kocour píše:Systém přejezdů ... jistě, to by bylo ideální ... dokonce by bylo ideální, kdyby řidič mohl mít svou tramvaj denně. Třeba u autobusů je to hezky vidět, co to dělá, když má vůz svého stálého řidiče. Jen nevím, jestli je to u tramvají možné, jste totiž limitováni těmi kolejemi a já nevím, zda je jich dost, resp. zda je všude místo pro stavbu dalších. Jistě, Červený vrch či Nádr. Hostivař nejsou problém, ale co takové Petřiny?
Mně osobně se právě proto dvoukolejné smyčky moc nelíbí. Stačilo by při příští rekonstrukci smyčky přestavět na jednokolejné.
Vzhledem k tomu, že koleje v obloucích smyček potřebují častější výměnu (než samotné tratě), nečekalo by se zas tolik let.
Rychlejší řešení je přesunou nástupní zastávky mimo prostor smyčky.
Nejrychlejší řešení není příliš user-friendly, ale už bylo praktikováno na linkách 7 a 8. Každá kolej ve smyčce dostane zvláštní zastávkový jízdní řád s poznámkami: "spoj jede z vnitřní/vnější koleje". Připomínám, že podobné poznámky jsou také u některých nájezdů z vozovny Kobylisy a u linek začínajících na Kubánském náměstí.
---
Vytváření stálých part ke jednotlivým soupravám si musím nechat projít hlavou. Dnes mám jiné starosti. Aktuálně mne napadá, že tramvaje mají větší množstí drobných poruch a poškození než autobusy, a proto se více mezi řidiči točí.