Technologie v tramvaji (výzbroj, dveřní mechanismy atd.)

Archiv starých nebo neaktuálních příspěvků. Příspěvky, které přinášejí informace, jejíchž poselství již bylo naplněno v minulosti.

Moderátoři: DavidD, TRAM-FÓRUM

Zamčeno
MOp

Příspěvek od MOp » 26.5.2005 13:58

Jabberwocky píše:No, to jsem se také chtěl zeptat - jestli řidičům ze všeho toho bzučení občas nejde hlava kolem. Já strávím v tramvaji tak půl hodiny, ale co lidé, kteří v ní sedí celou směnu? T3M si s sebou vezou dudáckou kapelu, v Alstomech běhají v podpalubí svišti a T6A5 sedí na střeše včelí roj. Nebo aspoň pořádný čmelák. KT8D5 už je čirá hrůza, tam se otvírají nahlas i dveře. A všechno v ní příšerně rachtá.
paklize v tom sedis x hodin kazdy den, tak uz ti to neprijde. spise te pak zacinaji rusit zvonici mobilni telefony, ci hlasite rozhovory cestujicich, ktere nemuzes nikdy doposlouchat :-D

Jabberwocky

Příspěvek od Jabberwocky » 26.5.2005 13:43

No, to jsem se také chtěl zeptat - jestli řidičům ze všeho toho bzučení občas nejde hlava kolem. Já strávím v tramvaji tak půl hodiny, ale co lidé, kteří v ní sedí celou směnu? T3M si s sebou vezou dudáckou kapelu, v Alstomech běhají v podpalubí svišti a T6A5 sedí na střeše včelí roj. Nebo aspoň pořádný čmelák. KT8D5 už je čirá hrůza, tam se otvírají nahlas i dveře. A všechno v ní příšerně rachtá.

Tramvajáček

Příspěvek od Tramvajáček » 26.5.2005 12:03

Mne osobne teda nejvice vadi zvukove efekty vyplyvajici z celkove ergonomie jednotlivch tram vozů a z toho jak do sebe jednotlive funkcni prvky vozů zapadají. Z tohoto hlediska mi jako nejlepší vychází T3 (reko variace T3). Jet KT8D5, T6A5 nebo i Anitrou je z tohoto hlediska vcelku hrůza. U T3 posloucháte třeba Progres, ale jinak je to podle mě "nejtišší" tramvaj. 8-)

Jabberwocky

Příspěvek od Jabberwocky » 25.5.2005 23:06

Hm. A když už jsme u těch zvukových efektů - proč některým typům skřípou při zastavení brzdy? Dělají to tuším hodně KT8D5, někdy i T6A5.

Uživatelský avatar
PvvS
Uživatel
Příspěvky: 1394
Registrován: 15.11.2003 20:20
Bydliště: DP Sestroslav & DP Amberovy Lazne
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od PvvS » 25.5.2005 22:41

zcela prvni byla upravena K1 , alias funkcni vzorek KT4. Ale tam neslo o prototyp vyzbroje, spis o overeni principu

Marek
Uživatel
Příspěvky: 192
Registrován: 16.11.2003 20:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Aha. A starší typy pulsní regulaci nemají?

Příspěvek od Marek » 25.5.2005 22:31

Jabberwocky píše:Aha. A starší typy pulsní regulaci nemají?
Jako třeba T1 nebo dvouosý vozy? NE, ty opravdu pulzní regulaci nemají.

K pulzní regulaci jsou potřeba elektronické spínací prvky (nejprve to byly tyristory, později i tranzisotory). První tramvaje s pulzní regulací v Praze byly T3M.

Jabberwocky

Příspěvek od Jabberwocky » 25.5.2005 22:24

Aha. A starší typy pulsní regulaci nemají?

