Doprava na letiště
Moderátoři: DavidD, TRAM-FÓRUM
- fricoolinek2
- Uživatel
- Příspěvky: 2599
- Registrován: 23.3.2005 21:38
- Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
- Kontaktovat uživatele:
Letištní Taxi (VW Passat) jsou snad poctiví ne ?Predseda píše:Naprosto nepatrné procento pasažérů letadel jezdí privátními limuzínami hotelů, z hlediska statistiky je to bezvýznamný podíl. Taxíky využívá (musí využívat) spousta cestujících a to zejména kvůli naprosto chaotické organizaci MHD na letišti Ruzyně. Kdybych byl cizinec, nevěděl bych, čím a kam mám jet. A právě proto se uvažuje o tom spojení metrem nebo vlakem. Co se týká těžkých kufrů, v letadle máš hmotnostní omezení, většina lidí cestuje s kufrem na kolečkách. A když to opět vztáhnu na Brusel - od stanice Airport Expresu Tě taxi doveze k tvému hotelu do 10,- EUR. Taxíky budou na letištích vždycky, ale měly by být jako alternativa k levné hromadné dopravě osob, a ne jako v případě Ruzyně téměř jediným možným řešením (pokud jsi cizinec). Pražský systém mi připomíná Kyjevské letiště Borispol, nebo Bukurešťské Otopeni. Ráj pro zlodějské taxikáře, ne civilizované přijetí v hlavním městě.
Naprosto nepatrné procento pasažérů letadel jezdí privátními limuzínami hotelů, z hlediska statistiky je to bezvýznamný podíl. Taxíky využívá (musí využívat) spousta cestujících a to zejména kvůli naprosto chaotické organizaci MHD na letišti Ruzyně. Kdybych byl cizinec, nevěděl bych, čím a kam mám jet. A právě proto se uvažuje o tom spojení metrem nebo vlakem. Co se týká těžkých kufrů, v letadle máš hmotnostní omezení, většina lidí cestuje s kufrem na kolečkách. A když to opět vztáhnu na Brusel - od stanice Airport Expresu Tě taxi doveze k tvému hotelu do 10,- EUR. Taxíky budou na letištích vždycky, ale měly by být jako alternativa k levné hromadné dopravě osob, a ne jako v případě Ruzyně téměř jediným možným řešením (pokud jsi cizinec). Pražský systém mi připomíná Kyjevské letiště Borispol, nebo Bukurešťské Otopeni. Ráj pro zlodějské taxikáře, ne civilizované přijetí v hlavním městě.fricoolinek2 píše:Jo ale taxík (nebo taky privátní limuzína od hotelu) tě zaveze přímo k hotelu a taky tahat se s těžkým kufrem někde po metru....
- fricoolinek2
- Uživatel
- Příspěvky: 2599
- Registrován: 23.3.2005 21:38
- Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
- Kontaktovat uživatele:
Jo ale taxík (nebo taky privátní limuzína od hotelu) tě zaveze přímo k hotelu a taky tahat se s těžkým kufrem někde po metru....Predseda píše:Já bych si dovolil oponovat. Argumentovat budu zkušeností z Bruselu. Tam je letiště cca 10km od města. Jezdí tam něco mezi vlakem a metrem, říkají tomu Airport expres. Staví přímo pod halou, další zastávka je až město Brusel a pak staví dál ve městě jako metro, navazuje na hustou síť tramvajových linek, se kterými se kříží. Jsem za něj vždycky hrozně vděčnej, protože:
a) jezdí každých 15 minut, jízda do centra trvá asi 10-15 minut.
b) jízdenka stojí asi 2,- EUR.
Oproti tomu taxík - jízda do přecpaného Bruselu trvá kolem třičtvrtě hodiny a vyjde tě na 45,- EUR !!!
Takže asi tak.
To si myslím je tocela pádný argument, ne?
