Stránka 36 z 37

Re: Technologie v tramvaji (výzbroj, dveřní mechanismy atd.)

Napsal: 14.4.2005 22:45
od Fořtík
Martin.KT8D5 píše:Nesouhlasim, pokud je řidič lempl, tak se tim dost fest ztácí čas. Třeba v centru bych tuto funkci vyloženě zakázal v době od 6:00-21:00
A jakou funkci na vliv toho tlačítka má řidič. Formulaci řidič-lempl v tomto ohledu absolutně nechápu. :?

Re: Technologie v tramvaji (výzbroj, dveřní mechanismy atd.)

Napsal: 14.4.2005 22:43
od Martin.KT8D5
Béďa Trávníček píše:
DJ_RADIO2 píše:Nu, tak proč se na to léto tato funkce nevypne? :)
Ale mě to celkem vyhovuje, když sedim vedle dvěří, neruší mě otvírání dvěří, ikdyž nikdo nenastupuje.
Proč by se měla vypínat? Však je to k užitku... když chce někdo vystupovat, tak si zmáčkne talčítko... to snad ještě není takový problém...
Nesouhlasim, pokud je řidič lempl, tak se tim dost fest ztácí čas. Třeba v centru bych tuto funkci vyloženě zakázal v době od 6:00-21:00

Re: Technologie v tramvaji (výzbroj, dveřní mechanismy atd.)

Napsal: 14.4.2005 22:38
od Pajda
Tonda Ježek píše: Šetří se tím dveřní pohony a v zimě se minimalizuje i únik tepla z vozu...
z hlediska úspory tepla by bylo ideální umožnit cestujícím i zavírat dveře. Vždyť to dnes umí i vlak.

Re: Technologie v tramvaji (výzbroj, dveřní mechanismy atd.)

Napsal: 14.4.2005 22:27
od Béďa Trávníček
DJ_RADIO2 píše:Nu, tak proč se na to léto tato funkce nevypne? :)
Ale mě to celkem vyhovuje, když sedim vedle dvěří, neruší mě otvírání dvěří, ikdyž nikdo nenastupuje.
Proč by se měla vypínat? Však je to k užitku... když chce někdo vystupovat, tak si zmáčkne talčítko... to snad ještě není takový problém...

Re: Technologie v tramvaji (výzbroj, dveřní mechanismy atd.)

Napsal: 14.4.2005 22:24
od DJ_RADIO2
Nu, tak proč se na to léto tato funkce nevypne? :)
Ale mě to celkem vyhovuje, když sedim vedle dvěří, neruší mě otvírání dvěří, ikdyž nikdo nenastupuje.
Béďa Trávníček píše:
Tonda Ježek píše:Šetří se tím dveřní pohony a v zimě se minimalizuje i únik tepla z vozu...
Je to hlavně kvůli tomu úniku tepla, někdy v zimě je to celkem znát... Protože pokud je opravdu venku kosa a sedíte proti dveřím, tak to není niktěrak příjemné... :(

Re: Technologie v tramvaji (výzbroj, dveřní mechanismy atd.)

Napsal: 14.4.2005 22:21
od Béďa Trávníček
Tonda Ježek píše:
DJ_RADIO2 píše:Mě by třeba zajímalo, k čemu je tlačítko dveří. Počítání počtu cestujících těžko, spotřeba el taky něni nějak závratná...?
Šetří se tím dveřní pohony a v zimě se minimalizuje i únik tepla z vozu...
Je to hlavně kvůli tomu úniku tepla, někdy v zimě je to celkem znát... Protože pokud je opravdu venku kosa a sedíte proti dveřím, tak to není niktěrak příjemné... :(

Re: Technologie v tramvaji (výzbroj, dveřní mechanismy atd.)

Napsal: 14.4.2005 22:05
od Tonda Ježek
DJ_RADIO2 píše:Mě by třeba zajímalo, k čemu je tlačítko dveří. Počítání počtu cestujících těžko, spotřeba el taky něni nějak závratná...?
Šetří se tím dveřní pohony a v zimě se minimalizuje i únik tepla z vozu...

Napsal: 14.4.2005 21:36
od slimman
PvvS píše:Fortik : Nezapominej na to ze jde o cize buzene motory. Tam by baterie nemusela stacit, proudy jsou dost znacny
Ale vždyť ty stejnosměrné motory jsou zapojeny jako sériové. Cize buzené mají např. T3M made in Škoda, ne?

Napsal: 14.4.2005 19:35
od DJ_RADIO2
Pokud tedy zarivky bez trakcniho proudu nesviti, tak jak to, ze sviti na usecich, kde se nesmi odebirat trakcni proud?
Stava se nekdy na troleji, ze by kolisalo (napr. pretizenim) napeti?
PvvS píše:Nezastavila by sama. Ridic musi zastavit a s pomoci mechanickych brzd zabezpecit vozidlo.

