Technologie v tramvaji (výzbroj, dveřní mechanismy atd.)

Archiv starých nebo neaktuálních příspěvků. Příspěvky, které přinášejí informace, jejíchž poselství již bylo naplněno v minulosti.

Moderátoři: DavidD, TRAM-FÓRUM

Zamčeno
MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Re: Technologie v tramvaji (výzbroj, dveřní mechanismy atd.)

Příspěvek od MF » 11.7.2008 20:25

DavidD píše:Blokování dveří..je možno v dnešní době se rozjet s otevřenými dveřmi u T3?Kdysi byl přepínač na palubní desce blokování rozjezdu nebo dveří..ale ten nějak zmizel. Jak se to řeší dnes?
Předně, název blokování dveří je né úplně správný. Spíš by se ten vypínač měl jmenovat "vyřazení blokování jízdy otevřenými dveřmi". Ale to jen tak na okraj.

K otázce: Možné to je, pokud bude na sólo voze vyjmuta pojistka signalizace, tak se 2. a 3. dveře začnou uzavírat. První na samostatný vypínač se dají trvale otevřít. Pokud se vyjmou pojistky dveř a následně pojistka signalizace, tak pak dveře zůstanou logicky otevřené všechny.

V případě dvojice je to obdobné. Pro jízdu s nedovřenými dveřmi třeba v případě poruchy je nutno vyjmout tu pojistku signalizace na obou vozech i když je závada jen na jednom z vozů.

Co se týká závad v obvodu signalizace, tak to je na sóle snadno rozpoznatelné - jak jsem psal výše - na sóle nelze otevřít dveře, kromě prvních a nesvítí kontrolky čelistí. Na dvojici je to takové složitější. Je-li závada na 1. voze, tak kontrolky čelistí svítí i jízda by měla být nedovřenými dveřmi blokována a řidič závadu pozná tak, že kontrolka dveří zhasíná po zadání jzdy společně s kontrolkami čelistí.

Je-li závada na 2. voze, tak řidič nemá šanci závadu odhalit. Jízda by též měla být blokována, ale řká se že být blokována nemusí. Já jsem to kdysi zkoušel ještě s jedním kolegou, který dveře držel otevřené já různě vyndaval pojistky. No, budu to muset někdy zopakovat :)

Další možnosti jízdy s otevřenými dveřmi samozřejmě jsou - přidržet relé v poj. skříňce, vypodložit vačku ve dveřním pohonu atd. atd.

Uživatelský avatar
Oskar
Uživatel
Příspěvky: 1212
Registrován: 10.6.2006 11:17
Bydliště: Ano
Kontaktovat uživatele:

Re: Technologie v tramvaji (výzbroj, dveřní mechanismy atd.)

Příspěvek od Oskar » 11.6.2008 23:13

Poznamenám, že jsem dnes viděl sluníčko, kterak s otevřenými dveřmi couvalo. Tak jsem začal zkoumat, jestli je to nějak možné u T3 a dospěl jsem k tomu, že ne. Jediná výjimka pro navolený směr vzad je totiž v tom, že není třeba držet sešlápnutou šlapku bdělosti, což už je jaksi k ničemu... 8-)

Uživatelský avatar
DavidD
Uživatel
Příspěvky: 1610
Registrován: 10.5.2006 17:36

Re: Technologie v tramvaji (výzbroj, dveřní mechanismy atd.)

Příspěvek od DavidD » 11.6.2008 23:07

Blokování dveří..je možno v dnešní době se rozjet s otevřenými dveřmi u T3?Kdysi byl přepínač na palubní desce blokování rozjezdu nebo dveří..ale ten nějak zmizel. Jak se to řeší dnes?

Uživatelský avatar
Fořtík
Uživatel
Příspěvky: 2418
Registrován: 13.11.2003 22:51
Bydliště: Přijde den, kdy to odtajním! ;-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Technologie v tramvaji (výzbroj, dveřní mechanismy atd.)

