Záložní vlak X

Archiv starých nebo neaktuálních příspěvků. Příspěvky, které přinášejí informace, jejíchž poselství již bylo naplněno v minulosti.

Moderátoři: DavidD, TRAM-FÓRUM

Zamčeno
Uživatelský avatar
Proxy
Moderátor
Příspěvky: 2459
Registrován: 27.11.2003 14:29
Bydliště: 4,5,12,20,94
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Proxy » 18.8.2005 10:30

Martin píše:A divili byste se, kolik cestujících panu řidiči do konce cesty vyjárdřilo podporu s tím, že tu stížnost určitě napíšou :!:
I takhle se dá bojovat s tím, že "je něco shnilého ve státě dánském". Jen škoda, že to nedělá víc řidičů...
Jen se obávám, že ve státě dánském je skutečně něco shnilého a řidič bude volán k odpovědnosti za zneužití hlásiče :cry:
BTW x-ko by v tomto případně stejně vyjíždělo až ze Smícháče a cestujicím z Brrndova by nepomohlo :(
KM píše:Stejná situace mi byla potvrzena z jiného zdroje i v jiné vozovně. Nejméně jeden výpravčí tu je, že? Taky tak vyjíždíte?
Pravděpodobně máme shodné zdroje, ale podobnou situaci jsem slyšel od jednoho řidiče z Motola :|

Martin

Příspěvek od Martin » 18.8.2005 10:11

Jedna příhoda k tématu: jeden můj známý kobylisák měl onehdá linku 14. Ranní špička se už překulila do sedla, když odjížděl z Barrandova. Hned podle počtu lidí v nástupní zastávce zjistil, že už asi nic dlouho nejelo. Dlouho, přesněji 12 minut, neboť, jak se dozvěděl od lidí, spoj dvanáctky vynechal... A tak při jízdě z estakády tramvaj našlapaná až po střechu. Nelenil a do salonu zahlásil zhruba toto: "Vážení cestující, pokud se Vám toto jednání ze strany DP nelíbí, není nic jednoduššího než napsat stížnost. Relativně nedávno se totiž zrušiily záložní vlaky, které podobná vypadlá pořadí hradily. Když si stěžujeme my, řidiči, nic se neděje. Ale pokud se na GŘ sejdou stížnosti od cestujících, jistě se něco dít začne!"
A divili byste se, kolik cestujících panu řidiči do konce cesty vyjárdřilo podporu s tím, že tu stížnost určitě napíšou :!:
I takhle se dá bojovat s tím, že "je něco shnilého ve státě dánském". Jen škoda, že to nedělá víc řidičů...

KM

Příspěvek od KM » 18.8.2005 9:14

Tohle jsem napsal do kapitoly Provoz, ale nějak to (řízeně?) zapadlo. Je to citace odjinud, leč sem by se mohla hodit tedy víc.
CIT:""po příkazu dispečinku, že se hradí sólo, je teprve rozkuplovávána souprava, není určen první příchozí řidič do zálohy (což by měla být samozřejmost), aby zkontroloval a připravil vozy určené ke hrazení k okamžitému vyjetí, ty uzamkl a šel do místnosti záloh. Asi nikdo podobné pokyny nedal (zdali pak to ví pan Hloh), takže pak je řidič ve zmatku a naprosto v rozporu s předpisy hnán, aby do pěti minut vyjel, protože při větší prodlevě už hrazení nemá smysl." konec citace.
Stejná situace mi byla potvrzena z jiného zdroje i v jiné vozovně. Nejméně jeden výpravčí tu je, že? Taky tak vyjíždíte?

Uživatelský avatar
dušan
Uživatel
Příspěvky: 655
Registrován: 03.4.2004 10:02
Bydliště: v roce 2015 u nové tramvajové trati, tedy dá-li Bůh,Bém a DP

Příspěvek od dušan » 18.8.2005 9:10

Tom píše:mě by spíše zajímalo jak moc negativní to má dopad na provoz... respketive jestli už si někdo stěžoval na to že vlak nejel...
to by mne zajímalo taky, ale na druhou stranu je mi jasné, že jsme náros líný a tudíž málokdo napíše stížnost.
jinak je to fakt hrůza, čekat mimo špičku 24 minut na tram, jen proto, že po cestě někde zdechla.
příklad: minulý víkend byl problém na lince 7 a volal dispečink na pankrác, že chce, aby se za 12 min napojil nový vlak na otakarce - čas k přípravě vlaku na trať je 13min (sólo) a 10 min dle jř to dolů jede - zkuste to stihnout. když stálo x-ko na synkáči, nebyl by to problém, vycouval by za zámecké a přes nbs by najel na otakarovu.
bude-li rozhodnuto o znovuzavedení xvlaků, tak bych pro to, aby v ne stál 1 vlak, ve všední den ty 4 jako před koncem, ale v čase 20 - 24 hod by mohly stát jen dva. úspora by to byla a náhrada by fungovala.

