Prodej jízdenek u řidiče - ano či ne ?

Archiv starých nebo neaktuálních příspěvků. Příspěvky, které přinášejí informace, jejíchž poselství již bylo naplněno v minulosti.

Moderátoři: DavidD, TRAM-FÓRUM

KM

Příspěvek od KM » 23.10.2005 7:24

Zase sorry za off topic, nestálo by, za to, aby admini s tím něco provedli? Jindy tak rádi s tématy šíbují...
Radek: Ale právě v centru jsou automaty a prodejní místa dostupná, tam lze kohokoliv odkázat. Instalace automatů do vozů nebo na místa, kde se prodá jedna-dvě jízdenky denně je neekonomická, proto DOPLŇKOVÝ prodej u řidiče, který nic nestojí a řidič si navíc přivydělá. Pochop že já nechci praxi ČSAD, ale prostě jen eliminovat černé pasařéry user friendly formou. V Ostravě mají tuším 3,-Kč/jízdenka... Prodej lístků asi bude "úkon související s výkonem služby", to je jen o výkladu.
Za "vození tramkou" se tak trochu omlouvám, ale nemyslel jsem to jako urážku, prostě jen pojmenovávám věci - mám pocit že si myslíš, že víš co je pro kaštany nejlepší a co nevíš, tak to není.
Martin KT: :P :P :P

Marek
Uživatel
Příspěvky: 192
Registrován: 16.11.2003 20:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

off-topic o prodeji jízdenek ve vláknu o nízkopodlažním KT

Příspěvek od Marek » 22.10.2005 22:43

Myslím, že by stálo za to formálně dovolit řidičům tramvají prodej jízdenek při stání v zastávkách a dát jim možnost nakupovat si jízdenky za (cena s příplatkem-profit) korun.

Předpokládám, že mě za to sežerou obě strany sporu, jedna s argumentem, co chudák cizinec, který narazí na řidiče, který lístky nevede, a druhá za to, že by to mohl být první krok k zavedení povinného prodávání jízdenek.

radek31
Moderátor
Příspěvky: 1713
Registrován: 02.7.2004 16:41
Bydliště: Modřany, kousek od smyčky Levského

Příspěvek od radek31 » 22.10.2005 21:28

2 Proxy - návrh na zlepšení zde padnul - co nejvíc automatů na zastávkách a hlavně je výrazně označit - např. na Ohradě na rohu je posprejovanej automat, který je daleko od obou zastávek a nikdo o něm neví - to opravdu není ideální

řidič lístky prodávat nesmí !!!
"Všechny úkony, které bezprostředně nesouvisí s výkonem služby nebo snižují pozornost nebo vnímání, může řidič provést pouze při stání vlaku v obratišti." viz. D 1/2 § 40

navíc ten řidič nemusí řešit žádné papírování, vyúčtovávání podniku apod., taky když se mu to zrovna nehodí tak prostě neprodává - když bychom museli prodávat, tak si nemůžeš dovolit někoho odmítnout jen proto, že spěcháš

až to bude v D 1/2 povoleno, tak si možná taky nějaké lístky nakoupím, pro lidi co neumí myslet dopředu, ale do té doby ani náhodou

na lístky jsem jako dítě pár let jezdil a nestalo se mi, abych ho neměl, možná to taky bude o povaze každého a kdo nezvládne nechat si v peněžence 1 rezervní lístek má holt zatím smůlu

Uživatelský avatar
Proxy
Moderátor
Příspěvky: 2458
Registrován: 27.11.2003 14:29
Bydliště: 4,5,12,20,94
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Proxy » 22.10.2005 12:46

radek31 píše:1000 Kč měsíčně? to by znamenalo, že se prodá v tramvaji tak 40-50 lístků denně, zvlášť když se to pak ještě určitě zdaní - jestli si fakt myslíš, že za den se najde takové množství zájemců o lístek, tak se pleteš - naopak je to naprosto nevýznamné množství, ale nárazově - jednotlivec si chce koupit lístek tak 1 za den, naopak skupinky turistů v centru poměrně často - řidič by na tom rozhodně nevidělal žádnou zajímavou částku, ale zdržovalo by to slušně a to papírování a starání se o lístky a prachy by byl opruz
Ehm, znám jednoho řidiče, který lístky kaštanům prodává, dokonce (fuj) bez zisku, lístky si sám kupuje v trafice.
Náročná agenda spojená s prodejem lístků se mu vejde do dvou obálek, v jedné lístky za 14 korun, v druhé za 20 korun, drobné mince ukládá do plechové krabičky od bonbónů, což byla asi ta největší investice, jenž mohl udělat.
Když to tady čtu, tak mne napadá, že ten dotyčný bude asi blázen, případně provokatér, který narušuje stuhlé myšlení ostatních?

