Stránka 154 z 155

Napsal: 11.7.2005 17:15
od kocour
slimman píše:
kocour píše:Ale já si nepředstavuji žádný střídací bod a střídací řidiče. Já si představuji, že tramvaj přijede s řidičem na konečnou, a zatímco tramvaj zase odjede (s jiným řidičem), řidič počká a odjede třeba až s tramvají o dvě pořadí za ní a už vůbec se nevrátí do původního vozu. T.j. že na trati bude o něco víc řidičů než tramvají.

A pokud bychom neměli tak variabilní vozový park typu "to a to smí být jen na Pankráci", dokázal bych si představit, že tramvaj večer zatáhne do jiné vozovny, než ze které ráno vyjela: Limitem je, že počet vypravených a zatažených tramvají se musí rovnat (to aby se nám v dole nemnožili horníci), ale nemusí se rovnat jednotlivé tramvaje.[/color]
S prvním odstavcem bych souhlasil, ale z druhého kouká binec v údržbě (náhr.díly, kontrola a opravy vozů, předávání techničáků od jednoho mistra k druhému(??))
No, právě proto je tam ta zmínka o co nejjednotnějším vozovém parku. Techničáky? Nerozumím. Jeden patří přece k tramvaji a je tedy "stěhovavý", a druhý přece nemusí být na vozovně, ale v nějakém centrálním "skladu" velkých techničáků. Jak je to vůbec s techničáky u tramvají, jako u aut?

Napsal: 11.7.2005 17:12
od kocour
Petr píše:
kocour píše:Ale já si nepředstavuji žádný střídací bod a střídací řidiče. Já si představuji, že tramvaj přijede s řidičem na konečnou, a zatímco tramvaj zase odjede (s jiným řidičem), řidič počká a odjede třeba až s tramvají o dvě pořadí za ní a už vůbec se nevrátí do původního vozu. T.j. že na trati bude o něco víc řidičů než tramvají.

A pokud bychom neměli tak variabilní vozový park typu "to a to smí být jen na Pankráci", dokázal bych si představit, že tramvaj večer zatáhne do jiné vozovny, než ze které ráno vyjela: Limitem je, že počet vypravených a zatažených tramvají se musí rovnat (to aby se nám v dole nemnožili horníci), ale nemusí se rovnat jednotlivé tramvaje.
Zatímco podoba střídaných přestávek znamená zřízení zázemí pro odpočinek řidičů na řekněme 4 místech, Tvá varianta počítá se zázemím na každé konečné...
Ne, jen na té konečné, kde se budou dělat přestávky. Mimochodem, ono tam to zázemí není, když se tam ty přestávky dělají už teď?

Napsal: 11.7.2005 16:41
od KM
No aspoň že se o tom začíná uvažovat. Já vůbec netvrdím, že to musí být levnější. Ale někdo by to spočítat měl umět a ne jen říkat že se to nikdy nedělalo. Na kolika konečných není nějaká ta boudička? A nemuselo by to být na každé konečné, ale jen na jedné konečné té linky.
Ten binec v údržbě je zase jen o tom, že je to podle stávající (vlastně už spíš minulé) organizace. Když už existuje jednotka Údržba tramvají nebo jak se to jmenuje, tak by měla být nezávislá na tom, kde a co udržuje (z které vozovny tramvaj je). Je to tak, admine Petře, že depáci jsou svázaní s konkrétní vozovnou? A dovedeš si představit, že by třeba nebyli?
Chichichi - radním pro dopravu bych se nechal zvolit. Jenže nemám tu správnou minulost :twisted:

Napsal: 11.7.2005 15:58
od Petr
kocour píše:Ale já si nepředstavuji žádný střídací bod a střídací řidiče. Já si představuji, že tramvaj přijede s řidičem na konečnou, a zatímco tramvaj zase odjede (s jiným řidičem), řidič počká a odjede třeba až s tramvají o dvě pořadí za ní a už vůbec se nevrátí do původního vozu. T.j. že na trati bude o něco víc řidičů než tramvají.

