Střídané přestávky
Moderátoři: DavidD, TRAM-FÓRUM
-
- Moderátor
- Příspěvky: 1713
- Registrován: 02.7.2004 16:41
- Bydliště: Modřany, kousek od smyčky Levského
tak to už je moc i na mě, vždyť neměl odjeté ani kolo! a navíc takhle ráno byl v Hostíku určitě dostatečně včas - to je fakt demagogieKM píše:Řidič 22 na KN možná také takovýmto způsobem čerpal přestávku a jak to dopadlo.
ale je to zbytečná debata, nikdo nedokáže dodržet všechny předpisy "do puntíku" - je každého odpovědnost, aby se choval podle svého nejlepšího svědomí a neohrožoval ostatní ani sebe - například včera jsem porušil předpis o zákazu přepravování cestujících mezi výstupní a nástupní zastávkou (přišel 9001 tak jsem ho samozřejmě nechal ve voze i ve smyčce - a nebylo to poprvé) - je to stejné porušení předpisů a teď mi řekni, kolik lidí kvůli tomu zemřelo na karláku
jo a mimochodem, na lince 26 je o 2 pořadí méně, takže ty přestávky asi nejsou zbytečné
ad radek31, 29/4 16,39
Bohužel, toto je prapříčina všech nedostatků a nehod. Nikdo nemá právo ani povinnost napravovat porušováním předpisů špatnou práci jiných. Ano, je to teorie, ale bez jejího důsledného uplatňování každým na každém pracovišti se nikdy nikam nedostaneme. Právě požádáním o vystřídání se nejsnáze dosáhne nápravy nevyhovujícho stavu. Když bude každý řidič švindlovat jako ty, ti "nahoře" si řeknou, že se to vždycky u řidičů nějak dotáhne do požadovaného stavu a reálných grafikonů se nedočkáte nikdy, kupříkladu. Řidič 22 na KN možná také takovýmto způsobem čerpal přestávku a jak to dopadlo. Sorry, ale takováto "obětavost" nás (mnohé doslova) přivede do hrobu. Tak se vztah k podniku a cestujícím neprokazuje, i když je hodně zakořeněno (zřejmě z dob socialismu), že ano.
Bohužel, toto je prapříčina všech nedostatků a nehod. Nikdo nemá právo ani povinnost napravovat porušováním předpisů špatnou práci jiných. Ano, je to teorie, ale bez jejího důsledného uplatňování každým na každém pracovišti se nikdy nikam nedostaneme. Právě požádáním o vystřídání se nejsnáze dosáhne nápravy nevyhovujícho stavu. Když bude každý řidič švindlovat jako ty, ti "nahoře" si řeknou, že se to vždycky u řidičů nějak dotáhne do požadovaného stavu a reálných grafikonů se nedočkáte nikdy, kupříkladu. Řidič 22 na KN možná také takovýmto způsobem čerpal přestávku a jak to dopadlo. Sorry, ale takováto "obětavost" nás (mnohé doslova) přivede do hrobu. Tak se vztah k podniku a cestujícím neprokazuje, i když je hodně zakořeněno (zřejmě z dob socialismu), že ano.
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10209
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Hlavně pizzeria naproti vozovně a nebo bowlingradek31 píše:podle mě je hlavní výhoda v zázemí ve Strašnicích, které je o řád jinde než v hostivaři - řidič který má přestávku si tak skutečně odpočine - nemusí popojíždět, může zajít do kantýny, nebo nějakého obchodu pro jídlo, .....Martin píše:Výsledný efekt pak bude maximálně ten, že se zvýší počet služeb (šejdrů) ve strašnické vozovně (kde práce vzhledem k počtu řidičů moc není).
