Prodej jízdenek u řidiče - ano či ne ?

Archiv starých nebo neaktuálních příspěvků. Příspěvky, které přinášejí informace, jejíchž poselství již bylo naplněno v minulosti.

Moderátoři: DavidD, TRAM-FÓRUM

Honzík
problémový jedinec
Příspěvky: 284
Registrován: 07.10.2004 11:11
Bydliště: Praha 4 Lhotka
Kontaktovat uživatele:

logika

Příspěvek od Honzík » 24.10.2005 15:58

je přeci logické, že ve vlacích jsou nápisy v FJ, IJ, NJ, RJ, ŠJ, protože Británie je ostrovní stát. Mě vadí, že na hlaváku je vedle němčiny angličtina na nápisech, já bych tam dal francouzštinu, a popřípadě další jazyky.
Jinak se cizinci můžou naučit 5 slovíček v cizí řeči, ať se na mě nikdo nezlobí. zkuste si v britském městě domluvit jiným jazykem než angličtinou třeba u taxikářů. Až oni budou perfektní aspoň ve Francouzštině ať pak teprve něco žádají, dřív ani ťuk.

radek31
Moderátor
Příspěvky: 1713
Registrován: 02.7.2004 16:41
Bydliště: Modřany, kousek od smyčky Levského

Příspěvek od radek31 » 24.10.2005 14:10

KM píše:
radek31 píše:2 KM - pokud sem někdy píšeš z práce, tak to asi nebude zase tak časově náročné, ne? máš štěstí, že jsi placen od výkonu a ne od hodiny
Jo na tohle se dycky těším :-)
no je to pravda, vyšší vzdělání a schopnosti přináší výhody, tak co? nebo snad není pravda, že píšeš z práce a jsi placen od výkonu a ne od hodiny? pokud ne, tak se omlouvám a hned to mažu

KM

Příspěvek od KM » 24.10.2005 14:08

radek31 píše:2 KM - pokud sem někdy píšeš z práce, tak to asi nebude zase tak časově náročné, ne? máš štěstí, že jsi placen od výkonu a ne od hodiny
Jo na tohle se dycky těším :-)

radek31
Moderátor
Příspěvky: 1713
Registrován: 02.7.2004 16:41
Bydliště: Modřany, kousek od smyčky Levského

Příspěvek od radek31 » 24.10.2005 13:46

2 KM - pokud sem někdy píšeš z práce, tak to asi nebude zase tak časově náročné, ne? máš štěstí, že jsi placen od výkonu a ne od hodiny

ten personální audit co proběhl u vás by DPP potřeboval jako sůl

radek31
Moderátor
Příspěvky: 1713
Registrován: 02.7.2004 16:41
Bydliště: Modřany, kousek od smyčky Levského

Příspěvek od radek31 » 24.10.2005 13:40

2 KM - a abych nebyl pořád negativní - až DPP umožní prodej lístků řidičem a nasadí rozumný zisk pro řidiče (5 Kč) budu první kdo do toho půjde

nejlepší forma by imho byla, kdyby se vydal lístek s jmenovitou hodnotou 25Kč, který by měl stejnou platnost jako 20Kč z automatu a řidičům by se prodával za 20Kč - tím pádem by řidič nakoupil lístků kolik by chtěl a dál by papírování s DPP neřešil - nevím akorát jak by se to řešilo se zdaněním

