Zákon 361/2000 Sb.
Moderátoři: DavidD, TRAM-FÓRUM
Autobus, taky pustim ze zastávky, ale těch zase nepotkám moc já, ale mám pocit, že to snad je i povinnost ho pustit. Víš, kdyby DP a MHD všeobecné vypadala jinak, ať už jde o vozy, intervaly a kde co, tak asi tolik lidí nepojede autem... Ale to je mimo, každopádně na žlutejch čárách se nemá stát, a kdo tam stojí měl by jít do kouta na hambu...
- Fořtík
- Uživatel
- Příspěvky: 2418
- Registrován: 13.11.2003 22:51
- Bydliště: Přijde den, kdy to odtajním! ;-)
- Kontaktovat uživatele:
Jde o to, že nebýt tam ty auta, tak tramvaj projede úplně bez problémů a nikoho neblokuje. Ty čáry tam nejsou proto, že tramvajáci jsou neukáznění. Ty čáry jsou tam proto, že řidiči IAD často nechápou, že pokud budou stát o šest metrů dál než auto před nimi, budou stále účastníky té stejné kolony.Martin-KT8D5.RN2P píše:Fořtíku souhlasim, je to sviňárna, ale pokud to dělají všichni, jak tramvaje, tak auta, tak neni nárok se toho zbavit. Bo:
Auto šprajcne tramvaj, následně trmavaj šprajcne auta, ty chtějí projet a zase šprajcnou trmavaj. A skutečně ani mě moc nezajímá, kolik veze tramvaj lidí, ale neřikám, že to dělám, já zastávám názor, že když se nevejdu za křižovatku, nejedu tam, pokud to neni odbočení vlevo že jo
Ohledně počtu lidí. To je jenom o ohlednosti a bezohlednosti. Já tedy tramvaj na svých cestách moc nepotkávám, ale zato potkávám dost autobusů. A vždy si spočítám, že já si vezu zadek sám sobě, ale v autobusu je třeba sto cestujích, které budu blokovat kvůli své pohodlnosti. Proto se snažím autobus vždycky ze zastávky pustit.
Ještě ke žlutým čárám - nejhorší je, že na žlutých čárách stojí i policie. Když už se tím neřídí oni, tak kdo už?
Fořtíku souhlasim, je to sviňárna, ale pokud to dělají všichni, jak tramvaje, tak auta, tak neni nárok se toho zbavit. Bo:Fořtík píše:Jenomže právě na tom Pavláku to dělá tramvaj právě proto, že kdyby měla čekat, než se vyklidí křižovatka, tak se nedočká. Oni řidiči IAD jsou vesměs beohlední a vůbec jim neni jedno, že svými přestupky blokují stovky cestujících.
Auto šprajcne tramvaj, následně trmavaj šprajcne auta, ty chtějí projet a zase šprajcnou trmavaj. A skutečně ani mě moc nezajímá, kolik veze tramvaj lidí, ale neřikám, že to dělám, já zastávám názor, že když se nevejdu za křižovatku, nejedu tam, pokud to neni odbočení vlevo že jo
- dušan
- Uživatel
- Příspěvky: 655
- Registrován: 03.4.2004 10:02
- Bydliště: v roce 2015 u nové tramvajové trati, tedy dá-li Bůh,Bém a DP
žluté šrafování je poněkud nadbytečné, neb dle zákona nesmíš vjet do křižovatky, pokud nemůžeš plynule projet.Fořtík píše:... ke žlutému šrafování. Bez nějakých větších emocí bych tam rozdával dvojky, však oni by se to ti šmejdi, co si říkají řidiči, naučili respektovat. Věř tomu. Kde není restrikce, není respekt...
a dotaz na moderátora: má toto povídání o předpisech něco společného s linkovým vedením?