- fricoolinek2
- Uživatel
- Příspěvky: 2599
- Registrován: 23.3.2005 21:38
- Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
- Kontaktovat uživatele:
Probůh já studujuMOp píše:teprve po predchozi odpovedi jsem si vsiml..
no to je hezke, ze ti to podnik proplati.. zrejme delas v nejake velice vyznamne firme.. me tedy ne.. navic mam pevne stanoveno, ktere prostredky mohu vyuzit a taxik tam jaksi neni..
je tu ale druha vec.. zamestnavatel ti to sice proplati, ale s mesicnim skluzem. paklize se jedna o nejakou zahranicni cestu a nedostanes zalohu, jedna se o velice nepeknou sumu, ktera zatizi tvuj rozpocet na hodne dlouhou dobu.. navic ti to proplati bez jakychkoliv poplatku - vyber z uctu, provedene transakce, atd.. takze te to vzdy stoji neco navic..
v cizine je to zrejme jine.. proto si myslim, ze radeji spousta lidi pojede hodinu necim levnejsim, nez 1/4 hodiny a draze... stejne tak i ja..
tot muj nazor..
teprve po predchozi odpovedi jsem si vsiml..fricoolinek2 píše: A vůbec kolika lidem by se chtělo ,s třebas kopou zavazadel , se cpát unavenej z cesty někam do metra, za ty tisíce co dal za letenku, už to pětikilo za taxíka nehraje takovou roli a když jede někdo ze služebky tak proč by jel třebas metrem, když mu beztak podnik tu jízdu taxíkem proplatí...
no to je hezke, ze ti to podnik proplati.. zrejme delas v nejake velice vyznamne firme.. me tedy ne.. navic mam pevne stanoveno, ktere prostredky mohu vyuzit a taxik tam jaksi neni..
je tu ale druha vec.. zamestnavatel ti to sice proplati, ale s mesicnim skluzem. paklize se jedna o nejakou zahranicni cestu a nedostanes zalohu, jedna se o velice nepeknou sumu, ktera zatizi tvuj rozpocet na hodne dlouhou dobu.. navic ti to proplati bez jakychkoliv poplatku - vyber z uctu, provedene transakce, atd.. takze te to vzdy stoji neco navic..
v cizine je to zrejme jine.. proto si myslim, ze radeji spousta lidi pojede hodinu necim levnejsim, nez 1/4 hodiny a draze... stejne tak i ja..
tot muj nazor..
Já bych si dovolil oponovat. Argumentovat budu zkušeností z Bruselu. Tam je letiště cca 10km od města. Jezdí tam něco mezi vlakem a metrem, říkají tomu Airport expres. Staví přímo pod halou, další zastávka je až město Brusel a pak staví dál ve městě jako metro, navazuje na hustou síť tramvajových linek, se kterými se kříží. Jsem za něj vždycky hrozně vděčnej, protože:fricoolinek2 píše: A vůbec kolika lidem by se chtělo ,s třebas kopou zavazadel , se cpát unavenej z cesty někam do metra, za ty tisíce co dal za letenku, už to pětikilo za taxíka nehraje takovou roli a když jede někdo ze služebky tak proč by jel třebas metrem, když mu beztak podnik tu jízdu taxíkem proplatí...
a) jezdí každých 15 minut, jízda do centra trvá asi 10-15 minut.
b) jízdenka stojí asi 2,- EUR.
Oproti tomu taxík - jízda do přecpaného Bruselu trvá kolem třičtvrtě hodiny a vyjde tě na 45,- EUR !!!
Takže asi tak.
To si myslím je tocela pádný argument, ne?
tohle trasování je populismus pravní třídy. nakreslit jednu linku metra tak, aby vedla přes celé území prahy 6 (zvl. odbočka na řepy), dalo nejspíš bürgrovi zabrat..
trošku mám obavu, aby s tím vůbec někdo do té ruzyně jezdil - bude to teda úžasnej courák. osobně by se mi víc zamlouvalo trasování ČV (tram) - Petřiny (tram) - Nádr.Ruzyně (S, tram) - Dlouhá míle - Letiště. k tomu TT DŠ-Nádr.Ruzyně (M,S) a Motol - Nem.Motol - Nem. Na Homolce Vypich - Petřiny (M), s možným prodloužením do Nových Butovic resp. na Velkou Ohradu. Podle mého by šlo o slušný kompromis mezi všemi druhy kolejové dopravy s tím, že by z Prahy 6 vpodstatě zmizely autobusy. Finanční náklady by přitom nejspíš byly srovnatelné. A na letiště by to bylo z dejvické pět stanic místo navrhovaných osmi (!). těch osm stanic metro ujede podle mého výpočtu cca za 20 minut (z dejvic na letiště 3+2+2+3+2+3+2+3).
