Naivní dětské představy o tramvajích

Archiv starých nebo neaktuálních příspěvků. Příspěvky, které přinášejí informace, jejíchž poselství již bylo naplněno v minulosti.

Moderátoři: DavidD, TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
Tom
Uživatel
Příspěvky: 864
Registrován: 15.11.2003 21:58
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tom » 25.5.2005 14:12

to sem taky dělal... křídou sme po celých hájích vyznačili zastávky a průběhy linek. Na kolo připíchli číslo a jezdili... :o)

Uživatelský avatar
willyjeff
Uživatel
Příspěvky: 1761
Registrován: 30.11.2004 16:11
Bydliště: Trollhättan (a když se probudim, tak Praha)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od willyjeff » 25.5.2005 13:27

Kočí píše:
willyjeff píše:Já sem to ted na nasi zahrade se sestrou dovedl k dokonalosti : http://www.netobchod.com/Docs/jr.xls
Doufám, že to poctivě dodržujete! :lol:
Ve špičce je to složité, ale jinak to jde...Je to strašná sranda. Ty jízdní řády máme připíchnutý na kůlech. Sestra se postaví na zastávku a čeká, až ji s kolem přijedu, když přijedu na lince kterou chce, nastoupí a já ji svezu pár zastávek. Pak vystoupí a já jezdim dál. Uplne nejhorší je, když už nemůžu a pořád musim dodržovat j.ř. Bohužel sem si nedal žádný BP, páč na ně nějak nevyšlo... :?

Uživatelský avatar
Kočí
Uživatel
Příspěvky: 209
Registrován: 19.3.2005 14:26
Bydliště: ...příští zastávka Letenské náměstí
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Kočí » 25.5.2005 11:43

willyjeff píše:Já sem to ted na nasi zahrade se sestrou dovedl k dokonalosti : http://www.netobchod.com/Docs/jr.xls
Doufám, že to poctivě dodržujete! :lol:

Uživatelský avatar
willyjeff
Uživatel
Příspěvky: 1761
Registrován: 30.11.2004 16:11
Bydliště: Trollhättan (a když se probudim, tak Praha)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od willyjeff » 25.5.2005 10:42

Kočí píše:Já teda nejradši, a to mi zůstalo doteď, jezdím tramvají, ale jeftě raději, když s něčím jedu já. Třeba za mlada jsem při jízdě na kole, tipoval místa zastávek a ta jsem pak pravidelně objížděl... a pokaždé jinou trasu. makačka na bednu 8-)
Já sem to ted na nasi zahrade se sestrou dovedl k dokonalosti : http://www.netobchod.com/Docs/jr.xls

Ladislav Kubera

Příspěvek od Ladislav Kubera » 25.5.2005 0:09

MOp: Takže 3000 - 1435 = 1565 mm. Šířka pojezdové hlavy je třeba 56 mm: http://www.trz.cz/WEB/VYROPROG.nsf/0/a9 ... enDocument .
Potom je vzdálenost hran kolejnic 1453 mm. To je opravdu podobné rozchodu 1435 mm. Díky MOpe

Uživatelský avatar
braddy
Uživatel
Příspěvky: 13
Registrován: 02.4.2004 15:57
Bydliště: Praha 4 - Lhotka, tramvaj v nedohlednu
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od braddy » 25.5.2005 0:04

Ladislav Kubera píše: Při zběžném pohledu je opravdu totožná s rozchodem.
To mě právě přivádělo na tu myšlenku. Že to vypadalo jako stejný rozchod:-) A asi většinu ostatních.

Uživatelský avatar
Kočí
Uživatel
Příspěvky: 209
Registrován: 19.3.2005 14:26
Bydliště: ...příští zastávka Letenské náměstí
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Kočí » 24.5.2005 23:39

Já teda nejradši, a to mi zůstalo doteď, jezdím tramvají, ale jeftě raději, když s něčím jedu já. Třeba za mlada jsem při jízdě na kole, tipoval místa zastávek a ta jsem pak pravidelně objížděl... a pokaždé jinou trasu. makačka na bednu 8-)

MOp

Příspěvek od MOp » 24.5.2005 23:28

Ladislav Kubera píše:Tohle vlákno je úžasné. Jsem přesvědčen, že (nejen) naše hobby má kořeny v dětství. Když mi bude někdo oponovat třeba že je z vesnice, tak se určitě rád vozil čímkoli, nebo měl rád strakaté autobusy a tramvaje ho zaujaly později. Každý si dosaďte své vzpomínky.
Mimochodem, je obvyklá vzdálenost vnitřních kolejnic normovaná ? Při zběžném pohledu je opravdu totožná s rozchodem.
vzdalenost os koleji cinni v primem useku 3m, paklize je uprostred trakcni vedeni tak 4. v obloucich se osova vzdalenost mirne zvetsuje (souvisi s vybocovanim cel vozidla). to same plati o krizovatkach, kde se vzdy rozsiruje osova vzdalenost ve smeru pred krizovatkou malym esickem. je to patrne ze zoomovanych fotografii. momentalne zadnou ilustrativni nemohu najit.

