Doprava na letiště

Archiv starých nebo neaktuálních příspěvků. Příspěvky, které přinášejí informace, jejíchž poselství již bylo naplněno v minulosti.

Moderátoři: DavidD, TRAM-FÓRUM

Zamčeno
Uživatelský avatar
Predseda
Uživatel
Příspěvky: 85
Registrován: 17.3.2005 9:51
Bydliště: Žumpa
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Predseda » 19.4.2005 14:53

:lol: Jednoho znám :lol: :lol:

Uživatelský avatar
fricoolinek2
Uživatel
Příspěvky: 2381
Registrován: 23.3.2005 21:38
Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od fricoolinek2 » 19.4.2005 14:52

Predseda píše:Naprosto nepatrné procento pasažérů letadel jezdí privátními limuzínami hotelů, z hlediska statistiky je to bezvýznamný podíl. Taxíky využívá (musí využívat) spousta cestujících a to zejména kvůli naprosto chaotické organizaci MHD na letišti Ruzyně. Kdybych byl cizinec, nevěděl bych, čím a kam mám jet. A právě proto se uvažuje o tom spojení metrem nebo vlakem. Co se týká těžkých kufrů, v letadle máš hmotnostní omezení, většina lidí cestuje s kufrem na kolečkách. A když to opět vztáhnu na Brusel - od stanice Airport Expresu Tě taxi doveze k tvému hotelu do 10,- EUR. Taxíky budou na letištích vždycky, ale měly by být jako alternativa k levné hromadné dopravě osob, a ne jako v případě Ruzyně téměř jediným možným řešením (pokud jsi cizinec). Pražský systém mi připomíná Kyjevské letiště Borispol, nebo Bukurešťské Otopeni. Ráj pro zlodějské taxikáře, ne civilizované přijetí v hlavním městě.
Letištní Taxi (VW Passat) jsou snad poctiví ne ?

Uživatelský avatar
Predseda
Uživatel
Příspěvky: 85
Registrován: 17.3.2005 9:51
Bydliště: Žumpa
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Predseda » 19.4.2005 14:45

fricoolinek2 píše:Jo ale taxík (nebo taky privátní limuzína od hotelu) tě zaveze přímo k hotelu a taky tahat se s těžkým kufrem někde po metru....
Naprosto nepatrné procento pasažérů letadel jezdí privátními limuzínami hotelů, z hlediska statistiky je to bezvýznamný podíl. Taxíky využívá (musí využívat) spousta cestujících a to zejména kvůli naprosto chaotické organizaci MHD na letišti Ruzyně. Kdybych byl cizinec, nevěděl bych, čím a kam mám jet. A právě proto se uvažuje o tom spojení metrem nebo vlakem. Co se týká těžkých kufrů, v letadle máš hmotnostní omezení, většina lidí cestuje s kufrem na kolečkách. A když to opět vztáhnu na Brusel - od stanice Airport Expresu Tě taxi doveze k tvému hotelu do 10,- EUR. Taxíky budou na letištích vždycky, ale měly by být jako alternativa k levné hromadné dopravě osob, a ne jako v případě Ruzyně téměř jediným možným řešením (pokud jsi cizinec). Pražský systém mi připomíná Kyjevské letiště Borispol, nebo Bukurešťské Otopeni. Ráj pro zlodějské taxikáře, ne civilizované přijetí v hlavním městě.

Uživatelský avatar
fricoolinek2
Uživatel
Příspěvky: 2381
Registrován: 23.3.2005 21:38
Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od fricoolinek2 » 19.4.2005 14:15

Predseda píše:Já bych si dovolil oponovat. Argumentovat budu zkušeností z Bruselu. Tam je letiště cca 10km od města. Jezdí tam něco mezi vlakem a metrem, říkají tomu Airport expres. Staví přímo pod halou, další zastávka je až město Brusel a pak staví dál ve městě jako metro, navazuje na hustou síť tramvajových linek, se kterými se kříží. Jsem za něj vždycky hrozně vděčnej, protože:
a) jezdí každých 15 minut, jízda do centra trvá asi 10-15 minut.
b) jízdenka stojí asi 2,- EUR.
Oproti tomu taxík - jízda do přecpaného Bruselu trvá kolem třičtvrtě hodiny a vyjde tě na 45,- EUR !!!
Takže asi tak.
To si myslím je tocela pádný argument, ne?
Jo ale taxík (nebo taky privátní limuzína od hotelu) tě zaveze přímo k hotelu a taky tahat se s těžkým kufrem někde po metru....

