MF: D 1/2 - § 29 Jízda na místech ležících mimo silnici "1. Na místech ležících mimo pozemní komunikaci platí pro tramvajový provoz taktéž dopravní značky dle zákona o provozu na pozemních komunikacích a o změnách některých zákonů a jeho prováděcích předpisů.D1/2 tedy jasně v případě čoček odkazuje na zákon i na a vyhlášku, kde je vše popsáno. Takže mimo PK v Praze tě MUSÍ čočky zajímat velmi a je to jasně dané. Nevím, co mimo zákon a vyhlášku je nutné ještě k čočkám vysvětlovat?
Věta provoz tram se řídí signály pro tram skutečně jasná je. Tady ale řešíme situaci, kdy SSZ pro tramvaje není funkční, nebo není osazeno. Stejně je v zákoně psáno, že provoz motorových vozidel se řídí na křižovatkách tříbarevnou soustavou. Ale z dalších paragrafů lze odvodit, co provoz řídí v případě, že není funkční, co se děje při blikající žluté, kdy a jak platí vodorovné a svislé dopravní značení, kdy provoz řídí policista.
Pořád melduješ provoz tram řídí SSZ pro tram., ale když toto není v provozu, rovněž provoz tram řídí svislé dopravní značky případně ten policajt. Ani u aut ani zde není nutné psát nějaké MIMO JINÉ. Je to v zákoně jinde. A tramvaj je prostě vozidlo a řidič tram je řidič. Vozidlo se musí řídit světelnou signalizací a dopravními značkami. A ty sám si řekl, že dopravní značky platí pro celý jízdní pás.
Takže jinak. Když se vrátím k tomu příkladu na Evropské. Čočky jsou zhasnuté, jde jen tříbarevná soustava. Tramvaják, který se dle tebe řídí jen signály pro tramvaje, tedy jede bez ohledu na cokoliv ve chvíli, kdy má volno třeba Horoměřická ulice. Je to v pořádku? Když smete uprostřed křižovatky auto... Osobně mi připadá dle citací zákona naprosto logické, že je řidič tramvaje povinnen se řídit tříbarevnou soustavou, pokut to, co jeho provoz řídí primárně, není v činnosti.
Ano, poukázal jsi na zajímavý rozpor ve znění zákona s tím odbočováním. Mělo by tam být u toho odbočování řidič motorového nebo nemotorového vozidla. Osobně si myslím, že by se zákon měl smazat a napsat znovu, těch rozporů s vyhláškou, normou a technickými podmínkami je tam hodně moc.
Ale abych to udělal ještě složitější

, v zákoně je ve zvláštním paragrafu napsáno výslovně, jaké paragrafy platí pro řidiče tramvaje:
§ 8
Povinnosti řidiče tramvaje
(1) Pro řidiče tramvaje platí § 4, 5 a § 7 odst. 1 písm. a) a c).
Tamten odstavec zde vyjmenován není.
Proč tedy značka 50 na Podolském nábřeží pro tramvaj platí a kousek dál značka S1a pro tramvaj neplatí?
Jenom abych upřesnil, mně se nelíbí, že by pro tramvaj na zvýšeném tělese měly platit značky a signalizace pro auta. A to měření tramvajáků u autoznaček bych chtěl zrušit právě tím, že to dám do souvislosti s těmi SSZ. Rozhodně bych na takovém výkladu nebazíroval a nechtěl v jeho absurdním smyslu nápravu...