"Inteligentní" jízdní řády

Archiv starých nebo neaktuálních příspěvků. Příspěvky, které přinášejí informace, jejíchž poselství již bylo naplněno v minulosti.

Moderátoři: DavidD, TRAM-FÓRUM

Zamčeno
Afenot
Uživatel
Příspěvky: 120
Registrován: 17.11.2003 20:21
Bydliště: vesmír, Sluneční soustava, Země, Evropa, střední Evropa, Česká Republika, hlavní město Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Afenot » 27.8.2005 16:56

Tonda Ježek píše:
pawel píše: klasikou je souběh 17+18, zejména směr ND->ST, včetně prázdnin, víkendů...ale místo toho, aby se to důsledně proložilo, vymýšlí se přidání třetí linky a podobný věci.
Já si myslím, že problém Prahy je ve velkém množství linek. Trochu bych to zredukoval a pak by se mnohem snáze dělaly proklady.
A máš nějaký plán na to zredukování? Když jsme byli u toho spojení ND -> ST, tak jsem tam dneska jel a obě linky podle JŘ odjíždějí současně, jo vim, to už pawel napsal.
Já nevím, možná je to velkým množstvím linek, ale taky když se udělá proklad např. 18 a 24, tak třeba už nejde proklad 17 a 18, to už by se zas neprokládala 3 a 17, a kdybychom upravili ještě 3, tak by se určitě našla jiná linka, kterou by 3 neprokládala.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10209
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od 9001 » 27.8.2005 16:56

Tonda Ježek píše:
pawel píše: klasikou je souběh 17+18, zejména směr ND->ST, včetně prázdnin, víkendů...ale místo toho, aby se to důsledně proložilo, vymýšlí se přidání třetí linky a podobný věci.
Já si myslím, že problém Prahy je ve velkém množství linek. Trochu bych to zredukoval a pak by se mnohem snáze dělaly proklady.
No jenže menší množství linek nic neřeší. Sice budou kratší intervaly,ale efekt bude stejný, až na to, že nepojede 10 a 16 při sobě,ale dvě desítky. Krásný příklad linka 9 ve špicce interval 4 min. Staší malé zdržení popř. hodně cestujících a dvě soupravy si dýchají na záda.

Jinak k té 20. Je sice hezké,že dvě linky jsou oficiálně,tedy podle jízdních řádů proloženy,ale záleží na realitě. Co si z toho cestující veme ,že podle jízdního řádu jsou proložené. Tak ať se upraví jízdní doby tak, aby třeba 20 měla více času na Karmelitskou a třeba ještě zohlednit stavbu na Malostranské kvůli které se tam štosují busy CK a odbočovací pruh je na tramvajovém tělese a až se tohle započítá tak proklady budou v pohodě.

Uživatelský avatar
Tonda Ježek
Uživatel
Příspěvky: 1080
Registrován: 30.11.2003 22:54
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tonda Ježek » 27.8.2005 16:23

pawel píše: klasikou je souběh 17+18, zejména směr ND->ST, včetně prázdnin, víkendů...ale místo toho, aby se to důsledně proložilo, vymýšlí se přidání třetí linky a podobný věci.
Já si myslím, že problém Prahy je ve velkém množství linek. Trochu bych to zredukoval a pak by se mnohem snáze dělaly proklady.

Uživatelský avatar
dušan
Uživatel
Příspěvky: 655
Registrován: 03.4.2004 10:02
Bydliště: v roce 2015 u nové tramvajové trati, tedy dá-li Bůh,Bém a DP

Příspěvek od dušan » 27.8.2005 16:18

pawel píše:proč za sebou jezdí linka 10 a 16? a našel bys další a další .....

klasikou je souběh 17+18, zejména směr ND->ST, včetně prázdnin, víkendů...ale místo toho, aby se to důsledně proložilo, vymýšlí se přidání třetí linky a podobný věci.
dle mého názoru není tento příklad nejlepší, neboť se jedná o jednu zastávku a to většinou využívají cizinci nebo lidé, kteří přestoupí mezi 17 a 18

