Stránka 33 z 37

Napsal: 26.5.2005 13:58
od MOp
Jabberwocky píše:No, to jsem se také chtěl zeptat - jestli řidičům ze všeho toho bzučení občas nejde hlava kolem. Já strávím v tramvaji tak půl hodiny, ale co lidé, kteří v ní sedí celou směnu? T3M si s sebou vezou dudáckou kapelu, v Alstomech běhají v podpalubí svišti a T6A5 sedí na střeše včelí roj. Nebo aspoň pořádný čmelák. KT8D5 už je čirá hrůza, tam se otvírají nahlas i dveře. A všechno v ní příšerně rachtá.
paklize v tom sedis x hodin kazdy den, tak uz ti to neprijde. spise te pak zacinaji rusit zvonici mobilni telefony, ci hlasite rozhovory cestujicich, ktere nemuzes nikdy doposlouchat :-D

Napsal: 26.5.2005 13:43
od Jabberwocky
No, to jsem se také chtěl zeptat - jestli řidičům ze všeho toho bzučení občas nejde hlava kolem. Já strávím v tramvaji tak půl hodiny, ale co lidé, kteří v ní sedí celou směnu? T3M si s sebou vezou dudáckou kapelu, v Alstomech běhají v podpalubí svišti a T6A5 sedí na střeše včelí roj. Nebo aspoň pořádný čmelák. KT8D5 už je čirá hrůza, tam se otvírají nahlas i dveře. A všechno v ní příšerně rachtá.

Napsal: 26.5.2005 12:03
od Tramvajáček
Mne osobne teda nejvice vadi zvukove efekty vyplyvajici z celkove ergonomie jednotlivch tram vozů a z toho jak do sebe jednotlive funkcni prvky vozů zapadají. Z tohoto hlediska mi jako nejlepší vychází T3 (reko variace T3). Jet KT8D5, T6A5 nebo i Anitrou je z tohoto hlediska vcelku hrůza. U T3 posloucháte třeba Progres, ale jinak je to podle mě "nejtišší" tramvaj. 8-)

Napsal: 25.5.2005 23:06
od Jabberwocky
Hm. A když už jsme u těch zvukových efektů - proč některým typům skřípou při zastavení brzdy? Dělají to tuším hodně KT8D5, někdy i T6A5.

Napsal: 25.5.2005 22:41
od PvvS
zcela prvni byla upravena K1 , alias funkcni vzorek KT4. Ale tam neslo o prototyp vyzbroje, spis o overeni principu

Aha. A starší typy pulsní regulaci nemají?

Napsal: 25.5.2005 22:31
od Marek
Jabberwocky píše:Aha. A starší typy pulsní regulaci nemají?
Jako třeba T1 nebo dvouosý vozy? NE, ty opravdu pulzní regulaci nemají.

K pulzní regulaci jsou potřeba elektronické spínací prvky (nejprve to byly tyristory, později i tranzisotory). První tramvaje s pulzní regulací v Praze byly T3M.

Napsal: 25.5.2005 22:24
od Jabberwocky
Aha. A starší typy pulsní regulaci nemají?

Re: zvukoví efektové

Napsal: 25.5.2005 21:08
od XSC
Gagarin píše:
MOp píše: je to jednoduche- knourani zpusobuji elektrosoucastky, ktere umoznuji rekuperaci.
Pri rozjíždění? Rekuperace? :|
Kňourání způsobuje pulzní regulace. SS napájení je rozsekáno na impulzy a takto vzniklý střídavý proud při průchodu prvky s převážně indukčním charakterem vybudí mechanickou odezvu.
Takže dnes jediná tramvaj co nekňučí je klasická T3 (+SUCS), všechny modernější už ano.

Re: zvukoví efektové

Napsal: 25.5.2005 19:59
od Gagarin
MOp píše:
Jabberwocky píše:Mám doztaz zcela amatérský - proč některé tramvaje při rozjíždění a brždění různě "kňourají" a jiné ne? Jaká součástka to způsobuje?
na to ti nejlepe odpovi nejaky elektrotechnik . pvvs se hlasi :-D

je to jednoduche- knourani zpusobuji elektrosoucastky, ktere umoznuji rekuperaci.
Pri rozjíždění? Rekuperace? :|

Re: zvukoví efektové

Napsal: 25.5.2005 19:49
od MOp
Jabberwocky píše:Mám doztaz zcela amatérský - proč některé tramvaje při rozjíždění a brždění různě "kňourají" a jiné ne? Jaká součástka to způsobuje?
na to ti nejlepe odpovi nejaky elektrotechnik . pvvs se hlasi :-D

je to jednoduche- knourani zpusobuji elektrosoucastky, ktere umoznuji pulzni regulaci.

Zvukové efekty pražských tramvají

Napsal: 25.5.2005 19:27
od Jabberwocky
Mám doztaz zcela amatérský - proč některé tramvaje při rozjíždění a brždění různě "kňourají" a jiné ne? Jaká součástka to způsobuje?

Napsal: 20.4.2005 8:54
od Petr Ch.
PvvS píše:Nikoliv el. proud prochazi pouze pres uhlikove/medene/hlinikove listy navrcholu a pak je veden silnoproudym kabelem dolu. U kloubu je mozne videt dilatacni smycky.
Ty "dilatační smyčky" nejsou dilatační smyčky žádného kabelu, ale kablíky přemosťující klouby, aby proud netekl tím kloubem, neboť by to nedělalo zrovna moc pěkné věci :) Jinak je proud veden samozřejmě celou konstrukcí PTG, žádný kabel tam není a odporu bych se nebál - ta konstrukce má celkově dost velký průřez :)

Napsal: 18.4.2005 19:55
od Phabbey
Díky vám oběma za odpovědi.

Napsal: 18.4.2005 19:52
od 9001
Phabbey píše:
Tonda Ježek píše:Ty druhé jsou takovéto...myslím si, že právě o těchto se zde diskutuje...
takže před těmito a po modro-žlutém plastu byly ještě jedny, že?
Ne. Vůz byl celkové opravě osazen modrožlutými sedačkami a teď má tyhle.

Napsal: 18.4.2005 19:34
od Tonda Ježek
Phabbey píše:
Tonda Ježek píše:Ty druhé jsou takovéto...myslím si, že právě o těchto se zde diskutuje...
takže před těmito a po modro-žlutém plastu byly ještě jedny, že?
Koukám, žes stačil zareagovat, ještě než jsem se opravil...ty na fotce následovaly po těch žluto-modrých.