ale řidič je oddělen od cestujících, a) aby tam nešel smrad z vozu (občas aby nešel cigaretový kouř do vozu) b) aby tam měl teplo a až teprve za c) jakás poučka o klidu na řízení. Jak vypadala kabina řidiče v prvních T3? Řidič tam může mít malou kasičku, pár natrhaných lístků. Katastrofické scénáře s nejméně 20 turisty na každé zastávce nakupujícími lístky po jednom, pokud možno za eura, nebo za 1kKč, tomu snad nevěří ani Radek31willyjeff píše:2 syverin : ty jsi s tim asi dobře srozuměn, ale já pořád nechápu, doopravdy si tu situaci nedovedu představit! v T6 je přece řidič stejně jako v KT úplně zády v cestujícím! ne jako v Busbuse, kde je ten autobus přimo tomu uspúsoben z meziměstských linek, že je tam přístup k řidiči. To tramvaj přece nemá, řidič je oddělen od cestujících, aby měl klid na řízení (myslim) a to by se museli přestavovat ty tramvaje, ale doopravdy bych třeba uvítal nějaké lepší vysvětlení než že za to něco řidič dostane...
Prodej jízdenek u řidiče - ano či ne ?
Moderátoři: DavidD, TRAM-FÓRUM
- syverin
- Uživatel
- Příspěvky: 947
- Registrován: 29.11.2004 14:00
- Bydliště: V noci 512
- Kontaktovat uživatele:
- syverin
- Uživatel
- Příspěvky: 947
- Registrován: 29.11.2004 14:00
- Bydliště: V noci 512
- Kontaktovat uživatele:
A proč se tady všichni odpůrci bavěj v rovině: Nejde to, protože by to neúměrně zdržovalo provoz. No, 20 turistů se od okénka dá vyhodit i pod minutu. Pokud umíte anglicky alespoň věty "Not here, in the newspaper shop", nebo "in the ticket machine", dá se to zvládnout i pod půl minuty.
Potom taky: Ostrava mne nezajímá, Ostrava je divná, tam to funguje... Jak typické. Argument použitelný proti nám, navíc ověřený, smeteme ze stolu s tím, že a) jsou jiné podmínky, b) dodaná čísla jsou nereálná
A na konec: Tomu snad nevěříš ani ty: přeloženo: Ty jsi ale tupec...
Potom taky: Ostrava mne nezajímá, Ostrava je divná, tam to funguje... Jak typické. Argument použitelný proti nám, navíc ověřený, smeteme ze stolu s tím, že a) jsou jiné podmínky, b) dodaná čísla jsou nereálná
A na konec: Tomu snad nevěříš ani ty: přeloženo: Ty jsi ale tupec...
- willyjeff
- Uživatel
- Příspěvky: 1761
- Registrován: 30.11.2004 16:11
- Bydliště: Trollhättan (a když se probudim, tak Praha)
- Kontaktovat uživatele:
2 syverin : ty jsi s tim asi dobře srozuměn, ale já pořád nechápu, doopravdy si tu situaci nedovedu představit! v T6 je přece řidič stejně jako v KT úplně zády v cestujícím! ne jako v Busbuse, kde je ten autobus přimo tomu uspúsoben z meziměstských linek, že je tam přístup k řidiči. To tramvaj přece nemá, řidič je oddělen od cestujících, aby měl klid na řízení (myslim) a to by se museli přestavovat ty tramvaje, ale doopravdy bych třeba uvítal nějaké lepší vysvětlení než že za to něco řidič dostane...
