Návěsti

Archiv starých nebo neaktuálních příspěvků. Příspěvky, které přinášejí informace, jejíchž poselství již bylo naplněno v minulosti.

Moderátoři: DavidD, TRAM-FÓRUM

Re: Návěsti

Odeslatod chemik v 07.1.2011 14:51

No dobrý, povedlo se zde rozpoutat diskuzi, kde je to tak 50 na 50. Obě strany mají rozumné argumenty, to musím uznat. Ale dovolil bych si připodotknout, že tady se nic nevyřeší.
Proto se táži - mohl by někdo vzdělaný vznést písemnou formou dotaz na příslušný úřad (ministerstvo dopravy, drážní úřad) ohledně této problematiky? Myslím tím problematiku semaforů, čoček, pražců, dubovek a mimo jiné také značek omezujících rychlost automobilů...
Uživatelský avatar
chemik
Uživatel
 
Založen: 29.5.2009 9:02
Bydliště: Tam, kde jezdí třistačtrnda

Re: Návěsti

Odeslatod MM-Mikulovsky v 07.1.2011 13:22

Karosák napsal:Příspěvky jsou delší, ale tyto přesné výklady si vyžadují Mikulovského slohový styl.
Teď je to samozřejmé, protože jejich velkou část (i 50% a víc) tvoří citace - mne jen zaráží, jak mé pouhé dvě věty dokázaly až neočekávaně bujně (no vidím, že méně je skutečně mnohdy VÍCE) takřka vzkřísit vlákno spící již 3 roky, měsíc a 14 dní (Té délce se velmi divím. "Dubovky" i pražcová, poprvé zkušebně instalovaná - dle směrnice GŘ DP - cca před polovinou tohoto času, se tu snad již na TF někde řešili, ale nemohu to teď nalézt. V jakém méně příslušném tématu to zůstalo zahrabáno?).
MM-Mikulovsky
Uživatel
 
Založen: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle

Re: Návěsti

Odeslatod Karosák v 07.1.2011 11:54

Když se tedy ještě vrátíme k Pražcům a Dubovkám Z:arrow: Vychází mi z dosavadní diskuse a uvedených citací, že světelné signály pro tramvaje nejsou v D1/2, ale jsou v zákoně o provozu na PK definovány a zobrazeny jako čočky Z:arrow: V zákoně o provozu na PK se rovněž žádné Pražce ani Duby nevyskytují Z:arrow: Jejich globální použití je tady nemožné a "u nás" je lze použít jen tam, kde se provoz tramvají řídí výhradně nějakým drážním předpisem, ve kterém však tyto návěsti musí být definovány, což znamená je zanést do D1/2 a nechat posvětit od DÚ Z:idea: Je to tak :?: 8-)
Příspěvky jsou delší, ale tyto přesné výklady si vyžadují Mikulovského slohový styl.
Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
 
Založen: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze

Re: Návěsti

Odeslatod Martin Šubrt v 07.1.2011 10:11

MOp: No, tohle je samozřejmě zcela nepřípustné. Stojící tramvaj v zastávce rozhodně není překážka a tohle je ještě navíc levé objíždění protisměrem... Řidič AE má kliku, že je mázlej...:-)

XSC: Souhlasím, je to hodně složité, ale zatím to v Praze nikdo neřeší... Přitom máme stále víc busů na kolejích, také cyklistů apod.
Martin Šubrt
Uživatel
 
Založen: 13.5.2004 9:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)

Re: Návěsti

Odeslatod XSC v 07.1.2011 10:06

Martin Šubrt napsal:Na zastávkové službě jsem kdysi dělal a řidič při rozsvíceném oranžovém majáku měl práva a povinnosti jako tramvaj, tudíž i se řídit čočkami. Z jakého předpisu to vyplývá nevím, ale dva roky jsme tak jezdili. takže toto je speciální případ. Obecně by se na takto zvýšených pásech nemělo NIKDY vyskytnout běžné vozidlo, pokud tam jeho provoz není nasměrován, tedy vyhrazen. Všechny ostatní nestandardní vozidla by měla mít styl svého chování upravena zvláštním předpisem, tj. nelze na ně aplikovat obecné věci.
Vůbec to není tak jednoduché a celý problém spočívá v tom, co je onen vyhrazený pruh: V §14 odst.1 se mluví o vyznačeném pruhu značkou "Vyhrazený jízdní pruh" - což je IP20. Pokud je tam převeden normální jízdní pruh, tak to není ve smyslu té definice §14/1. Ale §14/4 mluví jen o chování při jízdě v takto vyhrazeném pruhu podle definice v §14/1 (to je ta závorka (dále jen "vyhrazený jízdní pruh")). Pokud tedy půjde jen o běžné převedení provozu a na konci budou čočky a vedle na silnici semafor, měl bych podle vyhlášky ty čočky ignorovat a řídit se semaforem. Ale je jasné, co to může způsobit. Stejný problém nastane, když se na čočkách objevím díky aplikaci §13/1. Tam už o žádný vyhrazený pruh přitom ani nejde.
Ta věta v §14/4 by měla být jiná: Je-li provoz na tramvajovém pásu řízen světelnými signály pro tramvaje a tramvajový pás tvoří samostatný jízdní pruh, řídí se řidič vozidla jedoucí v tomto jízdním pruhu těmito světelnými signály.
XSC
Uživatel
 
