Časově je tedy možné, že "jakási" železnice povede na letiště v horizontu 4-5 let

A je to doma...
Moderátoři: DavidD, TRAM-FÓRUM
ano všeho toho se dočkáme... i hradčanské v zemi a přestup na metroProxy píše:Souhlasil bych s Tomem: Z motola už těžko někdo metro někam protáhne. Obsluhu letiště si bude muset ČSL vyřešit za svoje a rychleji/dříve než v roce 2017.
Přestupní terminál metro-busy-vlak vznikne na Veleslavíně, o druhém vestibulu Hradčanské si můžeme nechat jen zdát.
Já jen doufám, že se v rámci modernizace železniční trati konečně dočkáme
- probojení bubenského nádraží a stanice metra Vltavská
- zřízení železniční zástávky u Výstaviště
- rozšíření vozovky na mostě u dejvického nádraží (nyní časté střety gumokolů a tramvají)
- odstranění všech stávající úrovňových železničních přejezdů, které nyní velice komplikují dopravu
Třeba odbočka z Ruzyně k letišti bude dvojkolejná! Nebo se počítá se 121 a bude konečně tato pěkná trať opět oživená? Snad bych si to přál víc, než demolovat trať na Kladno. Uvědomte si, že třeba nádraží v Dejvicích je nejvíce využíváno filmaři kvůli nezatrolejování! A myslím si, že výhybny v Bubnech, Dejvicích, Veleslavíně i Ruzyni jsou dostatečné!MOp píše:to je sice pravda, ale trat zustane jednokolejna, coz bude ten pruser.. pak se bude rikat, podivejte, stalo to tolik miliard, je to nove, takze s tim nic neudelame a vzdycky jsme vam rikali, ze je to k prdu..
to je sice pravda, ale trat zustane jednokolejna, coz bude ten pruser.. pak se bude rikat, podivejte, stalo to tolik miliard, je to nove, takze s tim nic neudelame a vzdycky jsme vam rikali, ze je to k prdu..Neral píše:taky si myslím.. Podle mě se to dohrabe k tomu Motolu, potom nebudou peníze, a tak se třeba "dočasně" vyřeší obsluha letiště společně s v té době (snad) modernizovanou kladenskou tratí, načež se "překvapivě" ukáže, že to tak funguje, a bude se moci u toho zůstat.
Chalupa se nažere (obsluha P6, snad kromě Dědiny, metrem bude skutečností) a železnice zůstane celá.
Taky si myslím.. Podle mě se to dohrabe k tomu Motolu, potom nebudou peníze, a tak se třeba "dočasně" vyřeší obsluha letiště společně s v té době (snad) modernizovanou kladenskou tratí, načež se "překvapivě" ukáže, že to tak funguje, a bude se moci u toho zůstat.Tom píše:Já si stejně myslím že se od Motola metro k Letišti nedostane... to se říká teď... ale podle mně je metro na letišti v roce 2017 (a to eště nejdřív v tomto roce dost pozdě)
Z vlastní zkušenosti vím, že je důležitá obsluha nemocnice Motol. Proto A v prvním prodloužení je až k Motolu.adam_r píše:Jinak prodlouzeni metra na Petriny je potreba (dal uz je to diskutabilni), stejne tak zajisteni dopravni obsluznosti Kladna (kde se pocet obyvatel blizi poctu obyvatel Prahy 6).
Buďme při zemi, u té dvojkolejky bylo plánováno 5 minut. Nyní díky jednokolejce to bude možná 10 ale spíše 12 minut.Proxy píše:Jáká demagogieVycházím z toho co bylo oficiálně prezentováno, a o čem píše i Marek B. níže
![]()
Mně naopak přijde jako demagogie interval 4 minut pro vlaky na letiště. Nezapomeň, že na Negrelliho viadukt se budou muset vejít vlaky na letiště, rychlíky na Chomutov, regiovlaky na Kralupy a Kladno. Dost silně pochybuji, že se podaří instalovat zab-zař, které by povolovalo takto kombinovaný provoz při nižším následném intervalu než 3 minuty.