Radku, Petře, Yvono, bez urážky; ale spíš bych tady uvítal návrhy na zlepšení, než sáhodlouhé příspěvky na téma, proč to či ono nejde. Tuším, že když v práci v přijdete s nějakým zlepšovákem, tak vás odkážou do oněch míst a stejným stylem pak reagujete tady. Na výmluvy nadřízených, které by zasloužili vytesat do análu, naráží v práci každý, ale zkusme přeci jen ještě myslet pozitivně.

Uživatelský avatar
fricoolinek2
Uživatel
Příspěvky: 2600
Registrován: 23.3.2005 21:38
Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od fricoolinek2 » 22.10.2005 11:05

Hoši, nemělo by se tu diskutovat o KT8D5N.R2 ????

radek31
Moderátor
Příspěvky: 1713
Registrován: 02.7.2004 16:41
Bydliště: Modřany, kousek od smyčky Levského

Příspěvek od radek31 » 22.10.2005 10:48

KM píše:prodej by šlo limitovat do 5 lístků nebo vyloučit stanice v centru a pod. Vše jde, ale nezlob se, ty se chceš hlavně asi vozit tramkou, viď, než sloužit kaštanum, co?.
kde jezdí nejvíc turistů? v centru! takže tam by se jim lístek neprodal, to je chytré - nebylo by snadnější postavit automaty na zastávkách?
1000 Kč měsíčně? to by znamenalo, že se prodá v tramvaji tak 40-50 lístků denně, zvlášť když se to pak ještě určitě zdaní - jestli si fakt myslíš, že za den se najde takové množství zájemců o lístek, tak se pleteš - naopak je to naprosto nevýznamné množství, ale nárazově - jednotlivec si chce koupit lístek tak 1 za den, naopak skupinky turistů v centru poměrně často - řidič by na tom rozhodně nevidělal žádnou zajímavou částku, ale zdržovalo by to slušně a to papírování a starání se o lístky a prachy by byl opruz
ad 2) tak to je síla, ty už fakt nevíš co napsat
"vození tramkou" tě přejde tak měsíc po kurzu, o tom to opravdu není

kdo mě zná snad potvrdí, že se snažím nebýt svině na cestující a to co jsi napsal je pro mě dost sprosté i na internetový flejm

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10209
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od 9001 » 21.10.2005 17:24

Proč se zkrátka do tram nedají automaty. Třeba vokovický vozy nebo žižkovský by to mohli mít jenom v předních vozech. Tam jsou většinou soupravy pevně určeny a velmi mále s nimi šíbuje. Prakticky i Pankrác už má vozy celkem rozdělený na A - B. Větší problém nastává na nových R.P. popř. T6.
Stačila by tzv. čevená varianta jako je v metru. Jsou tam jenom základní jízdenky + 24hod.

Martin-KT8D5.RN2P

Příspěvek od Martin-KT8D5.RN2P » 21.10.2005 17:17

KM píše:
Petr píše:[Zajímalo by mě, kolik je v Ostravě se Stodolní ulicí obecně přepadeno, zmláceno, zraněno řidičů tramvají měsíčně :roll: Právě protože to víte a já nevím... Jen tak pro zajímavost.

Faktem je, že Vaše věta Vše jde, ale nezlob se, ty se chceš hlavně asi vozit tramkou, viď, než sloužit kaštanum, co? je velmi silná podpásovka. Pokud by to jen na jeden den šlo, prohodil bych si s Vámi zaměstnání. S nadšením. A pozval bych média, aby Vás vyhodnotila po 11 hodinové službě, pouhém vození se tramkou...
Poptám se a napíšu.
Zvu vás Petře na můj nedělní šejdr 6-11 a 17-23 na 89,5 :-)
Jestli je 89 a půl "Kántry rádio" tak s tim bych se snad radši ani nechlubil. :roll:

KM

Příspěvek od KM » 21.10.2005 13:31

Petr píše:[Zajímalo by mě, kolik je v Ostravě se Stodolní ulicí obecně přepadeno, zmláceno, zraněno řidičů tramvají měsíčně :roll: Právě protože to víte a já nevím... Jen tak pro zajímavost.

Faktem je, že Vaše věta Vše jde, ale nezlob se, ty se chceš hlavně asi vozit tramkou, viď, než sloužit kaštanum, co? je velmi silná podpásovka. Pokud by to jen na jeden den šlo, prohodil bych si s Vámi zaměstnání. S nadšením. A pozval bych média, aby Vás vyhodnotila po 11 hodinové službě, pouhém vození se tramkou...
Poptám se a napíšu.
Zvu vás Petře na můj nedělní šejdr 6-11 a 17-23 na 89,5 :-)

Uživatelský avatar
Petr
Provozovatel
Příspěvky: 2040
Registrován: 14.11.2003 8:36
Bydliště: ....Brejšín přes noc na flešku hodí novej program křižovatky, já s Démonem zajedem přešroubovat znač
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Petr » 21.10.2005 13:07