Založen: 19.11.2004 21:38
Bydliště: 8,24,B

Re: Návěsti

Odeslatod Absolut v 07.1.2011 10:04

To je foto z nové krabičky od mýdla?
Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
 
Založen: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: Návěsti

Odeslatod MOp v 07.1.2011 9:37

Napr. linka AE s oblibou predjizdi na namesti Republiky..
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory..
Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
 
Založen: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Blázen a kritik, který zhasl u Bucků.

Re: Návěsti

Odeslatod Martin Šubrt v 07.1.2011 9:23

Bobik: Samozřejmě, že se kolem nástupního ostrůvku při objíždění SMÍ, a to se zvýšenou opatrností. Citace viz příspěvek MM. Nikdo neví, jak dlouho tam ten bus bude stát. Může tam být 2 minuty, ale taky 15 minut, přesto jej lze v tomto případě definovat jako překážku.

DavidD: Tento styl obkíždění rozhodně není na pokutu. Dokonce je možné v tomto případě přejet i bumlík, protože ten je významově pouze plnou čarou a záměrně je konstruován tak, aby v těchto případech přejet šel. K objíždění ovšem musí být prokazatelný důvod.
Martin Šubrt
Uživatel
 
Založen: 13.5.2004 9:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)

Re: Návěsti

Odeslatod Martin Šubrt v 07.1.2011 9:18

XSC napsal:
Martin Šubrt napsal:Fořtík: Podle výkladu MF platí signály pro auta pro celou šířku komunikace, tudíž by jě měla respektovat, bo nejsou v tom vyhrazeném pruhu. Tudíž tě blokují podle pravidel. Ovšem toto je další místo, kde vznikl problém uměle a kde SSZ nemá co dělat. Stačilo by eliminovat nesmysly a ani bychom pro podobné věci příklady nenašli :-)
Řekl bych, že takových míst lze nalézt spoustu. Vždyť stav, kdy je 2 nebo 4 pruhová komunikace uprostřed s tramvajovým tělesem není neobvyklý. A je také dost běžné, že na křižovatkách jsou dělené přechody pro chodce. Pokud pak po kolejích pojede třeba auto zastávkové služby a bude se řídit signály tříbarevné SSZ, nikoliv čočkami, tak brzy nějakého chodce smete. TT přitom v tomto případě není žádnou značkou vyhrazený pruh.
Na zastávkové službě jsem kdysi dělal a řidič při rozsvíceném oranžovém majáku měl práva a povinnosti jako tramvaj, tudíž i se řídit čočkami. Z jakého předpisu to vyplývá nevím, ale dva roky jsme tak jezdili. takže toto je speciální případ. Obecně by se na takto zvýšených pásech nemělo NIKDY vyskytnout běžné vozidlo, pokud tam jeho provoz není nasměrován, tedy vyhrazen. Všechny ostatní nestandardní vozidla by měla mít styl svého chování upravena zvláštním předpisem, tj. nelze na ně aplikovat obecné věci.
Martin Šubrt
Uživatel
 
Založen: 13.5.2004 9:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)

