Vypravení vozů

Archiv starých nebo neaktuálních příspěvků. Příspěvky, které přinášejí informace, jejíchž poselství již bylo naplněno v minulosti.

Moderátoři: DavidD, TRAM-FÓRUM

Zamčeno
Uživatelský avatar
Pajda
Uživatel
Příspěvky: 341
Registrován: 02.9.2004 14:44
Bydliště: Zatím ještě v Praze...
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pajda » 15.7.2005 12:29

kocour píše:A nebyly by vůbec nejlepší takovéto smyčky?: 8-)
Kolik místa podobná konečná zabere? V tenhle okamžik by se to asi dalo řešit u připravované tratě do Holyně, ale zatím to tam nikdo nenavrhl.
O klik bude takováhle smyčka dražší, když tam bude o mnoho víc výhybek?

Já bych byl pro. :wink:

kocour

Příspěvek od kocour » 15.7.2005 12:22

Kočí píše:
kocour píše:A nebyly by vůbec nejlepší takovéto smyčky?: 8-)
A není to už spíš tramvajové nádraží jako Dlabačov a Malovanka :wink:
No, to máš jedno, jak tomu budem říkat, podstatné je, že každý může předjet každého ... každá tu stopu z obrázku si totiž představuji dlouhou jen na jednu soupravu.

(Jsou Koleje JM či Suchdol autobusová nádraží nebo jen smyčky?)

kocour

Příspěvek od kocour » 15.7.2005 12:16

KM píše:
kocour píše:[
A to na Lehovci je jako co?
Jednokolejná s dvěma předjíznými kolejemi. Jako na Barrandově.
Dvoukolejná je na Petřinách, v DŠ a v Podbabě.
Domácí úkol: najdi deset rozdílů.
Jo tak, ty jako protisměrné říkáš dvoukolejná ... tak to jo. Já prostě sčítám "stopy".

Ale Petřiny nejsou problém dvoukolejností či protisměrností, ony jsou problém kapacitně. Aspoň mi to tak připadá, že nechat tři linky na jedné koleji přestávkovat a na druhé objíždět ty přestávkující je poněkud šílené (a taky komplikované).

Uživatelský avatar
Kočí
Uživatel
Příspěvky: 209
Registrován: 19.3.2005 14:26
Bydliště: ...příští zastávka Letenské náměstí
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Kočí » 15.7.2005 12:16

kocour píše:A nebyly by vůbec nejlepší takovéto smyčky?: 8-)
A není to už spíš tramvajové nádraží jako Dlabačov a Malovanka :wink:

KM

Příspěvek od KM » 15.7.2005 12:08

kocour píše:[
A to na Lehovci je jako co?
Jednokolejná s dvěma předjíznými kolejemi. Jako na Barrandově.
Dvoukolejná je na Petřinách, v DŠ a v Podbabě.
Domácí úkol: najdi deset rozdílů.

kocour

Příspěvek od kocour » 15.7.2005 11:57

A nebyly by vůbec nejlepší takovéto smyčky?: 8-)
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

kocour

Příspěvek od kocour » 15.7.2005 11:54

KM píše:
kocour píše: Co prosím? Nechtěl jsi říct tříkolejné?
Chichichi, chtěl napsat jednokolejné s 2 předjíznými kolejemi. Tříkolejné neexistují.
A to na Lehovci je jako co?

KM

Příspěvek od KM » 15.7.2005 11:44

kocour píše:
Proxy píše:Mně osobně se právě proto dvoukolejné smyčky moc nelíbí. Stačilo by při příští rekonstrukci smyčky přestavět na jednokolejné.
Co prosím? Nechtěl jsi říct tříkolejné?
Chichichi, chtěl napsat jednokolejné s 2 předjíznými kolejemi. Tříkolejné neexistují.

