Návěsti

Archiv starých nebo neaktuálních příspěvků. Příspěvky, které přinášejí informace, jejíchž poselství již bylo naplněno v minulosti.

Moderátoři: DavidD, TRAM-FÓRUM

Re: Návěsti

Odeslatod Fořtík v 06.1.2011 22:09

Martin Šubrt napsal:
Fořtík napsal:Příklad: když třeba na Jana Masaryka DC zastaví autobus s vězni před budovou soudu a auta najíždějí na tramvajový pás, tak by se jejich řidiči měli řídit signály pro tramvaje, ačkoliv se tak neděje. 8-) To je snad správný výklad, ne?
To nikdo v Praze neví :-). Vozidla se na tramvajový pás dostávají při manévru objíždění, pruh pro ně tedy není vyhrazen, tudíž nejčastější výklad je, že čočky platí pro bus (ten pruh vyhrazen má) či tramvaj, ale pro auta ne. Je to jedno, na časovém ostrůvku je na čočkách volno pořád...
To je sice pravda, že tam čočky jsou na volno pořád, ale když tam auta najíždí, aby objela zmiňovaný autobus u soudu, tak čekají na své volno a čočky ignorují. Je sice hezké, že jsou na volno, ale je mi to k ničemu.
Uživatelský avatar
Fořtík
Uživatel
 
Založen: 13.11.2003 22:51
Bydliště: Přijde den, kdy to odtajním! ;-)

Re: Návěsti

Odeslatod 8750 v 06.1.2011 22:04

MF napsal:EDIT: Ještě bych doplnil, že když v Brně byly křižovatky bez čoček jen s trojbarevkou tak protože i na Moravě platí stejný zákon, muselo být jejich užívání stanovené provozním předpisem. Stejné to bylo v Praze, když čočky nebyly všude, ale to už je hoodně dlouho.
Ta jedna křižovatka tak funguje dodnes. A taky by mě zajímalo, jestli to mají ošetřené nějakým vnitropodnikovým předpisem nebo se řídí tím "MŠ-ovým" výkladem zákona. Protože před dvěma lety jsem to tam kromě Jugoslávské viděl při výluce i na Komenského náměstí, takže to možná používají častěji. Někdo z Brna by to mohl objasnit.
Uživatelský avatar
8750
Uživatel
 
Založen: 17.12.2005 14:54

Re: Návěsti

Odeslatod Martin Šubrt v 06.1.2011 21:41

MF napsal:
Martin Šubrt napsal:ale proč jsou řidiči tramvají nuceni respektovat dopravní značení na stranách vozovky, když jedou po zvýšeném tělese. Tříbarevná soustava je rovněž dopravní značení... A tramvaj vozidlo. Já neříkám, že mám pravdu, nastoluju dotazy :-).


protože platí pro celou šíři PK a zvýšený trampás je její součástí.

až bude ohledně DZ napsaná věta, že rychlosti tramvají se řídí drážními značkami (zvláštní značky pro tram dle zvláštního právního předpisu., tak platit nebudou.

Ještě ke světlům - řidiči IAD jsou také povinni sledovat provoz všeho a pokud jim nepůjdou světla a nepůjde přerušovaná oranžová, tedy návěst že křižovatka není řízená SSZ, tak bychom mohly také říct, že se moho řídit funkční SSZ pro tramvaje, protože ta náhodou jde.
Pokud pro celou šíři komunikace platí dopravní značení, tak skutečně na Kublově (kde je TT pás její součástí) jezdí tramvaje běžně na červenou. Protože tříbarevná soustava je podle vyhlášky dopravní značení...

Souhlasím, že to nebude platit, až v DZ bude napsáno něco jiného.

Jenže taková situace (na křižovatce jsou jen čočky, nic jiného) se stát nemůže. Ale na některých křižovatkách je pravděpodobně možné, že jsou zhaslé jen čočky. A pak jsou místa, kde čočky na trati nejsou, ale semafor vedle ano. Vzpomeňme oba směry na Kavalírce, ten Kublov, vjezd do zastávky Jiráskovo nám. z centra, zastávka Dejvická z centra a možná by se našly i některé další.

