Vypravení vozů

Archiv starých nebo neaktuálních příspěvků. Příspěvky, které přinášejí informace, jejíchž poselství již bylo naplněno v minulosti.

Moderátoři: DavidD, TRAM-FÓRUM

Zamčeno
Uživatelský avatar
Brejšín
Uživatel
Příspěvky: 1402
Registrován: 03.5.2005 18:17
Bydliště: Kde dobře vařej

Re: Vypravení vozů

Příspěvek od Brejšín » 08.1.2010 23:38

jojo, na BH od 10/2008 kdy byl předvánoční provoz v So a Ne po 5 minutách. Tím bylo prolomeno také jedno tabu, potom se přešlo i na 7 v Radlicích.

Uživatelský avatar
pawel
Uživatel
Příspěvky: 2384
Registrován: 15.7.2004 23:10
Bydliště: M22 / U8

Re: Vypravení vozů

Příspěvek od pawel » 08.1.2010 16:54

na bílé hoře býval tento systém co já pamatuju (tj. před říjnem 09) standardní - 22 jezdila o víkendu z obou nástupních ostrůvků. v souvislosti s tím bylo odstraněno dělící zábradlí a funguje to bez problémů.

Uživatelský avatar
nitro
Uživatel
Příspěvky: 81
Registrován: 23.1.2008 11:11

Re: Vypravení vozů

Příspěvek od nitro » 08.1.2010 14:47

Martan píše: Případně i ta Spojovací by se dala pořešit, pokud je úkolem naplnit to pravidlo o "dělení přestávky na kousky minimálně 10 minutové", tak, že by vznikla koordinace jízdního řádu 9 a druhé linky (1 nebo 16) a tedy, že by každou čtvrthodinu přijížděly i odjížděly obě linky +- spolu(třeba minutu po sobě). Tak by mohla jedna polovina devítek pauzírovat na své koleji (pauza 15') a druhá polovina 9 kooordinovaná s jinou linkou (tj. 15' by se rozdělilo na kousky třeba 14' a 1')
To by ti vsichni cestujici urcite moc pekne podekovali za tak kvalitni proklad spoju :wink:

Uživatelský avatar
dušan
Uživatel
Příspěvky: 655
Registrován: 03.4.2004 10:02
Bydliště: v roce 2015 u nové tramvajové trati, tedy dá-li Bůh,Bém a DP

Re: Vypravení vozů

Příspěvek od dušan » 08.1.2010 10:21

Martan píše:Nevím, jestli se dá na devítce tu pauzu realizovat jenom v Řepích ( :?: ), ale každopádně 22 ani 17 by se to týkat nemuselo...
Sídliště Řepy by pro linku 9 nebyl problém, pokud by někoho napadlo, že tam ta třetí kolej je a že o víkendu může linka 9 používat dvě koleje, linka 10 by se krásně vešla na vnější. jen by byl problém s nástupním ostrůvkem, někteří brblalové by chtěli přeznačit sloupky.

Uživatelský avatar
Martan
Uživatel
Příspěvky: 29
Registrován: 08.9.2009 21:06
Bydliště: Z okna vidím pole, potok, louku i venkovský kostelík. A to všechno ve městě :-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Vypravení vozů

Příspěvek od Martan » 08.1.2010 2:36

fibou píše:Tak tak...a za čas se dočkáme střídání i o víkenech minimálně na metrolinkách.
Nu já do toho nechci moc kecat, ale co kdyby o víkendu ty metrolinky prostě na konečných používaly střídavě rovnou dvě koleje? Pak by na tom byly stejně jako normální linky. To by se týkalo celkem 5ti smyček (na 9, 22 a jedné na 17 - pokud se zase něco v posledních týdnech nezměnilo :? ) a mám ten pocit, že (s výjimkou Spojovací) všude může mít (nebo už má) metrolinka o víkendu ty dvě koleje k dispozici...

Nevím, jestli se dá na devítce tu pauzu realizovat jenom v Řepích ( :?: ), ale každopádně 22 ani 17 by se to týkat nemuselo...