A pokud bychom neměli tak variabilní vozový park typu "to a to smí být jen na Pankráci", dokázal bych si představit, že tramvaj večer zatáhne do jiné vozovny, než ze které ráno vyjela: Limitem je, že počet vypravených a zatažených tramvají se musí rovnat (to aby se nám v dole nemnožili horníci), ale nemusí se rovnat jednotlivé tramvaje.
Zatímco podoba střídaných přestávek znamená zřízení zázemí pro odpočinek řidičů na řekněme 4 místech, Tvá varianta počítá se zázemím na každé konečné...

Napsal: 11.7.2005 15:48
od slimman
kocour píše:Ale já si nepředstavuji žádný střídací bod a střídací řidiče. Já si představuji, že tramvaj přijede s řidičem na konečnou, a zatímco tramvaj zase odjede (s jiným řidičem), řidič počká a odjede třeba až s tramvají o dvě pořadí za ní a už vůbec se nevrátí do původního vozu. T.j. že na trati bude o něco víc řidičů než tramvají.

A pokud bychom neměli tak variabilní vozový park typu "to a to smí být jen na Pankráci", dokázal bych si představit, že tramvaj večer zatáhne do jiné vozovny, než ze které ráno vyjela: Limitem je, že počet vypravených a zatažených tramvají se musí rovnat (to aby se nám v dole nemnožili horníci), ale nemusí se rovnat jednotlivé tramvaje.[/color]
S prvním odstavcem bych souhlasil, ale z druhého kouká binec v údržbě (náhr.díly, kontrola a opravy vozů, předávání techničáků od jednoho mistra k druhému(??))

Napsal: 11.7.2005 15:39
od kocour
Radek píše:No ono se asi ke střídaným přestávkám směřuje, na první pohled to vypadá dobře, ale zajímá mě několik věcí: 1) co se bude dělat při zpoždění, když se střídací řidič nestihne včas vrátit na střídací bod a další řidič bude bez přestávky?
2) co když nastane neplánovaný odklon mimo střídací bod?
Ale já si nepředstavuji žádný střídací bod a střídací řidiče. Já si představuji, že tramvaj přijede s řidičem na konečnou, a zatímco tramvaj zase odjede (s jiným řidičem), řidič počká a odjede třeba až s tramvají o dvě pořadí za ní a už vůbec se nevrátí do původního vozu. T.j. že na trati bude o něco víc řidičů než tramvají.

A pokud bychom neměli tak variabilní vozový park typu "to a to smí být jen na Pankráci", dokázal bych si představit, že tramvaj večer zatáhne do jiné vozovny, než ze které ráno vyjela: Limitem je, že počet vypravených a zatažených tramvají se musí rovnat (to aby se nám v dole nemnožili horníci), ale nemusí se rovnat jednotlivé tramvaje.

Napsal: 11.7.2005 15:31
od Radek
No ono se asi ke střídaným přestávkám směřuje, na první pohled to vypadá dobře, ale zajímá mě několik věcí: 1) co se bude dělat při zpoždění, když se střídací řidič nestihne včas vrátit na střídací bod a další řidič bude bez přestávky?
2) co když nastane neplánovaný odklon mimo střídací bod?

Napsal: 11.7.2005 15:27
od kocour
To já ...

Napsal: 11.7.2005 15:26
od Návštěvník
dušan píše:
KM píše: Chichichi, inu ano. Že by odpočívali řidiči a ne tramvaje, takové pomyšlení zatím ani nezačalo uvažovat o možnosti že by nám u DP vstoupilo na mysl. A to už vůbec nehovořím o tom, že bychom těch pár KT schovali na ten měsíc do Kobylis. Koukám že nádražníci jsou i mezi šotouši. :P :P :P
stále je volné místo GŘ DPP, nechceš to vzít, Miloši KM?
No, spíš ředitele ED ... GŘ je moc vysoko a nějaké přestávky a jízdní řády jsou nutně pod jeho rozlišovací úrovní.

P.S.: V tomhle má KM pravdu, nevidím jediný důvod, proč by se řidiči nemohli střídat jako v metru.

