jo aha ja sem to blbe pochopil, ja myslel ze jel jako ridic a vez cyklisty ..jara píše:S kolem, můžeš jet tramvají třeba i kdyby ti bylo 5 let. Ale furt porušuješ předpisy.
Přeprava jízdních kol v povrchové MHD
Moderátoři: DavidD, TRAM-FÓRUM
- Dushman_8252
- Uživatel
- Příspěvky: 78
- Registrován: 28.1.2007 14:58
- Kontaktovat uživatele:
- Dushman_8252
- Uživatel
- Příspěvky: 78
- Registrován: 28.1.2007 14:58
- Kontaktovat uživatele:
v profilu mas ze je ti 20 let tram se s mi ridit od 21 let mam pocit, tak jak si s nima moh jet ? mozny je zte si jel jako cestujici ..syverin píše:Tak tady se přiznám k dvojnásobnému porušení dopravních předpisů, protože nějakých pět let zpátky jsem dvakrát tam s tím kolem tramvají opravdu jel. Komu by se to taky chtělo šlapat...
Tak to ja jsem jiz moznost prepravy kola v tramvaji a trolejbuse (v Brne) nekolikrat vyuzil. Preci jen, kdyz zacne docela dost prset, tak to na tom kole neni uplne to prave.Karotka píše:Funkční kolo bych do tramvaje já osobně nikdy nebral ...
zabalene kolo Nekdo se tady tomu smeje, ale pokud sundam predni kolo a slapatka a cele to zabalim do krabice, tak se z toho stane docela rozumne velke zavazadlo. Pak se vejde i do rozmeru pro placene zavazadlo. To, ze je to kolo poznaji az na letisti na rengenu.
Možná se opakuji, ale přece: "Přepravní řád" výslovně hovoří také o maximálních přípustných rozměrech zavazadla, do kterých se ani se samotným rámem kola nevejdu. I když ukecat lze ledacos.Karotka píše:(...)Naopak s rozbitým kolem by se to snad dalo ukecat: přepravní řád hovoří výslovně o jízdním kole.
Podle mého názoru by bylo fajn upravit předpis tak, že "Přepravu jízdního kola nebo zavazadla překračující rozměry uvedené v ## může povolit řidič. Za bezpečnost při přepravě odpovídá cestující." (+ trochu nutné omáčky okolo). Ono v Praze je to s kolem těžké, na prvním místě jsou ti v autech, pak ti, co jednou MHD, pak ti, co jdou pěšky, a teprve potom ti, co jedou na kole. Hůře jsou na tom snad jen ti, kdož jedou na běžkách.
Podle mého názoru (a zbožného přání) by se zatím mohla kola povolit aspoň na zkoušku ve vybraných úsecích některých linek a když se to osvědčí, šlo by to rozšířit.
V centru stačí možnost vzít kolo do metra, ale na okrajích často metro nevede - povolit přepravu kola třeba v úseku Hlubočepy - Barrandov by snad za pokus stálo.
Ono na silnici pod estakádami je to pro cyklisty často o ústa, silnice tam není tak široká, jezdí tam IGK a autobusy a mají problém se cyklistům vyhýbat (jiná věc je, že někteří kandidáti na Darwinovu cenu jezdí i po třech vedle sebe.
Dalším úsekem pro přepravu kol by mohla být Dejvická - Divoká Šárka.
V centru stačí možnost vzít kolo do metra, ale na okrajích často metro nevede - povolit přepravu kola třeba v úseku Hlubočepy - Barrandov by snad za pokus stálo.
Ono na silnici pod estakádami je to pro cyklisty často o ústa, silnice tam není tak široká, jezdí tam IGK a autobusy a mají problém se cyklistům vyhýbat (jiná věc je, že někteří kandidáti na Darwinovu cenu jezdí i po třech vedle sebe.
Dalším úsekem pro přepravu kol by mohla být Dejvická - Divoká Šárka.
- Karotka
- Uživatel
- Příspěvky: 1180
- Registrován: 09.2.2005 20:59
- Bydliště: Příští zastávka je na zmámení.
Funkční kolo bych do tramvaje já osobně nikdy nebral ...
- na okraji města se dá jet na kole i rychleji než tramvají (přiznávám se k překračování rychlosti)
- když jedu přes centrum, tak to radši metrem; tram má horší dynamiku jízdy a bál bych se jednak o kolo, jednak o ostatní nevinné lidi
Naopak s rozbitým kolem by se to snad dalo ukecat: přepravní řád hovoří výslovně o jízdním kole.
- na okraji města se dá jet na kole i rychleji než tramvají (přiznávám se k překračování rychlosti)
- když jedu přes centrum, tak to radši metrem; tram má horší dynamiku jízdy a bál bych se jednak o kolo, jednak o ostatní nevinné lidi
Naopak s rozbitým kolem by se to snad dalo ukecat: přepravní řád hovoří výslovně o jízdním kole.