Uživatelský avatar
pawel
Uživatel
Příspěvky: 2384
Registrován: 15.7.2004 23:10
Bydliště: M22 / U8

Příspěvek od pawel » 27.8.2005 16:08

proč za sebou jezdí linka 10 a 16? a našel bys další a další .....

klasikou je souběh 17+18, zejména směr ND->ST, včetně prázdnin, víkendů...ale místo toho, aby se to důsledně proložilo, vymýšlí se přidání třetí linky a podobný věci.

Návštěvník

Re: "Inteligentní" jízdní řády

Příspěvek od Návštěvník » 27.8.2005 10:49

dušan píše:
Anonymous píše:To si teda objevil teplou vodu...Je to tam od začátku prázdnin. :roll:
čti pořádně a všechno
No a co jako, řikám je to tam od začátku prázdnin, prostě si nepřišel s ničim novym...

Uživatelský avatar
dušan
Uživatel
Příspěvky: 655
Registrován: 03.4.2004 10:02
Bydliště: v roce 2015 u nové tramvajové trati, tedy dá-li Bůh,Bém a DP

Příspěvek od dušan » 27.8.2005 10:29

9001 píše:Vy tu opět probíráte Barrandov. A že linka 26 šlape na paty lince 20 od Hradčanské až na Šárku to je jedno. Na Dejvický je dav lidí a samozřejmě všuchni jeodu tou 20 a ta 26 pak veze vzduch. A to je trochu důležitější než Barrandov.
zcela jsi pominul linku 2!, ale pokud někdo chce najust kritizovat, tak si vždycky najde důvod, ono totiž nikdy není nic dokonalé, vždy se někde něco najde, ono by si to chtělo stoupnout na dané místo a sledovat provoz a dodržování JŘ. proč za sebou jezdí linka 10 a 16? a našel bys další a další .....

radek31
Moderátor
Příspěvky: 1713
Registrován: 02.7.2004 16:41
Bydliště: Modřany, kousek od smyčky Levského

Příspěvek od radek31 » 27.8.2005 9:33

9001 píše:Vy tu opět probíráte Barrandov. A že linka 26 šlape na paty lince 20 od Hradčanské až na Šárku to je jedno. Na Dejvický je dav lidí a samozřejmě všuchni jeodu tou 20 a ta 26 pak veze vzduch. A to je trochu důležitější než Barrandov.
a mimo prázdniny je to ještě kvalitnější v tom, že 26 podjede 20 a ještě jí po cestě nahoru odrbe (to proložení naprosto nemá smysl ve chvíli, kdy je jedna linka trvale zpožděná a druhá vždy na čas)

Uživatelský avatar
Tonda Ježek
Uživatel
Příspěvky: 1080
Registrován: 30.11.2003 22:54
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tonda Ježek » 27.8.2005 0:03

...a nehledě na to, že přetrasování 20 bylo právě v souvislosti s Barrandovem...

Martin

Příspěvek od Martin » 26.8.2005 23:40

Ehm, Romane, obávám se, že to bude spíš zpožděním dvacítky. Neboť linky 20 a 26 jsou v úseku Hradčanská-Divoká Šárka přímo znamenitě proloženy. Stačí se jen občas podívat do JŘ, než začneš kritizovat...
Naposledy upravil(a) Martin dne 27.8.2005 0:24, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10209
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od 9001 » 26.8.2005 22:06

Vy tu opět probíráte Barrandov. A že linka 26 šlape na paty lince 20 od Hradčanské až na Šárku to je jedno. Na Dejvický je dav lidí a samozřejmě všuchni jeodu tou 20 a ta 26 pak veze vzduch. A to je trochu důležitější než Barrandov.

