlový obraz a na 14T jsem viděl nezrcadlový obraz. Ale nejsem si s tím vůbec jistý, a nevím, zda to nebyla jen předvolba řidiče.
Re: Technologie v tramvaji (výzbroj, dveřní mechanismy atd.)
Ne. Ovšem ta možnost tu samozřejmě je. Stačilo by nějakých 15 minut. Vždyť dneska nějaká paměťová téměř bezedná karta není tak drahá a s ohledem na cenu celé tramvaje je to zanedbatelná položka. V případě potřeby by se dal záznam stopnout, aby se po těch 15ti minutách nezačal přehrávat...fricoolinek2 píše:Nahrává se z kamer v KT8D5.NR2P a 14T nějaký záznam?
Re: Technologie v tramvaji (výzbroj, dveřní mechanismy atd.)
Tipuji, že ne-e. Jsou to jenom taková modernější zrcátka.
BTW. Dá se nastavit na monitoru zrcadlový obraz, nebo ne? Co si z hlavy vybavuju, tak na RN2P jsem viděl zrcadlový obraz a na 14T jsem viděl nezrcadlový obraz. Ale nejsem si s tím vůbec jistý, a nevím, zda to nebyla jen předvolba řidiče.
BTW. Dá se nastavit na monitoru zrcadlový obraz, nebo ne? Co si z hlavy vybavuju, tak na RN2P jsem viděl zrcadlový obraz a na 14T jsem viděl nezrcadlový obraz. Ale nejsem si s tím vůbec jistý, a nevím, zda to nebyla jen předvolba řidiče.
- fricoolinek2
- Uživatel
- Příspěvky: 2601
- Registrován: 23.3.2005 21:38
- Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
- Kontaktovat uživatele:
Re: Technologie v tramvaji (výzbroj, dveřní mechanismy atd.)
Nahrává se z kamer v KT8D5.NR2P a 14T nějaký záznam?
Re: Technologie v tramvaji (výzbroj, dveřní mechanismy atd.)
Jo, na to jsem zapoměl, u KT je to také samozřejmě vypíná.radek31 píše:jen dodám, že u T6A5 tl. V-0 taky vypne ventilátory pulzních měničů
-
- Moderátor
- Příspěvky: 1713
- Registrován: 02.7.2004 16:41
- Bydliště: Modřany, kousek od smyčky Levského
Re: Technologie v tramvaji (výzbroj, dveřní mechanismy atd.)
jen dodám, že u T6A5 tl. V-0 taky vypne ventilátory pulzních měničů
Re: Z Postřehů v terénu
Předně: tlačítko V-1 má každý vůz, V-0 jen některé vozy.Oskar píše:K OT v "Postřehy z terénu":
Jak se chovají tlačítka VÝHYBKA "0" a VÝHYBKA "1" na různých vozech? Třeba jak je to s vypínáním jízdy, topení, apod. ?
U T3SU je tlačítko V-0 (i když se tam tak neznačí) nad vypínačí kaloriferu a topení do salonu. Po jeho stisku dochází k odpadnutí stykačů kaloriferu a topení a tudíž k zamezení velkého odběru proudu z troleje s možností přestavení výhybek. Zejména Oerlikonů.
T3M2 z PVC - tam si nevybavuji jestli to tam je jako na SU. S těmito vozy nejezdím už delší dobu.
T6A5 jako na SU s tím, že toto tlačítko je sdruženo s tlačítkem mycího stroje a s tlačítkem odbavení max. relé.
KT8 - funkce odpruženého paketového vypínače je opět stejná jak na SU s tím, že se navíc vypínají větráky brzdových odporů. Zamezení nežádoucího přestavení výhybky lze též pomocí tl. mycí stroj (osobně jsem používal raději než pakeťák). V-O na pakeťáku totiž blokuje jízdu. Pokud zůstane sepnut ať v poloze V-O či V-1 vůz nejede a je nutné použít přepínač záskoku jízdy, který jízdu umožní.
KTN - obdoba T6, akorát není kombinace s tl. MR, ten je samostatně. Navíc se vypíná rekuperace.
14T a T3RP + mod. jako KTN. U T3RP se funkce V-O nepřenáší na další vozy. 14T - V-O vypíná taktéž jízdu. Pokud tl zůstane spečeno, tak lze odjet na HP2.
Tak snad jsem řekl vše. Ještě - T6, KT, T3RP, KTN, 14T tlačítkem V-1 se vypíná jízda.
Z Postřehů v terénu
K OT v "Postřehy z terénu":
Jak se chovají tlačítka VÝHYBKA "0" a VÝHYBKA "1" na různých vozech? Třeba jak je to s vypínáním jízdy, topení, apod. ?
Jak se chovají tlačítka VÝHYBKA "0" a VÝHYBKA "1" na různých vozech? Třeba jak je to s vypínáním jízdy, topení, apod. ?
- PvvS
- Uživatel
- Příspěvky: 1403
- Registrován: 15.11.2003 20:20
- Bydliště: DP Sestroslav & DP Amberovy Lazne
- Kontaktovat uživatele:
Re: Technologie v tramvaji (výzbroj, dveřní mechanismy atd.)
No hlavne by tram na zeleznici vesele propadavala. Nehlede na pravdepodobny vykolejeni na prvni vexli, nebo srdcovce. Ne nadarmo jsou na zeleznici u takovych zarizeni instalovany opornice.
V ostrave , kosicich a kdysi v brne se dalo s zeleznicnima vagonama jezdit pouze po nekterych tratich a po nekterych usecich. Ona vetsina zeleznicnich vagonu povazuje oblouk s polomerem pod nejakych 60-80m za povel ven z koleji a jizda rovne.
Staci se podivat na roztec naprav u zeleznicnich nakladnich vozu , nebo u podvozkovych na roztec podvozku. To nedosahovaly ani nektery dlouhy dvounapravaky.
Tady je vcelku pekne videt rozdil mezi np3, np4 a sirokopatni
http://mhdpraha.wz.cz/gallery/picture.p ... expand=all
V ostrave , kosicich a kdysi v brne se dalo s zeleznicnima vagonama jezdit pouze po nekterych tratich a po nekterych usecich. Ona vetsina zeleznicnich vagonu povazuje oblouk s polomerem pod nejakych 60-80m za povel ven z koleji a jizda rovne.
Staci se podivat na roztec naprav u zeleznicnich nakladnich vozu , nebo u podvozkovych na roztec podvozku. To nedosahovaly ani nektery dlouhy dvounapravaky.
Tady je vcelku pekne videt rozdil mezi np3, np4 a sirokopatni
http://mhdpraha.wz.cz/gallery/picture.p ... expand=all