KM

Příspěvek od KM » 24.10.2005 13:39

radek31 píše:[co kdybych ti řekl, že si myslím, že bys ty ve své práci měl dělat víc, za méně peněz - nebudeš snad hledat argumenty, proč to nejde, nebo to odsouhlasíš a řekneš, že to bude super zlepšení, protože uděláš víc práce za méně peněz? to je sice zjednodušení, ale někdy mám plné zuby toho, jak někdo z kanceláře ví nejlíp jak jezdit s tramvají, protože s ní někdy jede jako cestující
No tak zrovna tohle se mi nedávno stalo a můžu si za to sám - tak dlouho jsem zastupoval, až se zjistilo, že dvě funkce může dělat jeden člověk, druhou funkci zrušili (ještě štěstí že ne tu moji:-) ) a peníze zůstaly stejné :-(
Jinak mi neustále někdo říká co bych měl dělat líp a dost často ho i vyslyším - to zejména v té práci, ze které píšu v neděli :-)
Ono nakonec z té diskuse vždycky nějaký smírný výsledek vypadne, proto jsem taky vytrvalý :-) A hodně často se i nechám přesvědčit, i když to tak nevypadá :-)

radek31
Moderátor
Příspěvky: 1713
Registrován: 02.7.2004 16:41
Bydliště: Modřany, kousek od smyčky Levského

Příspěvek od radek31 » 24.10.2005 13:20

KM píše:To je problém, ty soustředíš veškerou svou energii na to, abys mi vyvracel proč to nejde, já se snažim tě přesvědčit, abyses zkusil zamyslet opačně - jestli by to přeci jen nešlo :-)
podívej diskuse musí být vyvážená, ty nás zásobuješ nápady aniž by ses zamyslel nad tím jaké to bude mít výsledky v praxi, tak ti někdo ten druhý pohled naservírovat musí - jistě by se ti moc líbilo, kdybych ti všechno odkýval jak je to bezva nápad a jak se na to všichni moc těšíme, ale tak to prostě nefunguje
až ke každému svému nápadu napíšeš rovnou seznam pro a proti které tě napadnou, tak se o tom můžeme bavit
jestli sis nevšimnul, tak mě nevadí vše co tu napíšeš, ani náhodou, třeba střídané přestávky, slušnější chování řidičů to vítám, ale netuším proč mě vždy označíš za někoho, kdo je vždy proti všemu, kdo odmítá jakoukoliv změnu "protože se to nikdy nedělalo" apod. - což píšeš pokaždé pokud je někdo náhodou proti - ty si snad myslíš, že všechny tvé nápady jsou zlato, které se má nekriticky přijímat? tak to jsi na špatné adrese, tady je internetové fórum a ne úřední deska
dokud ty budeš psát výhradně klady, já ti v tom budu hledat zápory, až budeš psát vyváženě tak dostaneš vyváženou odezvu
jo a na závěr - ty jsi vždy přesvědčen, že víš, co je pro naši práci nejlepší , co kdybych ti řekl, že si myslím, že bys ty ve své práci měl dělat víc, za méně peněz - nebudeš snad hledat argumenty, proč to nejde, nebo to odsouhlasíš a řekneš, že to bude super zlepšení, protože uděláš víc práce za méně peněz? to je sice zjednodušení, ale někdy mám plné zuby toho, jak někdo z kanceláře ví nejlíp jak jezdit s tramvají, protože s ní někdy jede jako cestující

radek31
Moderátor
Příspěvky: 1713
Registrován: 02.7.2004 16:41
Bydliště: Modřany, kousek od smyčky Levského