Možná, kdybychom mohli postavit 4 koleje vedle sebe.
Jáká demagogieadam_r píše:Dalsi demagogie. Jak si prisel na to, ze by to melo na DM mimo spicku 30 minut a ne 15? V pripade 2 koleji by mel vlak takovy interval, jaky si Praha objedna - klidne treba i 4 minuty.
Zkrátka metro dostat do roku 2015 na Petřiny, Motol a dál ani ťuk.adam_r píše:Dalsi demagogie. Jak si prisel na to, ze by to melo na DM mimo spicku 30 minut a ne 15? V pripade 2 koleji by mel vlak takovy interval, jaky si Praha objedna - klidne treba i 4 minuty. Realny je interval 15 minut na letiste celodenne celotydenne. To stejne plati i pro metro. Kdyz Praha zaplati v hypotetickem useku Petriny - Letiste interval 30 minut, tak se bude jezdit po 30 minutach, a zbytek bude koncit na Dejvicke/Petrinach.
Jinak prodlouzeni metra na Petriny je potreba (dal uz je to diskutabilni), stejne tak zajisteni dopravni obsluznosti Kladna (kde se pocet obyvatel blizi poctu obyvatel Prahy 6).
Dalsi demagogie. Jak si prisel na to, ze by to melo na DM mimo spicku 30 minut a ne 15? V pripade 2 koleji by mel vlak takovy interval, jaky si Praha objedna - klidne treba i 4 minutyProxy píše: 30minutový interval mimo špičku, ve kterém budou jezdit vlaky k terminálu DM, je na moje měřítka značně odpudivý.
Trochu jsi odbočil, ale nevadí.Marek B. píše:S intervaly bych si hlavu nedělal. Kdyby se realizovala celodvoukolejná trať, tak je to v pohodě. Podle výpočtů intenzit stačí pro Letiště+Kladno 7,5 min int (15+15) to už je slušná intenzita. Co se týče Prahy 6, tak si myslím, že by stačilo metro zachovat tak, jak je a zrekonstruovat TT na Šárku, Petřiny a Bílou Horu a prodloužit je. Lze vybudovat i tramvajovou tangentu z Petřin na Nové Butovice.Tramvaje pokrývají území Prahy 6 mnohem lépe, než bude metro. Mnohem lépe se přispůsobují momentálním potřebám a jsou mnohokrát levnější, než metro. Také mají na hlavních radiálních tratích nižší interval oproti metru, které by stejně jezdilo z Dejvické pásmově, protože spousta lidí jede jen do Dejvic a nebo směrem na sever, .
S intervaly bych si hlavu nedělal. Kdyby se realizovala celodvoukolejná trať, tak je to v pohodě. Podle výpočtů intenzit stačí pro Letiště+Kladno 7,5 min int (15+15) to už je slušná intenzita. Co se týče Prahy 6, tak si myslím, že by stačilo metro zachovat tak, jak je a zrekonstruovat TT na Šárku, Petřiny a Bílou Horu a prodloužit je. Lze vybudovat i tramvajovou tangentu z Petřin na Nové Butovice.Tramvaje pokrývají území Prahy 6 mnohem lépe, než bude metro. Mnohem lépe se přispůsobují momentálním potřebám a jsou mnohokrát levnější, než metro. Také mají na hlavních radiálních tratích nižší interval oproti metru, které by stejně jezdilo z Dejvické pásmově, protože spousta lidí jede jen do Dejvic a nebo směrem na sever, .Proxy píše:S ostatními body souhlasím, ale tomuto prostě nevěřím.
Rychlodráha nikdy nebude mít takovou kapacitu, aby mohla obsloužit čtvrtě na Praze 6 stejně kvalitně jako metro.
Stejně tak pohybuji, že by rychlodráha měla mít dostatečně atraktivní intervaly, což je podmínka výstavby fungujícího terminálu.