Pri vypadku se dvere daji otevrit elektricky. Tam baterie zafunguji . POkud zustaen tramvaj stat v izolovanym useku, tak u dvojcete obcas pomuze duhy vuz, u KT8 druhy sberac. Pripadne nasledujici souprava . POkud vypadne proud, tak zde nepomuze nic a vuz se stava prekazkou provozu

Re: Technologie v tramvaji (výzbroj, dveřní mechanismy atd.)

Napsal: 14.4.2005 19:32
od Fořtík
DJ_RADIO2 píše:Takze pri vypadku proudu se dvere daji otevrit i elektronicky nebo jen mechanicky?
Dveřní mechanismy jsou napájeny 24V, jsou tedy otevřít elektricky.

Napsal: 14.4.2005 19:31
od PvvS
Nezastavila by sama. Ridic musi zastavit a s pomoci mechanickych brzd zabezpecit vozidlo.

Pri vypadku se dvere daji otevrit elektricky. Tam baterie zafunguji . POkud zustaen tramvaj stat v izolovanym useku, tak u dvojcete obcas pomuze duhy vuz, u KT8 druhy sberac. Pripadne nasledujici souprava . POkud vypadne proud, tak zde nepomuze nic a vuz se stava prekazkou provozu

Re: Technologie v tramvaji (výzbroj, dveřní mechanismy atd.)

Napsal: 14.4.2005 19:28
od DJ_RADIO2
Tak to asi nebyl vypadek, kdyz jak trvidte, tramvaj by se z kopce zastavila pri ztrate 600V.
Jen me vrta hlavou, co kdyz zustane stat tramvaj na krizovatce nebo tak, vznikne obrovska kolona...
Takze pri vypadku proudu se dvere daji otevrit i elektronicky nebo jen mechanicky?
Fořtík píše:
DJ_RADIO2 píše:Takze jen osvetleni a pocitac a vysilacka jako v metru? S tim osvetlenim bych si nebyl tak jsitej. JEdnou jsem jel takhle z Cervenho vrchu dolu na Dejvickou a jeden usek troleje byl bez proudu a vypadlo i osvtleni. Nastasti to bylo z kopce a tak tramavaj za chvili vjela na trolej pod napetim.
Btw. Jak jsou vlastne reseny ty usecniky proudu na trati?
Kdepak, osvětlení ve vozech T3 - T3M je napojeno přímo na 600 V. Proto dojde ke zhasnutí hlavního zářivkového osvětlení. Svítí pouze nouzové, nad každými dveřmi.
PvvS píše:No pokud vim tak pokud tramvaj nema trolejovy napeti, tak ma zakazanou jizdu z kopce. Motory jsou buzeny trolejovym napetim a celistovy a kolejovy brzdy jsou napajeny z baterii. V pripade selhani by to bylo asi kruty.
Vzhledem k tomu, že jde o - velmi zjednodušeně řečeno - přepólování motorů, není elektrodynamická brzda závislá na napětí v troleji. Problém tvoří zrychlovač - při ztrátě 600V ss nemá zajištěné chlazení, proto se musí zastavit.

Napsal: 14.4.2005 19:25
od PvvS
Fortik : Nezapominej na to ze jde o cize buzene motory. Tam by baterie nemusela stacit, proudy jsou dost znacny

Re: Technologie v tramvaji (výzbroj, dveřní mechanismy atd.)

Napsal: 14.4.2005 19:24
od Fořtík
DJ_RADIO2 píše:Takze jen osvetleni a pocitac a vysilacka jako v metru? S tim osvetlenim bych si nebyl tak jsitej. JEdnou jsem jel takhle z Cervenho vrchu dolu na Dejvickou a jeden usek troleje byl bez proudu a vypadlo i osvtleni. Nastasti to bylo z kopce a tak tramavaj za chvili vjela na trolej pod napetim.
Btw. Jak jsou vlastne reseny ty usecniky proudu na trati?
Kdepak, osvětlení ve vozech T3 - T3M je napojeno přímo na 600 V. Proto dojde ke zhasnutí hlavního zářivkového osvětlení. Svítí pouze nouzové, nad každými dveřmi.
PvvS píše:No pokud vim tak pokud tramvaj nema trolejovy napeti, tak ma zakazanou jizdu z kopce. Motory jsou buzeny trolejovym napetim a celistovy a kolejovy brzdy jsou napajeny z baterii. V pripade selhani by to bylo asi kruty.
Vzhledem k tomu, že jde o - velmi zjednodušeně řečeno - přepólování motorů, není elektrodynamická brzda závislá na napětí v troleji. Problém tvoří zrychlovač - při ztrátě 600V ss nemá zajištěné chlazení, proto se musí zastavit.

Napsal: 14.4.2005 19:08
od PvvS
No pokud vim tak pokud tramvaj nema trolejovy napeti, tak ma zakazanou jizdu z kopce. Motory jsou buzeny trolejovym napetim a celistovy a kolejovy brzdy jsou napajeny z baterii. V pripade selhani by to bylo asi kruty.

Osvetleni z baterii umely nektery vozy po uprave . Jinak byly zarivky spojeny do serie a napajeny z troleje. Proto zhasinani na sekcich. Baterie zivi vnejsi osvetleni, brzdy a vysilacku.