nk8215 píše:Trasa od Plzeňské přes Jiráskův most přece nesouvisí s nyní budovaným okruhem, ale byla tu už před nějakými třiceti lety a zvládla (úspěšně díky oddělení jednoho směru do samostatné ulice koexistujíc s tram v tom opačném) i porevoluční nárůst registrovaných IGK...
a/ před 30 lety byla doprava v Praze trošku na jiné úrovni
b/ jednosměrka do centra vedená Vrchlického již tou dobou nezvládala. Busy měly zpoždění, neexistoval buspruh atd.
c/ a to tam ještě nestála multifunkční business centra.
-> Byla snaha něco s tím udělat, estakáda mezi tunely byla v polovičním profilu, předpokládal se nárůst IGK.
nk8215 píše: co stálo za rozhodnutím, že se s počátkem první rekonstrukce Křížové (2. 10. 2001) přestane křižovatka Plzeňská x Radlická pojíždět a po skončení rekonstrukce bude tramvajový provoz trvale odkloněn přes Knížecí?
Zde musím jen zopakovat - estakáda mezi tunely byla v polovičním profilu, předpokládal se teduy ještě daleko větší nárůst IGK, kterou již oblast Plzeňské a Vrchlického těžce nezvládala. Neustále byl zavírán Strahovský tunel, aby dále nepouštěl IGK směrem P6->P5. Proto bylo předloženo zastupitelům řešení spočívající v úpravě dopravního režimu smíchovské oblasti, kde vznikl tzv. smíchovský okruh. To se dotklo Kartouzské (kterou ještě navíc ochromovala i výstavba Carrefouru), Radlické (výstavba Mrázovky, a buzer centra Vyliž si), Ostrovského, Vltavské, atd. Zvolené řešení však koliduje s tramvajovou tratí v Radlické, kde by vozidla nabírala zpoždění a pletla se tam IGK.