Záložní vlak X

Archiv starých nebo neaktuálních příspěvků. Příspěvky, které přinášejí informace, jejíchž poselství již bylo naplněno v minulosti.

Moderátoři: DavidD, TRAM-FÓRUM

Zamčeno
Uživatelský avatar
Té šestka
Uživatel
Příspěvky: 26
Registrován: 05.1.2006 11:08
Bydliště: na trati l. 9-10-58-59 a 180
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Té šestka » 06.1.2006 15:57

radek31 píše:
6432 píše:Po dlouhé době jsem viděl tram s transparentem X, a to 8728 ve vozovně Motol. Ovšem záložní asi nebyla, ale někdo si hrál s BUSE...
a co noční X-ko, které vypravuje Motol?
Jestli si ho viděl dnes na objízdné koleji,tak jsem ho tam dával ráno já,měl jsem noční X (31/63).

radek31
Moderátor
Příspěvky: 1713
Registrován: 02.7.2004 16:41
Bydliště: Modřany, kousek od smyčky Levského

Příspěvek od radek31 » 06.1.2006 11:26

6432 píše:Po dlouhé době jsem viděl tram s transparentem X, a to 8728 ve vozovně Motol. Ovšem záložní asi nebyla, ale někdo si hrál s BUSE...
a co noční X-ko, které vypravuje Motol?

Uživatelský avatar
6432
Uživatel
Příspěvky: 207
Registrován: 08.4.2004 11:33
Bydliště: Opatovské okolí, k nejbližší tram 9 nebo 10 min jízdy busem

Příspěvek od 6432 » 05.1.2006 15:15

Po dlouhé době jsem viděl tram s transparentem X, a to 8728 ve vozovně Motol. Ovšem záložní asi nebyla, ale někdo si hrál s BUSE...

Uživatelský avatar
dušan
Uživatel
Příspěvky: 655
Registrován: 03.4.2004 10:02
Bydliště: v roce 2015 u nové tramvajové trati, tedy dá-li Bůh,Bém a DP

Příspěvek od dušan » 21.8.2005 10:17

KM píše:
dušan píše:domluvili jsme se, že dovezu lidi na Karlovo nám a odstavím se v Myslíkový. Přijeli technici, popojížděli jsme sem a tam a NIC. Vypadalo to pro mne velice špatně, jako kdybych si to vymyslel.Lidi koukali až čuměli, co to jede a ona tram, ale před technikama vše OK. Odvezl jsem to na Pa, dostal nový vůz a !"
A proč ti nedovezli novou tramvaj hned jax jim to řekl? Nebo proč s ní z Pa někdo nevyjel směr Laurová a tys ho vystřídal až pojede zpět?
tipuju, že si chtěl dispečink ověřit, že na tram je opravdu závada. ale to jde o to, že před červencem by najelo motolské x-ko a byl by pokoj

KM

Příspěvek od KM » 21.8.2005 7:10

dušan píše:domluvili jsme se, že dovezu lidi na Karlovo nám a odstavím se v Myslíkový. Přijeli technici, popojížděli jsme sem a tam a NIC. Vypadalo to pro mne velice špatně, jako kdybych si to vymyslel.Lidi koukali až čuměli, co to jede a ona tram, ale před technikama vše OK. Odvezl jsem to na Pa, dostal nový vůz a !"
A proč ti nedovezli novou tramvaj hned jax jim to řekl? Nebo proč s ní z Pa někdo nevyjel směr Laurová a tys ho vystřídal až pojede zpět?

Uživatelský avatar
dušan
Uživatel
Příspěvky: 655
Registrován: 03.4.2004 10:02
Bydliště: v roce 2015 u nové tramvajové trati, tedy dá-li Bůh,Bém a DP

Příspěvek od dušan » 20.8.2005 12:39

taky přidám jednu příhodu ze včerejška:
měl jsem linku 6, vůz 8358 s úplně novými podvozky, a v kopci na Bělehradské ulici před zastávkou se mi z podvozku začaly ozývat rány podobné tomu, jako kdyby tram jela na valících se čtvercích. v zastávce jse obešel tram, ale nic jsem nenašel, po cestě na Bruselskou jsem volal dispečink a domluvili jsme se, že dovezu lidi na Karlovo nám a odstavím se v Myslíkový. Přijeli technici, popojížděli jsme sem a tam a NIC. Vypadalo to pro mne velice špatně, jako kdybych si to vymyslel.Lidi koukali až čuměli, co to jede a ona tram, ale před technikama vše OK. Odvezl jsem to na Pa, dostal nový vůz a napojil se ve Štěpánské na trať.
Kdyby fungovala X-ka, mohl se napojit Na Knížecí, dojet na Laurovou a ve Štěpánské si předat lidi. Takto to dopadlo, že za mne nic nejelo a lidi čekali 20 min. místo 10. Je to škoda, služba moc nefunguje a proto volám " vraťte X-ka!"

