Zastávky před, či za kolejovými křižovatkami?

Archiv starých nebo neaktuálních příspěvků. Příspěvky, které přinášejí informace, jejíchž poselství již bylo naplněno v minulosti.

Moderátoři: DavidD, TRAM-FÓRUM

Jaké umístění zastávky je podle Vás lepší?

Před křižovatkou
16
53%
Za křižovatkou
14
47%
 
Celkem hlasů: 30

KM

Příspěvek od KM » 30.10.2005 6:44

Chichichi, zase jedna snaha o unifikaci, co? Správné řešení zni: ASI PODLE MÍSTNÍCH PODMÍNEK, NE? Pomysleli jste na variantu zastávka UPROSTŘED KŘIŽOVATKY? Úkol pro znalce: Vyjmenujte nejméně jednu takovou zastávku v Praze a jednu v cizím městě. Pak řešte kam zastávky...
Úplně nejlepší je ten návrh přestupu o stanici dříve. Chichichi, už vidím jak třeba z 26 přestupuju o stanici dříve na něco co jede na Praštěný msot. To se ochudím o jednu linku.
Bože muj.

Uživatelský avatar
Karotka
Uživatel
Příspěvky: 1180
Registrován: 09.2.2005 20:59
Bydliště: Příští zastávka je na zmámení.

Re: Zastávky před, či za kolejovými křižovatkami?

Příspěvek od Karotka » 28.10.2005 23:06

XSC píše:... Pokud by byla zastávka za křižovatkou, musel bych při změně trasy vždy přecházet na jiný ostrůvek, takhle přestoupím na jednom nástupišti. Takže je to 50 na 50. Navíc zastávka za křižovatkou má nevýhodu při silném provozu - pokud není do křižovatky vidět, tramvaj najede a pak zjistí, že se nevejde do zastávky.
Pokud je zastávka za křižovatkou, tak mohu přestoupit o zastávku dříve; pokud jsou linky v souběhu déle, tak je to jasné, pokud se setkají jen mezi dvěma křižovatkami, tak by musela být předchozí zastávka také za křižovatkou.

1.příklad: jedu červenou linkou z červenozeleného směru a chci se dostat do modrožlutého směru.
Horní obrázek - ostrůvky zásadně před křižovatkami: v B mohu přestoupit na stejném ostrůvku na modrou nebo na jiném na žlutou (přestup na modrou v A můžeme ihned vyloučit, protože je na první pohled nevýhodný).
Dolní obrázek - ostrůvky zásadně za křižovatkami: v A na stejném ostrůvku modrá, v B sice musím přejít/podejít ulici, ale dostanu se k oběma linkám.

2.příklad: přijíždím zelenou linkou z červenozeleného směru a mým cílem je mezilehlá zastávka mezi A a B.
Horní - v A se opět musím rozhodovat mezi dvěma ostrůvky.
Dolní - v A musím přejít/podejít ulici, obě linky mám na stejném ostrůvku.

Zejména za předpokladu, že jednotlivé linky mají delší intervaly a že sleduji situaci (např. linka, na kterou bych mohl přestoupit, jede za mnou, takže přestoupím ještě na společné zastávce), se mi jeví výhodnější ostrůvek za křižovatkou. Ještě výraznější je pak výhoda, jestliže přestupuji na takové křižovatce z metra na tramvaj.

Uživatelský avatar
syverin
Uživatel
Příspěvky: 947
Registrován: 29.11.2004 14:00
Bydliště: V noci 512
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od syverin » 28.10.2005 21:42

PvvS píše:Navic za krizovatkou by byli lidi z ostruvku odchazejici neustale ohrozovani IGK. Pred krizovatkou sou kryti semtamforama a vetsinou u zastavky je i prechod.
To není tak úplně pravda. I za křižovatkou se dá udělat široký ohrazený ostrůvek, neboť tam nejsou takové požadavky na rozřazovací pruhy. Navíc přechod může dosáhnout i tam. Ale protože lidé v Praze se radši budou mačkat za řidičem, než by si došli do 2. vozu...

Uživatelský avatar
PvvS
Uživatel
Příspěvky: 1403
Registrován: 15.11.2003 20:20
Bydliště: DP Sestroslav & DP Amberovy Lazne
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od PvvS » 28.10.2005 20:54

Navic za krizovatkou by byli lidi z ostruvku odchazejici neustale ohrozovani IGK. Pred krizovatkou sou kryti semtamforama a vetsinou u zastavky je i prechod.

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4079
Registrován: 23.11.2003 18:49

Příspěvek od P_V » 28.10.2005 19:34

Na otázku zda za křižovatkou nebo před ní, je odpověď myslím jasná po té, co budete chtít jet ze Štrosu na Letnou.

XSC
Uživatel
Příspěvky: 1567
Registrován: 19.11.2004 21:38
Bydliště: 8,24,B

Re: Zastávky před, či za kolejovými křižovatkami?

Příspěvek od XSC » 28.10.2005 18:56

Karotka píše:Nevím, jestli se to tu již neřešilo, ale polohu tramvajových zastávek na Karlově náměstí považuji za naprosto nešikovnou. Tramvaj sice nestaví 2x za sebou ve shodně označené zastávce, ale pokud chci jet odtamtud do Ječné ulice, tak mám k dispozici pouze tři linky z šesti, protože mohu čekat pouze u jedné zastávky. Kdyby však byla zastávka umístěna až za křižovatkou, problém by se odstranil, jenže to by si žádalo přestavět podchod ... zajímalo by mě, proč bylo zvoleno právě takové uspořádání. Jedná se snad o přežitek z dob levostranného provozu?
Tak přežitek z levostranného provozu to určitě nebude, řekl bych, že tohle uspořádání vzniklo až s výstavbou metra - dříve tramvaj jezdila i Resslovou. Problém bude v tom, že po Ječné vede hlavní silnice, takže se tam ten ostrůvek nevejde. Navíc ono jestli zastávka před nebo za křižovatkou je na dlouhou debatu. Pokud by byla zastávka za křižovatkou, musel bych při změně trasy vždy přecházet na jiný ostrůvek, takhle přestoupím na jednom nástupišti. Takže je to 50 na 50. Navíc zastávka za křižovatkou má nevýhodu při silném provozu - pokud není do křižovatky vidět, tramvaj najede a pak zjistí, že se nevejde do zastávky.

Uživatelský avatar
Karotka
Uživatel
Příspěvky: 1180
Registrován: 09.2.2005 20:59
Bydliště: Příští zastávka je na zmámení.

Zastávky před, či za kolejovými křižovatkami?

Příspěvek od Karotka » 28.10.2005 18:30

Nevím, jestli se to tu již neřešilo, ale polohu tramvajových zastávek na Karlově náměstí považuji za naprosto nešikovnou. Tramvaj sice nestaví 2x za sebou ve shodně označené zastávce, ale pokud chci jet odtamtud do Ječné ulice, tak mám k dispozici pouze tři linky z šesti, protože mohu čekat pouze u jedné zastávky. Kdyby však byla zastávka umístěna až za křižovatkou, problém by se odstranil, jenže to by si žádalo přestavět podchod ... zajímalo by mě, proč bylo zvoleno právě takové uspořádání. Jedná se snad o přežitek z dob levostranného provozu?

Zamčeno