Vy jste to tu posunuli trochu do jiné roviny. Jako by mělo být na nějaké osobní zodpovědnosti řidiče jak se k vozu chová. To ale byly BSP, pokud vy mladší víte o co jde. Nikoliv. Zezhora musí být stanoveno prakticky vše a musí se to dodržovat - v takto velkém podniku to jinak nepůjde. Před časem jsme sice psal, že je smutné, jak se řidič bojí bez pokynu dispečera i odbočit, i když ví, že úsek před ním je neprůjezdný a že mu ten dispečer stejně nic jiného nařídit nemůže, ale tohle je něco jiného. On ten prostor pro improvizaci a osobní iniciativu se zvětšováním podniku a zvyšováním tlaku na kvalitu nutně klesá.
Akribie, myslíš že poměry třeba ve švédských DP jsou výsledkem mentality lidí nebo spíš proorganizovanosti do posledního detailu? (neplést s přeorganizovaností!)

kocour

Příspěvek od kocour » 15.7.2005 11:13

Proxy píše:Mně osobně se právě proto dvoukolejné smyčky moc nelíbí. Stačilo by při příští rekonstrukci smyčky přestavět na jednokolejné.
Co prosím? Nechtěl jsi říct tříkolejné?

Uživatelský avatar
Proxy
Moderátor
Příspěvky: 2459
Registrován: 27.11.2003 14:29
Bydliště: 4,5,12,20,94
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Proxy » 15.7.2005 10:25

kocour píše:Systém přejezdů ... jistě, to by bylo ideální ... dokonce by bylo ideální, kdyby řidič mohl mít svou tramvaj denně. Třeba u autobusů je to hezky vidět, co to dělá, když má vůz svého stálého řidiče. Jen nevím, jestli je to u tramvají možné, jste totiž limitováni těmi kolejemi a já nevím, zda je jich dost, resp. zda je všude místo pro stavbu dalších. Jistě, Červený vrch či Nádr. Hostivař nejsou problém, ale co takové Petřiny?
Mně osobně se právě proto dvoukolejné smyčky moc nelíbí. Stačilo by při příští rekonstrukci smyčky přestavět na jednokolejné.
Vzhledem k tomu, že koleje v obloucích smyček potřebují častější výměnu (než samotné tratě), nečekalo by se zas tolik let.

Rychlejší řešení je přesunou nástupní zastávky mimo prostor smyčky.

Nejrychlejší řešení není příliš user-friendly, ale už bylo praktikováno na linkách 7 a 8. Každá kolej ve smyčce dostane zvláštní zastávkový jízdní řád s poznámkami: "spoj jede z vnitřní/vnější koleje". Připomínám, že podobné poznámky jsou také u některých nájezdů z vozovny Kobylisy a u linek začínajících na Kubánském náměstí.

---
Vytváření stálých part ke jednotlivým soupravám si musím nechat projít hlavou. Dnes mám jiné starosti. Aktuálně mne napadá, že tramvaje mají větší množstí drobných poruch a poškození než autobusy, a proto se více mezi řidiči točí.

kocour

Příspěvek od kocour » 14.7.2005 21:31

Karotka píše:Autobusy už myslím nejsou stabilně přidělené garážím (už se přestaly lepit cedulky "stájové příslušnosti"), ale tramvajím by prospělo, kdyby každý vůz/souprava měl svou "partu" řidičů - pak by se třeba takovým mírně kolektivním nátlakem dalo zajistit, aby proklínaná rachotina šla včas do dílen ...
Omyl. Jsou přidělené, jen se zrušilo to do očí bijící označení (asi aby bylo těžší si stěžovat) a nechalo se jen to malinkaté číslíčko někde vpředu dole u dveří: 2 má Klíčov, 4 Vršovice, 5 Kačerov, 6 Hostivař, 7 Řepy.

Uživatelský avatar
Karotka
Uživatel
Příspěvky: 1180
Registrován: 09.2.2005 20:59
Bydliště: Příští zastávka je na zmámení.