Fořtík píše:Nemá
- Fořtík
- Uživatel
- Příspěvky: 2418
- Registrován: 13.11.2003 22:51
- Bydliště: Přijde den, kdy to odtajním! ;-)
- Kontaktovat uživatele:
Jejda, na tzy žlutý čáry bych postavil policajty a ať tvrdě hlídaj, jestli tam někdo stojí či nikoliv. A věděl bych minimálně o třech místech, kde by mohli udělat slušnou tržbu. Další místo jsou přechody pro chodce. Na těch se taky nesmí stát. A o místech, kde by se dalo vybírat, o těch škoda mluvit, protože se jedná o každý druhý přechod. Neodpustím si otázku, proč máme v ulicích retardéry, proč máme hlídky s radary, nebo proč musí být v Podolí u porodnice informace o tom, že na červenou se nejezdí. Proč? Protože každýmu v týhle republice jsou dopravní předpisy buřt. Zkus jet v Podolí po nábřeží 50 a počítej kolik aut tě předjede. Já myslim, že každý první.Martin-KT8D5.RN2P píše:Ale vim, já tam taky nezastavuju na tom šrafování nepřijde mi to fér, ale ještě míň fér mi přijde, když mě pak nějakej nazdárek objíždí na tom šrafování, jen protože jsem slušnej. To mě vytáčí.radek31 píše:podívej se někdy na I.P. na silnici, jestli náhodou neuvidíš nějaké žluté čáry - ano řidič auta tam nesmí zastavit
Ale zpátky ke žlutému šrafování. Bez nějakých větších emocí bych tam rozdával dvojky, však oni by se to ti šmejdi, co si říkají řidiči, naučili respektovat. Věř tomu. Kde není restrikce, není respekt...
-
- Moderátor
- Příspěvky: 1713
- Registrován: 02.7.2004 16:41
- Bydliště: Modřany, kousek od smyčky Levského
a proč na ty koleje jedeš, když víš, že protijedoucí tě nepustí a pak bude "vyklizovačka"? proč nečekáš jako každej slušnej řidič ve svém pruhu a na koleje nejedeš, až když je můžeš přejet kompletně? je tam odbočovací pruh doleva, takže bys ani nikoho nezdržoval. 15s je nic, ale tak krátce to většinou netrvá, řidič také většinou nezvoní, když vidí, že to nemá cenu - na druhou stranu, pokud auto má kam uhnout a neudělá to ani po lehkém zazvonění, tak klidně zazvoním důrazně (s mírou)Martin-KT8D5.RN2P píše:Odbočuji na Olšanském náměstí doleva přes koleje, v zrcátku mám 26 která teprve přejíždí křižovatku s Jičínskou ulicí a bude stanicovat. Ok vjedu na první koleje pustím 9 naproti a vjedu na druhé. Čekám, nemohu se tam dostat, tak čekám, ale ejhle 26 odstanicovala, a popjela a už na mě zvoní. ...Kolik Tě to zdrží 15 vteřin, než se mi rozsvítí "vyklizovačka"?
př.: včera na noční zastavilo auto v profilu dole u Let. tunelu - nereagoval ani na lehké zazvonění, ani dálková světla, ani dlouhé zazvonění - mrtvej brouk - takže jsem za ním byl 30s, když jsem měl čočky na volno, pak se čekalo na zelenou a další minutu, než mi to padlo znova - přitom stačilo popojet o 30 cm doprava, abych mu nevzal zrcátko
Naposledy upravil(a) radek31 dne 02.12.2005 13:22, celkem upraveno 1 x.
Ale vim, já tam taky nezastavuju na tom šrafování nepřijde mi to fér, ale ještě míň fér mi přijde, když mě pak nějakej nazdárek objíždí na tom šrafování, jen protože jsem slušnej. To mě vytáčí. Prosim tě a o jaké cti to mluvíš?? Aha asi o tom, že nedělá nikomu z Vás problém vyzvánět do haleluja na auta odbočující přes koleje. Dám ti příklad. Odbočuji na Olšanském náměstí doleva přes koleje, v zrcátku mám 26 která teprve přejíždí křižovatku s Jičínskou ulicí a bude stanicovat. Ok vjedu na první koleje pustím 9 naproti a vjedu na druhé. Čekám, nemohu se tam dostat, tak čekám, ale ejhle 26 odstanicovala, a popjela a už na mě zvoní. NO tak si zvoň čekám tu minimálně 3 minuty a co mám dělat, mám si vzít auto do kapsy?? Kam pospícháte vy? Kolik Tě to zdrží 15 vteřin, než se mi rozsvítí "vyklizovačka"??? Pokud tvrdíš, že řidiči aut, jsou hajzlové (a já neřikám, že jich je hodně sprostejch), já řikám to samé o řidicích tramvají. Nechápeš asi, že to je o lidech a ne o tom, zda máš auto nebo tramvaj. Já neřikám, když někdo zbytečně blokuje průjezd trmavaje a nebo to tam někdo střihne, ale v mém případě jsem na těch kolejích stál déle. Nota bene když měla čas ještě odstanicovat. Jo klidně bych si i couvnul,ale kam když za mnou je dlouhej štrůdl aut, čekající stejjně dlouho jako já. A pokud mluvíš o cti, tak věta typu: Jsme na konečný vole, tak vypadni, na anglického turistu na Kotlářce o lecčems vypovídá. Je to dycky jen o lidech.radek31 píše:pouze jsem argumentoval na poznámku KM o pomalých tramvajích
