"Inteligentní" jízdní řády

Archiv starých nebo neaktuálních příspěvků. Příspěvky, které přinášejí informace, jejíchž poselství již bylo naplněno v minulosti.

Moderátoři: DavidD, TRAM-FÓRUM

Zamčeno
Martin

Příspěvek od Martin » 08.12.2005 15:42

Váhal jsem, kam to napsat, takže pokud moderátoři najdou vhodnější místo, nechť to přesunou...
Od víkendu (uvádí se termín 11.12.) se zavádí do provozu očekávané opatření o plošném omezení rychlosti v centrální části města mezi 22. hodinou večerní a 6. hodinou ranní na maxiální hodnotu 40 km/h.
Přesné vymezení oblasti neznám, připojím jen tři krajní body: Klamovka, Palackého náměstí, Florenc (minimálně poslední dvě místa už jsou osazena novou vnitropodnikovou značkou o tomto opatření).
Zajímavé ovšem je, že jízní doby zůstaly tímto optřením nedotčeny. Jsem zvědav, jak dlouho :roll:

Uživatelský avatar
pawel
Uživatel
Příspěvky: 2384
Registrován: 15.7.2004 23:10
Bydliště: M22 / U8

Příspěvek od pawel » 29.8.2005 23:05

mám přesně opačný zkušenosti. samozřejmě, že jsou tací, co na placení z nevědomosti (což je ovšem neomlouvá) nebo naschvál (stejně jako mnozí pražané) kašlou, ale jakožto častý cestující na d-22 a 23 můžu říct, že právě v těchto linkách je slyšet zvuk strojků vůbec nejčastěji. a když jdou revizoři, často si všímám, jak jsou populární vícedenní jízdenky.

Afenot
Uživatel
Příspěvky: 120
Registrován: 17.11.2003 20:21
Bydliště: vesmír, Sluneční soustava, Země, Evropa, střední Evropa, Česká Republika, hlavní město Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Afenot » 29.8.2005 22:34

pawel píše:...mimochodem i ti turisti jsou zákazníky DP....
Myslíš? Já často jedu 17 z Modřan přes Staroměstskou a jsou tam revitoři. Když turisti vidí revizora, vyhledají co nejdřív dveře, aby mohli vystoupit, což svědčí o tom, že turisté jezdí načerno. A propós, viděls někdy turistu, který by si třeba na Malé Straně nebo na Pražském hradě označoval lístek? Já teda ne...

Uživatelský avatar
pawel
Uživatel
Příspěvky: 2384
Registrován: 15.7.2004 23:10
Bydliště: M22 / U8

Příspěvek od pawel » 29.8.2005 19:20

dušan - ad 17 a 18: turisti, to tak. já se teda za turistu nepokládám a pendl mezi ND a Rudolfinem používá spoustu studentů UK a vůbec lidí, co se zkrátka pohybují po centru. mimochodem i ti turisti jsou zákazníky DP, stejně jako všichni ostatní platící cestující. sice jde jen o jednu stanici, ale vzdálenost je značná.
jinak pochopitelně qůli 17 a 18 nezbouráme proklad do modřan. byl to jen příklad a chci tím naznačit, proč se často vymýšlí různé 3.linky. ono i na té bělohorské dřív bohužel jely 8 a 22 spolu. teď jedou spolu 15+25 nebo 15+22, večer zc 22+25.

ad "systém brno" - v brně se mi líbí, ale myslím, že se pro prahu nehodí. to nemyslím probůh kvůkli nějaké pražské "výlučnosti", jak by si to jistě mnozí brňáci vyložili, ale proto, že povaha tram.sítě v praze je úplně jiná. v brně jsou téměř všechny tratě diametrální, vedou do centra. roli alternativních spojení po tangentách plní tbusy a busy, úkolem tramvaje je dostat lidi do centra, podobně, jako to v praze dělá metro. pokud bychom v praze chtěli málo linek, stejně se nevyhneme různým přídavným sólíčkům á la 2 a rozdělování na dvojice linek typu 15/25, protože tak málo linek by zkrátka celou síť nedokázalo obsloužit. ve výsledku by to byl chaos s několika centrálníma linkama a dále se množícími posilovými spoji. pro brněnský systém bychom tedy linkám museli přispůsobit síť (zrušení TT kolem Hradu, Mánesův most, Ortenovo nám., Hlávkův most, Vinohradská nebo Korunní, Jičínská, jedna z vysočanských větví, Laurová, Svobodova...), což asi nikdo nechce. . .