-
- Moderátor
- Příspěvky: 1713
- Registrován: 02.7.2004 16:41
- Bydliště: Modřany, kousek od smyčky Levského
2 KM - podívej já to tu stejně nevyřeším, takže jen drobné poznámky - ty tu operuješ 1000Kč/měsíc (nepleteš si zisk s obratem? to by vysvětlovalo mnohé při poměru cena lístku/zisk pro řidiče) - 1000 je naprosto nereálná částka - při 1Kč / lístek by se řidič dostal tak maximálně na 100-200 měsíčně i kdyby si dal na dveře reklamu, že prodává - to jak je to v Ostravě mě opravdu nezajímá
až bude za lístek 3 nebo dokonce 5Kč tak se o tom můžeme začít znovu bavit - mě je v podstatě jedno, jestli budu jezdit přesně nebo o 10 pozdě, ať klidně každej prodává o 106 - ale imho to kvůli pár lidem, co si teď chtějí koupit lístek v tramvaji fakt nestojí za to
a to, že by ubylo černých pasažérů? tomu snad nevěříš ani ty
až bude za lístek 3 nebo dokonce 5Kč tak se o tom můžeme začít znovu bavit - mě je v podstatě jedno, jestli budu jezdit přesně nebo o 10 pozdě, ať klidně každej prodává o 106 - ale imho to kvůli pár lidem, co si teď chtějí koupit lístek v tramvaji fakt nestojí za to
a to, že by ubylo černých pasažérů? tomu snad nevěříš ani ty
- syverin
- Uživatel
- Příspěvky: 947
- Registrován: 29.11.2004 14:00
- Bydliště: V noci 512
- Kontaktovat uživatele:
Asi ano, ale lepší by byla varianta s kokpitem otevřeným. Nebo nějaká okénka jako v Brněwillyjeff píše:to co tu píšete je strašný offtopic, ale já se rád přidám. Jakže si představujete prodej lístků u řidiče tramvaje? to jako někdo zaklepe na dveře od kokpitu,...
Ne, zeptá se: "přál byste si?"willyjeff píše:tramvaják se zvedne otočí se, zeptá se "chcete lístek?"
Opět špatně. "25 korun bych prosil"willyjeff píše:kaštan : "jo, ten že chci přestupovat" řidič : "jo tak naval 25 korun"
Ne, můžu vám dát čtyři za stovku... Nebo si dojdete rozměnit a nastoupíte do dalšího spoje...willyjeff píše:kaštan : "jééé já mám jen tisícovku" řidič : "tak to máš hošane smůlu, musíš si vystoupit"
Jaký svině? Dostanou za to zaplaceno, a pokud si zvyknou a pokud dp vymyslí jinej způsob, než kruté peněženkování autobusáků tak bych se toho ani tak nebál.willyjeff píše:kaštan " ty svině tramvajácká"....jo jako bych to viděl, ale tramvajáci sou tady zase ty svině, který si nechtěj vzít práci navíc.
Nemusí, měl by po ruce menší pokladničku. Ne jako autobusák peněženku pohozenou v nejzazším rohu.willyjeff píše:PS : doopravdy si nedovedu třeba u KTček představit, jak opouští řidič svoje sedadlo...
- syverin
- Uživatel
- Příspěvky: 947
- Registrován: 29.11.2004 14:00
- Bydliště: V noci 512
- Kontaktovat uživatele:
A co takhle kompromis? Na turisticky zatížených linkách (119, 22, 23) zavést jazykově vybavené průvodčí a čekat jak se osvědčí... Ne, to byl skoro vtip, ačkoliv řeší mnoho problémů "odosobněnosti" tramvají zde i jinde řešených. Jediné ne... Kde na to vzít
A Martine, vaše ukončení diskuze je opravdu skvělé. Přeloženo do češtiny: "Nejde to, protože to řidiči nechtějí dělat. Došly mi argumenty, nechci to dál rozvádět. A shazovat se diskuzí s někým, komu nesahám v argumentaci ani po kotníky"
A Martine, vaše ukončení diskuze je opravdu skvělé. Přeloženo do češtiny: "Nejde to, protože to řidiči nechtějí dělat. Došly mi argumenty, nechci to dál rozvádět. A shazovat se diskuzí s někým, komu nesahám v argumentaci ani po kotníky"
- willyjeff
- Uživatel
- Příspěvky: 1761
- Registrován: 30.11.2004 16:11
- Bydliště: Trollhättan (a když se probudim, tak Praha)
- Kontaktovat uživatele:
to co tu píšete je strašný offtopic, ale já se rád přidám. Jakže si představujete prodej lístků u řidiče tramvaje? to jako někdo zaklepe na dveře od kokpitu, tramvaják se zvedne otočí se, zeptá se "chcete lístek?" kaštan : "jo, ten že chci přestupovat" řidič : "jo tak naval 25 korun" kaštan : "jééé já mám jen tisícovku" řidič : "tak to máš hošane smůlu, musíš si vystoupit" kaštan " ty svině tramvajácká"....jo jako bych to viděl, ale tramvajáci sou tady zase ty svině, který si nechtěj vzít práci navíc.