Příspěvek od radek31 » 24.10.2005 13:10

KM píše:Je to trošku off topic, Radku31, ale včera jsem jel 4x (2xdc,2xzc) po Libeńském mostě. Já vím, byla neděle, ale stejně: v obou případech zc jsem čuměli na zastávce Lib.most na náš čas. Ve všech 4 případech řidiči mimo omezené úseky jeli prakticky stejně rychle jako v úsecích s omezením. Nikam se nespěchalo. To je jen příklad.
K těm časům - nevěřím, že kdyby ten poznatek, který popisuješ, byl obecný a stálý a stále sdělován na příslušná místa, že by se něco nezměnilo. Proslýchá se, že když byl den bez jízdních řádů před rokem, že všichni jezdili rychle a výsledky byly pak nepoužitelné - ale možná je to jen drb :-)
já rychlosti dodržuju a co dělají ostatní není můj problém
ano o víkendu se jezdí načas, to dá rozum, když jezdí desetina aut co ve všední den
ano je to obecný jev a každý na to kašle - viz. ubrané minuty na lince 7 která se prostě stíhat nedá (pokud je řidič slušný a jede podle předpisů) - až na výjimky, kdy to padne dobře na Otakarově i Výtoni a nikde nepotká jinou tramvaj, což se nestává
nebo třeba Čechovo nám. - Koh-i-noor za 1 minutu, případně ubraná minuta z Laurové na Anděl, nebo čas Újezd - Hradčanská atd. - s poslední úpravou jízdních dob k 1.9. není asi nikdo moc spokojen - dopadlo to jako vždy někde se dá minuta navíc, jinde se ubere a výsledek je snad horší než předtím (hlavně, že se nemusí dát pořadí navíc)

no je to samozřejmě drb, jistě se našlo pár extremistů co jedou rychleji/pomaleji ale střed jistě směrodatný je - ale ty výsledky stejně nikdo neaplikuje do praxe
ono by stačilo vybrat skupinu třeba 5 zkušených spolehlivých řidičů, projet s nima všechny linky pokud možno během několika dnů a podle poznatků udělat časy - páni z kanceláře by se podívali jak to vypadá v provozu, kde se na křižovatce stojí 3 minuty (Výtoň od Albertova, Za Ženskými domovy od Křížové) a kde to naopak padá (Palmovka), kde projede na 1 světla 1 tramvaj (Koh-i-noor, Ke Stírce, Ohrada), kde je dlouhá pěší zóna + hromady výhybek a křížení, že se to nedá projet rychle (Palmovka), kde se každý den stojí v koloně (Malá Strana) atp. - myslím si, že z toho by vzniknul hodnotnější materiál než z celého dne bez JŘ

KM

Příspěvek od KM » 24.10.2005 12:56

Je to trošku off topic, Radku31, ale včera jsem jel 4x (2xdc,2xzc) po Libeńském mostě. Já vím, byla neděle, ale stejně: v obou případech zc jsem čuměli na zastávce Lib.most na náš čas. Ve všech 4 případech řidiči mimo omezené úseky jeli prakticky stejně rychle jako v úsecích s omezením. Nikam se nespěchalo. To je jen příklad.
K těm časům - nevěřím, že kdyby ten poznatek, který popisuješ, byl obecný a stálý a stále sdělován na příslušná místa, že by se něco nezměnilo. Proslýchá se, že když byl den bez jízdních řádů před rokem, že všichni jezdili rychle a výsledky byly pak nepoužitelné - ale možná je to jen drb :-)
To je problém, ty soustředíš veškerou svou energii na to, abys mi vyvracel proč to nejde, já se snažim tě přesvědčit, abyses zkusil zamyslet opačně - jestli by to přeci jen nešlo :-) Takhle nás "rozsoudí" až praxe.
Já si dokonce začínám myslet, že ohlášený experiment prodávání lístků na l.č.2 nebyl zrušen proto, že by nebyl připraven (okénka a pod.) ale proto, že si někdo uvědomil, že někdo jiný záměrně vybral linku, na které by se ukázalo, že nikdo lístky nechce (provoz jen prac. den, pár stanic v jednom obvodu, specifická funkce-důchodci a školáci). Vždycky se pro ověřování vybíraly linky, kde se něco dá zjistit (preference na 3 a 17, já pamatuji ještě zrušení nástupu předními dveřmi u busů, to se testovalo na l.č. 134 a ne třeba na 116, KT6RN jezdila na 11 a 18 a ne na 20 a pod.).
No uvidíme, jak se to vyvine,já myslím, že si k tobě brzo lístek půjdu koupit, i když mám roční. :-)

radek31
Moderátor
Příspěvky: 1713
Registrován: 02.7.2004 16:41
Bydliště: Modřany, kousek od smyčky Levského