Případně i ta Spojovací by se dala pořešit, pokud je úkolem naplnit to pravidlo o "dělení přestávky na kousky minimálně 10 minutové", tak, že by vznikla koordinace jízdního řádu 9 a druhé linky (1 nebo 16) a tedy, že by každou čtvrthodinu přijížděly i odjížděly obě linky +- spolu(třeba minutu po sobě). Tak by mohla jedna polovina devítek pauzírovat na své koleji (pauza 15') a druhá polovina 9 kooordinovaná s jinou linkou (tj. 15' by se rozdělilo na kousky třeba 14' a 1')

Ale je to kapánek náročnější co se organizace a včasnosti jízdy týče 8-)

ps. takový věci, jakože pauza do 10 minut je vlastně nezapočitatelná, jsem si dovolil (zatím) zanedbat. Ale i to může být ještě zajímavý, viz třeba příklad: INT=15'. Tram přijede v MIN 0 a má dojíždět v MIN (třeba) 24. Dodnes byla pauza 24 MIN. Ale před ní pravděpodobně stojí tramka s odjezdem v MIN 24-15=MIN 9. (Teda za podmínky, že se musí vždycky popojet (tj. smyčky nejsou dost velký na to,aby se dalo popojet "jen" třeba každý 2*INT o dvojnásobnou délku)
Nu a okamžik MIN 0 až MIN 9 prostě řidiči nemůžu započítat jako přestávku...

Nebo je to všechno jinak? :?

fibou
Uživatel
Příspěvky: 356
Registrován: 12.10.2006 14:55
Bydliště: Praha Hloubětín

Re: Vypravení vozů

Příspěvek od fibou » 06.1.2010 21:14

KGX 63 píše:
MF píše:Jenom otázečka, to už ta kantýno-latrýna (poznat to nebylo) tam už nebude?
Já předpokládám, že ne. Každopádně do 14 dní to má být hotové. Do té doby tam bude 5516.
A ještě perlička. Celé to střídání v Bráníku se muselo urychleně zavést, protože jinak by se DP vystavoval možnosti pokuty až 40 mega za nedodržování zákoníku práce (tj. nutnosti popojíždění - výjimka byla platná do konce roku 2009).
Tak tak...a za čas se dočkáme střídání i o víkenech minimálně na metrolinkách.

Uživatelský avatar
KGX 63
Uživatel
Příspěvky: 470
Registrován: 30.1.2007 13:16
Bydliště: jižní konečná metra C

Re: Vypravení vozů

Příspěvek od KGX 63 » 06.1.2010 21:08

MF píše:Jenom otázečka, to už ta kantýno-latrýna (poznat to nebylo) tam už nebude?
Já předpokládám, že ne. Každopádně do 14 dní to má být hotové. Do té doby tam bude 5516.
A ještě perlička. Celé to střídání v Bráníku se muselo urychleně zavést, protože jinak by se DP vystavoval možnosti pokuty až 40 mega za nedodržování zákoníku práce (tj. nutnosti popojíždění - výjimka byla platná do konce roku 2009).

MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Re: Vypravení vozů

Příspěvek od MF » 06.1.2010 21:01

Jenom otázečka, to už ta kantýno-latrýna (poznat to nebylo) tam už nebude?

Uživatelský avatar
KGX 63
Uživatel
Příspěvky: 470
Registrován: 30.1.2007 13:16
Bydliště: jižní konečná metra C

Re: Vypravení vozů

Příspěvek od KGX 63 » 06.1.2010 20:59

Proxy píše:Střídací místnost ze cvičného vozu v ceně 5 miliónů korun? Myslím, že nyní si řidiči skutečně nemají na co stěžovat :oops:
A to si představ, že dnes jedna OO požadovala místo 5516 "kantýnu a odpočinkovou místnost v jednom" za téměř 60 mega :lol: :lol:
Problém je v tom, že nájemci vypršela smlouva až 31.12.2009. Celá rekonstrukce byla připravena tak, aby se udělala rekonstrukce půlky stávajícího objektu a v druhé se mohlo vegetit. Jenže po převzetí prostor po nájemci se přišlo na to, že není použitelná ani ta půlka. Takže to dopadlo jak všichni vidíte. No a různé varianty přestávek v obratištích Levského, Výstaviště a Sídliště Ďáblice byly smeteny ze stolu, údajně nelze.

