Máš li pevnou záď svého vozidla, pak ano.Jonáš píše:[]Snad můžu dát přednost, i když bych byl na hlavní, ne?
Zákon 361/2000 Sb.
Moderátoři: DavidD, TRAM-FÓRUM
Re: Hlavní
Vrať řidičák, Pepo. Jsi nebezpečný pro sebe i pro tramvajky! Směšuješ dvě věci. Nejméně jedna křižovatka, kde platí stejný semafor pro trmavaj i auta je (byla) v Brně.Pepa píše:[A ty snad víš o nějaké křižovatce kde platí pro auta i tramvaje jeden semafor? Pokud pojedu autem na zelenou a tramvaj bude mít rozsvícené třeba všechny blinkry a bude mít návěst stůj tak mám stejně přednost!
A ty snad víš o nějaké křižovatce kde platí pro auta i tramvaje jeden semafor? Pokud pojedu autem na zelenou a tramvaj bude mít rozsvícené třeba všechny blinkry a bude mít návěst stůj tak mám stejně přednost!syverin píše:Nic proti, Pepo, ale ty za sebou přece ještě nemáš autoškolu? Zelená neznamená absolutní přednost v jízdě! Musíš dát přednost chodcům vpravo i vlevo, dodržet ustanovení o odbočování (přednost protijed. vozidel, tramvaje). Navíc, pokud se provoz tramvají na křižovatce neřídí čočkami, tak pro tramvaje platí stejná zelená jako pro auta, tzn. mohu pokračovat v jízdě, ale musím dodržet všechna ustanovení jako na křižovatce bez světelných signálů.
Chotkovy sady
Já ano, protože se tam s autem nevejdu. Pokud jde o zúžení profilu, dávám přednost tramvaji, neřeším to přes paragrafy, řeším to tak, že v tramaji je víc lidí a já si ji předjedu v Chotkově ulici.KM píše:Ale vlastně ještě tam v okolí je jedno místo - zastávka Chotkovy sady pro 18,20 dc - dával bys tam přednost protože ODBOČUJE doprava?
- Fořtík
- Uživatel
- Příspěvky: 2418
- Registrován: 13.11.2003 22:51
- Bydliště: Přijde den, kdy to odtajním! ;-)
- Kontaktovat uživatele:
Bohužel si nemohu vybavit, zda-li je tam vedle tramtělesa zachovaný jízdní pruh, nebo jedou auta po kolejích. Pakliže tam pruh je, má tramvaj jedoucí od Malostranské přednost před vozidly, která pokračují doleva po hlavní. Pakliže tam jízdní pruh není, nemůže být o přednosti řeč, protože tramvaj jedoucí od Malostranské se stejně vedle auta nevejde a tramvaj jedoucí od Belvederu je na vedlejší.KM píše:Jen o kousek dál, Fořtíku...
- syverin
- Uživatel
- Příspěvky: 947
- Registrován: 29.11.2004 14:00
- Bydliště: V noci 512
- Kontaktovat uživatele:
Nic proti, Pepo, ale ty za sebou přece ještě nemáš autoškolu? Zelená neznamená absolutní přednost v jízdě! Musíš dát přednost chodcům vpravo i vlevo, dodržet ustanovení o odbočování (přednost protijed. vozidel, tramvaje). Navíc, pokud se provoz tramvají na křižovatce neřídí čočkami, tak pro tramvaje platí stejná zelená jako pro auta, tzn. mohu pokračovat v jízdě, ale musím dodržet všechna ustanovení jako na křižovatce bez světelných signálů.Pepa píše:Nic proti, ale nikdy jsem na Kubáni neviděl, že by měli auta a tramvaje současně zelenou (volno na odbočení), přednost jsi měl ty, páč jsi měl zelenou, ale kdyby tam světla nesvítila tak by měla přednost tramvajKarotka píše:Asi před 2 lety, když jsem dělal autoškolu, jsem řešil následující dopravní situaci na Kubánském náměstí:
Na semaforu mi svítila zelená, čočky si nepamatuji. Ze zastávky vyjížděla tramvaj a dávala blinkr doprava. Jednoznačně bych řekl, že tramvaj má tady přednost, a učitel mi to potvrdil. Jaký je tedy problém v těch Hlubočepích? Jestli smí tram pokračovat doprava, když má čočky rovně?
- Fořtík
- Uživatel
- Příspěvky: 2418
- Registrován: 13.11.2003 22:51
- Bydliště: Přijde den, kdy to odtajním! ;-)
- Kontaktovat uživatele:
Řidičák mám už přesně rok. POkud v Hlubočepích vedou koleje rovně a rovná komunikace ostře křižuje koleje, pak z pohledu tramvajáka mám přednost, neboť fakticky auto odbočuje vlevo a z pohledu řidiče auta musím dát přednost, protože tramvaj jednak používá znamení o změně směru jízdy a pak také odbočuji vlevo. Není to sice žádná velká křižovatka, nicméně tento přejezd kolejí se dá dobře připodobnit k přejezdům na Přístavišti či Poliklinice Modřany, kde také tramvaj křižuje komunikaci, ale pod větším úhlem.KM píše:Příklad pěkný, ale k blbé situaci Fořtíku. Obávám se že paragraf o odbočování vlevo nelze použít pro případ, kdy auto vjíždí na tramvajové koleje protože se mu zužuje jízdní pruh a tram. koleje vedou rovně. Vypadá to JAKO odbočení vlevo, ale nebude to tak. Nene. Máš řidičák?Fořtík píše:Z toho tedy vyplývá, že pokud by tramvaj jela rovně a komunikace pro auta pokračovala vlevo, má přednost v jízdě tramvaj. A to i tehdy, pokud je hlavní odbočuje vlevo a tramvaj pokračuje rovně na vedlejší. Tato neznalost nejčastěji vyplývá na povrch například na křižovatce ulic Chotkova x Badeniho. Velká většina nehod na této křižovatce jsou nehody takové, kdy od Malostranské jede tramvaj 18, nebo 20 a řidič souběžně jedoucího auta se domnívá, že když jede vlevo po hlavní, má přednost před tramvají jedoucí rovně.
Příklad pěkný, ale k blbé situaci Fořtíku. Obávám se že paragraf o odbočování vlevo nelze použít pro případ, kdy auto vjíždí na tramvajové koleje protože se mu zužuje jízdní pruh a tram. koleje vedou rovně. Vypadá to JAKO odbočení vlevo, ale nebude to tak. Nene. Máš řidičák?Fořtík píše:[
Z toho tedy vyplývá, že pokud by tramvaj jela rovně a komunikace pro auta pokračovala vlevo, má přednost v jízdě tramvaj. A to i tehdy, pokud je hlavní odbočuje vlevo a tramvaj pokračuje rovně na vedlejší. Tato neznalost nejčastěji vyplývá na povrch například na křižovatce ulic Chotkova x Badeniho. Velká většina nehod na této křižovatce jsou nehody takové, kdy od Malostranské jede tramvaj 18, nebo 20 a řidič souběžně jedoucího auta se domnívá, že když jede vlevo po hlavní, má přednost před tramvají jedoucí rovně.