Technologie v tramvaji (výzbroj, dveřní mechanismy atd.)

Archiv starých nebo neaktuálních příspěvků. Příspěvky, které přinášejí informace, jejíchž poselství již bylo naplněno v minulosti.

Moderátoři: DavidD, TRAM-FÓRUM

Odeslatod MOp v 26.5.2005 12:58

Jabberwocky napsal:No, to jsem se také chtěl zeptat - jestli řidičům ze všeho toho bzučení občas nejde hlava kolem. Já strávím v tramvaji tak půl hodiny, ale co lidé, kteří v ní sedí celou směnu? T3M si s sebou vezou dudáckou kapelu, v Alstomech běhají v podpalubí svišti a T6A5 sedí na střeše včelí roj. Nebo aspoň pořádný čmelák. KT8D5 už je čirá hrůza, tam se otvírají nahlas i dveře. A všechno v ní příšerně rachtá.

paklize v tom sedis x hodin kazdy den, tak uz ti to neprijde. spise te pak zacinaji rusit zvonici mobilni telefony, ci hlasite rozhovory cestujicich, ktere nemuzes nikdy doposlouchat :-D
MOp
 

Odeslatod Jabberwocky v 26.5.2005 12:43

No, to jsem se také chtěl zeptat - jestli řidičům ze všeho toho bzučení občas nejde hlava kolem. Já strávím v tramvaji tak půl hodiny, ale co lidé, kteří v ní sedí celou směnu? T3M si s sebou vezou dudáckou kapelu, v Alstomech běhají v podpalubí svišti a T6A5 sedí na střeše včelí roj. Nebo aspoň pořádný čmelák. KT8D5 už je čirá hrůza, tam se otvírají nahlas i dveře. A všechno v ní příšerně rachtá.
Jabberwocky
 

Odeslatod Tramvajáček v 26.5.2005 11:03

Mne osobne teda nejvice vadi zvukove efekty vyplyvajici z celkove ergonomie jednotlivch tram vozů a z toho jak do sebe jednotlive funkcni prvky vozů zapadají. Z tohoto hlediska mi jako nejlepší vychází T3 (reko variace T3). Jet KT8D5, T6A5 nebo i Anitrou je z tohoto hlediska vcelku hrůza. U T3 posloucháte třeba Progres, ale jinak je to podle mě "nejtišší" tramvaj. 8-)
Tramvajáček
 

Odeslatod Jabberwocky v 25.5.2005 22:06

Hm. A když už jsme u těch zvukových efektů - proč některým typům skřípou při zastavení brzdy? Dělají to tuším hodně KT8D5, někdy i T6A5.
Jabberwocky
 

Odeslatod PvvS v 25.5.2005 21:41

zcela prvni byla upravena K1 , alias funkcni vzorek KT4. Ale tam neslo o prototyp vyzbroje, spis o overeni principu
Uživatelský avatar
PvvS
Uživatel
 
Založen: 15.11.2003 20:20
Bydliště: DP Sestroslav & DP Amberovy Lazne

Aha. A starší typy pulsní regulaci nemají?

Odeslatod Marek v 25.5.2005 21:31

Jabberwocky napsal:Aha. A starší typy pulsní regulaci nemají?
Jako třeba T1 nebo dvouosý vozy? NE, ty opravdu pulzní regulaci nemají.

K pulzní regulaci jsou potřeba elektronické spínací prvky (nejprve to byly tyristory, později i tranzisotory). První tramvaje s pulzní regulací v Praze byly T3M.
Marek
Uživatel
 
Založen: 16.11.2003 20:12
Bydliště: Praha

Odeslatod Jabberwocky v 25.5.2005 21:24

Aha. A starší typy pulsní regulaci nemají?
Jabberwocky
 

Re: zvukoví efektové

Odeslatod XSC v 25.5.2005 20:08

Gagarin napsal:
MOp napsal:je to jednoduche- knourani zpusobuji elektrosoucastky, ktere umoznuji rekuperaci.