Příspěvek od radek31 » 24.10.2005 12:40

KM píše:Chichichi, automat se nebrání, na rozdíl od řidiče , ty ťuňťo.
co se vyplatí víc, řidič co se brání a pak je placen na nemocenské, nebo rozbitý automat?
v Praze snad není týden bez vážného napadení řidiče, co v Ostravě?

radek31
Moderátor
Příspěvky: 1713
Registrován: 02.7.2004 16:41
Bydliště: Modřany, kousek od smyčky Levského

Re: Prodej jízdenek u řidiče

Příspěvek od radek31 » 24.10.2005 12:39

KM píše:Ostrava je prostě vesnice, viď radku31?
v Ostravě jsem byl jen jednou, ale s Prahou se to nedá srovnat - v 11 večer je tam mrtvo jak na vesnici - jel jsem na jejich hlavní nádraží v 11 večer tramvají s intervalem 20 minut a bylo v ní 5 lidí (včetně mě) - porovnej to s Prahou
- bylo to v létě, takže žádná kosa, kdy jsou lidi v teple

radek31
Moderátor
Příspěvky: 1713
Registrován: 02.7.2004 16:41
Bydliště: Modřany, kousek od smyčky Levského

Příspěvek od radek31 » 24.10.2005 12:35

KM píše:Všechno souvisí se vším, nedávno jsem tu psal o zcela nesamostatném řidiči 26, který se nedokázal rozhodnout, kam jet, když před ním byla nehoda a jinam než doprava to nešlo a čekal až mu to řekne dispečink.
omyl on NESMÍ jet někam jinam bez příkazu dispečinku, ne že by se nedokázal rozhodnout - nebo ty se snad nabízíš, že budeš platit ze svého pokuty lidem za sjetí z trasy?
až budou předpisy, které ocení iniciativu pak se o tom můžeme bavit, ale do té doby máme smůlu a ty si nech tu kritiku pro management který předpisy vymýšlí a ne pro řadové řidiče
a k těm jazykům - pár frází jakého jazyka? anglicky? německy? japonsky? .... já s angličtinou nemám větší problém, ale angličtinu zvládne tak každý 2. turista a zbytek co?
KM píše:Je mi docela smutno, když podle této diskuse vím, že tramvaj jede včas zřejmě jen proto, že řidiče hlídají kontrolní body a spousta dispečerů
naopak díky tomu jede hodně tramvají pozadu - protože jízdní doby jsou často udělané tak divně, že řidič na začátku odčeká i několik minut a pak o bod dál už je vše v háji (viz. linka 20 - Hlubočepy 1 minuta čekání, to samé Anděl a často i Újezd - pak ovšem neskutečně málo času na Hradčanskou a hned je zpoždění 5 a více minut)

tramvaj jede včas jen díky tomu, že se řidič opravdu hodně snaží - jinak při dnešních jízdních dobách a antipreferencích na křižovatkách je hodně pozadu (až na pár výjmečných linek, jako je 4,9)

za tu nesvéprávnost mohou v první řadě odbory a samozřejmě management DPP - problém je, že se uměle drží u podniku lidi, kteří se neumí slušné obléct, dodržovat předpisy atp. - a odbory naprosto mylně chápou svoje poslání jako zajištění jistého místa u podniku právě pro tyto exempláře - ale skutečná práce odborů by mělo být zajištění, aby se podnik nechoval nefér a nevyhazoval zaměstnance neoprávněně - pokud jde o opakované prohřešky zaměstnance měl by být vyhozen bez pardonu
ale jsme v ČR a odbory se chovají jak se chovají s tím nic neuděláme - kdyby se to změnilo, úroveň zaměstnanců by se zvedla (i díky tomu, že by byla nutnost se chovat "správně") a hned by se s tím dalo lépe pracovat