Re: Návěsti

Odeslatod MM-Mikulovsky v 06.1.2011 23:54

Karosák napsal:
Martin Šubrt napsal:pak by obdobně na Kublově měly být čočky s trvalým signálem volno pro tramvaje, stejně jako jsou SPRÁVNĚ u Podolské vodárny.
...a Jana Masaryka Z:idea:
A pokud je tramvaj vozidlo, tak na Geologické (viz. pár příspěvků z5) by měla dát přednost autům na přejezdu, protože je v tu chvíli vozidlem vyjíždějícím na PK z prostoru mimo PK :?: Z:idea:
Není-li označeno dopravními značkami případně v kombinaci s návěstmi dle D 1/2 jinak (IAD - "dej přednost v jízdě", "stůj, dej přednost v jízdě" či "železniční přejezd" / TRAM - "hlavní silnice" či Návěst přejezd s předností v jízdě tramvaje ... - Návěst je tabulka obdélníkového tvaru o rozměrech 200 x 300 milimetrů se zeleným podkladem a orámováním o šířce 30 milimetrů.), tak skutečně TRAM na křížení samostatného tělesa TT (jako např. na vjezdu/výjezdu obratiště Nádraží Braník) či výjezdu z místa mimo pozemní komunikaci do vozovky musí dávat přednost IAD jedoucí po PK (jako např. ze "samotného" obratiště Kubánské náměstí.)
Mohu také vzpomenout ještě nedávnou podobu TT u nádraží Holešovice - elektrárny, kdy zastávky byly mimo PK a při výjezdu DC by TRAM, nebýt dopravního značení, musely dávat přednost a proto mnou jednou zpozorované povalení tamní značky pro IAD "dej přednost v jízdě" -po dvou situacích, při nichž mi nákladní vozidlo vyjíždějící zpoza železničního podjezdu nedalo přednost (jež jsem, dle znalosti, očekával)- jsem vyhodnotil jako velmi nebezpečný stav.
Fořtík napsal:Příklad: když třeba na Jana Masaryka DC zastaví autobus s vězni před budovou soudu a auta najíždějí na tramvajový pás, tak by se jejich řidiči měli řídit signály pro tramvaje, ačkoliv se tak neděje. 8-) To je snad správný výklad, ne?
Bobik napsal:Pokud toto nastane, tak řidiči IAD MUSÍ počkat než ten bus zas odjede, na kolejích nemají co dělat. Ano, pokud udávají že objíždí překážku (což lze, není zvýšené TT), tak se tam nemají jak dostat, neboť se objíždí těsně před překážkou a okamžitě se vracím do svého pruhu. To v tomhle případě nejde, neboť je tam ostrůvek, takže legálně tedy zde překážku nelze objet. Nemůžu jet 100m po kolejích, protože mi tam po těch stech metrech něco stojí a dalších 50m po nich pokračovat bo nemám jak sjet.
ElWapp napsal:No ale objíždět zastávkový ostrůvek se smí, jestliže by vozidlo vpravo neprojelo. No a když to tam někdo blokuje, tak zjevně neprojede...
361/2000 Sb. o provozu na pozemních komunikacích a o změnách některých zákonů (zákon o silničním provozu) § 13:
(1) Podél nástupního nebo ochranného ostrůvku se jezdí vpravo; vlevo se smí jet jen tehdy, brání-li jízdě vpravo překážka nebo jestliže je to bezpečnější s ohledem na rozměry vozidla nebo nákladu. Při jízdě podél nástupního nebo ochranného ostrůvku je nutno dbát zvýšené opatrnosti. Podél tramvaje se jezdí vpravo, pokud není dopravní značkou "Objíždění tramvaje" povolena jízda vlevo.
(2) Na tramvajový pás v úrovni vozovky se smí v podélném směru vjet jen při objíždění, předjíždění, odbočování, otáčení, vjíždění na pozemní komunikaci, nebo vyžadují-li to zvláštní okolnosti, například není-li mezi tramvajovým pásem a okrajem vozovky dostatek místa; tramvajový pás zvýšený nad nebo snížený pod úroveň vozovky nebo od vozovky jinak oddělený například obrubníkem se smí přejíždět jen příčně, a to na místě k tomu přizpůsobeném. Při vjíždění na tramvajový pás nesmí řidič ohrozit ani omezit v jízdě tramvaj.

DavidD napsal:Jak to je s najížděním na TT pás? Dle mě je to přesně, jak popisuje Bobik. Ale kamarádovi dal policista pokutu, že najel na TT, když objížděl porouchaný auto. Bylo to na Albertově před křižovatkou ve směru od Svatoplukové těsně za zastávkou (ani nevím, jestli je tam TT oddělená čárou nebo retardérem).
Jsem přesvědčen, že tam je jen čára, ale i kdyby nebyla tak dejme tomu, že na TT kvůli překážce najel již před ostrůvkem, kde "bumrlík"/"retardér"/"obrubník" jistě není a jeho výskyt za ostrůvkem přeci očekávat nemusel - prostě:
a) Pokud se na TT staví vlevo odbočující vozidla, aniž by tam měla vyznačena odbočovací pruh (Dokonce na tom Albertově DC jsem x-krát viděl, že naopak přes TT objelo rovně jedoucí auto vozidla čekající na zelenou vlevo.) = potřeba trestat nejvyšší možnou pokutou.
b) Při obdržení pokuty za objíždění překážky, bych to ovšem hnal do správního řízení - pokud není TT oddělená mohu a pokud je, tak ten policista naopak měl zajistit průjezdnost/odstranění překážky z pruhu pro IAD! Případně do doby jejího odstranění zajistit bezpečné objíždění - tím, že by objíždějící vozidla navigoval podle stavu následující SSZ a výskytu TRAM! Což vychází z pravidla, že místní úprava (která by se udělala je-li překážkou např. výkop) je nadřazená obecné a pokyny policisty i té místní!
MM-Mikulovsky
Uživatel
 