Pri rozjíždění? Rekuperace? :|


Kňourání způsobuje pulzní regulace. SS napájení je rozsekáno na impulzy a takto vzniklý střídavý proud při průchodu prvky s převážně indukčním charakterem vybudí mechanickou odezvu.
Takže dnes jediná tramvaj co nekňučí je klasická T3 (+SUCS), všechny modernější už ano.
XSC
Uživatel
 
Založen: 19.11.2004 21:38
Bydliště: 8,24,B

Re: zvukoví efektové

Odeslatod Gagarin v 25.5.2005 18:59

MOp napsal:
Jabberwocky napsal:Mám doztaz zcela amatérský - proč některé tramvaje při rozjíždění a brždění různě "kňourají" a jiné ne? Jaká součástka to způsobuje?

na to ti nejlepe odpovi nejaky elektrotechnik . pvvs se hlasi :-D

je to jednoduche- knourani zpusobuji elektrosoucastky, ktere umoznuji rekuperaci.


Pri rozjíždění? Rekuperace? :|
Uživatelský avatar
Gagarin
Uživatel
 
Založen: 18.11.2003 16:49
Bydliště: Jednu tram. smyčku slyším, jednu TT a železnici v dálce vidím a jedna žel. trať mi stojí pod okny.

Re: zvukoví efektové

Odeslatod MOp v 25.5.2005 18:49

Jabberwocky napsal:Mám doztaz zcela amatérský - proč některé tramvaje při rozjíždění a brždění různě "kňourají" a jiné ne? Jaká součástka to způsobuje?

na to ti nejlepe odpovi nejaky elektrotechnik . pvvs se hlasi :-D

je to jednoduche- knourani zpusobuji elektrosoucastky, ktere umoznuji pulzni regulaci.
Naposledy upravil MOp dne 26.5.2005 7:39, celkově upraveno 1
MOp
 

Zvukové efekty pražských tramvají

Odeslatod Jabberwocky v 25.5.2005 18:27

Mám doztaz zcela amatérský - proč některé tramvaje při rozjíždění a brždění různě "kňourají" a jiné ne? Jaká součástka to způsobuje?
Jabberwocky
 

Odeslatod Petr Ch. v 20.4.2005 7:54

PvvS napsal:Nikoliv el. proud prochazi pouze pres uhlikove/medene/hlinikove listy navrcholu a pak je veden silnoproudym kabelem dolu. U kloubu je mozne videt dilatacni smycky.


Ty "dilatační smyčky" nejsou dilatační smyčky žádného kabelu, ale kablíky přemosťující klouby, aby proud netekl tím kloubem, neboť by to nedělalo zrovna moc pěkné věci :) Jinak je proud veden samozřejmě celou konstrukcí PTG, žádný kabel tam není a odporu bych se nebál - ta konstrukce má celkově dost velký průřez :)
Petr Ch.
 

Odeslatod Phabbey v 18.4.2005 18:55

Díky vám oběma za odpovědi.
Uživatelský avatar
Phabbey
Uživatel
 
Založen: 24.4.2004 20:31
Bydliště: Praha

Odeslatod 9001 v 18.4.2005 18:52

Phabbey napsal:
Tonda Ježek napsal:Ty druhé jsou takovéto...myslím si, že právě o těchto se zde diskutuje...

takže před těmito a po modro-žlutém plastu byly ještě jedny, že?


Ne. Vůz byl celkové opravě osazen modrožlutými sedačkami a teď má tyhle.
Uživatelský avatar
9001
Uživatel
 
Založen: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.

Odeslatod Tonda Ježek v 18.4.2005 18:34

Phabbey napsal:
Tonda Ježek napsal:Ty druhé jsou takovéto...myslím si, že právě o těchto se zde diskutuje...

takže před těmito a po modro-žlutém plastu byly ještě jedny, že?


Koukám, žes stačil zareagovat, ještě než jsem se opravil...ty na fotce následovaly po těch žluto-modrých.
Uživatelský avatar
Tonda Ježek
Uživatel
 
Založen: 30.11.2003 22:54

PředchozíDalší

Zpět na Archiv

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 2 návštevníků

cron