EDIT: A z tohoto důvodu je nutné odpovědět na všechny otázky, co tu padly. Tramvaj je vozidlo, to je v zákoně. Vozidlo se řídí světelnými signály, to je v zákoně. Tramvaj se řídí signály pro tramvaje, to je v zákoně. Kde signál pro tramvaje není a dopravní značení tedy platí pro celou šířku komunikace a tříbarevka je dopravní značení, pak nezbývá než dovodit, že v tom případě platí pro tramvaje. A v hypotetickém případě, že čočky zhasnou a svítí tříbarevka nezbývá než odvodit totéž...
Martin Šubrt
Uživatel
 
Založen: 13.5.2004 9:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)

Re: Návěsti

Odeslatod MF v 06.1.2011 21:32

Martin Šubrt napsal:ale proč jsou řidiči tramvají nuceni respektovat dopravní značení na stranách vozovky, když jedou po zvýšeném tělese. Tříbarevná soustava je rovněž dopravní značení... A tramvaj vozidlo. Já neříkám, že mám pravdu, nastoluju dotazy :-).


protože platí pro celou šíři PK a zvýšený trampás je její součástí.

až bude ohledně DZ napsaná věta, že rychlosti tramvají se řídí drážními značkami (zvláštní značky pro tram dle zvláštního právního předpisu., tak platit nebudou.

Ještě ke světlům - řidiči IAD jsou také povinni sledovat provoz všeho a pokud jim nepůjdou světla a nepůjde přerušovaná oranžová, tedy návěst že křižovatka není řízená SSZ, tak bychom mohly také říct, že se moho řídit funkční SSZ pro tramvaje, protože ta náhodou jde.

EDIT: Ještě bych doplnil, že když v Brně byly křižovatky bez čoček jen s trojbarevkou tak protože i na Moravě platí stejný zákon, muselo být jejich užívání stanovené provozním předpisem. Stejné to bylo v Praze, když čočky nebyly všude, ale to už je hoodně dlouho.
MF
Uživatel
 
Založen: 04.3.2007 19:28
Bydliště: Tepláků ráj. Půl hodiny na metro a v pozadí Krušné hory.

Re: Návěsti

Odeslatod Martin Šubrt v 06.1.2011 21:24

Fořtík napsal:Příklad: když třeba na Jana Masaryka DC zastaví autobus s vězni před budovou soudu a auta najíždějí na tramvajový pás, tak by se jejich řidiči měli řídit signály pro tramvaje, ačkoliv se tak neděje. 8-) To je snad správný výklad, ne?
To nikdo v Praze neví :-). Vozidla se na tramvajový pás dostávají při manévru objíždění, pruh pro ně tedy není vyhrazen, tudíž nejčastější výklad je, že čočky platí pro bus (ten pruh vyhrazen má) či tramvaj, ale pro auta ne. Je to jedno, na časovém ostrůvku je na čočkách volno pořád...
Martin Šubrt
Uživatel
 
Založen: 13.5.2004 9:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)

Re: Návěsti

Odeslatod Martin Šubrt v 06.1.2011 21:21

MF napsal:V Zákoně je jasně napsáno, že provoz tramvají se řídí SSZ pro tramvaje a žádné kdyby!!!... Takže z toho zcela jasně plyne, že trojbarevka pro tramvaje neplatí. Před zastávkou Olšanské hřbitovy dc od Želivského jsou čočky a o několik metrů dále trojbarevka, tedy asi to nebude tak, že projedu čočky na volno a v zápětí zastavím na červenou.

Co se týče Vokovic, tak používání SSZ je řešeno "Pokynem o zatahování"
Jistě, ale proč jsou řidiči tramvají nuceni respektovat dopravní značení na stranách vozovky, když jedou po zvýšeném tělese. Tříbarevná soustava je rovněž dopravní značení... A tramvaj vozidlo. Já neříkám, že mám pravdu, nastoluju dotazy :-).
Martin Šubrt
Uživatel
 
Založen: 13.5.2004 9:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)

Re: Návěsti

Odeslatod Martin Šubrt v 06.1.2011 21:19

Petr napsal:
Martin Šubrt napsal:Petře, ještě tedy dotazy:
1) Píše se v zákoně (paragraf 2), že je tramvaj vozidlo?
2) Jak se má vozidlo chovat u světelných signálů tříbarevné soustavy?
3) Pokud nejdou čočky, nebo nejsou osazeny a neplatí tedy část zákona, že se tramvaj řídí signály pro tramvaje a je funkční tříbarevná soustava, co vyplývá z předchozích otázek?