Uživatelský avatar
fricoolinek2
Uživatel
Příspěvky: 2381
Registrován: 23.3.2005 21:38
Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od fricoolinek2 » 19.4.2005 14:13

MOp píše:teprve po predchozi odpovedi jsem si vsiml..
no to je hezke, ze ti to podnik proplati.. zrejme delas v nejake velice vyznamne firme.. me tedy ne.. navic mam pevne stanoveno, ktere prostredky mohu vyuzit a taxik tam jaksi neni..
je tu ale druha vec.. zamestnavatel ti to sice proplati, ale s mesicnim skluzem. paklize se jedna o nejakou zahranicni cestu a nedostanes zalohu, jedna se o velice nepeknou sumu, ktera zatizi tvuj rozpocet na hodne dlouhou dobu.. navic ti to proplati bez jakychkoliv poplatku - vyber z uctu, provedene transakce, atd.. takze te to vzdy stoji neco navic..
v cizine je to zrejme jine.. proto si myslim, ze radeji spousta lidi pojede hodinu necim levnejsim, nez 1/4 hodiny a draze... stejne tak i ja..
tot muj nazor..
Probůh já studuju :o

MOp

Příspěvek od MOp » 19.4.2005 9:33

fricoolinek2 píše: A vůbec kolika lidem by se chtělo ,s třebas kopou zavazadel , se cpát unavenej z cesty někam do metra, za ty tisíce co dal za letenku, už to pětikilo za taxíka nehraje takovou roli a když jede někdo ze služebky tak proč by jel třebas metrem, když mu beztak podnik tu jízdu taxíkem proplatí...
teprve po predchozi odpovedi jsem si vsiml..

no to je hezke, ze ti to podnik proplati.. zrejme delas v nejake velice vyznamne firme.. me tedy ne.. navic mam pevne stanoveno, ktere prostredky mohu vyuzit a taxik tam jaksi neni..

je tu ale druha vec.. zamestnavatel ti to sice proplati, ale s mesicnim skluzem. paklize se jedna o nejakou zahranicni cestu a nedostanes zalohu, jedna se o velice nepeknou sumu, ktera zatizi tvuj rozpocet na hodne dlouhou dobu.. navic ti to proplati bez jakychkoliv poplatku - vyber z uctu, provedene transakce, atd.. takze te to vzdy stoji neco navic..

v cizine je to zrejme jine.. proto si myslim, ze radeji spousta lidi pojede hodinu necim levnejsim, nez 1/4 hodiny a draze... stejne tak i ja..

tot muj nazor..

Uživatelský avatar
Predseda
Uživatel
Příspěvky: 85
Registrován: 17.3.2005 9:51
Bydliště: Žumpa
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Predseda » 19.4.2005 9:19

fricoolinek2 píše: A vůbec kolika lidem by se chtělo ,s třebas kopou zavazadel , se cpát unavenej z cesty někam do metra, za ty tisíce co dal za letenku, už to pětikilo za taxíka nehraje takovou roli a když jede někdo ze služebky tak proč by jel třebas metrem, když mu beztak podnik tu jízdu taxíkem proplatí...
Já bych si dovolil oponovat. Argumentovat budu zkušeností z Bruselu. Tam je letiště cca 10km od města. Jezdí tam něco mezi vlakem a metrem, říkají tomu Airport expres. Staví přímo pod halou, další zastávka je až město Brusel a pak staví dál ve městě jako metro, navazuje na hustou síť tramvajových linek, se kterými se kříží. Jsem za něj vždycky hrozně vděčnej, protože:

a) jezdí každých 15 minut, jízda do centra trvá asi 10-15 minut.
b) jízdenka stojí asi 2,- EUR.

Oproti tomu taxík - jízda do přecpaného Bruselu trvá kolem třičtvrtě hodiny a vyjde tě na 45,- EUR !!!

Takže asi tak.

To si myslím je tocela pádný argument, ne?

Uživatelský avatar
pawel
Uživatel
Příspěvky: 2330
Registrován: 15.7.2004 23:10
Bydliště: M22 / U8

Příspěvek od pawel » 18.4.2005 23:19

tohle trasování je populismus pravní třídy. nakreslit jednu linku metra tak, aby vedla přes celé území prahy 6 (zvl. odbočka na řepy), dalo nejspíš bürgrovi zabrat..

trošku mám obavu, aby s tím vůbec někdo do té ruzyně jezdil - bude to teda úžasnej courák. osobně by se mi víc zamlouvalo trasování ČV (tram) - Petřiny (tram) - Nádr.Ruzyně (S, tram) - Dlouhá míle - Letiště. k tomu TT DŠ-Nádr.Ruzyně (M,S) a Motol - Nem.Motol - Nem. Na Homolce Vypich - Petřiny (M), s možným prodloužením do Nových Butovic resp. na Velkou Ohradu. Podle mého by šlo o slušný kompromis mezi všemi druhy kolejové dopravy s tím, že by z Prahy 6 vpodstatě zmizely autobusy. Finanční náklady by přitom nejspíš byly srovnatelné. A na letiště by to bylo z dejvické pět stanic místo navrhovaných osmi (!). těch osm stanic metro ujede podle mého výpočtu cca za 20 minut (z dejvic na letiště 3+2+2+3+2+3+2+3).