PS : doopravdy si nedovedu třeba u KTček představit, jak opouští řidič svoje sedadlo...
PS : doopravdy si nedovedu třeba u KTček představit, jak opouští řidič svoje sedadlo...
Jenže málokdo si zase dovolí vybrat automat. To už je jednodušší, si počkat až řidič půjde na hajzlík, ty ťuňťo Zkrátka je to pro řidiče další práce navíc. Víc se o tom nebavim, ty si koumák a máš to na háku...KM píše:PvvS: No to jsem rád, že to řekl taky někdo jinej než já.
Radek: ale jedno nevylučuje druhé, já netvrdím, že se nemají rozšiřovat prodejní místa - nejen automaty, ale i trafiky, cukrárny, večerky - kde co. Myslíš, že v cukrárně budou nadšení, když řidiči nejsou? Nicméně stanice, kde se prodají 2 jízdenky denně není na automat, ale právě na prodej ve voze.
MartinKT: Jediné krádeže u DP Ostrava byly mezi řidiči navzájem, takže tohle bych sem netahal. Bude-li zloděj vykrádat automat ve voze, plyne z toho pro řidiče nebezpečí stejné.
Zajímavé, že najednou řidičům možných 1000,-CZK nechybí. Připomenu vám to, až se budete pokoušet stávkovat za vyšší mzdy. A že vám nevadí ani černí pasažéři - jste prostě naučeni bojovat s něčím represí a ne prevencí. No a to se budete muset odnaučit. Dokonce bych si troufl říci, že pokud někteří z vás nerozumí proč se dělá transformace, tak právě proto.
PvvS: No to jsem rád, že to řekl taky někdo jinej než já.
Radek: ale jedno nevylučuje druhé, já netvrdím, že se nemají rozšiřovat prodejní místa - nejen automaty, ale i trafiky, cukrárny, večerky - kde co. Myslíš, že v cukrárně budou nadšení, když řidiči nejsou? Nicméně stanice, kde se prodají 2 jízdenky denně není na automat, ale právě na prodej ve voze.
MartinKT: Jediné krádeže u DP Ostrava byly mezi řidiči navzájem, takže tohle bych sem netahal. Bude-li zloděj vykrádat automat ve voze, plyne z toho pro řidiče nebezpečí stejné.
Zajímavé, že najednou řidičům možných 1000,-CZK nechybí. Připomenu vám to, až se budete pokoušet stávkovat za vyšší mzdy. A že vám nevadí ani černí pasažéři - jste prostě naučeni bojovat s něčím represí a ne prevencí. No a to se budete muset odnaučit. Dokonce bych si troufl říci, že pokud někteří z vás nerozumí proč se dělá transformace, tak právě proto.
Radek: ale jedno nevylučuje druhé, já netvrdím, že se nemají rozšiřovat prodejní místa - nejen automaty, ale i trafiky, cukrárny, večerky - kde co. Myslíš, že v cukrárně budou nadšení, když řidiči nejsou? Nicméně stanice, kde se prodají 2 jízdenky denně není na automat, ale právě na prodej ve voze.
MartinKT: Jediné krádeže u DP Ostrava byly mezi řidiči navzájem, takže tohle bych sem netahal. Bude-li zloděj vykrádat automat ve voze, plyne z toho pro řidiče nebezpečí stejné.
Zajímavé, že najednou řidičům možných 1000,-CZK nechybí. Připomenu vám to, až se budete pokoušet stávkovat za vyšší mzdy. A že vám nevadí ani černí pasažéři - jste prostě naučeni bojovat s něčím represí a ne prevencí. No a to se budete muset odnaučit. Dokonce bych si troufl říci, že pokud někteří z vás nerozumí proč se dělá transformace, tak právě proto.
- PvvS
- Uživatel
- Příspěvky: 1403
- Registrován: 15.11.2003 20:20
- Bydliště: DP Sestroslav & DP Amberovy Lazne
- Kontaktovat uživatele:
Koukam ze tady je to jak v jistych DP. Hleda se duvod proc to NEJDE . Asi proto ze se to nikdy nedelalo. Proc to tedy v jinych mestech jde a listky se u ridice prodavaji ? Proc tedy DU nepochvali DP Praha jak je hodny a vsimavy , a neda vsem ostatnim DP pres prsty za to ze se snazej udelat neco pro cestujici ?radek31 píše:2 Proxy - návrh na zlepšení zde padnul - co nejvíc automatů na zastávkách a hlavně je výrazně označit - např. na Ohradě na rohu je posprejovanej automat, který je daleko od obou zastávek a nikdo o něm neví - to opravdu není ideální
řidič lístky prodávat nesmí !!!