KM

Příspěvek od KM » 24.10.2005 11:46

Sorry za čtyřnásobnou odpověď , už jsem se včera po skončení šejdru :-) na web nekouknul, jinak bych reagoval ještě včera, kdybych tušil jak to ožije :-)
Někteří hledáte už úplně zoufalé argumenty - třeba jazykové vybavení. Ono to ani řidiče tramvají nemine, umět pár vět cizím jazykem. Jinak se celkem divím, že musíme argumentovat takovými věcmi jako je Ostrava, když vaši vlastní kolegové z DP-A už 5 let prokazují že to jde, že je nikdo nepřepadává (co je na přepadení lepší - konečná noční tramvaje nebo nějaké 5XX?), že papírování se dá přežít (pokud nějaké je) a podobně.
Tahle diskuse už není o lístkách, ale je bohužel celá o nesvéprávnosti vaší profese - na druhou stranu se divíte, že jste sešněrováni stovkami nejrůznějších detailních nařízení, včetně počtu rozepnutých knoflíčků u košile a délky kravaty, ale ono to bohužel asi jinak nejde, protože sama od sebe iniciativně a dobrovolně většina neudělá nic a jakékoliv změně se brání (jsou výjimky, to jo). Proto je taky takový strach z transformace, po téhle diskusi to celkem už taky chápu. Nemáte ale tedy (bohužel pro vás) jinou cestu, než že vám bude stále více věcí direktivně nařizováno. Čtete vůbec váš vlastní podnikový časopis, kde se čas od času píše o standardech kvality, mimo jiné kvality přijetí cestujícího k přepravě?
Je mi docela smutno, když podle této diskuse vím, že tramvaj jede včas zřejmě jen proto, že řidiče hlídají kontrolní body a spousta dispečerů a za nedodržení JŘ je přísný postih. Všechno souvisí se vším, nedávno jsem tu psal o zcela nesamostatném řidiči 26, který se nedokázal rozhodnout, kam jet, když před ním byla nehoda a jinam než doprava to nešlo a čekal až mu to řekne dispečink. Tady čeká váš management velký kus práce a vás to bude docela dost bolet. Vím o čem mluvím, i když jsem z úplně jiného oboru.

KM

Příspěvek od KM » 24.10.2005 11:27

Martin-KT8D5.RN2P píše:[Jenže málokdo si zase dovolí vybrat automat. To už je jednodušší, si počkat až řidič půjde na hajzlík, ty ťuňťo :roll: Zkrátka je to pro řidiče další práce navíc. Víc se o tom nebavim, ty si koumák a máš to na háku... :lol:
Chichichi, automat se nebrání, na rozdíl od řidiče , ty ťuňťo.

KM

Re: Prodej jízdenek u řidiče

Příspěvek od KM » 24.10.2005 11:24

radek31 píše:2 Martins - díky za příspěvek o Ostravě, ale v Praze máme řádově víc turistů a někdy je fakt těžké se s nima domluvit i anglicky - kolik řidičů v Ostravě by tak briskně prodávalo lístky, když by to po něm chtěla parta Španělů, nebo Japonců? za těch 15s toho moc nedomluvíš

jo a na závěr malá noticka, když jsme tu řešili nápisy v angličtině tak většina byla silně proti, turistům se nic ulehčovat nebude, ale lístky jim prodat můžeme :-)
Ostrava je prostě vesnice, viď radku31?
Chichichi, povedené - v sobotu mě to napadlo, když jsem trávil 12 hodin ve vlaku: JSOU VE VLACÍCH ANGLICKÉ NÁPISY??? Je tam ruština, francouzština, němčina a italština. Velmi zdařilé. Jo a nepřekrucuj - bylo zde konstatováno, že podstatné informace v angličtině k dispozici jsou (a v němčině) a psát Cestující jsou povinni se za jízdy držet anglicky je nesmysl.

Zamčeno