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

5516 jako střídací místnost

Příspěvek od Absolut » 06.1.2010 10:00

Foto tu myslím ještě nebylo.
5516-sluz-nadr-branik-sm-20100105.JPG

martyn
Uživatel
Příspěvky: 601
Registrován: 02.12.2006 23:31
Bydliště: Praha 13-Stodůlky
Kontaktovat uživatele:

Re: Vypravení vozů

Příspěvek od martyn » 05.1.2010 21:12

Nevinil bych ze zpoždění zprovoznění místnosti v Braníku stavební firmu. Jak totiž hovoří zápis PEKu z 23.11.:

V rámci dodržení přestávek dle všech zákonných požadavků na všech linkách bude zprovozněn SB obratiště Braník. Zástupce JSNM ing. Lacina předložil schéma rekonstrukce obratiště Braník a okomentoval celkovou dispozici navrhované rekonstrukce těchto prostorů. Po diskuzi a připomínkách bylo stanoveno:
- rekonstrukce bude probíhat v období 4.1.-31.1.2010, drobné práce budou probíhat již v prosinci
- střídání řidičů v přepažené místnosti při probíhající rekonstrukci
- rekonstrukce stávajícího SZ
- zprovoznění jednoho vstupu z prostoru tramvajové smyčky – systém ALTEX
- zprovoznění teplé a studené vody a SZ, aqua automat, nápojový a bagetový automat
Na dnešním jednání ing. Lacina upřesnil průběh celé rekonstrukce (dvě etapy) a vnitřní uspořádání rekonstruovaných prostor. V kuchyňce a SZ bude dlažba, v hlavní místnosti zátěžový koberec. Okno bude i v kuchyňce, včetně bezpečnostní folie.
Všechny OO s těmito opatřeními souhlasí.

MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Re: Vypravení vozů

Příspěvek od MF » 05.1.2010 18:20

ještě by se vozu dalo využít při různých výlukách, například výluka Dvorce - Modřany, kdy by se vůz odstavil do Dvorců do oblouku atp. Nebo při minulé výluce Sparty...

MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Re: Vypravení vozů

Příspěvek od MF » 05.1.2010 18:18

Bobik píše:No nic proti, nápad je to zajímavej :D. Ale proč by se mělo střídat i na nočních, tam snad problém s popojížděním není, ne?
To není, ale zřejmě by došlo k úspoře vozů když by nestáli po konečných. Jde o to, jestli by se to vyplatilo a časově vycházelo, ale k tomu nechť se vyjádří ti, co sledují ty různý jízdní řády a grafikony...

Uvítám šotonávrhy technického řešení vozu jako staťák pro klimošku a síť 230V na ledničku, automaty atp.. :)

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Vypravení vozů

Příspěvek od Bobik » 05.1.2010 18:15

No nic proti, nápad je to zajímavej :D. Ale proč by se mělo střídat i na nočních, tam snad problém s popojížděním není, ne?

MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Re: Vypravení vozů

Příspěvek od MF » 05.1.2010 18:06

No kdy ž už jsme nakousli téma svačinové tramvaje, tak si myslím, že je otázkou času kdy se začnou střídat přestávky i na nočních. Taková svačinová tramvaj za X-kem v myslíkové by nemusela být špatná. No a vzhledem k tomu, že by vůz víc stál než jezdil, tak by to mohl být klidně zrychlovač či tyristor. Viděl bych to tak, že salon by byl rozdělen na díly, kdy v zadní části by bylo nějaké rozumné sociální zařízení - dvě chemické wc, či normální splachovací wc s jímkou jako v dálkových busech a umyvadlo (zadní dveře by byly zrušené), pak předsíňka - vstup středními dveřmi, odpočinkový prostor spojený s místem pro přípravu jídla a oddělená kabina. Samozřejmě pro udržení soukromí by byla některá okna zaslepena či zalakována.

Zamčeno