KM

Příspěvek od KM » 29.8.2005 12:47

6432: No nazdar. To byste tomu dal. To bysme byli 30 let zpátky. Mrkněte se na Chomutov, ten je snad nejpůvabnější. To je iluze , že si normální kaštani tisknou JŘ. Cestující chce přijít na zastávku a aby mu něco jelo. Obvykle mu je jedno co to je, jestli 20 nebo 26, jestli 144,102 nebo 186, protože je to především BUS K METRU. Bohužel z hlediska pravidelnosti to jedno není, protože různá zpoždění a proklady různých intervalů. Čili zde je opravdu ten pes zakopán.

Uživatelský avatar
6432
Uživatel
Příspěvky: 207
Registrován: 08.4.2004 11:33
Bydliště: Opatovské okolí, k nejbližší tram 9 nebo 10 min jízdy busem

Příspěvek od 6432 » 29.8.2005 11:25

Můj naázor na toto téma je jasný: DP Praha z nějakých důvodů chce a taky se ho to drží dělat JŘ tak, aby to bylo symetricky-systematicky rozdělené. Čili prostě prdnout jednotný interval třeba 7.5 minut od 14 do 18 hod. A ono se to pak opravdu špatně prokládá když prokladu je nadřazena systematičnost JŘ! Jsem toho názoru, že by se to mnohem zlepšilo, pokud by se to udělalo jako ve většině jiných měst (nejvíc znám České Budějovice) kde je interval většinou naprosto nepravidelný. Příklad: 14hodin 02,11,18,33,42,52; 15hodin 00,13,20,31,44,53.....atd......... V tomto způsobu se dá mnohem lépe prokládat protože na většině zastávek tram či busů jezdí více linek.Navím v tramvajové pověstné "osmičce"(8min. interval) se 3 a víc linek opravdu špatně proloží a prostě někdy MUSÍ JET 2 tram za sebou.
A pokud by někdo argumentoval o špatné zapamatovatelnosti JŘ, tak si může vytisknout nebo koupit JŘ tolika linek kolik chce kde se často pohybuje a už může plánovat předem třeba v práci kam můžu zaskočit v kolik co jede....

KM

Příspěvek od KM » 28.8.2005 22:03

Kočí: Myslím, že by to tam zvládla 207 nebo docházka přes most či na náměstí. Odvážněji: zastávka v Letenské a 12 :-)
Syverin: nechápu 5 stanic se dvěma přestupy ve větším městě. To by snad mělo být v Praze naopak, ne?
Lackovský model na P6 umřel na to, že DP chtěl napaječ z Leninovy (Evropské) do Podbaby a lidi chtěli tramvaj na kulaté náměstí a ani jeden nechtěl ustoupit (resp. proč by ustupovali lidé, že jo)

Uživatelský avatar
syverin
Uživatel
Příspěvky: 947
Registrován: 29.11.2004 14:00
Bydliště: V noci 512
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od syverin » 28.8.2005 12:09

KM píše:Já bych se také přimlouval za styl Brno. Není moc pravda, že tam jezdí..."tři,čtyři spolu", protože až na výjimky jsou všude linky dvě, navíc podle zásady "jedna na Českou, druhá k hl.n." což jsou dva podstatné přestupní body. Jsou tím vyřešeny proklady, protože linka , pokud je zpožděná, tak je zpožděná stále stejně, a ne různě, jako v případě pražských 20 a 26, nebo zde uváděných 10 a 16. Mimochodem, pěkný efekt je na 20 a 26 večer - díky tomu, že se čeká na Hradčanské (chvályhodné), cestující z metra na Dejvické často zahlédnou odjíždějící tramvaj, která patřila k předchozímu metru a nadávají, že jim to ujelo... :-) Právě P6 by byla taky ideální pro "můj-lackovský" model Barr. L.ć. 2 v soupravách a int 3/5/7-8/10 a můžeme zrušit 20 a 18. 23 přes Hradč. a 17 přes Malostr. a je to. :twisted:
Dobře, linky v Brně jezdí obvykle dvě. Pokrývají dva důležité přestupní body a dvě části sítě. Jenže Praha je o něco větší. Jet pět stanic se dvěma přestupy, na to se vám každý vy....
Lackovský model je sice hezký, ale už to na Praze 6 jednou bylo.