Příspěvek od Fořtík » 08.6.2008 16:23

radek31 píše:potvrzuji, že to už opravdu nějaký ten měsíc funguje, ale s jednou výjimkou
pokud jsou mezi zastávkama 2 výhybky ovládané rádiem (a mezi nima inframaják, který Apex informuje o tom, že má změnit vysílaný signál k přestavení), tak tu druhou si musí řidič při síťovém režimu pohlídat sám (Smích. nádr., Koh-i-noor->Oblouková, Albertov->Výtoň, Stross->Vltavská, Palmovka a to je snad vše? ....)
Florenc->Bílá Labuť :wink:
jsem děsně chytrej, ale nevěděl bych to, kdybych jí dneska nedráždil...

radek31
Moderátor
Příspěvky: 1711
Registrován: 02.7.2004 16:41
Bydliště: Modřany, kousek od smyčky Levského

Re: Technologie v tramvaji (výzbroj, dveřní mechanismy atd.)

Příspěvek od radek31 » 08.6.2008 11:09

potvrzuji, že to už opravdu nějaký ten měsíc funguje, ale s jednou výjimkou
pokud jsou mezi zastávkama 2 výhybky ovládané rádiem (a mezi nima inframaják, který Apex informuje o tom, že má změnit vysílaný signál k přestavení), tak tu druhou si musí řidič při síťovém režimu pohlídat sám (Smích. nádr., Koh-i-noor->Oblouková, Albertov->Výtoň, Stross->Vltavská, Palmovka a to je snad vše? ....)

Uživatelský avatar
dušan
Uživatel
Příspěvky: 655
Registrován: 03.4.2004 10:02
Bydliště: v roce 2015 u nové tramvajové trati, tedy dá-li Bůh,Bém a DP

Re: Technologie v tramvaji (výzbroj, dveřní mechanismy atd.)

Příspěvek od dušan » 08.6.2008 7:26

Oskar píše:Že by první vlašťovka? =D>
když jsem byl na posledním školení před 14 dny, mluvilo se tam o tom, že by to již mělo fungovat. zkoušeno to opravdu bylo na cvičných vozech a já po této informaci zkoušel jet se síťákem na na normální lince a opravdu se mi nastavalo i automatické stavění cesty - takže to snad konečně již funguje.

Uživatelský avatar
Oskar
Uživatel
Příspěvky: 1212
Registrován: 10.6.2006 11:17
Bydliště: Ano
Kontaktovat uživatele:

Re: Technologie v tramvaji (výzbroj, dveřní mechanismy atd.)

Příspěvek od Oskar » 07.6.2008 22:22

http://www.tramvajplus.cz píše:Fotodokumentaci z přestavby vozu 5523 na stránkách neuvádíme. Byla shodná jako u vozu 5516 a tyto dva cvičné vozy T3R.P jsou téměř totožné. Zajímavostí na těchto vozech je úprava softwaru APEXU, která umožňuje jízdu na síťový režim a zároveň využití automatického přestavování výhybek ovládaných radiovým signálem. Systém je ve zušebním provozu.
Že by první vlašťovka? =D>

Uživatelský avatar
Oskar
Uživatel
Příspěvky: 1212
Registrován: 10.6.2006 11:17
Bydliště: Ano
Kontaktovat uživatele:

Re: Technologie v tramvaji (výzbroj, dveřní mechanismy atd.)

Příspěvek od Oskar » 06.6.2008 18:11

http://www.sdp-cr.cz/archiv/rizeni01.doc - tady je asi nejvíc, co se dá o IBIS zjistit... Bohužel stále je toho málo.

Jinak se obávám, že jde o nějakou normu a jak známo, normy se prodávají az těžké peníze, aby měli normotvůrci na živobytí...

Uživatelský avatar
PvvS
Uživatel
Příspěvky: 1394
Registrován: 15.11.2003 20:20
Bydliště: DP Sestroslav & DP Amberovy Lazne
Kontaktovat uživatele:

Re: Technologie v tramvaji (výzbroj, dveřní mechanismy atd.)

Příspěvek od PvvS » 06.6.2008 15:07

Jj, panely maji vlastni databazi (Proto se vyskytuji ruzny koniny a averze) .
P.S. Je nekde rozumny popis IBIS ? Urovne , parity..

Savs se se mnou odmita bavit i kdyz mu vyhrozu a nadavam.

