Brejšín:
Částečně máš pravdu - nějaké vylepšení to jistě chce, ale netvrdím, že návěst.
A) Logika u vložených (nyní Kotlářka, Černokostelecká, Smíchovské nádraží a v budoucnu asi i ty Olšanské hřbitovy, Vápenka, Harfa, Pankrác, ÚDDP...) a koncových (Sídl. Barrandov/ Řepy/ Ďáblice) obratišť lze ještě najít a pochopit:
1.) Vložená mají "přímo" po hlavní TT a "oba odbočné směry" do obratiště (ať již ležícího vlevo či vpravo), v němž rozřadí vlaky na koleje dle polohy kolejí odpovídající "odbočným směrům" zobrazených Apexem.
2.) Zatímco koncová (do nichž, díky uspořádání kolejí, jednou bude patřit i obratiště Nádraží Braník ...) mají "odbočné směry" pro krajní koleje a "přímý" pro střední kolej.
Tady je vhodné jedno z těch vylepšení - upravit (jak již uvádí právě Demon) dle uvedené logiky návěstidla s Apexem při vjezdu do koncových obratišť s dvěmi kolejemi (ve smyslu nejen dvoukolejných, ale i jen jednou předjízdnou) - jako jsou Bílá Hora, Divoká Šárka... - v nichž, dle mé paměti, nyní návěstidlo s Apexem zobrazují směry podle tvaru výhybky (čili rovně / vpravo)!
B) Někteří kolegové mají problém s různým směrem projíždění obratišť:
1.) Většina jednokolejných (případně s jednou či více předjízdnými kolejemi) se jede proti směru hodinových ručiček.
2.) Dvou kolejná obratiště (Petřiny, ÚDDP, Divoká Šárka, Starý Hloubětín, dosavadní Podbaba) se projíždí po vnější koleji opět proti směru hodinových ručiček, ale po vnitřní po směru hodinových ručiček.
3.) Ovšem máme v Praze i jedno kolejná obratiště s předjízdnou kolejí projížděná TRAM po směru hodinových ručiček - Pankrác, Vápenka! V těchto, narozdíl od ostatních, znamená vnější kolej vlevo a vnitřní vpravo, což někteří (i mnohem zkušenější) kolegové nechtějí stále pochopit (údajně je to učili jinak - "nehledí se tvar obratiště, ale na polohu kolejí a vlevo je vždy vnitřní").
Pro minimalizaci nedorozumění (ať již z důvodu uvedeného v tomto odstavci či pro upřesnění, zejména tzv. ručního, nastavování výhybek při vjezdu do jakéhokoliv obratiště - viz. předchozí odstavec) by bylo dobré v tzv. notách za označením koleje (vnitřní/střední/vnější) napsat do závorky příslušný směr zobrazovaný Apexem (a následně návěstidlem).
C) ROV za zastávkou Kpt. Jaroše je naprosto nelogická (byť v kurzu nám bylo vštěpováno - logika je v tom, že výhybka je, narozdíl např.od horní Palmovky od Krejcárku či Malostranské ZC (k Chotkovým sadům / Čechovu mostu), mimo vlastní křižovatku (osazenou případně SSZ):
1.) Jak uvádí Demon, lze jen změnit symboly (z rovně/vpravo na vlevo/rovně) na Apexu a návěstidle ROV.
2.)
Pro ušetření opotřebení kol tramvajových vozů i samotné kolejové konstrukce průjezdu jejím naprosto zbytečným esíčkem, by bylo vhodné osadit novou levou rozjezdovou výhybku cca 34 metrů proti směru jízdy, postavení jejích jazyku by následně i skutečně odpovídalo prosazovanému zobrazení symbolů ukazujících směr průjezdu následující křižovatkou!
PS: Jinak správná odpověď na mojí otázku
v předchozím příspěvku není žádné obratiště (ovšem uváděné Olšanské hřbitovy i Vápenka by si to asi také zasloužili), ale:
Ovládání nových ROV na vjezdu do vozovny Strašnice od Solidarity/Krematoria Strašnice (nynější U 01 a jí předcházející dosavadní EOV) by mohlo fungovat takto:
- Pro jízdu do nácestné zastávky Vozovna Strašnice od Solidarity a Vinice od zastávky Vozovna Strašnice by byl symbol "přímo" na palubním počítači Apex i na návěsti první (a jediné projížděné) ROV nahrazující dosavadní EOV.
- Pro vjezd do vozovny Strašnice (ze zastávky Vozovna Strašnice i Solidarita) se zobrazí po vyhlášení předchozí zastávky symbol "vpravo" (stavění nynější U 01 do odbočky - vozovny SA).
- Pro jízdu do zastávky Nad Primaskou (ze zastávky Vozovna Strašnice i Solidarita) se zobrazí po vyhlášení předchozí zastávky symbol "vlevo" (stavění nynější U 01 do nyní přímého směru).