Výhybky

Archiv starých nebo neaktuálních příspěvků. Příspěvky, které přinášejí informace, jejíchž poselství již bylo naplněno v minulosti.

Moderátoři: DavidD, TRAM-FÓRUM

Zamčeno
XSC
Uživatel
Příspěvky: 1567
Registrován: 19.11.2004 21:38
Bydliště: 8,24,B

Příspěvek od XSC » 10.4.2007 21:56

Martin píše:Takže za dobu, co byla tahle technologie vypnutá, se vymyslelo jenom tohle řešení? :shock:
Jak daleko vlastně dosáhne signál z onoho vysílače na voze a má vymezený nějaký přesný směr nebo se šíří všesměrově?
Především si myslím, že když už jsou ty výhybky tak pěkně číslované, tak může mít každá přidělený svůj kód a vysílač ho pak vysílat. Tím by se jiná výhybka přestavět nedala.

Uživatelský avatar
Martin
Uživatel
Příspěvky: 244
Registrován: 14.3.2007 14:37
Bydliště: Prágl - Strašnice

Příspěvek od Martin » 10.4.2007 21:45

7080 píše:Přeslechy se vyřešily tím, že se podstatně snížil výkon vysílače na voze. Kdyby se to nevyřešilo, tak by jsme už rok nejezdili se zapnutými rádii.
Takže za dobu, co byla tahle technologie vypnutá, se vymyslelo jenom tohle řešení? :shock:
Jak daleko vlastně dosáhne signál z onoho vysílače na voze a má vymezený nějaký přesný směr nebo se šíří všesměrově?

jara
Uživatel
Příspěvky: 2303
Registrován: 16.11.2003 17:38
Bydliště: Dejvice jsou pěkné bydlí nás tu víc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jara » 10.4.2007 15:43

Topper píše:jak je to s automatickym prestavovanim vyhybek podle linky tramvaje? Sem si na to vzpomel, kdyz jsme s 22 jeli smer Manesuv most, misto Malostranska....
Tramvaj vysilá žádost o přestavení vyhybky do určitého směru. A přijímač zabudovaný u kolejí tento požadavek přijme a přestaví vyhybku do požadovaného směru.

Topper
Uživatel
Příspěvky: 27
Registrován: 13.1.2006 9:20
Bydliště: Uvaly

Příspěvek od Topper » 10.4.2007 14:40

jak je to s automatickym prestavovanim vyhybek podle linky tramvaje? Sem si na to vzpomel, kdyz jsme s 22 jeli smer Manesuv most, misto Malostranska....

radek31
Moderátor
Příspěvky: 1713
Registrován: 02.7.2004 16:41
Bydliště: Modřany, kousek od smyčky Levského

Příspěvek od radek31 » 10.4.2007 14:27

a sakra, tak to jsem si teda 3 roky myslel pěknou blbost :-) já byl přesvědčenej, že tam jsou 2 přijímače

Uživatelský avatar
Petr
Provozovatel
Příspěvky: 2040
Registrován: 14.11.2003 8:36
Bydliště: ....Brejšín přes noc na flešku hodí novej program křižovatky, já s Démonem zajedem přešroubovat znač
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Petr » 10.4.2007 14:15

radek31 píše:už se to tu řešilo x-krát
od začátku jsou tam 2 přijímače rádiového signálu (takže se nebude nic překopávat) a po odstranění PTK se okamžitě aktivuje ten blíž výhybce - nevím, jak je to na Strossu, ale třeba na Floře by se teoreticky mohlo stát těsně i za sólem (vše záleží na tom, kam se dá návěst, protože řidič jí musí respektovat)
řekl bych, že na Strossu to bude podobné
Přijímač je tam určitě jen jeden :-) Pouze místa pro jeho instalaci jsou dvě a využíváno bylo zatím to vzdálenejší, ještě před stavěcím kontaktem. Nyní se přendavají do krabičky bližší k výhybce, zhruba na úrovni stavěcího kontaktu. Docela jsem mile překvapen, že někoho nahoře napodlo již dopředu počítat s dvěma pozicema pro přijímač...
Každopádně sumarizace:
o víkendu sundány trolejové kontakty na dolní Palmovce (sobota 7.4.), Průběžné + Červeném Vrchu (neděle 8.4.) a Strossmayerově náměstí (pondělí 9.4.), sundán kontakt na vjezdu do smyčky Nádraží Braník (během výluky TT) a na Petřinách u EOV 634 (nová do smyčky) již PTK vůbec nebyl instalován!

radek31
Moderátor
Příspěvky: 1713
Registrován: 02.7.2004 16:41
Bydliště: Modřany, kousek od smyčky Levského