MOp

Příspěvek od MOp » 18.4.2005 20:16

Dále trasa metra pokračuje do prostoru Veleslavína, kde je stanice navržena tak, aby byl umožněn přímý pěší dosah na zastávku modernizované železniční trati Praha – Kladno a dočasné autobusové nádraží, čímž se odsune část autobusových linek z prostoru Vítězného náměstí. Stanice je navržena jako dvoulodní mělce ražená s jedním podpovrchovým vestibulem.
No sláva! Konečně je jasné, že se bude trat optimalizovat. Takže závěr je jednoduchý - bude obojí. Nejdříve bude však ta trat, tak pak snad někoho z budoucích radních napadne, že to metro nebude tak horký, a že vlastně není třeba..

Uživatelský avatar
fricoolinek2
Uživatel
Příspěvky: 2381
Registrován: 23.3.2005 21:38
Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od fricoolinek2 » 18.4.2005 19:49

Tom píše:Jo a ještě si přidám takovou tramvajáckou poznámku :lol: Víte kolik by bylo za 38mld. nových tramvajových tratí a vozidel :?: :D :idea:
A vůbec kolika lidem by se chtělo ,s třebas kopou zavazadel , se cpát unavenej z cesty někam do metra, za ty tisíce co dal za letenku, už to pětikilo za taxíka nehraje takovou roli a když jede někdo ze služebky tak proč by jel třebas metrem, když mu beztak podnik tu jízdu taxíkem proplatí...

Dále tu máš různé privátní mini a autobusy od CK
Myslím, že nejlepší řešení je posílení autobusů, nejlíp NP, a to kvůli pohodlnější manipulaci se zavazadlama :!:

Uživatelský avatar
Tom
Uživatel
Příspěvky: 864
Registrován: 15.11.2003 21:58
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tom » 18.4.2005 19:37

Jo a ještě si přidám takovou tramvajáckou poznámku :lol: Víte kolik by bylo za 38mld. nových tramvajových tratí a vozidel :?: :D :idea:

Uživatelský avatar
Phabbey
Uživatel
Příspěvky: 266
Registrován: 24.4.2004 21:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Phabbey » 18.4.2005 19:35

Ale dělaj tomu dobrou reklamu s tou Ečs... (ceskenoviny)
Na úkor déčka se mi to moc nelíbí, i když Vítězné náměstí asi trpí víc než Kačerov...

Uživatelský avatar
Tom
Uživatel
Příspěvky: 864
Registrován: 15.11.2003 21:58
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tom » 18.4.2005 19:33

Ano je to tak, dozvěděli sme se to co sem tu už psal :lol:

Vybírám pár odkazů:
http://www.praha-mesto.cz/default.aspx? ... -510490536
http://www.ceskenoviny.cz/domov/praha/i ... ?id=125811

Ovšem co je jistě pro všechny zajímavé je cena: 38 miliard Kč... Jó zajížďka přes Motol :lol: A ještě další: Délka nové trasy je (14km) a to je delší než současná trasa A (10km). :lol:
Stavba začne v roce 2010 a první etapa k Motolu skončí v roce 2015 a na letiště se dostane v roce 2020 :lol:

Nevím co bych k tomu ještě dodal... :shock:

Uživatelský avatar
Phabbey
Uživatel
Příspěvky: 266
Registrován: 24.4.2004 21:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Phabbey » 18.4.2005 19:03

Na letiště bych asi radši viděl metro, ale jestli by mělo vést Dejvice-Motol-Letiště, tak to snad radši rychlodráhu :?

Uživatelský avatar
Proxy
Moderátor
Příspěvky: 2412
Registrován: 27.11.2003 14:29
Bydliště: 7, 21, 904
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Proxy » 18.4.2005 16:14

Každopádně to znamená prodlužování ostudy pražské MHD při cestování na letiště. Moje skoro-každodenní zkušenost s a-119 je, že tato linka jezdí nepříjemně přecpaná (většinou jsem připlácnut na dveřích) a většinou zpožděná.
Myslím, že by to chtělo prodloužit současnou a-100 o jednu zastávku (Dejvická) 8-)

Zamčeno