já to za poslední 2 týdny zažil 3x (na světlech projela max. 1 tramvaj a fronta se tvořila až na Štěpánskou + fronta od Nuselských schodů až nahoru)
kdyby byl řidič tramvaje stejný hajzl, tak mu nedělá problém zablokovat dopravu na magistrále úplně, problém je, že řidič tramvaje má většinou určitou profesní čest, takže takové sviňárny nedělá - řidiči auta je ale většinou jedno, že zablokuje 300 lidí v tramvaji jen proto, aby ušetřil 10s
proč bych tu práci neměl dělat jen proto, že řidiči aut neumí respektovat PSP? podívej se někdy na I.P. na silnici, jestli náhodou neuvidíš nějaké žluté čáry - ano řidič auta tam nesmí zastavit, to je ale pro tebe asi novinka
no a co, že to je "dálnice"? to ho snad nezabije, když zastaví 5m před přechodem místo 1m - stejně když projedou tramvaje může pokračovat a nikdo ho nepředjede
- Karotka
- Uživatel
- Příspěvky: 1180
- Registrován: 09.2.2005 20:59
- Bydliště: Příští zastávka je na zmámení.
Re: Karotkovi
Ještě něco:
"U třetího řidičova povinnost je stavět znova", nebo ne? A v zájmu gumokolisty snad je nikoho nepřejet ... přece by si o ně neumazal pneumatiky.Marek píše:...neřeší to bezpečnost cestujících vystupujících z poslední tramvaje, když zastaví tři sóla za sebou...
- Karotka
- Uživatel
- Příspěvky: 1180
- Registrován: 09.2.2005 20:59
- Bydliště: Příští zastávka je na zmámení.
Tak teď trochu "jasněji" (filosofování není nikdy dost):
1. ZA
Mám vozidlo 1, vozidlo 2 a místo X. Místem X projede napřed vozidlo 1, potom vozidlo 2. To znamená, že vozidlo 2 jede za vozidlem 1 (to platí i v případě couvání).
2. VOZIDLO
-úprava- v zákoně skutečně není důsledně stanoven společný pojem pro "vozidlo" a "jízdní soupravu", takže je možné se přít.
Podle mě se označením vozidlo rozumí "soustava těles ..." jako celek a klidně může existovat vozidlo složené z vozidel.
1. ZA
Mám vozidlo 1, vozidlo 2 a místo X. Místem X projede napřed vozidlo 1, potom vozidlo 2. To znamená, že vozidlo 2 jede za vozidlem 1 (to platí i v případě couvání).
2. VOZIDLO
-úprava- v zákoně skutečně není důsledně stanoven společný pojem pro "vozidlo" a "jízdní soupravu", takže je možné se přít.
Podle mě se označením vozidlo rozumí "soustava těles ..." jako celek a klidně může existovat vozidlo složené z vozidel.
Karotkovi
Ještěže tam takováhle věta napsaná není, protože tím by se to zatemnilo ještě víc:-) Navíc mám pocit, že vyjadřuje přesně ten druhý význam před/za.Karotka píše:"Za" se chápe podle časové následnosti v předpokládaném směru jízdy. Něma problěma.
Před1 (za1) znamená místo zhruba v ose vozidla, ale mimo vozidlo, blíže k jeho čelu (blíže k jeho zádi).
Před2 (za2) znamená mezi mnou a objektem (dále, než je objekt).
Takže je třeba zastavit za1 tramvají (= před2 tramvají) a třeba před2 železničním přejezdem (ten nemá čelo a záď, takže u něj něma problěma).
I kdyby to bylo někde zadefinované takhle, neřeší to bezpečnost cestujících vystupujících z poslední tramvaje, když zastaví tři sóla za sebou, zatímco mnou citovaná věta ano.Karotka píše:Vozidlo = jízdní souprava, prostě tělesa úmyslně pospojovaná tak, aby se pohybovala pokud možno společně.
S nadhledem pominu, že taková definice by degradovala T3ku v soupravě na půlvozidlo - koneckonců, když tramvaj s několika motory z definice není motorovým vozidlem, proč ne:-)