Návrh linkového vedení
Moderátoři: DavidD, TRAM-FÓRUM
- Absolut
- Moderátor
- Příspěvky: 5319
- Registrován: 21.12.2005 12:28
- Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...
Re: Návrh linkového vedení
Vážení kolegové,
uzamykám toto vlákno, neboť je obsahově duplicitní s jinými vlákny v tomto fóru.
Pokud chcete odpovědět na nějaký zde obsažený příspěvek, učiňte tak prosím např. ve vláknu "Denní linkové vedení - připomínky a návrhy"
Současně z tohoto vlákny mažu všechny OT příspěvky.
uzamykám toto vlákno, neboť je obsahově duplicitní s jinými vlákny v tomto fóru.
Pokud chcete odpovědět na nějaký zde obsažený příspěvek, učiňte tak prosím např. ve vláknu "Denní linkové vedení - připomínky a návrhy"
Současně z tohoto vlákny mažu všechny OT příspěvky.
tak to se nám tu jaxi samovolně a nepozorovaně splnil sen všech dopravních plánovačů.Mouser píše:Většina lidí vyhledává cestu podle co nejmenšího počtu přestupů a co nejkratší doby přesunu (v obojím lépe vyhovuje přímá tramvaj), pokud jste to ještě neráčil pochopit. .
Stačí pozorovat výměnu lidí na palmofce a bude vše jasné.
KM: A proč by jezdil přes ne zrovna průjezdný Žižkov na Bělocerkevskou a ještě s přestupem navíc, když může tramvají na Želvu přímo? Většina lidí vyhledává cestu podle co nejmenšího počtu přestupů a co nejkratší doby přesunu (v obojím lépe vyhovuje přímá tramvaj), pokud jste to ještě neráčil pochopit. A od Nákladového nádraží se podél Olšanské ulice táhnou domy snad České pošty nebo koho, což znamená pracovní příležitosti. A v budoucnu bude Nákl.nádraží ještě významnějším cílem cest, pokud postaví na místě toho nákladového nádraží proklamované City Žižkov.
Kde je ten dlouhý pěší přestup na tý harfě???Mouser píše:To bych rád viděl někoho, kdo si namísto přímé cesty tramvají vybere cestu s dlouhým pěším přestupem, když obě linky jezdí stejně často. A tou 136 se také nedostane všude, třeba k Nákl.nádraží nebo na Želivského, že?
Takových lidí bude myslím 90%
Inu proč by jezdil na Želivského, když tytéž busy má na Bělocerkevské, že? a do malešic pojede z téže Harfy 177, co si budeme vykládat. Nákladové nádraží je dopravní uzel, ne cíl cest. Chicht.
Nebo se čímkoliv sveze na Harfu a pojede 136, že.Mouser píše:Kdo bude chtít z Hloubětína někam od Ohrady po Želivského, sveze se 19, 10 zde není nutná, neboť nabízí takřka stejný směr. Zato zastávky mezi Ocelářskou a Nademlejnskou 19 míjí, proto se zde 10 jako nabídka jiného směru a doplňkový napaječ hodí a právě proto ji stačí ukončit na Starém Hloubětíně.
Většinu toho sídliště, před kterým smyčka leží, stejně obsluhuje přímo stanice metra. Tramvaje zde slouží spíše jako napaječ ze vzdálenějšího Lehovce a jako nabídka jiných směrů. Kdo bude chtít z Hloubětína někam od Ohrady po Želivského, sveze se 19, 10 zde není nutná, neboť nabízí takřka stejný směr. Zato zastávky mezi Ocelářskou a Nademlejnskou 19 míjí, proto se zde 10 jako nabídka jiného směru a doplňkový napaječ hodí a právě proto ji stačí ukončit na Starém Hloubětíně.
To tedy není. Pak by obě linky z Lehovce vedly na Ohradu. Na Lehovci určitě raději 3 a 19 než 10 a 19. Proti 10 do Starého Hloubětína nebo na Nádraží Libeň (jak ale řekl Honzík, lépe Starý Hloubětín kvůli zastávce Podkovářská) nic nemám, ale vyžaduje to pak větší šachy s ostatními linkami.Filippl píše:Desitka od Palmovky na Lechovec pres Harfu je optimalni.
Desitka od Palmovky na Lechovec pres Harfu je optimalni.Mouser píše:Honzík a tramvaje z Palmovky: Druhou tram linku po Českomoravské rozhodně zavést. Vozokilometry bychom mohli vzít například z ďáblické trati, kam se i po zprovoznění metra plánují třikrát soupravy. Ale trochu bych zakombinoval, aby trojku nesuplovala také přes Libeňský most jedoucí 12
Honzík a tramvaje z Palmovky: Druhou tram linku po Českomoravské rozhodně zavést. Vozokilometry bychom mohli vzít například z ďáblické trati, kam se i po zprovoznění metra plánují třikrát soupravy. Ale trochu bych zakombinoval, aby trojku nesuplovala také přes Libeňský most jedoucí 12, lepší by bylo, kdyby druhá linka nabídla jiný směr. Stačilo by vyměnit 12 za 8 a poslat 12 na Vysočanskou a 8 po Českomoravské.
KM: Důvody proč 20 nechat ve své trase jsou sepsány v konkurenčním DF. Co se týče 18, Petřiny potřebují dvě linky na Hradčanskou, co s nimi dál je v podstatě jedno, jedna by měla vést přes Letnou do Holešovic (1) a jedna přes Chotkovy sady dolů, aby nabídla jiný směr. Nebo Vám by se asi líbil napaječ Petřiny-Špejchar, to by také Petřinám stačilo. Každopádně po otevření metra na Petřinách vidím poměrně jasně zrušení 2 a 18 (nebo alespoň její zkrácení/odklon jinam), tudíž na Petřinách zůstane pouze tangenciální 1. Přece se dočkáte.
To je jasné a platí to obecně, nejen pro Ďáblice. Proto jsem také říkal, že pokud do Ďáblic 2xT, pak dvě sóla a ne jednu soupravu.Aby lidé využívali úsek Ládví - Sídliště Ďáblice tramvají je nutné mít krátké intervaly, jinak půjdou pěšky a tou tramvají nepojede nikdo. Když to opjede často počkají si na tramvaj a dojedou si blíž k domovu.
KM: Důvody proč 20 nechat ve své trase jsou sepsány v konkurenčním DF. Co se týče 18, Petřiny potřebují dvě linky na Hradčanskou, co s nimi dál je v podstatě jedno, jedna by měla vést přes Letnou do Holešovic (1) a jedna přes Chotkovy sady dolů, aby nabídla jiný směr. Nebo Vám by se asi líbil napaječ Petřiny-Špejchar, to by také Petřinám stačilo. Každopádně po otevření metra na Petřinách vidím poměrně jasně zrušení 2 a 18 (nebo alespoň její zkrácení/odklon jinam), tudíž na Petřinách zůstane pouze tangenciální 1. Přece se dočkáte.
ad modřany: myslím, že si ty 2,5 linky zaslouží. ono už jen proto, že do centra je to přecijen celkem štreka a pokud by měla být obsazenost stejná, jako třeba z VL na letnou (kde jde o 2-3 zastávky, tudíž pár minut), na tramvaj a tím i mhd se každý zvysoka vykašle. dokonce bych navrhoval posílat sem přednostně vozy s vyšším standardem než "T3 laminát". párkrát jsem zažil v zimě cestu promrzlou 17kou a byla to celkem síla. u ND jsem byl šťastnej, že je má cesta u konce...