pokud jde o přebytek řidičů tak o tom nic nevím - je sice pravda, že přišlo docela hodně lidí z posledních kurzů a prý jich ještě hodně v kurzu je, ale hodin jsme měli letos zatím o hodně víc než třeba řidiči na Žižkově
každopádně to střídání není špatný šejdr, protože se nemusí vstávat moc brzo
-
- Moderátor
- Příspěvky: 1713
- Registrován: 02.7.2004 16:41
- Bydliště: Modřany, kousek od smyčky Levského
podle mě je hlavní výhoda v zázemí ve Strašnicích, které je o řád jinde než v hostivaři - řidič který má přestávku si tak skutečně odpočine - nemusí popojíždět, může zajít do kantýny, nebo nějakého obchodu pro jídlo, .....Martin píše:Výsledný efekt pak bude maximálně ten, že se zvýší počet služeb (šejdrů) ve strašnické vozovně (kde práce vzhledem k počtu řidičů moc není).
pokud jde o přebytek řidičů tak o tom nic nevím - je sice pravda, že přišlo docela hodně lidí z posledních kurzů a prý jich ještě hodně v kurzu je, ale hodin jsme měli letos zatím o hodně víc než třeba řidiči na Žižkově
každopádně to střídání není špatný šejdr, protože se nemusí vstávat moc brzo
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10209
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Pak teda bude platit co řekl Martin,ledaže by se jezdilo na nádraží Hostivař po vnitřní koleji.MOp píše:zadna takova vopicarna se konat nebude..9001 píše:Třeba něco podobného jako ve strašnické vozovně se zavede i ve vozovně Vokovice. Zkrátka řidič pojede Vozovna Vokovice-Nádraží Hostivař-Divoká Šárka - Vozovna Vokovice.
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10209
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Třeba něco podobného jako ve strašnické vozovně se zavede i ve vozovně Vokovice. Zkrátka řidič pojede Vozovna Vokovice-Nádraží Hostivař-Divoká Šárka - Vozovna Vokovice.Martin píše:Zpátky k přestávkám: Vypadá to, že v Hostivaři se přestávky rozhodně krátit nebudou a vlaků zůstane stejně. Za prvé kvůli vokovickým šoférům, na šárecké vnitřní koleji se rozhodně při 8-minutovém intervalu přestávka vytvořit nedá (pokud ovšem strašničtí "svačináři" nebudou střídat také vokovická pořadí). Za druhé: minimální doba přestávky v Hostivaři (16 resp. 21 minut) musí být stejně zachována, protože se také může stát, že "kmenový" řidič určitého pořadí odmítne přestávku ve Strašnicích čerpat, pro tyto případy tak musí pauza zůstat na standartní konečné (tuhle informaci mám z dneška od Petra). Výsledný efekt pak bude maximálně ten, že se zvýší počet služeb (šejdrů) ve strašnické vozovně (kde práce vzhledem k počtu řidičů moc není).
Zpátky k přestávkám: Vypadá to, že v Hostivaři se přestávky rozhodně krátit nebudou a vlaků zůstane stejně. Za prvé kvůli vokovickým šoférům, na šárecké vnitřní koleji se rozhodně při 8-minutovém intervalu přestávka vytvořit nedá (pokud ovšem strašničtí "svačináři" nebudou střídat také vokovická pořadí). Za druhé: minimální doba přestávky v Hostivaři (16 resp. 21 minut) musí být stejně zachována, protože se také může stát, že "kmenový" řidič určitého pořadí odmítne přestávku ve Strašnicích čerpat, pro tyto případy tak musí pauza zůstat na standartní konečné (tuhle informaci mám z dneška od Petra). Výsledný efekt pak bude maximálně ten, že se zvýší počet služeb (šejdrů) ve strašnické vozovně (kde práce vzhledem k počtu řidičů moc není).