Martin Šubrt
Uživatel
Příspěvky: 1779
Registrován: 13.5.2004 10:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Martin Šubrt » 18.8.2005 12:15

KM: Máš pravdu, někam si to zapiš, zase po čase souhlasím. Zkušenost ze včerejška. Byl jsem převěsit mírně rozmočené mapičky na Palmovce :-) a zjistil, že 4.8. změnili jízdní řád linky X-1 a prodloužili intervaly. Opravdu skvělé řešení, když po týdnu výluky si teprve náhradku najde většina lidí a zatížení Novovysočanské s končícím srpnem roste. Tudíž jsem čekal na bus jezdící v intervalu 6 minut, minut 15. Pak začaly přijíždět od Krejcárku, tři za sebou. Dva vozy stály přitom celou dobu v terminálu. Ale jel hned ten nejvíc zpožděnej, za ním minutu další. Ne tak, aby jely dva a lidi se rozložili. Nechal natřískat ten první a pak vezl jen mě, protože já si dovedu spočítat, že hned pojede. Tak mě napadlo, že by to chtělo dispečera např. s jedním budem, který by řídil, měl třeba delší pauzy a spojení s ost, řidiči. když je Novovysočanská a Koněvova zasekaná, prostě to chce dispečerské řízení a do těch pauz se musí pustit nějaká záloha, naopak zpožděný řidič pak může mít delší pauzu. Ale to prostě DP neumí a neumí a neumí. Transformovaly se židle, pracovní postupy ani náhodou.

KM

Příspěvek od KM » 18.8.2005 12:02

Mop: Kdo chce, hledá možnosti, kdo nechce , hledá důvody. Večer je snad víc času na zálohu.
To je totiž trochu neštěstí, že i ty to bereš jako dogma a návod a ne jako návrh či směr. Samostatně myslet se tady ještě moc nevžilo, samostatně aplikovat předpisy, aby nedošlo k jejich porušení, ale byly využity jejich možnosti taky ne. To není jen problém dopravy. Ale hlavně je to pohodlí. Co si myslet třeba o tom, že systém umožňuje hlásit z dispečinku do vozů, ale protože to má nějaké mouchy tak místo toho, aby se vychytaly, tak se to nepoužívá? Fakt někdy nechápu, jak se v 30-60tých letech odvezlo to co se odvezlo a s tou technikou.

MOp

Příspěvek od MOp » 18.8.2005 11:46

KM píše:Ty snad děláš u dopravce :-) Tak názorně. Odjezdy 00,04,08,12,16... vypadne ten v 08. Pošlu toho ve 12 v 10 a bud int 4-4-6-6-4.... Pojedou dvě plnější soupravy místo jedné narvané. Int. 6 místo 4 kaštani nezpozorují, 8 místo 4 ano. Na druhém konci té linky už budou 2 minuty srovnány samy od sebe a stihne tam vyjet záloha. Je to jen příklad. Nevyvozujte z toho nic. Už vůbec ne, že to tak kdysi šlo. Nebo že by se to snad mohlo tak i dělat.
samozrejme, ze jsem ten princip pochopil. spise bych chtel vedet, jak bude reagovat clovek x, jemuz bude prave v case odjezdu z konecne (y) dle jr (y-1min) prijizdet spoj jine linky a tento diky predcasnemu odjezdu na dispecersky prikaz v (y-2min) odjede. bude to napr. v dobe vecerni, takze int = 20, tudiz bude 21 min cekat na jiny spoj.. fakt genialni..