Uživatelský avatar
Kočí
Uživatel
Příspěvky: 209
Registrován: 19.3.2005 14:26
Bydliště: ...příští zastávka Letenské náměstí
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Kočí » 28.8.2005 11:01

KM píše:Já bych se také přimlouval za styl Brno. Není moc pravda, že tam jezdí..."tři,čtyři spolu", protože až na výjimky jsou všude linky dvě, navíc podle zásady "jedna na Českou, druhá k hl.n." což jsou dva podstatné přestupní body. Jsou tím vyřešeny proklady, protože linka , pokud je zpožděná, tak je zpožděná stále stejně, a ne různě, jako v případě pražských 20 a 26, nebo zde uváděných 10 a 16. Mimochodem, pěkný efekt je na 20 a 26 večer - díky tomu, že se čeká na Hradčanské (chvályhodné), cestující z metra na Dejvické často zahlédnou odjíždějící tramvaj, která patřila k předchozímu metru a nadávají, že jim to ujelo... :-) Právě P6 by byla taky ideální pro "můj-lackovský" model Barr. L.ć. 2 v soupravách a int 3/5/7-8/10 a můžeme zrušit 20 a 18. 23 přes Hradč. a 17 přes Malostr. a je to. :twisted:
Taky v Brně v úseku Nové Sady - Hlavní nádraží jsou dva tramvajové pruhy do každého směru, takže o to je to přestupování a proklady taky krapet snažší :wink:
Kdyby jezdila 17 přes Malostranskou, tak co by potom jezdilo kolem Právnické fuckulty :?:

KM

Příspěvek od KM » 28.8.2005 7:38

Já bych se také přimlouval za styl Brno. Není moc pravda, že tam jezdí..."tři,čtyři spolu", protože až na výjimky jsou všude linky dvě, navíc podle zásady "jedna na Českou, druhá k hl.n." což jsou dva podstatné přestupní body. Jsou tím vyřešeny proklady, protože linka , pokud je zpožděná, tak je zpožděná stále stejně, a ne různě, jako v případě pražských 20 a 26, nebo zde uváděných 10 a 16. Mimochodem, pěkný efekt je na 20 a 26 večer - díky tomu, že se čeká na Hradčanské (chvályhodné), cestující z metra na Dejvické často zahlédnou odjíždějící tramvaj, která patřila k předchozímu metru a nadávají, že jim to ujelo... :-) Právě P6 by byla taky ideální pro "můj-lackovský" model Barr. L.ć. 2 v soupravách a int 3/5/7-8/10 a můžeme zrušit 20 a 18. 23 přes Hradč. a 17 přes Malostr. a je to. :twisted:

Uživatelský avatar
syverin
Uživatel
Příspěvky: 947
Registrován: 29.11.2004 14:00
Bydliště: V noci 512
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od syverin » 27.8.2005 22:57

Tonda Ježek píše:A to je právě jeden z důvodů, proč bych zredukoval počet linek...např po Koruní by mohla jezdit jenom jedna linka a podobně. V Brně počet linek zredukovaly a jezdí to tam celkem dobře. Předem upozorňuji, že jsem nevymýšlel žádné nové linkové vedení, protože na to nemám čas, od toho jsou placeni na ROPIDu a u DP.
Jenže Brno a Praha jsou na tom teď úplně stejně. Dvě linky Metra (1 a 8) se nepočítají. A ve většině dalších úseků jezdí linky podle vytížení. Dvě, tři i čtyři spolu. Interval po osmi minutách ve špičce. Srovnávat ten stav, co byl předtím by bylo asi tak stejné, jako kdyby v Praze jezdilo 45 linek, ve špičce co 12 minut.
Pak taky tramvaje jsou v Brně hlavní druh dopravy, takže přestupní body fungují. V Praze je slušných přestupů poskrovnu. Třeba na Palmovce by z tramvaje na tramvaj přestupoval jenom sebevrah. Stross je špatný, když potřebujete jet jenom jednu stanici. Karlovo náměstí nechám bez komentáře, Újezd taky není ideální. Otakarova, Vozovna Strašnice, Želivského...