Uživatelský avatar
Tom
Uživatel
Příspěvky: 864
Registrován: 15.11.2003 21:58
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tom » 17.8.2005 23:01

mě by spíše zajímalo jak moc negativní to má dopad na provoz... respketive jestli už si někdo stěžoval na to že vlak nejel...

Martin

Příspěvek od Martin » 17.8.2005 21:18

MOp píše:
Martin píše:Teď tady asi rozpoutám diskuzi, ale už od dvou JPP-zdrojů jem zaslechl že nejpozději k 1.10. se opět zavádí záložní vlaky... Může to někdo potvrdit či vyvrátit?
no comment.. :wink: 8-)
Tos vůbec psát nemusel, že :roll:
Dokud na JPT bude hačat osvědčené pankrácké duo, tak nevím nevím... Ale židle se prý kýve [-o<

Uživatelský avatar
Pepa
Uživatel
Příspěvky: 2152
Registrován: 30.11.2003 9:45
Bydliště: 6004

Příspěvek od Pepa » 17.8.2005 21:11

Béďa Trávníček píše:Já už jsem slyšel, že k 1.srpnu a pak k 1. září... Ale moc tomu nevěřím, že by to někdo vrátil zpět :? 8-)
Já zase do konce roku :lol:

Béďa Trávníček

Příspěvek od Béďa Trávníček » 17.8.2005 19:43

Martin píše:Teď tady asi rozpoutám diskuzi, ale už od dvou JPP-zdrojů jem zaslechl že nejpozději k 1.10. se opět zavádí záložní vlaky... Může to někdo potvrdit či vyvrátit?
Já už jsem slyšel, že k 1.srpnu a pak k 1. září... Ale moc tomu nevěřím, že by to někdo vrátil zpět :? 8-)

MOp

Příspěvek od MOp » 17.8.2005 19:22

Martin píše:Teď tady asi rozpoutám diskuzi, ale už od dvou JPP-zdrojů jem zaslechl že nejpozději k 1.10. se opět zavádí záložní vlaky... Může to někdo potvrdit či vyvrátit?
no comment.. :wink: 8-)

Martin

Příspěvek od Martin » 17.8.2005 18:39

Teď tady asi rozpoutám diskuzi, ale už od dvou JPP-zdrojů jem zaslechl že nejpozději k 1.10. se opět zavádí záložní vlaky... Může to někdo potvrdit či vyvrátit?

radek31
Moderátor
Příspěvky: 1713
Registrován: 02.7.2004 16:41
Bydliště: Modřany, kousek od smyčky Levského

Příspěvek od radek31 » 04.6.2005 10:01

KM píše:Osobně si myslím, že je to příliš velkou autonomií vozoven. Projevovalo se to třeba tím, že si sami přijímaly zaměstnance a podobně. Novou strukturou DP po transformaci by se to mělo částečně snížit (vznik Provozu tramvaje) ale zřejmě by se mělo jít v centralizaci ještě dál. Nebo si myslíte, že každá prodejna Delvity, každý McDonald si dělá svou vlastní politiku? Myslíte si, že by firma jako celek tak prosperovala? A proč si myslíte, že vozovna je víc než prodejna Delvity=součást sítě?
evidentně nevíš vůbec nic o McDonalds (možná ani o DP, ale to necháme zatím stranou) - samozřejmě si každý McD najímá vlastní zaměstnance a má vlastní politiku
protože jsi úplně mimo, tak to ještě rozvedu

McDonald's - jak pochopíš opravdu nejde srovnávat s DP - jde o systém "Franchising" - McDonalds vybere lokalitu, vybuduje restauraci - poté si franchisant koupí vybavení restaurace a samotné právo 20 let používat obchodní známku a další práva společnosti McDonald's - odvádí poplatky z pronájmu prostor a určité procento z obratu, musí dodržovat všechny standardy - samozřejmě využívá výhody značky - centrální nakupování, marketing a tak - v přímém rozporu s tím, co píšeš je každá restaurace samozřejmě naprosto nezávislá (pokud jich teda majitel nemá víc, ale to není důležité) - dělá vlastní rozhodnutí, najímá zaměstance, stará se jen o sebe

btw vozovny si samozřejmě i nadále najímají zaměstnance samostatně, ty bys jako šéf vozovny chtěl aby ti z ředitelství posílali lidi o kterých nic nevíš a které třeba ani nechceš?