Vyplývá z toho to, že 14 let své řidičské praxe porušuju zákon o provozu na pozemních komunikacích (minimálně na Kublově). Vyplývá z toho to, že jakékoliv předsunuté čočky jsou vlastně na nic, protože stejně je pro mne rozhodující trojbarevná soustava (a že předsunutých čoček po Praze pár najdeme). Asi půjdu vrátit řidičák. #-o NA co ty čočky vlastně teda máme?
Tříbarevná soustava je dopravní značení. Pokud v DP trvají na dodržování bočních značek pro vozidla, logicky z toho vyplývá, že to platí i pro světelnou signalizaci. Čočky máme, jsou-li funkční na většinu případů. Ostatně jsem zastáncem, aby pro tramvaje nebyly závazné značky na boku samostatného tělesa. Předpokládám, že ta podobnost se SSZ by mohl být dobrý argument, aby se to neměřilo a zrušilo...
Martin Šubrt
Uživatel
 
Založen: 13.5.2004 9:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)

Re: Návěsti

Odeslatod Martin Šubrt v 06.1.2011 21:17

chemik87 napsal:Já fakt nevim, co tady řešíte. Kublov DC je tramvaj na samostatnym tělese/pásu. Nevidim jedinej důvod, proč bych se měl řídit SSZ pro IAD.Tečka.
Vaše nefunkčnost čoček mě taky zaráží - jak poznám, že jsou čočky rozbité/zaseklé? Že jsou po dvou minutách na stůj? Příklad - Palačák. Jedu od Tančícího domu na Palačák/nábřeží. Dvě minuty tam stojim. Tři minuty tam stojim, volno nepadá, výzvové návěstidlo svítí. To si mám říct - "aha, čočky nefungujou" a poslat to do křižovatky na zelenou pro auta? Nebo jak myslíte tu nefunkčnost čoček? Že jsou potmě? Jak poznám, že nejsou prdlé žárovičky?
No jo, ale proč se podle právního rozboru DP tramvaj musí řídit třeba rychlostními (a ostatními) značkami pro auta vpravo na chodníku? Jak psal Petr a což se taky složkami DP pravidelně měří. Z toho jsem odvodil, že to logicky platí i pro tříbarevnou signalizaci. A z toho vyplynul ten Kublov...
Neznám přesně bezpečnostní ochranu SSZ, když vypadnou čočky. Křižovatka by měla jít stejně do blikající žluté. Při výpadku nějaké žárovky čoček určitě, pokud vypadnou všechny čočky, tak kdo ví. Pravděpodobně taky. Takže je to spíš teoretický případ. Křižovatka s funkční tříbarevnou soustavou a vypadlými čočkami by nastat asi neměla.
Martin Šubrt
Uživatel
 
Založen: 13.5.2004 9:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)

Re: Návěsti

Odeslatod Fořtík v 06.1.2011 21:00

Příklad: když třeba na Jana Masaryka DC zastaví autobus s vězni před budovou soudu a auta najíždějí na tramvajový pás, tak by se jejich řidiči měli řídit signály pro tramvaje, ačkoliv se tak neděje. 8-) To je snad správný výklad, ne?
Uživatelský avatar
Fořtík
Uživatel
 
Založen: 13.11.2003 22:51
Bydliště: Přijde den, kdy to odtajním! ;-)

Re: Návěsti

Odeslatod MF v 06.1.2011 20:55

V Zákoně je jasně napsáno, že provoz tramvají se řídí SSZ pro tramvaje a žádné kdyby!!!... Takže z toho zcela jasně plyne, že trojbarevka pro tramvaje neplatí. Před zastávkou Olšanské hřbitovy dc od Želivského jsou čočky a o několik metrů dále trojbarevka, tedy asi to nebude tak, že projedu čočky na volno a v zápětí zastavím na červenou.

Co se týče Vokovic, tak používání SSZ je řešeno "Pokynem o zatahování"
MF
Uživatel
 
Založen: 04.3.2007 19:28
Bydliště: Tepláků ráj. Půl hodiny na metro a v pozadí Krušné hory.

Re: Návěsti

Odeslatod XSC v 06.1.2011 20:53

chemik87 napsal:Nebo jak myslíte tu nefunkčnost čoček? Že jsou potmě? Jak poznám, že nejsou prdlé žárovičky?
Ano, myslí se nefunkčnost, že jsou potmě. Právě že nelze poznat, jestli jsou vadné žárovky, ale asi to na rozdíl od vadné červené žárovky v semaforu není hlídané.
XSC
Uživatel
 
Založen: 19.11.2004 21:38
Bydliště: 8,24,B

Re: Návěsti

Odeslatod Petr v 06.1.2011 20:51

Martin Šubrt napsal:Petře, ještě tedy dotazy:
1) Píše se v zákoně (paragraf 2), že je tramvaj vozidlo?
2) Jak se má vozidlo chovat u světelných signálů tříbarevné soustavy?
3) Pokud nejdou čočky, nebo nejsou osazeny a neplatí tedy část zákona, že se tramvaj řídí signály pro tramvaje a je funkční tříbarevná soustava, co vyplývá z předchozích otázek?