XSC
Uživatel
Příspěvky: 1523
Registrován: 19.11.2004 21:38
Bydliště: 8,24,B

Re: zvukoví efektové

Příspěvek od XSC » 25.5.2005 21:08

Gagarin píše:
MOp píše: je to jednoduche- knourani zpusobuji elektrosoucastky, ktere umoznuji rekuperaci.
Pri rozjíždění? Rekuperace? :|
Kňourání způsobuje pulzní regulace. SS napájení je rozsekáno na impulzy a takto vzniklý střídavý proud při průchodu prvky s převážně indukčním charakterem vybudí mechanickou odezvu.
Takže dnes jediná tramvaj co nekňučí je klasická T3 (+SUCS), všechny modernější už ano.

Uživatelský avatar
Gagarin
Uživatel
Příspěvky: 295
Registrován: 18.11.2003 16:49
Bydliště: Jednu tram. smyčku slyším, jednu TT a železnici v dálce vidím a jedna žel. trať mi stojí pod okny.
Kontaktovat uživatele:

Re: zvukoví efektové

Příspěvek od Gagarin » 25.5.2005 19:59

MOp píše:
Jabberwocky píše:Mám doztaz zcela amatérský - proč některé tramvaje při rozjíždění a brždění různě "kňourají" a jiné ne? Jaká součástka to způsobuje?
na to ti nejlepe odpovi nejaky elektrotechnik . pvvs se hlasi :-D

je to jednoduche- knourani zpusobuji elektrosoucastky, ktere umoznuji rekuperaci.
Pri rozjíždění? Rekuperace? :|

MOp

Re: zvukoví efektové

Příspěvek od MOp » 25.5.2005 19:49

Jabberwocky píše:Mám doztaz zcela amatérský - proč některé tramvaje při rozjíždění a brždění různě "kňourají" a jiné ne? Jaká součástka to způsobuje?
na to ti nejlepe odpovi nejaky elektrotechnik . pvvs se hlasi :-D

je to jednoduche- knourani zpusobuji elektrosoucastky, ktere umoznuji pulzni regulaci.
Naposledy upravil(a) MOp dne 26.5.2005 8:39, celkem upraveno 1 x.

Jabberwocky

Zvukové efekty pražských tramvají

Příspěvek od Jabberwocky » 25.5.2005 19:27

Mám doztaz zcela amatérský - proč některé tramvaje při rozjíždění a brždění různě "kňourají" a jiné ne? Jaká součástka to způsobuje?

Petr Ch.

Příspěvek od Petr Ch. » 20.4.2005 8:54

PvvS píše:Nikoliv el. proud prochazi pouze pres uhlikove/medene/hlinikove listy navrcholu a pak je veden silnoproudym kabelem dolu. U kloubu je mozne videt dilatacni smycky.
Ty "dilatační smyčky" nejsou dilatační smyčky žádného kabelu, ale kablíky přemosťující klouby, aby proud netekl tím kloubem, neboť by to nedělalo zrovna moc pěkné věci :) Jinak je proud veden samozřejmě celou konstrukcí PTG, žádný kabel tam není a odporu bych se nebál - ta konstrukce má celkově dost velký průřez :)

Uživatelský avatar
Phabbey
Uživatel
Příspěvky: 266
Registrován: 24.4.2004 21:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Phabbey » 18.4.2005 19:55

Díky vám oběma za odpovědi.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9608
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od 9001 » 18.4.2005 19:52

Phabbey píše:
Tonda Ježek píše:Ty druhé jsou takovéto...myslím si, že právě o těchto se zde diskutuje...
takže před těmito a po modro-žlutém plastu byly ještě jedny, že?
Ne. Vůz byl celkové opravě osazen modrožlutými sedačkami a teď má tyhle.

Uživatelský avatar
Tonda Ježek
Uživatel
Příspěvky: 1080
Registrován: 30.11.2003 22:54
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tonda Ježek » 18.4.2005 19:34

Phabbey píše:
Tonda Ježek píše:Ty druhé jsou takovéto...myslím si, že právě o těchto se zde diskutuje...
takže před těmito a po modro-žlutém plastu byly ještě jedny, že?
Koukám, žes stačil zareagovat, ještě než jsem se opravil...ty na fotce následovaly po těch žluto-modrých.

Zamčeno