Uživatelský avatar
Radek
Uživatel
Příspěvky: 1541
Registrován: 19.7.2004 10:00
Bydliště: Tento vlak tam končí
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Radek » 27.8.2005 20:06

Tonda Ježek píše:A to je právě jeden z důvodů, proč bych zredukoval počet linek...např po Koruní by mohla jezdit jenom jedna linka a podobně. V Brně počet linek zredukovaly a jezdí to tam celkem dobře. Předem upozorňuji, že jsem nevymýšlel žádné nové linkové vedení, protože na to nemám čas, od toho jsou placeni na ROPIDu a u DP.
Taky by se mi líbil brněnský systém. Především, i když se nezdaří udělat proklad a spoj mi ujede před nosem, tak "přeci za chvilku jede další, tak co". :) Jenže tenhle systém naráží na požadavky městských částí, aneb každý musí mít spojení odkudkoliv kamkoliv.
Ještě k těm prokladům: donedávna si celé JŘ kreslil sám DP a ROPID měl jen jisté právo kritiky (ne moc silné). Pak se (zřejmě) na ROPIDu naštvali a nadiktovali prokladové schéma. Jenže PS platí jen pro bezvýlukový stav a při výlukách je to zase na DP a tam se často "z provozně-technických důvodů" proklad neudělá.

Uživatelský avatar
Tonda Ježek
Uživatel
Příspěvky: 1080
Registrován: 30.11.2003 22:54
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tonda Ježek » 27.8.2005 19:58

Petr píše:Máš svatou pravdu a jsi jeden z mála, kdo pochopí, že pokud udělám proklad mezi body a - b, již je malá pravděpodobnost, že se mi totéž zdaří mezi body b - c či c - d :wink:
A to je právě jeden z důvodů, proč bych zredukoval počet linek...např po Koruní by mohla jezdit jenom jedna linka a podobně. V Brně počet linek zredukovaly a jezdí to tam celkem dobře. Předem upozorňuji, že jsem nevymýšlel žádné nové linkové vedení, protože na to nemám čas, od toho jsou placeni na ROPIDu a u DP.

Uživatelský avatar
Petr
Provozovatel
Příspěvky: 2040
Registrován: 14.11.2003 8:36
Bydliště: ....Brejšín přes noc na flešku hodí novej program křižovatky, já s Démonem zajedem přešroubovat znač
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Petr » 27.8.2005 17:33

Afenot píše:(...)Já nevím, možná je to velkým množstvím linek, ale taky když se udělá proklad např. 18 a 24, tak třeba už nejde proklad 17 a 18, to už by se zas neprokládala 3 a 17, a kdybychom upravili ještě 3, tak by se určitě našla jiná linka, kterou by 3 neprokládala.
Máš svatou pravdu a jsi jeden z mála, kdo pochopí, že pokud udělám proklad mezi body a - b, již je malá pravděpodobnost, že se mi totéž zdaří mezi body b - c či c - d :wink:

Uživatelský avatar
Tonda Ježek
Uživatel
Příspěvky: 1080
Registrován: 30.11.2003 22:54
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tonda Ježek » 27.8.2005 17:05

9001 píše: No jenže menší množství linek nic neřeší. Sice budou kratší intervaly,ale efekt bude stejný, až na to, že nepojede 10 a 16 při sobě,ale dvě desítky. Krásný příklad linka 9 ve špicce interval 4 min. Staší malé zdržení popř. hodně cestujících a dvě soupravy si dýchají na záda.
V 90 % je zpožděná celá trasa linky, takže by byl dodržen linkový interval...
Hlavně neprodlužovat jízdní doby!!!

Zamčeno