KM píše:radek31: To už bylo tady (nebo na konkurenčním fóru) 1000x omleto: "kasa" by byla řidiče, krom toho to tak velký obnos za směnu není aby nemohl být "v kapse" , pokud by bylo skutečná kasa, tak ta umí inventuru jediným stisknutím tlačítka, prodej by šlo limitovat do 5 lístků nebo vyloučit stanice v centru a pod. Vše jde, ale nezlob se, ty se chceš hlavně asi vozit tramkou, viď, než sloužit kaštanum, co? A místo aby sis přivydělal (Ostrava až 1000,- Kč měsíčně pro řidiče) tak radši budeš přes odbory tlačit na podnik aby ti přidal. Podívej se na K-r, tam Jenki z Ostravy popsal velmi přesně, že to řidiči dostali rozkazem a že jediné ztráty byly krádeže mezi řidiči navzájem, přepadení žádná. A to je Ostrava se Stodolní ulicí. Právě proto že nevíš, a já vím. Proto jsem to zase otevřel, protože ta Ostrava byla popsána člověkem , který je velmi in.
Zajímalo by mě, kolik je v Ostravě se Stodolní ulicí obecně přepadeno, zmláceno, zraněno řidičů tramvají měsíčně :roll: Právě protože to víte a já nevím... Jen tak pro zajímavost.
Faktem je, že Vaše věta Vše jde, ale nezlob se, ty se chceš hlavně asi vozit tramkou, viď, než sloužit kaštanum, co? je velmi silná podpásovka. Pokud by to jen na jeden den šlo, prohodil bych si s Vámi zaměstnání. S nadšením. A pozval bych média, aby Vás vyhodnotila po 11 hodinové službě, pouhém vození se tramkou...

KM

Příspěvek od KM » 21.10.2005 12:41

radek31: To už bylo tady (nebo na konkurenčním fóru) 1000x omleto: "kasa" by byla řidiče, krom toho to tak velký obnos za směnu není aby nemohl být "v kapse" , pokud by bylo skutečná kasa, tak ta umí inventuru jediným stisknutím tlačítka, prodej by šlo limitovat do 5 lístků nebo vyloučit stanice v centru a pod. Vše jde, ale nezlob se, ty se chceš hlavně asi vozit tramkou, viď, než sloužit kaštanum, co? A místo aby sis přivydělal (Ostrava až 1000,- Kč měsíčně pro řidiče) tak radši budeš přes odbory tlačit na podnik aby ti přidal. Podívej se na K-r, tam Jenki z Ostravy popsal velmi přesně, že to řidiči dostali rozkazem a že jediné ztráty byly krádeže mezi řidiči navzájem, přepadení žádná. A to je Ostrava se Stodolní ulicí. Právě proto že nevíš, a já vím. Proto jsem to zase otevřel, protože ta Ostrava byla popsána člověkem , který je velmi in.

radek31
Moderátor
Příspěvky: 1713
Registrován: 02.7.2004 16:41
Bydliště: Modřany, kousek od smyčky Levského

Příspěvek od radek31 » 21.10.2005 11:55

KM píše:radek31: Víc jsem se těšil, že mi napíšeš proč ostravští kolegové mohou prodávat lístky... Nakonec - střídaná přestávka s výměnou soupravy může být přece i na konečné.
no to ti klidně napíšu - prodávání lístků řidičem je pěkná kravina - zvlášť v kombinaci se střídáním přestávek - jak by se to podle tebe dělalo, pokaždé (několikrát za den) by řidič přepočítal kasu + lístky a předal to proti podpisu kolegovi? nebo by sebou musel nosit sejf? jsme ve zlodějské ČR nezapomeň a kdyby se prodávali lístky, jistě by se našla hromada hajzlů co by se do kabiny podívali
no a jako bonus pražská specifika jako prodej lístků hromadě turistů třeba na Národní třídě, kam se vejde do zastávky jen 1 souprava - to by to pak stálo až na Karlák - nebo bys omezil prodávání jen na situaci kdy se to hodí? hromadě řidičů by se to nehodilo nikdy
dneska jsou skoro všude automaty, lístky si cizinec může koupit na letišti/nádraží/hotelu .......
fakt nechápu tvůj důvod prosazovat takovou kravinu - já bych teda nechtěl nosit u sebe neustále hotovost za kterou bych byl zodpovědný - to bych se bál jít i na výhybky, kdybych to měl v kabině - už takhle je dost napadení řidičů a když by se navíc vědělo, že máme u sebe hotovost ....
fakt nesmyslný nápad - nevím jak to funguje v Ostravě, ale v Praze by to bylo o hubu

KM

Příspěvek od KM » 21.10.2005 10:47

radek31: Víc jsem se těšil, že mi napíšeš proč ostravští kolegové mohou prodávat lístky... Nakonec - střídaná přestávka s výměnou soupravy může být přece i na konečné.

Zamčeno