Uživatelský avatar
Radek
Uživatel
Příspěvky: 1344
Registrován: 19.7.2004 10:00
Bydliště: Tento vlak tam končí
Kontaktovat uživatele:

Re: Technologie v tramvaji (výzbroj, dveřní mechanismy atd.)

Příspěvek od Radek » 06.6.2008 13:39

Potvrdit nemůžu, ale rozhodně se tam dá zobrazit alfabeta:-)

Uživatelský avatar
Oskar
Uživatel
Příspěvky: 1212
Registrován: 10.6.2006 11:17
Bydliště: Ano
Kontaktovat uživatele:

Re: Technologie v tramvaji (výzbroj, dveřní mechanismy atd.)

Příspěvek od Oskar » 06.6.2008 13:02

No a jestli jsou propojeny přímo reproduktory, pak by mě zajímalo, jak se řeší jejich přizpůsobování k výstupu hlásiče. Zatěžovací impedance hlásiče by se v takovém případě měnila od počtu vozů, což by asi nebylo dobře.

BTW: vygůglil jsem, že IBIS má rychlost 1200 bps. a dále taky to, že texty a grafika, co se zobrazují na transparentech BUSE jsou uloženy přímo v těch transparentech :shock: Může to někdo potvrdit/vyvrátit?

Uživatelský avatar
Bald
Uživatel
Příspěvky: 248
Registrován: 09.6.2005 13:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Technologie v tramvaji (výzbroj, dveřní mechanismy atd.)

Příspěvek od Bald » 06.6.2008 12:46

Oskar: Jsou propojeny reproduktory mnohočetným kabelem. Už od nepaměti. Případně upřesním, až vyštrachám schema, z depa jsem už 10 let a zrovna nejlíp si to nepamatuju...

Uživatelský avatar
Oskar
Uživatel
Příspěvky: 1212
Registrován: 10.6.2006 11:17
Bydliště: Ano
Kontaktovat uživatele:

Dotaz na OIS

Příspěvek od Oskar » 06.6.2008 11:47

Mám tu dotaz na OIS:

Co všechno (z OISu) je propojeno v mnohočlenném řízení?

Zcela jistě bude propojena sběrnice IBIS/IPIS, ale mám takový pocit, že tam někde ještě musí být propojeno audio. Jinak by nastala zajímavá situace, kdyby hlásiče dvou vozů neměly stejný obsah, a hlavně by nebylo možné hlásit do druhého vozu orálně. (Sice parametry sběrnice IBIS/IPIS nemůžu vygůglit, ale předpokládám, že digitalizované audio se přes ní neprotlačí).

MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Re: Technologie v tramvaji (výzbroj, dveřní mechanismy atd.)

Příspěvek od MF » 08.5.2008 13:43

pterodaktyl píše:Chtěl bych se zeptat,jakou výhodu mají elektrohydraulické brzdiče proti elektromagnetickým? Napadá mě samočinné vymezení opotřebení brzdového obložení a větší brzdící účinek při menších rozměrech.Je v elektrohydraulické soustavě brzdová kapalina jako u auta nebo je tam hydraulický olej?
díky
Je tam olej. Řekl bych, že úspora je zejména v síti 24V. K odjištění el-mag. brzdiče je potřeba 24V a dosti vysokého proudu. Dále je možné i docela plynule brzdit touto brzdou (u tram se nepoužívá). 14T při odbrždění bez proudu 600V brzdí jen pomocí kotoučové brzdy ovládané tlakem oleje a dá se v celku pěkně brzdu regulovat na rozdíl od el-mag brzdiče, kde je pouze stav odbržděno - zabržděno...

pterodaktyl
Uživatel
Příspěvky: 23
Registrován: 09.3.2008 20:44
Bydliště: kraj Vysočina

Re: Technologie v tramvaji (výzbroj, dveřní mechanismy atd.)

Příspěvek od pterodaktyl » 08.5.2008 12:02

Chtěl bych se zeptat,jakou výhodu mají elektrohydraulické brzdiče proti elektromagnetickým? Napadá mě samočinné vymezení opotřebení brzdového obložení a větší brzdící účinek při menších rozměrech.Je v elektrohydraulické soustavě brzdová kapalina jako u auta nebo je tam hydraulický olej?
díky

Zamčeno