Morální hledisko je jenom jedno...bohužel pojem morálka není v Čechách moc známýAnonymous píše: A z kterého morálního hlediska?
Dopravní podnik (vedení, hospodaření, apod.)
Moderátoři: DavidD, TRAM-FÓRUM
- Tonda Ježek
- Uživatel
- Příspěvky: 1080
- Registrován: 30.11.2003 22:54
- Kontaktovat uživatele:
A z kterého morálního hlediska?Petr píše:Pokud se budeme bavit v právní řeči, je to přestupek, jenže přestupek, kdy někoho o něco připravím, je prostě z morálního hlediska krádež. A pokud to tak někdo nebere, je vidět, že takřka 50 let socialismu v něm zanechalo následky větší, než si myslí...Anonymous píše:Jen přestupek.
Jen přestupek.Petr píše:Stejně tu máme krásně pokřivené myšlení. Jet na černo je krádež. Stejná, jako kdybych v samoobsluze ukradl máslo.4021 píše:(...)Nicméně například moje máma taky nezmění své chování. Pokuty zdražovat nebudou.............
Nedávno se mi stalo, že jsem nechal tramvajenku doma. A protože k mé smůle v Braníku nebylo kde koupit jízdenku, šel jsem pěšky až na Palackého náměstí, kde jsem si jí koupit mohl. Pokládal jsem se trochu za blázna, ale čest mi nedovolila něco nečestného udělat, i když bych "to" asi před revizory uhrál, protože jsem u sebe měl i služební průkazku DP...
- Petr
- Provozovatel
- Příspěvky: 2040
- Registrován: 14.11.2003 8:36
- Bydliště: ....Brejšín přes noc na flešku hodí novej program křižovatky, já s Démonem zajedem přešroubovat znač
- Kontaktovat uživatele:
Stejně tu máme krásně pokřivené myšlení. Jet na černo je krádež. Stejná, jako kdybych v samoobsluze ukradl máslo.4021 píše:(...)Nicméně například moje máma taky nezmění své chování. Pokuty zdražovat nebudou.............
Nedávno se mi stalo, že jsem nechal tramvajenku doma. A protože k mé smůle v Braníku nebylo kde koupit jízdenku, šel jsem pěšky až na Palackého náměstí, kde jsem si jí koupit mohl. Pokládal jsem se trochu za blázna, ale čest mi nedovolila něco nečestného udělat, i když bych "to" asi před revizory uhrál, protože jsem u sebe měl i služební průkazku DP...
- Gagarin
- Uživatel
- Příspěvky: 295
- Registrován: 18.11.2003 16:49
- Bydliště: Jednu tram. smyčku slyším, jednu TT a železnici v dálce vidím a jedna žel. trať mi stojí pod okny.
- Kontaktovat uživatele:
To je přesně to, co jsem psal ve svém prvním příspěvku zde. Že jsme prostě určitá skupina, jejíž vzorek nemá žádnou informační hodnotu . Takže proto mi ta anketa příjde nesmyslná...4021 píše:No já sem si vždycky legitku kupoval a vždycky budu. Jsem nadšenec PID a megaodpůrce automobilů (ze všech pohledů) takže mě jentak něco nedonutí přestat jezdit busíkama a šalinkama .
Jo. Chce to pořádnou konkurenci, a ne nadvládu DP.KM píše:ad Gagarin: myslel jsem tím, že po městě je daleko větší variabilita tras a časů kdy se jezdí. Tu jedeš o půl hodiny dříve protože je třeba něco koupit, tu jedeš jinudy, protože právě přijela ta tramvaj a ne jiná a podobně. U měziměstské dopravy jedeš obyvkle ze své vesnice do své fabriky jedním z dvou autobusů/vlaků ráno a opačně večer (s jistou nadsázkou řečeno, vím o intervalové dopravě ) Proto se snáze v tomto případě nahrazuje VHD IAD. Cena je jen jedním z faktorů, stále ještě větší cenu než 8 korun bude mít starost o zaparkování a podobně. Je to úplně stejné, jako kdyby byla VHD zadarmo, tak jen velmi málo lidí přesedne z aut do VHD. Sféry klientů jsou již za 15 let prakticky rozděleny a ustáleny.
- Gagarin
- Uživatel
- Příspěvky: 295
- Registrován: 18.11.2003 16:49
- Bydliště: Jednu tram. smyčku slyším, jednu TT a železnici v dálce vidím a jedna žel. trať mi stojí pod okny.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak po zdražení jízdného
Ano, proto to přirovnání s miskami vah. Dosud je mnoho lidí, co jim to vychází ve prospěch VHD. Uvažují, že poměr kvalita/cena je pro ně lepší u VHD. Ale nyní se poměr trochu zhorší, neřkuli obrátí.radek31 píše:u auta musíš počítat i další faktory - neplatíš pouze benzín, ale také opravy (auto se při velkém množství krátkých jízd samozřejmě více opotřebuje), případné následky havárií, musíš řešit parkování, .... nemluvě o tom, že podstupuješ řádově vyšší riziko zranění/úmrtí při nehodě než pokud se vezeš MHDGagarin píše:Jen je v Praze, naštěstí, celkem běžný, že do práce každodenně se přepravují lidi pomocí MHD. Jedním z těch důvodů je i to, že je to prostě levnější. Za 12 kč člověk projede autem asi 5 km, za dvacet, tedy po zdražení, to bude už 10 km. Takže výhoda v levnotě veřejné dopravy se ztratí.
