Stránka 9 z 10

Re: Návěsti

Napsal: 20.11.2007 19:37
od MF
8750 píše:Já jsem se totiž na DOD ptal p. Záruby a on odpověděl, že samotná srdcovka se za křížení nepovažuje a dodal, že křížení je jenom pokud jsou koleje na sebe kolmé nebo skoro kolmé - aspoň jsem to tak pochopil. Po skončení DODu mě napadly další otázky, proto se ptám tady - co když se kříží 2 koleje, byť třeba v ostrém úhlu - řidiči tam jezdí, jako by tam bylo max. 15.
Křížení v jakémkoliv úhlu je křížení a nemusí u toho asistovat žádná výhybka a jezdí se do 15km/h.

Re: Návěsti

Napsal: 20.11.2007 19:32
od 8750
Já jsem se totiž na DOD ptal p. Záruby a on odpověděl, že samotná srdcovka se za křížení nepovažuje a dodal, že křížení je jenom pokud jsou koleje na sebe kolmé nebo skoro kolmé - aspoň jsem to tak pochopil. Po skončení DODu mě napadly další otázky, proto se ptám tady - co když se kříží 2 koleje, byť třeba v ostrém úhlu - řidiči tam jezdí, jako by tam bylo max. 15.

Re: Návěsti

Napsal: 20.11.2007 19:30
od radek31
MF píše:stejně jako srdce za výměnou se nepovažuje za křížení.
to je něco podobného, najdou se lidi, kteří tvrdí, že srdcovka je součást výhybky a musí se přes ní jezdit 15, ale já si také myslím, že zajímavé jsou pouze jazyky a za nima už se dá klidně zrychlovat (potvrzeno od p. Kabíčka, ale opět jen neofiko)

Re: Návěsti

Napsal: 20.11.2007 19:22
od MF
Splítka není křížení stejně jako srdce za výměnou se nepovažuje za křížení. Koleje se totiž nekříží, ale rozdělují, či spojují.

Re: Návěsti

Napsal: 20.11.2007 18:57
od MOp
Ano, splítka není křížení.

Re: Návěsti

Napsal: 20.11.2007 18:39
od radek31
každý tvrdí něco jiného
já si myslím, že jedna srdcovka křížení není a proto jezdím ve splítce víc než 15 km/h (v přímém směru, oblouky jsou většinou o malém poloměru, tak tam těch 15 klidně jedu) - podle mě je křížení místo kde se protínají koleje (takže ne jen 2 kolejnice) - tento názor mi nedávno potvrdil i pan Kabíček z Dopravní kontroly
na druhou stranu nějaká paní z JDCT prý tvrdí pravý opak
samozřejmě je to jako se vším v DPP - nikdo neřekne jaký je oficiální výklad a čeká se na nějaký průser aby se to mohlo hodit na řidiče

Re: Návěsti

Napsal: 20.11.2007 18:35
od MOp
Křížení je všude tam, kde se spojují nebo kříží dvě tramvajové tratě.

Re: Návěsti

Napsal: 20.11.2007 18:14
od 8750
Co se považuje za křížení - tedy omezená rychlost do 15 km/h? Je to každá srdcovka nebo kolmé, resp. téměř kolmé křížení tramvajových kolejí?

Napsal: 14.4.2007 6:40
od MF
jara píše:Jen se většinou liší velikostí. A co se dost často liší je barva návěsti jak je přehozená vyhybka :lol:
Barva diod u návěstidel výhybek se tuším měnila v Plzni z červené na modrou a to na popud nějakého policisty, který se kdysi účastnil závěrečných zkoušek ve vozidle autoškoly, kdy řidička spatřila červenou šipku a tak prudce zastavila, že si dotyčný rozbil hlavu. Od té doby tam jsou modré.

Není se však čemu divit. O výlukách občas stojí autobusáci a čekají až jim šipka ukáže jejich směr... Nebo další příklad: autobusák na spodní Palmovce se ptá - prosim tě, vy tu máte nějaký nový čočky, barevný a nepadají... Co dodat.

Návěsti

Napsal: 29.3.2007 22:10
od MF
Návěsti, jejich provedení a velikost je dána Zákonem o drahách č. 266/tuším že z r., 1994, ve stati o dráze tramvajové...

Velikost by měla být dodržena. Pouze značky v Zákoně neuvedené jsou "opravdové vnitropodnikové" - např. "Zóna 40" a "Zákaz jízdy jsm. vlaků" "radiovýhybka" apod. podléhají tvořivosti provozovatele, ale ten jejich použití a význam musí mít uveden v provozníám předpise.

V Liberci bych řekl (i když tamní provoz mám velmi rád), že jejich velké značky - třeba rychlosti jsou v rozporu s nařízeným provedením dr.zákona. Je nad slunce jasné, že čím větší, tím viditelnější a lepší.

V tom Brně tuším ta návěst s autem značí začátek a konec pozemní komunikace, aby bylo zřetelné, kde vlak je a jaká zde platí pravidla. Mám na mysli např. výjezd tram z místa mimo poz. komunikaci - dává tedy přednost, nebo naopak je na poz. komunikaci a má třeba přednost z prava......

Napsal: 03.12.2005 16:53
od jara
PvvS píše:Pokud vim , tak zmenit navest nelze . Proto by mely byt vsude stejne . Mijecky a ostatni jsou dany zakonem.
Jen se většinou liší velikostí. A co se dost často liší je barva návěsti jak je přehozená vyhybka :lol:

Napsal: 03.12.2005 16:47
od Kočí
PvvS píše:Pokud vim , tak zmenit navest nelze . Proto by mely byt vsude stejne . Mijecky a ostatni jsou dany zakonem.
Ale někde mohou být přidané nové a upraveny zvláštním interním předpisem daného DP, anebo snad ne?

Napsal: 03.12.2005 16:33
od PvvS
Pokud vim , tak zmenit navest nelze . Proto by mely byt vsude stejne . Mijecky a ostatni jsou dany zakonem.

Napsal: 03.12.2005 16:32
od Kočí
Phabbey píše:V Brně jsou myslím malé odlišnosti (třeba potkávací místa tam jsou značeny tuším šedočerveně místo zelenočerveně). A jsou tam i návěsti, které v Praze nemáme, vím o návěsti začátek/konec rychlodrážního úseku (nevím, jestli se to tak přesně jmenuje) - bílá tabulka s obrázkem osobního auta.
O rychlodrážním úseku nevím, ale tuhle návěst jsem už taky někde viděl. Pokusím se zjistit nějaký zdroj informací... Jeftě jsem tam viděl Návěst přejezd s předností v jízdě tramvaje, ale přišlo mi, že místo zelené tam byla černá, jenže to bylo spíš stářím... (Tuším, že to bylo někde u Mendláku)

Napsal: 03.12.2005 16:23
od Phabbey
V Brně jsou myslím malé odlišnosti (třeba potkávací místa tam jsou značeny tuším šedočerveně místo zelenočerveně). A jsou tam i návěsti, které v Praze nemáme, vím o návěsti začátek/konec rychlodrážního úseku (nevím, jestli se to tak přesně jmenuje) - bílá tabulka s obrázkem osobního auta.