"Všechny úkony, které bezprostředně nesouvisí s výkonem služby nebo snižují pozornost nebo vnímání, může řidič provést pouze při stání vlaku v obratišti." viz. D 1/2 § 40
navíc ten řidič nemusí řešit žádné papírování, vyúčtovávání podniku apod., taky když se mu to zrovna nehodí tak prostě neprodává - když bychom museli prodávat, tak si nemůžeš dovolit někoho odmítnout jen proto, že spěcháš
až to bude v D 1/2 povoleno, tak si možná taky nějaké lístky nakoupím, pro lidi co neumí myslet dopředu, ale do té doby ani náhodou
na lístky jsem jako dítě pár let jezdil a nestalo se mi, abych ho neměl, možná to taky bude o povaze každého a kdo nezvládne nechat si v peněžence 1 rezervní lístek má holt zatím smůlu
3 kč, ty bláho to je cifra, za to riziko, že tě někdo obloží o svěřené jízdenky a peníze. Nelíbí se mi to ani u autobusů! Není to toiž adekvátní, když jde řidič na hajzlík, tak aby tahal "kasírku" s sbeou. Já bych nové vozidla nakupoval už pouze s automaty uvnitř, co je na tom tak špatného, nevim kolik stojí automat, ale když někdo koupí novou trmavaj za 70 míčů (to je nekřesťanská cena za neověřený prototyp), nebo 25 milionu za reko (opět krásná cifra, za vůz co se většinou přemisťuje pouze po trase dílný-Hloubětín), tak nějakej ten automat by měl být samozřejmostí!KM píše:Zase sorry za off topic, nestálo by, za to, aby admini s tím něco provedli? Jindy tak rádi s tématy šíbují...
Radek: Ale právě v centru jsou automaty a prodejní místa dostupná, tam lze kohokoliv odkázat. Instalace automatů do vozů nebo na místa, kde se prodá jedna-dvě jízdenky denně je neekonomická, proto DOPLŇKOVÝ prodej u řidiče, který nic nestojí a řidič si navíc přivydělá. Pochop že já nechci praxi ČSAD, ale prostě jen eliminovat černé pasařéry user friendly formou. V Ostravě mají tuším 3,-Kč/jízdenka... Prodej lístků asi bude "úkon související s výkonem služby", to je jen o výkladu.
Za "vození tramkou" se tak trochu omlouvám, ale nemyslel jsem to jako urážku, prostě jen pojmenovávám věci - mám pocit že si myslíš, že víš co je pro kaštany nejlepší a co nevíš, tak to není.
Martin KT:
- Radek
- Uživatel
- Příspěvky: 1542
- Registrován: 19.7.2004 10:00
- Bydliště: Tento vlak tam končí
- Kontaktovat uživatele:
No jo, ale jak budeme lidem (zvláště cizincům) vysvětlovat: Víte, tady je to už moc frekventované, tady neprodávám. To bude stejně na minutovou diskusi a moc user-friendly (zvlášť pro cizince) mi to nepřipadá. Abych předešel jízlivostem, nejsem řidič.KM píše:Radek: Ale právě v centru jsou automaty a prodejní místa dostupná, tam lze kohokoliv odkázat. Instalace automatů do vozů nebo na místa, kde se prodá jedna-dvě jízdenky denně je neekonomická, proto DOPLŇKOVÝ prodej u řidiče, který nic nestojí a řidič si navíc přivydělá. Pochop že já nechci praxi ČSAD, ale prostě jen eliminovat černé pasařéry user friendly formou. V Ostravě mají tuším 3,-Kč/jízdenka... Prodej lístků asi bude "úkon související s výkonem služby", to je jen o výkladu.
V první řadě bych se soustředil na zvýšení dostupnosti jízdenek v trafikách. Vím, že je tam nízká marže, ale co zkusit pro začátek snížit minimální odebrané množství. A když už jsme u automatů, je podle mě na místě u nově kupovaných kusů nejvyšší čas přidat možnost placení bankovkou. Ono mít 80 Kč na celodenní jízdenku v mincích není samozřejmost. Tohle by bylo user-friendly.