Příspěvek od Karotka » 14.7.2005 21:27

Autobusy už myslím nejsou stabilně přidělené garážím (už se přestaly lepit cedulky "stájové příslušnosti"), ale tramvajím by prospělo, kdyby každý vůz/souprava měl svou "partu" řidičů - pak by se třeba takovým mírně kolektivním nátlakem dalo zajistit, aby proklínaná rachotina šla včas do dílen ...

kocour

Příspěvek od kocour » 14.7.2005 15:41

Proxy píše:
kocour píše:Já chápu, že tramvaják nemá půl roku na rekonstrukci, ale snad proboha existuje něco jako tlak většiny, který by přinutil prasata řídící tramvaj nebýt jako prase.
No, a právě ten tlak se lépe vyvolá v menší kolektivech. Tedy bude-li řidič vědět, že patří k jedné vozovně, že vůz po něm převezme známý kolega, nebo jej pomluví u ostatních ve vozovně, bude se raději chovat k vozu ohleduplněji než když budou všechny vozy a řidiči utopeni v anonymitě jednoho velkého podniku. A tato anonymita by při střídání vozů a vozoven nastala.
Pro připomenutí, já preferuji systém přejezdů s využíváním předjízdných kolejí pro přestávky.

Mimochodem, ještě k té hmotné zodpovědnosti. Nyní stojí opravy téTrojek pár šupů, ale až přijdou nové tramvaje v hodnotě 50 - 70 miliónů korun - být na místě řidiče, tak si setsakra pozorně zkontroluji v jakém stavu tak drahý vůz přebírám.
Mimochodem, právě ti špindírové JSOU téma I pro odbory ...

Systém přejezdů ... jistě, to by bylo ideální ... dokonce by bylo ideální, kdyby řidič mohl mít svou tramvaj denně. Třeba u autobusů je to hezky vidět, co to dělá, když má vůz svého stálého řidiče. Jen nevím, jestli je to u tramvají možné, jste totiž limitováni těmi kolejemi a já nevím, zda je jich dost, resp. zda je všude místo pro stavbu dalších. Jistě, Červený vrch či Nádr. Hostivař nejsou problém, ale co takové Petřiny?

(To se ptám, to není agitka proti tomu.)

Uživatelský avatar
Proxy
Moderátor
Příspěvky: 2459
Registrován: 27.11.2003 14:29
Bydliště: 4,5,12,20,94
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Proxy » 14.7.2005 15:33

kocour píše:Já chápu, že tramvaják nemá půl roku na rekonstrukci, ale snad proboha existuje něco jako tlak většiny, který by přinutil prasata řídící tramvaj nebýt jako prase.
No, a právě ten tlak se lépe vyvolá v menší kolektivech. Tedy bude-li řidič vědět, že patří k jedné vozovně, že vůz po něm převezme známý kolega, nebo jej pomluví u ostatních ve vozovně, bude se raději chovat k vozu ohleduplněji než když budou všechny vozy a řidiči utopeni v anonymitě jednoho velkého podniku. A tato anonymita by při střídání vozů a vozoven nastala.
Pro připomenutí, já preferuji systém přejezdů s využíváním předjízdných kolejí pro přestávky.

Mimochodem, ještě k té hmotné zodpovědnosti. Nyní stojí opravy téTrojek pár šupů, ale až přijdou nové tramvaje v hodnotě 50 - 70 miliónů korun - být na místě řidiče, tak si setsakra pozorně zkontroluji v jakém stavu tak drahý vůz přebírám.

MOp

Příspěvek od MOp » 14.7.2005 14:59

kocour píše:Ne, neberu, a mohl bych i doplnit, že první půl rok ve své stávající funkci seděl v knihovně, protože "jeho" pracovna se rekonstruovala. Já chápu, že tramvaják nemá půl roku na rekonstrukci, ale snad proboha existuje něco jako tlak většiny, který by přinutil prasata řídící tramvaj nebýt jako prase.
no je videt, zes nikdy asi nedelal ve firme, kde chodis pracovat kazdy den na jine misto.. jeden den bys tam nasel popelnik, dalsi den "hygienicke potreby" atd.. no a natlak vetsiny? ha ha ha.. kazdy se ti akorat vysmeje..

Zamčeno