- Tonda Ježek
- Uživatel
- Příspěvky: 1080
- Registrován: 30.11.2003 22:54
- Kontaktovat uživatele:
-
- Moderátor
- Příspěvky: 1713
- Registrován: 02.7.2004 16:41
- Bydliště: Modřany, kousek od smyčky Levského
KM píše:Ostatně, zrovna autobusáky bych nechal na pokoji. Z neznámých důvodů již kupříkladu léta prodávají jízdenky na všech linkách, zcela bez problémů, včetně těch, co jedou centrem, a tržby neustále rostou, přičemž nesmělý pokus vozovny Vokovice na l.č.2 byl zmařen ještě před narozením, protože každý přece ví, že to nejde. Tak asi takhle.
nápad prodávat jízdenky v tramvaji je jeden z nejblbějších co jsem slyšel - autobusák si může prodávat až se hory zelenají a ostatní ho zatím objedou, ale dovedeš si představit ten bordel třeba na I.P.Pavlova, kdybych se v 22 rozhodnul prodávat lístky? ze zpoždění 5 minut a víc by najednou bylo 10, tím pádem bych přišel ještě o víc přestávek než jindy a za mnou by se na I.P. vytvořila fronta až na mírák - jakej by to mělo smysl, když je trafika na každém rohu a automaty na lístky jsou teď taky skoro všudeKM píše:Panebože. Doufal jsem, že se jezdí podle předpisů...
a co se týká tvého "já myslel, že se jezdí podle předpisů" tak to je taky slušnej blábol - uvědom si, že pokud máš obratový čas 4 minuty, k tomu 3 minuty na vyrovnání zpoždění a 10 minut jako minimální přestávku dává ti to 17 minut - ty si myslíš, že když poruším předpis a na papír napíšu 17 minut místo skutečných 15, že je to nějaký rozdíl v mé odpočatosti? ne, ale díky tomu nemusí dispečer vypravit Xko za prachy DP a já nemusím někde trčet jak trubka a vypisovat výkaz
jiná věc je stupidně napsaný jízdní řád - např.: 23 na Kubáni teoreticky 10 minut, ale přijedeš o 4 pozdě, pak čekáš na světla, než dojedeš do smyčky, než jí objedeš, tak ti z 10 minut zůstanou tak 2 - to opravdu nestojí za řeč, jedeš na druhou stranu a v jízdním řádu máš psanou přestávku 18 minut! to znamená 1 minutu rezervu pro případné zpoždění v centru - 23 přes den se jezdí tak o 5 a víc pozdě, takže bys prostě neměl podle předpisů ani jednu přestávku
Nojo, ale kde se ty technologie maji ověřit a osvědčit, pokud k tomu bude každej přistupovat takhle? Ostatně ten prodej lístků u autobusáků je snad pěti roky ověřen dostatečně. A DP-ED to chtělo opatrně zkoušet na dvojce. To je jako kdyby to busy zkoušely na 116tramvajak píše:[ V žádném případě se nebráním pokroku. Ale zavádět již ověřený technologie. Bráním se novým neosvědčeným systémům.
V žádném případě se nebráním pokroku. Ale zavádět již ověřený technologie. Bráním se novým neosvědčeným systémům.KM píše:Nojo, ale to jsme pak mohli zůstat u tramvají s klikou, dispečerů v boudičkách na křižovatkách a ty bys měl sbírat fotky vozu č. 3083 (tramvaj).
Celkem tě chápu, ale stejně: kdo chce hledá možnosti a kdo nechce hledá důvody, se říká.
Nojo, ale to jsme pak mohli zůstat u tramvají s klikou, dispečerů v boudičkách na křižovatkách a ty bys měl sbírat fotky vozu č. 3083 (tramvaj).tramvajak píše:Budou-li palubní počítače na karty, dejme tomu, že celý systém bude fungovat, tak mě ale napadá otázka, když se to nějak "sekne", tak co potom? Na snímač se dostane nějaká nečistota a budeš v háji. Je to pořád jenom elektronika.KM píše:No není to normální. Ale znova se pokusím napovědět: Ta technika za to nemůže, ta jen slouží tak jak jí lidé dovedou (a chtějí) využívat.
Celkem tě chápu, ale stejně: kdo chce hledá možnosti a kdo nechce hledá důvody, se říká.