Založen: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle

Re: Návěsti

Odeslatod ElWapp v 06.1.2011 23:49

No ale objíždět zastávkový ostrůvek se smí, jestliže by vozidlo vpravo neprojelo. No a když to tam někdo blokuje, tak zjevně neprojede...
ElWapp
Uživatel
 
Založen: 14.5.2009 18:29

Re: Návěsti

Odeslatod DavidD v 06.1.2011 23:01

Bobik napsal:
Fořtík napsal:Příklad: když třeba na Jana Masaryka DC zastaví autobus s vězni před budovou soudu a auta najíždějí na tramvajový pás, tak by se jejich řidiči měli řídit signály pro tramvaje, ačkoliv se tak neděje. 8-) To je snad správný výklad, ne?

Pokud toto nastane, tak řidiči IAD MUSÍ počkat než ten bus zas odjede, na kolejích nemají co dělat. Ano, pokud udávají že objíždí překážku (což lze, není zvýšené TT), tak se tam nemají jak dostat, neboť se objíždí těsně před překážkou a okamžitě se vracím do svého pruhu.
Jak to je s najížděním na TT pás? Dle mě je to přesně, jak popisuje Bobik. Ale kamarádovi dal policista pokutu, že najel na TT, když objížděl porouchaný auto. Bylo to na Albertově před křižovatkou ve směru od Svatoplukové těsně za zastávkou (ani nevím, jestli je tam TT oddělená čárou nebo retardérem).
Uživatelský avatar
DavidD
Uživatel
 
Založen: 10.5.2006 16:36

Re: Návěsti

Odeslatod Bobik v 06.1.2011 22:39

Fořtík napsal:Příklad: když třeba na Jana Masaryka DC zastaví autobus s vězni před budovou soudu a auta najíždějí na tramvajový pás, tak by se jejich řidiči měli řídit signály pro tramvaje, ačkoliv se tak neděje. 8-) To je snad správný výklad, ne?

Pokud toto nastane, tak řidiči IAD MUSÍ počkat než ten bus zas odjede, na kolejích nemají co dělat. Ano, pokud udávají že objíždí překážku (což lze, není zvýšené TT), tak se tam nemají jak dostat, neboť se objíždí těsně před překážkou a okamžitě se vracím do svého pruhu. To v tomhle případě nejde, neboť je tam ostrůvek, takže legálně tedy zde překážku nelze objet. Nemůžu jet 100m po kolejích, protože mi tam po těch stech metrech něco stojí a dalších 50m po nich pokračovat bo nemám jak sjet.
Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
 
Založen: 23.6.2008 20:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Návěsti

Odeslatod XSC v 06.1.2011 22:34

Martin Šubrt napsal:Fořtík: Podle výkladu MF platí signály pro auta pro celou šířku komunikace, tudíž by jě měla respektovat, bo nejsou v tom vyhrazeném pruhu. Tudíž tě blokují podle pravidel. Ovšem toto je další místo, kde vznikl problém uměle a kde SSZ nemá co dělat. Stačilo by eliminovat nesmysly a ani bychom pro podobné věci příklady nenašli :-)
Řekl bych, že takových míst lze nalézt spoustu. Vždyť stav, kdy je 2 nebo 4 pruhová komunikace uprostřed s tramvajovým tělesem není neobvyklý. A je také dost běžné, že na křižovatkách jsou dělené přechody pro chodce. Pokud pak po kolejích pojede třeba auto zastávkové služby a bude se řídit signály tříbarevné SSZ, nikoliv čočkami, tak brzy nějakého chodce smete. TT přitom v tomto případě není žádnou značkou vyhrazený pruh.
XSC
Uživatel
 
Založen: 19.11.2004 21:38
Bydliště: 8,24,B

Re: Návěsti

Odeslatod Martin Šubrt v 06.1.2011 22:13

8750: Předpokládám, že na to interní předpis mít budou. Ostatně většina interních předpisů nejprve opakuje zákonné normy, zdůrazňuje více třeba ty málo známé, a upřesňuje je na konkrétní situaci. Případně o něco internáho rozšíří. Většinou o něco, co má lépe zabránit tomu, aby se porušil ten zákon třeba nevědomě... V D1/2 taky je o běžných čočkách a jejich významu, nebo ne?

Fořtík: Podle výkladu MF platí signály pro auta pro celou šířku komunikace, tudíž by jě měla respektovat, bo nejsou v tom vyhrazeném pruhu. Tudíž tě blokují podle pravidel. Ovšem toto je další místo, kde vznikl problém uměle a kde SSZ nemá co dělat. Stačilo by eliminovat nesmysly a ani bychom pro podobné věci příklady nenašli :-)
Martin Šubrt
Uživatel
 
Založen: 13.5.2004 9:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)

PředchozíDalší

Zpět na Archiv

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 2 návštevníků

cron