KM

Příspěvek od KM » 18.8.2005 11:40

MOp píše:[a na cas toho co poslou drive, pojede nasledujici a tak dal neustale dokola coz? :-D

to pak muzes JR zrusit uplne a rict si, ze tady to proste pojede po dvou minutach a tak to ridit..
Ty snad děláš u dopravce :-) Tak názorně. Odjezdy 00,04,08,12,16... vypadne ten v 08. Pošlu toho ve 12 v 10 a bud int 4-4-6-6-4.... Pojedou dvě plnější soupravy místo jedné narvané. Int. 6 místo 4 kaštani nezpozorují, 8 místo 4 ano. Na druhém konci té linky už budou 2 minuty srovnány samy od sebe a stihne tam vyjet záloha. Je to jen příklad. Nevyvozujte z toho nic. Už vůbec ne, že to tak kdysi šlo. Nebo že by se to snad mohlo tak i dělat.

MOp

Příspěvek od MOp » 18.8.2005 11:31

KM píše:Pamatuji, že když byli dispečeři v mraze v boudičkách, prostě poslali vůz/vlak na trať v intervalu, tedy i dřív, aby když něco vypadlo, nebyl int. dvojnásobný. Ono se to pak cestou srovnalo. Dneska by to mohli udělat z tepla dispečinku.
a na cas toho co poslou drive, pojede nasledujici a tak dal neustale dokola coz? :-D

to pak muzes JR zrusit uplne a rict si, ze tady to proste pojede po dvou minutach a tak to ridit..

KM

Příspěvek od KM » 18.8.2005 10:53

Martin píše:Hned podle počtu lidí v nástupní zastávce zjistil, že už asi nic dlouho nejelo. Dlouho, přesněji 12 minut, neboť, jak se dozvěděl od lidí, spoj dvanáctky vynechal... A tak při jízdě z estakády tramvaj našlapaná až po střechu. ...
Pamatuji, že když byli dispečeři v mraze v boudičkách, prostě poslali vůz/vlak na trať v intervalu, tedy i dřív, aby když něco vypadlo, nebyl int. dvojnásobný. Ono se to pak cestou srovnalo. Dneska by to mohli udělat z tepla dispečinku.

KM

Příspěvek od KM » 18.8.2005 10:49

Ještě jeden příspěvek od neznámého autora:
CIT:"Nedávno jsem ze zálohy měl vyjet na l.č.9 do Řep a hradit ji od Nár.Tř.To znamenalo jet přes Palačák na místo.Bylo mi to řečeno 30 minut před začátkem hrazení.Kdybych požadoval 20 minut na přípravu na kterou mám nárok,tak bych byl za hajzla co nepodporuje transformaci.To,že se mi pak cestou nazavíraly prostřední dveře prvního vozu a musel jsem je uzavírat ručně až je nakonec nadobro uzavřít kličkou,nikoho nezajímalo.Na výměnu zjištěné závady nebyl totiž pochopitelně čas.
Asi bych to udělal tak,že ráno po příchodu záloh bych jako výpravčí zkontroloval přesčasy (počítač to umožňuje) a určil kdo tu zůstane přes den.Dotyční by si pak připravili v hale své soupravy (jeden solo ve vratech a deuhý dvojici na určené koleji),potom by ihned po zavolání mohli vyjet hradit.Ostatní zálohy by po výjezdech odešli domů.Jak jednoduché,jak účelné." konec citace.

Martin

Příspěvek od Martin » 18.8.2005 10:37

Proxy, jak píše Fořtík, to pořadí vypadlo už v centru (což jsem zpomněl vtělit do příspěvku :oops: ).

Uživatelský avatar
Fořtík
Uživatel
Příspěvky: 2418
Registrován: 13.11.2003 22:51
Bydliště: Přijde den, kdy to odtajním! ;-)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Fořtík » 18.8.2005 10:32

Proxy píše:
Martin píše:A divili byste se, kolik cestujících panu řidiči do konce cesty vyjárdřilo podporu s tím, že tu stížnost určitě napíšou :!:
I takhle se dá bojovat s tím, že "je něco shnilého ve státě dánském". Jen škoda, že to nedělá víc řidičů...
Jen se obávám, že ve státě dánském je skutečně něco shnilého a řidič bude volán k odpovědnosti za zneužití hlásiče :cry:
BTW x-ko by v tomto případně stejně vyjíždělo až ze Smícháče a cestujicím z Brrndova by nepomohlo :(
Pakliže došlo ke kiksu již dřív a souprava stejně na Burranov nedojela, bylo by iksko vysláno dřív. Případně by vypadlé pořadí hradilo pořadí za ním a iksko by hradilo hradící pořadí. Variant řešení je víc. :wink:

Zamčeno