Uživatelský avatar
syverin
Uživatel
Příspěvky: 947
Registrován: 29.11.2004 14:00
Bydliště: V noci 512
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od syverin » 26.8.2005 21:34

Tonda Ježek píše:Tak to jsem nějak nepochopil, prosil bych to rozvést...
Linkové vedení na Barrandov asi není ideální, ale zkuste hádat, kdo prosadil finální podobu...(i přes sliby cestujícím, že budou míti celodenní napaječ.)
Jo a ten Chomutov je typickým příkladem města, které má touhu mít velké množství linek. Shodou okolností jsem tam nedávno byl a že by mě nějak trasování linek, jejich intervaly a vzájemné proklady nějak nadcly...spíše na opak. Na druhou stranu jsem zase minulý týden využíval MHD v Pardubcích a byl jsem naprosto spokojen, protože linky jedoucí stejným směrem jsou dokonale proložené.
On to KM asi myslel tak, že kdyby dělal JŘ dopravní podnik, tak linka 9 bude mít celodenní interval 4,38 minuty, linka 22 bude mít 7,81 minuty atd... A odjezdy budou 00,08,16,23,31,39,46,54,02,09,17,25,32,... prostě nepřehledné, nezapamatovatelné a fakticky neproložitelné (jak to ostatně bylo do doby, než přišel ropid). Ale zase by vycházely přestávky, směny, kola a pod.... V Chomutově to mají právě tak, což je pozůstatek ČSAD MHD systému, přitom by jim v pohodě stačily čtyři linky t-busů. Ale to by nesměli mít nepřestupný tarif a nástup předem :(

Uživatelský avatar
Tonda Ježek
Uživatel
Příspěvky: 1080
Registrován: 30.11.2003 22:54
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tonda Ježek » 26.8.2005 20:10

KM píše:1) Právě Ropid způsobuje, že jsou JŘ pro cestující a ne pro DP. Vidíme to tam, kde do toho Ropid zasahuje méně - výjezdy a zátahy a vidíme to v jiných městech (Chomutov)
2) Popisovaný jev je typická chyba vzniklá touhou po množství linek do všech stran a přes celé město. Kdyby na Barr byla 13 v int 2/4/6/10 2xT a k tomu 14 pro labužníky, couraly a klaustrofobiky v libovolném intervalu, problém by nevznikl.
Tak to jsem nějak nepochopil, prosil bych to rozvést...
Linkové vedení na Barrandov asi není ideální, ale zkuste hádat, kdo prosadil finální podobu...(i přes sliby cestujícím, že budou míti celodenní napaječ.)
Jo a ten Chomutov je typickým příkladem města, které má touhu mít velké množství linek. Shodou okolností jsem tam nedávno byl a že by mě nějak trasování linek, jejich intervaly a vzájemné proklady nějak nadcly...spíše na opak. Na druhou stranu jsem zase minulý týden využíval MHD v Pardubcích a byl jsem naprosto spokojen, protože linky jedoucí stejným směrem jsou dokonale proložené.

Uživatelský avatar
pawel
Uživatel
Příspěvky: 2384
Registrován: 15.7.2004 23:10
Bydliště: M22 / U8

Příspěvek od pawel » 26.8.2005 18:57

Já jsem si nevšiml, že by linky 12 a 14 jezdily ráno nějak přetížené - takže mi vyjímečně ty proklady sice přijdou divné, ale je to funkční.
to jen potvrzuje, že 12 ani 14 nejsou jen návozem na metro, chňachňachňa. a KM by barrandovským cpal 13 v lackoidním provedení.

Afenot
Uživatel
Příspěvky: 120
Registrován: 17.11.2003 20:21
Bydliště: vesmír, Sluneční soustava, Země, Evropa, střední Evropa, Česká Republika, hlavní město Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Afenot » 26.8.2005 18:55

Asi bude zapotřebí psát větším písmem, třeba se anonymovi špatně čtou malá písmenka :D

Zamčeno