Ladislav Kubera

Příspěvek od Ladislav Kubera » 24.5.2005 23:18

Tohle vlákno je úžasné. Jsem přesvědčen, že (nejen) naše hobby má kořeny v dětství. Když mi bude někdo oponovat třeba že je z vesnice, tak se určitě rád vozil čímkoli, nebo měl rád strakaté autobusy a tramvaje ho zaujaly později. Každý si dosaďte své vzpomínky.
Mimochodem, je obvyklá vzdálenost vnitřních kolejnic normovaná ? Při zběžném pohledu je opravdu totožná s rozchodem.

Uživatelský avatar
braddy
Uživatel
Příspěvky: 13
Registrován: 02.4.2004 15:57
Bydliště: Praha 4 - Lhotka, tramvaj v nedohlednu
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od braddy » 24.5.2005 22:28

Děkuji za zastání :wink: Tuhle diskuzi jsem začal proto, že není na škodu troška oživení diskuze od všech technických témat. Sice to nic zásadního nepřináší, ale nám "starším" aspoň trošku nostalgie :lol:

P.S. O té jízdě tramvají mezi kolejema jsem taky uvažoval :wink:

Ladislav Kubera

Příspěvek od Ladislav Kubera » 24.5.2005 20:29

P_V: Představa jízdy po vnitřních kolejnicích je asi v dětských hlavách dost rozšířená. Pamatuji si, že jsem se o tom asi jako osmiletý bavil s kluky. To, že by kola vlastně nejela po kolejnici, se nejevilo jako podstatné. Navíc jsme měli představu, že kolo jede po dně žlábku. V srdcovkách a ostatních kříženích kolejnic je to sice pravda, ale... Proto jsem nemohl pochopit, jak to ta tramvaj dělá na trati do Podbaby. Tam byly tenkrát bezžlábkové kolejnice.

Uživatelský avatar
Pajda
Uživatel
Příspěvky: 341
Registrován: 02.9.2004 14:44
Bydliště: Zatím ještě v Praze...
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pajda » 24.5.2005 16:50

Nad tímhle jsem taky přemýšlel, ale já řešil i problém, jak to udělat,aby to šlo i na normální - "užší" rozchod. Jedno kolo by bylo na nápravě napevno a to druhé by bylo suvné do strany podle šířky kolejí. :wink:

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4079
Registrován: 23.11.2003 18:49

Příspěvek od P_V » 24.5.2005 16:40

Při pohledu na dvoukolejnou trať jsem přemýšlel o tom, proč nemůžou jezdit vozy i po té prostřední koleji (prostřední kolej = dvojice vnitřních kolejnic obou traťových kolejí). Mohly by tudy být vedeny expresní tramvaje. Když mi pak došlo, že vozy zabírají i jistý prostor vně kolejnic a skončilo by to na neprostupnosti hmoty, ve své fantazii jsem vynalezl ještě bizarnější řešení. Systém rychlíkových tramvají, jedoucích s delšími intervaly po "střední" koleji a zastávkových jednostopých vozidel, které se prohánějí po vnějších kolejnicích :)

Uživatelský avatar
Kočí
Uživatel
Příspěvky: 209
Registrován: 19.3.2005 14:26
Bydliště: ...příští zastávka Letenské náměstí
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Kočí » 23.5.2005 20:12

A to jsem jeftě netušil, že taky existuje něco jako dispečink, dispečeři, Nehody (dříve sitiče DP s tím nátěrem, co se na tramvajích neujal)... :lol:

Nikdo tady nikoho nenutí, aby si to četl, takže pokud vám tohle téma nesedí, tak si to nechte pro sebe :wink:

Uživatelský avatar
Tonda Ježek
Uživatel
Příspěvky: 1080
Registrován: 30.11.2003 22:54
Kontaktovat uživatele:

Re: Téma

Příspěvek od Tonda Ježek » 23.5.2005 18:57

Honzík píše:nechci být kritický, ale připadá mi, že toto téma si někdo vycucal, aby mohl mít mnoho příspěvků. Jsou to totiž bláboly o ničem. A tak doufám, že to tu brzy nebude.
Na mě zase působí tvůj příspěvek jako naprostý blábol o ničem.

Já jsem takovéto představy nikdy neměl, protože jsem v tramvaji skoro vyrostl a teď koukám o co všechno jsem byl ochuzen :oops:

Odpovědět