Vyplývá z toho to, že 14 let své řidičské praxe porušuju zákon o provozu na pozemních komunikacích (minimálně na Kublově). Vyplývá z toho to, že jakékoliv předsunuté čočky jsou vlastně na nic, protože stejně je pro mne rozhodující trojbarevná soustava (a že předsunutých čoček po Praze pár najdeme). Asi půjdu vrátit řidičák. #-o NA co ty čočky vlastně teda máme?
Uživatelský avatar
Petr
Provozovatel
 
Založen: 14.11.2003 8:36
Bydliště: ....Brejšín přes noc na flešku hodí novej program křižovatky, já s Démonem zajedem přešroubovat značky a při tý příležitosti ho tam natáhnem....

Re: Návěsti

Odeslatod XSC v 06.1.2011 20:51

Martin Šubrt napsal:Ale ten paragraf jasně říká "provoz ve vyhrazeném jízdním pruhu vyznačeném na tramvajovém pásu", tudíž na tramvajovém pásu musí být pro toho řidiče ten pruh vyhrazen, aby se tam mohl konat provoz. Nejde o vyhrazený tramvajový pruh, na němž jede něco jiného. Pravda, vysvětlení i tohoto problému je složité, komplikují to busy na kolejích apod. Další složitý oříšek.
Řekl bych, že tady je problém v tom, co si kdo představuje pod pojmem vyhrazený jízdní pruh. Takže v tomto případě se podle mě nejedná o vyhrazený pruh pro určitý typ vozidel - bus / tram, ale spíš by se hodilo tam mít napsáno je zřízen jízdní pruh. Jde podle mě o to rozlišit 2 možné situace: Silnice je úzká, dochází k jízdě aut částečně po kolejích - pak pro auta platí tříbarevka, pro tramvaje čočky, i když auta jezdí po kolejích. Pokud je ale silnice široká, tramvajový pás je oddělen třeba přerušovanou čarou, ostrůvkem a podobně, pak je to ten "vyhrazený" pruh. Pak pro auta jedoucí ve svém pruhu platí tříbarevka, pro auta jedoucí po kolejích ale čočky.
XSC
Uživatel
 
Založen: 19.11.2004 21:38
Bydliště: 8,24,B

Re: Návěsti

Odeslatod chemik v 06.1.2011 20:49

Já fakt nevim, co tady řešíte. Kublov DC je tramvaj na samostatnym tělese/pásu. Nevidim jedinej důvod, proč bych se měl řídit SSZ pro IAD.Tečka.
Vaše nefunkčnost čoček mě taky zaráží - jak poznám, že jsou čočky rozbité/zaseklé? Že jsou po dvou minutách na stůj? Příklad - Palačák. Jedu od Tančícího domu na Palačák/nábřeží. Dvě minuty tam stojim. Tři minuty tam stojim, volno nepadá, výzvové návěstidlo svítí. To si mám říct - "aha, čočky nefungujou" a poslat to do křižovatky na zelenou pro auta? Nebo jak myslíte tu nefunkčnost čoček? Že jsou potmě? Jak poznám, že nejsou prdlé žárovičky?
Uživatelský avatar
chemik
Uživatel
 
Založen: 29.5.2009 9:02
Bydliště: Tam, kde jezdí třistačtrnda

Re: Návěsti

Odeslatod Martin Šubrt v 06.1.2011 20:45

Petře, ještě tedy dotazy:
1) Píše se v zákoně (paragraf 2), že je tramvaj vozidlo?
2) Jak se má vozidlo chovat u světelných signálů tříbarevné soustavy?
3) Pokud nejdou čočky, nebo nejsou osazeny a neplatí tedy část zákona, že se tramvaj řídí signály pro tramvaje a je funkční tříbarevná soustava, co vyplývá z předchozích otázek?
Martin Šubrt
Uživatel
 
Založen: 13.5.2004 9:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)

PředchozíDalší

Zpět na Archiv

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 5 návštevníků

cron