Příspěvek od radek31 » 10.4.2007 13:13

7080 píše:Přeslechy se vyřešily tím, že se podstatně snížil výkon vysílače na voze. Kdyby se to nevyřešilo, tak by jsme už rok nejezdili se zapnutými rádii.
není to ani 2 měsíce co jsem zažil přestavení výhybky rádiem z protisměru na Koh-i-nooru (psal jsem to sem) - takže úplně vyřešené to imho není

Uživatelský avatar
7080
Uživatel
Příspěvky: 1084
Registrován: 02.12.2005 13:40
Bydliště: V kopci mezi M 135 a M 22

Příspěvek od 7080 » 10.4.2007 13:06

P_V píše:Už se nějak vyřešily ty přeslechy do sousední koleje, kdy v některých místech přehodí vůz i výhybku v protisměru?
Přeslechy se vyřešily tím, že se podstatně snížil výkon vysílače na voze. Kdyby se to nevyřešilo, tak by jsme už rok nejezdili se zapnutými rádii.

Pavela
Uživatel
Příspěvky: 20
Registrován: 13.12.2006 11:28
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pavela » 10.4.2007 12:25

DavidD píše:Teda nevím, ale na Octárně dneska odpoledne ještě vysel.Tak mě napadá, jestli historické vozy mají taky vysílačky na radiovyhybky?
Ano mají. Tedy ty pro komerční jízdy - muzejní nikoliv.

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4079
Registrován: 23.11.2003 18:49

Příspěvek od P_V » 10.4.2007 12:03

Už se nějak vyřešily ty přeslechy do sousední koleje, kdy v některých místech přehodí vůz i výhybku v protisměru?

Uživatelský avatar
DavidD
Uživatel
Příspěvky: 1624
Registrován: 10.5.2006 17:36

Příspěvek od DavidD » 10.4.2007 11:08

radek31 píše:už se to tu řešilo x-krát
od začátku jsou tam 2 přijímače rádiového signálu (takže se nebude nic překopávat) a po odstranění PTK se okamžitě aktivuje ten blíž výhybce - nevím, jak je to na Strossu, ale třeba na Floře by se teoreticky mohlo stát těsně i za sólem (vše záleží na tom, kam se dá návěst, protože řidič jí musí respektovat)
řekl bych, že na Strossu to bude podobné
Ha, tak to mi uniklo.Vycházel jsem z info co říkal jeden z instruktrů v loni na DOD. Tak to je dobré řešení.

radek31
Moderátor
Příspěvky: 1713
Registrován: 02.7.2004 16:41
Bydliště: Modřany, kousek od smyčky Levského

Příspěvek od radek31 » 10.4.2007 10:39

DavidD píše:No mam pocit, že né. Jelikož krabička byla až za kontaktama ve směru od vyhybky.To bude možné až někdo tu krabičku překope blíže k vyhybkám.
už se to tu řešilo x-krát
od začátku jsou tam 2 přijímače rádiového signálu (takže se nebude nic překopávat) a po odstranění PTK se okamžitě aktivuje ten blíž výhybce - nevím, jak je to na Strossu, ale třeba na Floře by se teoreticky mohlo stát těsně i za sólem (vše záleží na tom, kam se dá návěst, protože řidič jí musí respektovat)
řekl bych, že na Strossu to bude podobné

Uživatelský avatar
DavidD
Uživatel
Příspěvky: 1624
Registrován: 10.5.2006 17:36

Příspěvek od DavidD » 10.4.2007 9:36

pawel píše:dotaz laika - znamená to, že např. na strossu tímto odpadá otravné čekání druhé soupravy na vyklizení prostoru výhybky soupravou předchozí, resp. za sólem už nebude nutno stanicovat tak daleko?
No mam pocit, že né. Jelikož krabička byla až za kontaktama ve směru od vyhybky.To bude možné až někdo tu krabičku překope blíže k vyhybkám.

Uživatelský avatar
Káem
Uživatel
Příspěvky: 904
Registrován: 03.11.2006 15:32
Bydliště: 1,8,15,25,26,51,56,AE
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Káem » 10.4.2007 8:50

Tipnul bych si že se nic nezmění. Zvyk je železná košile, předpis ještě železnější.

Uživatelský avatar
pawel
Uživatel
Příspěvky: 2384
Registrován: 15.7.2004 23:10
Bydliště: M22 / U8

Příspěvek od pawel » 10.4.2007 1:24

dotaz laika - znamená to, že např. na strossu tímto odpadá otravné čekání druhé soupravy na vyklizení prostoru výhybky soupravou předchozí, resp. za sólem už nebude nutno stanicovat tak daleko?

Zamčeno