trošku mám obavu, aby s tím vůbec někdo do té ruzyně jezdil - bude to teda úžasnej courák. osobně by se mi víc zamlouvalo trasování ČV (tram) - Petřiny (tram) - Nádr.Ruzyně (S, tram) - Dlouhá míle - Letiště. k tomu TT DŠ-Nádr.Ruzyně (M,S) a Motol - Nem.Motol - Nem. Na Homolce Vypich - Petřiny (M), s možným prodloužením do Nových Butovic resp. na Velkou Ohradu. Podle mého by šlo o slušný kompromis mezi všemi druhy kolejové dopravy s tím, že by z Prahy 6 vpodstatě zmizely autobusy. Finanční náklady by přitom nejspíš byly srovnatelné. A na letiště by to bylo z dejvické pět stanic místo navrhovaných osmi (!). těch osm stanic metro ujede podle mého výpočtu cca za 20 minut (z dejvic na letiště 3+2+2+3+2+3+2+3).
No sláva! Konečně je jasné, že se bude trat optimalizovat. Takže závěr je jednoduchý - bude obojí. Nejdříve bude však ta trat, tak pak snad někoho z budoucích radních napadne, že to metro nebude tak horký, a že vlastně není třeba..Dále trasa metra pokračuje do prostoru Veleslavína, kde je stanice navržena tak, aby byl umožněn přímý pěší dosah na zastávku modernizované železniční trati Praha – Kladno a dočasné autobusové nádraží, čímž se odsune část autobusových linek z prostoru Vítězného náměstí. Stanice je navržena jako dvoulodní mělce ražená s jedním podpovrchovým vestibulem.
- fricoolinek2
- Uživatel
- Příspěvky: 2599
- Registrován: 23.3.2005 21:38
- Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
- Kontaktovat uživatele:
A vůbec kolika lidem by se chtělo ,s třebas kopou zavazadel , se cpát unavenej z cesty někam do metra, za ty tisíce co dal za letenku, už to pětikilo za taxíka nehraje takovou roli a když jede někdo ze služebky tak proč by jel třebas metrem, když mu beztak podnik tu jízdu taxíkem proplatí...Tom píše:Jo a ještě si přidám takovou tramvajáckou poznámku Víte kolik by bylo za 38mld. nových tramvajových tratí a vozidel
Dále tu máš různé privátní mini a autobusy od CK
Myslím, že nejlepší řešení je posílení autobusů, nejlíp NP, a to kvůli pohodlnější manipulaci se zavazadlama
Ano je to tak, dozvěděli sme se to co sem tu už psal
Vybírám pár odkazů:
http://www.praha-mesto.cz/default.aspx? ... -510490536
http://www.ceskenoviny.cz/domov/praha/i ... ?id=125811
Ovšem co je jistě pro všechny zajímavé je cena: 38 miliard Kč... Jó zajížďka přes Motol A ještě další: Délka nové trasy je (14km) a to je delší než současná trasa A (10km).
Stavba začne v roce 2010 a první etapa k Motolu skončí v roce 2015 a na letiště se dostane v roce 2020
Nevím co bych k tomu ještě dodal...
Vybírám pár odkazů:
http://www.praha-mesto.cz/default.aspx? ... -510490536
http://www.ceskenoviny.cz/domov/praha/i ... ?id=125811
Ovšem co je jistě pro všechny zajímavé je cena: 38 miliard Kč... Jó zajížďka přes Motol A ještě další: Délka nové trasy je (14km) a to je delší než současná trasa A (10km).
Stavba začne v roce 2010 a první etapa k Motolu skončí v roce 2015 a na letiště se dostane v roce 2020
Nevím co bych k tomu ještě dodal...
- Proxy
- Moderátor
- Příspěvky: 2458
- Registrován: 27.11.2003 14:29
- Bydliště: 4,5,12,20,94
- Kontaktovat uživatele:
Každopádně to znamená prodlužování ostudy pražské MHD při cestování na letiště. Moje skoro-každodenní zkušenost s a-119 je, že tato linka jezdí nepříjemně přecpaná (většinou jsem připlácnut na dveřích) a většinou zpožděná.
Myslím, že by to chtělo prodloužit současnou a-100 o jednu zastávku (Dejvická)
Myslím, že by to chtělo prodloužit současnou a-100 o jednu zastávku (Dejvická)