Re: Technologie v tramvaji (výzbroj, dveřní mechanismy atd.)
Napsal: 27.3.2009 23:03
Díky za odpověď. Takže až si někdo ve vozovně sestaví osmivozovku, asi mu to nebude hlásit
Jediné fórum, které je v úpadku!
http://tram-forum.prazsketramvaje.cz/
http://tram-forum.prazsketramvaje.cz/viewtopic.php?f=20&t=585
Padly mě du rukou při uklízení stará schemata a vzpoměl jsem si na zde minulý rok nedořešenou reprosoustavu ve voze T3. Takže - spojeny jsou 3 reproduktory (dle tvaru a průměru tuším ARZ 572) s impedancí 4? do série, obvod reproduktorů je přímo napojen do zásuvky MŘ. Koncový zesilovač určitě 4? zvládne, takže v trojici vozů by měl být spokojený. Toto zapojení částečně řeší i hlasitost, která zůstává po spojení vozů takřka na stejné úrovni.Oskar píše:No a jestli jsou propojeny přímo reproduktory, pak by mě zajímalo, jak se řeší jejich přizpůsobování k výstupu hlásiče. Zatěžovací impedance hlásiče by se v takovém případě měnila od počtu vozů, což by asi nebylo dobře.
Tomu mám rozumět tak, že když tramvaj vypínám, tak LS neteče proud, který by dělal oblouk? dík.Bald píše:Oblouk kravál dělá. Když si zkoušíš LS na 24V, má jen o něco silnější zvuk než třeba reverzy. Však je taky krapet větší. Pokud přerušíš nášlap při 500A, je rána daleko větší než při 250A. Při zkratu je to rána jak z děla. Když vypínáš např. vůz T3M, stejný linkový stykač při rozepnutí ani nevnímáš. Vysvětlení těchto nesrovnalostí - oblouk kravál dělá.
Oblouk kravál nedělá... LS musí spínat a rozpínat rychle a proto je to takový kravál. Eletrický oblouk se tam každopádně vytahuje a je zhášen komorou, ve kterých jsou jeho kontakty...Karosák píše:Technická Co na linkáči způsobuje to typické klapání, které může přerůst v ohňostroj Je to elektrický oblouk, nebo odpadávající kotva ...dík
No zvuk u brzdění je jiný než býval. Kdysi býval takový jaký popisuješ, dnes ale má stejnou frekvenci, ale mění se při brzděni intenzita zvuku, řekl bych. Někde je mam nahrané, zkusím to najít. Jinak mohl by jsi trochu odborněji popsat :vyzbroj pracuje s pomernou konstantni frekvenci??? to by mě zajímaloAlex píše:Diky za Bratislavu.
Co se tyka zvuku pri brzdeni TV3 v Praze, tak rekl bych, ze je to uplne stejny "kraval" jako pred 10 lety. Zvuk je ten stejny jako u KT8 v Brne, Plzni, Strausbergu atd. Slysite pri brzdeni ruzne vysky tonu diky ruznym frekvencim, zpocatku hlubsi ton, pak (to zavisi na rychlosti vozu resp. stupni brzdy) vyska tonu stoupa a na konci EDB zase klesa. Takova "pisen", ovsem ne tak vyrazna, je slyset i pri rozjezdu vozu s klasickou TV3 v jinych mestech. Jinak v Praze - po uprave mate pri rozjezdu stejny ton, protoze vyzbroj pracuje s pomernou konstantni frekvenci.