Jenže se zdražují i předplatní kupony.pokud se někdo každý den přepravuje do práce pomocí MHD, tak je mu zdražení lístků zcela ukradené, protože má průkazku
čtvrtletní kupón 1150 => 1260
měsíční kupón 420 => 460
- fricoolinek2
- Uživatel
- Příspěvky: 2601
- Registrován: 23.3.2005 21:38
- Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
- Kontaktovat uživatele:
Pepa píše:Ty jsi nikdy nejel o víkendu MHD? Nebo jsi nikdy nepotřeboval jet i někam janam než do/z práce?fricoolinek2 píše:21 dní v měsíci jezdím dopravou a to 2x denně (do práce a zpět)
Dosavadně jsem zapltil 21 x 2 x 12 = 504 Kč....jsem línej a nechce se mi kupovat tramvajenka....
Tak dejme tomu, že někdy, když jedu do práce, tak si vezmu auto...
A nemyslel sem tím sebe...
- fricoolinek2
- Uživatel
- Příspěvky: 2601
- Registrován: 23.3.2005 21:38
- Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
- Kontaktovat uživatele:
Zdražení jízdného asi povede k zvýšenému zájmu o tramvajenky. Počítejte se mnou:
Měsíc má 30 dní
Z toho asi 9 dní pracovního klidu.
Zbývá 21 dní.
21 dní v měsíci jezdím dopravou a to 2x denně (do práce a zpět)
Dosavadně jsem zapltil 21 x 2 x 12 = 504 Kč....jsem línej a nechce se mi kupovat tramvajenka....
Nyní zaplatim 21 x 2 x 20 = 640 Kč....tak to už si tramvajenku koupím...
No, možná i ten případ, kdyby byla jízdenka za 12, tak by si tramvajenku už ten modelový cestující koupil.....
Teď už to ale bude jednoznačný....
Měsíc má 30 dní
Z toho asi 9 dní pracovního klidu.
Zbývá 21 dní.
21 dní v měsíci jezdím dopravou a to 2x denně (do práce a zpět)
Dosavadně jsem zapltil 21 x 2 x 12 = 504 Kč....jsem línej a nechce se mi kupovat tramvajenka....
Nyní zaplatim 21 x 2 x 20 = 640 Kč....tak to už si tramvajenku koupím...
No, možná i ten případ, kdyby byla jízdenka za 12, tak by si tramvajenku už ten modelový cestující koupil.....
Teď už to ale bude jednoznačný....
- fricoolinek2
- Uživatel
- Příspěvky: 2601
- Registrován: 23.3.2005 21:38
- Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
- Kontaktovat uživatele:
- Tonda Ježek
- Uživatel
- Příspěvky: 1080
- Registrován: 30.11.2003 22:54
- Kontaktovat uživatele:
Nemyslím si, že lidé začnou jezdit více autem...protože ranní špička v Praze je od toho dostatečně odradí...možná ze začátku, ale když zjistí, že se jim doba dojíždění do práce prodlouží a ¨že je nakonec MHD vyjde levněji, tak se vrátí zpět do metra (například). Akorát se řidiči musí připravit na věty typu": "Hlavně že zdražujete, ale abyste jezdili včas, tak to ne."
-
- Moderátor
- Příspěvky: 1713
- Registrován: 02.7.2004 16:41
- Bydliště: Modřany, kousek od smyčky Levského
Re: Jak po zdražení jízdného
pokud se někdo každý den přepravuje do práce pomocí MHD, tak je mu zdražení lístků zcela ukradené, protože má průkazkuGagarin píše:Jen je v Praze, naštěstí, celkem běžný, že do práce každodenně se přepravují lidi pomocí MHD. Jedním z těch důvodů je i to, že je to prostě levnější. Za 12 kč člověk projede autem asi 5 km, za dvacet, tedy po zdražení, to bude už 10 km. Takže výhoda v levnotě veřejné dopravy se ztratí.
u auta musíš počítat i další faktory - neplatíš pouze benzín, ale také opravy (auto se při velkém množství krátkých jízd samozřejmě více opotřebuje), případné následky havárií, musíš řešit parkování, .... nemluvě o tom, že podstupuješ řádově vyšší riziko zranění/úmrtí při nehodě než pokud se vezeš MHD