Naivní dětské představy o tramvajích
Moderátoři: DavidD, TRAM-FÓRUM
- willyjeff
- Uživatel
- Příspěvky: 1761
- Registrován: 30.11.2004 16:11
- Bydliště: Trollhättan (a když se probudim, tak Praha)
- Kontaktovat uživatele:
Ve špičce je to složité, ale jinak to jde...Je to strašná sranda. Ty jízdní řády máme připíchnutý na kůlech. Sestra se postaví na zastávku a čeká, až ji s kolem přijedu, když přijedu na lince kterou chce, nastoupí a já ji svezu pár zastávek. Pak vystoupí a já jezdim dál. Uplne nejhorší je, když už nemůžu a pořád musim dodržovat j.ř. Bohužel sem si nedal žádný BP, páč na ně nějak nevyšlo...Kočí píše:Doufám, že to poctivě dodržujete!willyjeff píše:Já sem to ted na nasi zahrade se sestrou dovedl k dokonalosti : http://www.netobchod.com/Docs/jr.xls
- Kočí
- Uživatel
- Příspěvky: 209
- Registrován: 19.3.2005 14:26
- Bydliště: ...příští zastávka Letenské náměstí
- Kontaktovat uživatele:
Doufám, že to poctivě dodržujete!willyjeff píše:Já sem to ted na nasi zahrade se sestrou dovedl k dokonalosti : http://www.netobchod.com/Docs/jr.xls
- willyjeff
- Uživatel
- Příspěvky: 1761
- Registrován: 30.11.2004 16:11
- Bydliště: Trollhättan (a když se probudim, tak Praha)
- Kontaktovat uživatele:
Já sem to ted na nasi zahrade se sestrou dovedl k dokonalosti : http://www.netobchod.com/Docs/jr.xlsKočí píše:Já teda nejradši, a to mi zůstalo doteď, jezdím tramvají, ale jeftě raději, když s něčím jedu já. Třeba za mlada jsem při jízdě na kole, tipoval místa zastávek a ta jsem pak pravidelně objížděl... a pokaždé jinou trasu. makačka na bednu
MOp: Takže 3000 - 1435 = 1565 mm. Šířka pojezdové hlavy je třeba 56 mm: http://www.trz.cz/WEB/VYROPROG.nsf/0/a9 ... enDocument .
Potom je vzdálenost hran kolejnic 1453 mm. To je opravdu podobné rozchodu 1435 mm. Díky MOpe
Potom je vzdálenost hran kolejnic 1453 mm. To je opravdu podobné rozchodu 1435 mm. Díky MOpe
vzdalenost os koleji cinni v primem useku 3m, paklize je uprostred trakcni vedeni tak 4. v obloucich se osova vzdalenost mirne zvetsuje (souvisi s vybocovanim cel vozidla). to same plati o krizovatkach, kde se vzdy rozsiruje osova vzdalenost ve smeru pred krizovatkou malym esickem. je to patrne ze zoomovanych fotografii. momentalne zadnou ilustrativni nemohu najit.Ladislav Kubera píše:Tohle vlákno je úžasné. Jsem přesvědčen, že (nejen) naše hobby má kořeny v dětství. Když mi bude někdo oponovat třeba že je z vesnice, tak se určitě rád vozil čímkoli, nebo měl rád strakaté autobusy a tramvaje ho zaujaly později. Každý si dosaďte své vzpomínky.
Mimochodem, je obvyklá vzdálenost vnitřních kolejnic normovaná ? Při zběžném pohledu je opravdu totožná s rozchodem.
Tohle vlákno je úžasné. Jsem přesvědčen, že (nejen) naše hobby má kořeny v dětství. Když mi bude někdo oponovat třeba že je z vesnice, tak se určitě rád vozil čímkoli, nebo měl rád strakaté autobusy a tramvaje ho zaujaly později. Každý si dosaďte své vzpomínky.
Mimochodem, je obvyklá vzdálenost vnitřních kolejnic normovaná ? Při zběžném pohledu je opravdu totožná s rozchodem.
Mimochodem, je obvyklá vzdálenost vnitřních kolejnic normovaná ? Při zběžném pohledu je opravdu totožná s rozchodem.
P_V: Představa jízdy po vnitřních kolejnicích je asi v dětských hlavách dost rozšířená. Pamatuji si, že jsem se o tom asi jako osmiletý bavil s kluky. To, že by kola vlastně nejela po kolejnici, se nejevilo jako podstatné. Navíc jsme měli představu, že kolo jede po dně žlábku. V srdcovkách a ostatních kříženích kolejnic je to sice pravda, ale... Proto jsem nemohl pochopit, jak to ta tramvaj dělá na trati do Podbaby. Tam byly tenkrát bezžlábkové kolejnice.
Při pohledu na dvoukolejnou trať jsem přemýšlel o tom, proč nemůžou jezdit vozy i po té prostřední koleji (prostřední kolej = dvojice vnitřních kolejnic obou traťových kolejí). Mohly by tudy být vedeny expresní tramvaje. Když mi pak došlo, že vozy zabírají i jistý prostor vně kolejnic a skončilo by to na neprostupnosti hmoty, ve své fantazii jsem vynalezl ještě bizarnější řešení. Systém rychlíkových tramvají, jedoucích s delšími intervaly po "střední" koleji a zastávkových jednostopých vozidel, které se prohánějí po vnějších kolejnicích
- Tonda Ježek
- Uživatel
- Příspěvky: 1080
- Registrován: 30.11.2003 22:54
- Kontaktovat uživatele:
Re: Téma
Na mě zase působí tvůj příspěvek jako naprostý blábol o ničem.Honzík píše:nechci být kritický, ale připadá mi, že toto téma si někdo vycucal, aby mohl mít mnoho příspěvků. Jsou to totiž bláboly o ničem. A tak doufám, že to tu brzy nebude.
Já jsem takovéto představy nikdy neměl, protože jsem v tramvaji skoro vyrostl a teď koukám o co všechno jsem byl ochuzen