Napsal: 11.7.2005 14:49
od dušan
KM píše:
dušan píše: člověk by i myslel, že pracuješ u DP, zdůvodnil jsi to zcela přesně
Chichichi, inu ano. Že by odpočívali řidiči a ne tramvaje, takové pomyšlení zatím ani nezačalo uvažovat o možnosti že by nám u DP vstoupilo na mysl. A to už vůbec nehovořím o tom, že bychom těch pár KT schovali na ten měsíc do Kobylis. Koukám že nádražníci jsou i mezi šotouši. :P :P :P
stále je volné místo GŘ DPP, nechceš to vzít, Miloši KM?

Napsal: 11.7.2005 14:43
od KM
dušan píše:
Martin píše:Důvod pro prodloužení linky 17 na Ládví je prostý: pokud by linka 36 (34) na obou koncích končila na kolejových přejezdech, vznikl by probléms vybíráním přestávek, neboť kátéčko se na Ládví i Palmovce dá odstavit jen opravdu obtížně :wink:
člověk by i myslel, že pracuješ u DP, zdůvodnil jsi to zcela přesně
Chichichi, inu ano. Že by odpočívali řidiči a ne tramvaje, takové pomyšlení zatím ani nezačalo uvažovat o možnosti že by nám u DP vstoupilo na mysl. A to už vůbec nehovořím o tom, že bychom těch pár KT schovali na ten měsíc do Kobylis. Koukám že nádražníci jsou i mezi šotouši. :P :P :P

Napsal: 11.7.2005 12:40
od dušan
Martin píše:Gagarin: Proč desítku (a podobné linky) nevypravují jen Kobylisy? Nejdřív přemýšlej: první pořadí z Řep odjíždí v cca 4.30 a poslední zatahuje před 1.00. Dovedeš si představit, že by na tyto spoje najížděla přes celou Prahu s výjezdem dejme tomu 3.15 a zátahem 2.00 vozovna Kobylisy :?: Trochu blbost, ne...
Slimman: Důvod pro prodloužení linky 17 na Ládví je prostý: pokud by linka 36 (34) na obou koncích končila na kolejových přejezdech, vznikl by probléms vybíráním přestávek, neboť kátéčko se na Ládví i Palmovce dá odstavit jen opravdu obtížně :wink:
člověk by i myslel, že pracuješ u DP, zdůvodnil jsi to zcela přesně

Napsal: 11.7.2005 12:24
od Martin
Gagarin: Proč desítku (a podobné linky) nevypravují jen Kobylisy? Nejdřív přemýšlej: první pořadí z Řep odjíždí v cca 4.30 a poslední zatahuje před 1.00. Dovedeš si představit, že by na tyto spoje najížděla přes celou Prahu s výjezdem dejme tomu 3.15 a zátahem 2.00 vozovna Kobylisy :?: Trochu blbost, ne...
Slimman: Důvod pro prodloužení linky 17 na Ládví je prostý: pokud by linka 36 (34) na obou koncích končila na kolejových přejezdech, vznikl by probléms vybíráním přestávek, neboť kátéčko se na Ládví i Palmovce dá odstavit jen opravdu obtížně :wink:

Napsal: 11.7.2005 11:54
od Gagarin
slimman píše:
Gagarin píše: Má, ale po trase. KO ji mají na konečné zastávce, tzn. že kaštani nic napoznají a tramvaj je normálně doveze až na normální pravidelnou konečnou.
Zrovna u desítky v tomhle nevidím žádný problém.
Já taky ne (krom pořadí, co ráno začínaj na Řepích), tak proč tam jezdí cca z 1/2 MO?
Co když normálně jezdila na Sídl.Ďáblice ? :) Měl ji vypravovat jen MO ?
Ne. To už je složitější, pak už připadá v úvahu i podělení vozoven.

Napsal: 11.7.2005 11:52
od slimman
Gagarin píše: Má, ale po trase. KO ji mají na konečné zastávce, tzn. že kaštani nic napoznají a tramvaj je normálně doveze až na normální pravidelnou konečnou.
Zrovna u desítky v tomhle nevidím žádný problém. Co když normálně jezdila na Sídl.Ďáblice ? :) Měl ji vypravovat jen MO ? Horší to je u zátahů třeba Modřany-PA nebo Barrandov-PA.