Uživatelský avatar
pawel
Uživatel
Příspěvky: 2385
Registrován: 15.7.2004 23:10
Bydliště: M22 / U8

Příspěvek od pawel » 03.6.2005 14:33

Martin píše:pawel: Schválně jsem se na to díval, a ten proklad mezi 22 a 23 je udělán opačně-ve špičce je směrem na Malovanku pravidelně po 4 minutách, směrem do Vršovic jede 22 3 minuty za 23, tento model platí oběma směry i v sedle. Myslím, že je to rozumné:linka 23, která je kratší a tudíž méně frekventovaná, pobere v centru víc lidí-je patrná snaha o nepřeplňování linky 22. Jak víme, realita je trochu jiná...
jasně, tak jsem to taky psal ("cca od září je proklad 22/23 v intervalu 3/5 min, přičemž 22 jede 3 min za 23...."). záměr je dobrý a má svá pozitiva (rovnoměrnost vytížení 22/23 v úseku Malovanka->Národní), ale i negativa: například to, že 23 přijede dc na Malovanku až cca 2-3 minuty za 25 (někdy se to dá stihnout i 15kou), takže přestup se časově už moc nevyplácí a vychází to skoro stejně jako když si člověk počká na 22. no a hlavní zápor je v tom, že při menším zpoždění 23 (dc) na Malé Straně ji dožene 22 a tak zůstanou až na Kubáň. řešením by možná bylo prohození konc. úseků (22 na Kub.n. a 23 k NH) spolu s navrácením jednotného int. 4 min. Ale všechno má své mouchy.

Uživatelský avatar
Petr
Provozovatel
Příspěvky: 2040
Registrován: 14.11.2003 8:36
Bydliště: ....Brejšín přes noc na flešku hodí novej program křižovatky, já s Démonem zajedem přešroubovat znač
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Petr » 03.6.2005 14:01

Že by rozpor?
KM píše:(...)řidiči by nesměli myslet tolik na přestávky ale na pověst podniku(...)
Akribius píše:Když nebude mít řidič přestávku tak to může u nehody slušně odnést. To chráníme jen sami sebe. Takové ty řeči,že by jsme na přestávky neměli příliš myslet nejsou zrovna to pravé. Tady jde totiž i o Vaší bezpečnost.(...)
KM píše:Ale přeci máte systém jak dodržet přestávku - požádat o vystřídání. Pokud jste pak z toho důvodu nějak šikanováni, jsme tam kde jsme byli - bordel v podniku.
Když přece na přestávku nemá řidič myslet, nemůže chtít být ani vystřídán, že :lol:

KM

Příspěvek od KM » 03.6.2005 13:44

Akribius píše:Když nebude mít řidič přestávku tak to může u nehody slušně odnést. To chráníme jen sami sebe. Takové ty řeči,že by jsme na přestávky neměli příliš myslet nejsou zrovna to pravé. Tady jde totiž i o Vaší bezpečnost.
Jinak o těch vozovnách má KM pravdu. Jenže bohužel systém je nastaven tak,že každý vedoucí je odpovědný za svojí vozovnu a pokud nevypraví,tak má problém.
Ale přeci máte systém jak dodržet přestávku - požádat o vystřídání. Pokud jste pak z toho důvodu nějak šikanováni, jsme tam kde jsme byli - bordel v podniku.
Ano, systíém je tak nastaven. Proto je třeba systém změnit. Snad transformací? A ne donekonečna vypravovat Xky.

Uživatelský avatar
Petr
Provozovatel
Příspěvky: 2040
Registrován: 14.11.2003 8:36
Bydliště: ....Brejšín přes noc na flešku hodí novej program křižovatky, já s Démonem zajedem přešroubovat znač
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Petr » 03.6.2005 13:36

Pajda píše:(...)Mysím, že u policie, když nějaký útvar přestane poslouchat, tak se rozpustí a udělá se nový. Tady to asi taky bude chtít radikální řez. A ten bude bolet.
Jenže problém je, že v tomto případě všechny útvary poslouchají a plní příkazy shora.... Revoluci nikdo nevyhlásil....

Zamčeno