Výhybky

Archiv starých nebo neaktuálních příspěvků. Příspěvky, které přinášejí informace, jejíchž poselství již bylo naplněno v minulosti.

Moderátoři: DavidD, TRAM-FÓRUM

Zamčeno
davidtk
Uživatel
Příspěvky: 335
Registrován: 04.1.2008 13:25

Re: Postřehy z terénu

Příspěvek od davidtk » 18.4.2010 15:01

MM-Mikulovsky píše:Čili vyznělo to, pro věci znalé (např. 7080 a mě), jako „porovnávání hrušek s jablky“.
Aha, takže já jsem jen blbej řidič co i tady má "Držet hubu a krok" Omlouvám se za jednoduché přirovnání, které normální člověk dokáže pochopit. Mám jenom maturitu z elektrotechniky, takže se omlouvám za mé zaostalé myšlení normálního ševce a za to, že mé vyjadřování nesplňuje jisté požadavky. Nic, nevidím důvody k tomu abych tu někdy ještě něco psal. Mějte se přátelé. #-o

MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Re: Výhybky

Příspěvek od MF » 18.4.2010 14:48

no nebo by se to mohlo upravit tak jako vjezd do vozovny Strašnice od Vinice, tedy výhybka pravo, za ní (vpravo) zajišťovačka a přímo křížení. Zde by se odbočení vpravo na rozdíl od Strašnic používalo jen velmi velmi vyjímečně (pro snažší manipulaci s vozy hormí poloviny vozovny bez nutnosti projíždět kruhem a couvat) a tak provoz by byl prakticky jen na křížení. Pak by bylo možné inkriminovanou výhybku osadit návěstidlem ála U02, protože by se pojížděla zejména proti hrotům. Z vozovny by se dalo do protisměru vjet jen pomocí přestavení či držení pérovky, ale proč by to někdo dělal. Navíc i kdyby, tak nikde není psáno, že výhybka U02 by z "rubové" strany nemohla být označena návěstí "U".

EDIT: no ale určitě by se časem našel nějakej tatar, který by jel otočit do vozovny do času a najel by tam horními vraty a pak třebas couvnul.... takže by to rozházel nakonec stejně, jen trochu jinde. No ale to bychom ten provoz mohli rovnou zrušit, aby se nic nestalo. :)

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Postřehy z terénu

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 18.4.2010 14:07

davidtk píše:Celou dobu mluvím o Strašnicích od té doby co jsi naznačil to návěstidlo, uváděl jsem je jako příklad toho, že by to i šlo udělat. Samozřejmně, že nemůžeš dát na místo pravidelně pojížděné v obou směrech uzamykatelnou výhybku a opravdu vím, že ve vozovnách se uzamykatelné výhybky nenachází, kurzem jsem prošel a ňákej pátek s tram jezdim ...
Přirovnal jsi vjezd do Strašnic přes uzamykatelnou výhybku (s označením U01) s výjezdem ze středních vrat Střešovic potažmo na něj navázaným vjezdem/výjezdem z horních vrat (veřejné muzejní části) přes čepovou (neuzamykatelnou) výhybku do protisměrné koleje. Čili vyznělo to, pro věci znalé (např. 7080 a mě), jako „porovnávání hrušek s jablky“. D 1/2 pro tento případ (obousměrně pojížděné neuzamykatelné, elektricky neovládané, čepové výhybky) skutečně nepočítá s žádným návěstidlem – čili je skutečně problematické (jak psal 7080) její osazení nějakým návěstidlem – např. (tebou, dle mne nelogicky, vzpomínaným) u U01.

Dle mne, jediné rozumné technické řešení by bylo nahradit onu výjezdovou čepovou výhybku ze Střešovic a na ní navazující zajišťovací rozjezdovou do střední (přejezdové - propojovací) koleje křížením!
A) výhody:
1.) nehrozilo by nesprávné vjetí vlaků, jedoucích ZC, do středních vrat vozovny – v protisměru
2.) nehrozilo by "roztrhání" vlaku na opomenuté zajišťovací výhybce
3.) při výjezdu ze Střešovic by nebylo nutné kontrolovat doléhání jazyků zajišťovací, v ten moment rozjezdové, výhybky (Slyšel jsem od tamních kolegů, že je neustále opakovaně problematické.)
4.) Údržba jednoho kolejového křížení je jistě levnější než dvou výhybek.

B) nevýhody:
1.) Vjezd do horních vrat (veřejné muzejní části) by byl nově jen ze střední (přejezdové - propojovací) koleje před vozovnou (nikoliv i koleje ZC)
Což by znamenalo, že vozy směřující do veřejné expozice by museli vždy projet přes obratiště/harfu (jestli se nepletu do spodních kolejí vozovny je možný přímý vjezd z dolních vrat – není nutno objíždět obousměrnými vozy obratiště) v dolní neveřejné části na střední (přejezdovou - propojovací) kolej před vozovnou a z ní teprve do expozice.

Jsem naprosto přesvědčen, že jedna jediná nevýhoda pro minimálně dělanou manipulaci s vozy umístěnými ve veřejné expozici je nesrovnatelně malá s množstvím výhod získaných takovou úpravou.

davidtk
Uživatel
Příspěvky: 335
Registrován: 04.1.2008 13:25

Re: Postřehy z terénu

Příspěvek od davidtk » 18.4.2010 13:51

MF píše:
davidtk píše:Celou dobu mluvím o Strašnicích od té doby co jsi naznačil to návěstidlo, uváděl jsem je jako příklad toho, že by to i šlo udělat. Samozřejmně, že nemůžeš dát na místo pravidelně pojížděné v obou směrech uzamykatelnou výhybku a opravdu vím, že ve vozovnách se uzamykatelné výhybky nenachází, kurzem jsem prošel a ňákej pátek s tram jezdim ...

Uzamykatelné výhybky jsou v Kobylisích. A dokonce tak skvěle značené (VPZ jsou vidět vždy jen při jízdě proti hrotům). A kolikpak že těch pátků už máte odježdíno? =P~
Mno "pár" jich bude, takže bych řekl že D1/2 a pár dalších věcí mám stále v živé paměti, páč nejezdim "pár" let :lol:

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Postřehy z terénu

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 18.4.2010 13:14

MF píše:Uzamykatelné výhybky jsou v Kobylisích. A dokonce tak skvěle značené (VPZ jsou vidět vždy jen při jízdě proti hrotům). A kolikpak že těch pátků už máte odježdíno? =P~
Na ty kobyliské uzamykatelné jsme něco při zprovoznění podepisovali, ale ještě jsem tam od té doby nebyl. Takže dík za upozornění na, dle mne, přímo nesmyslné (minimálně nedostatečné) označení "uzamykatelná" proti hrotům!
Musím se ptát, tam nejsou odbory? Dle mne u nás by se jim to jistě nelíbilo a chtěly nápravu!
I když oni jsou přeci dvě:
1.) rozjezdovou musíš prvně přestavit do odbočné přejezdové větve, přičemž si podle jejího označení povinen vyzkoušet uzamčení
2.) druhá sjezdová do protější koleje sice z tvého směru prý označena není, ale mohlo by tě trknout, že když je uzamykatelná jedna, tak druhá taky a tedy i ji opět přestavíš a zkontroluješ, protože řezání je (mimo případy ohrožení) zakázáno.

Ovšem teorie v teple domova je jedna věc a praxe v časové tísni jiná - měli by tedy odbory právě požadovat oboustranné označení.

MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Re: Postřehy z terénu

Příspěvek od MF » 18.4.2010 11:58

davidtk píše:Celou dobu mluvím o Strašnicích od té doby co jsi naznačil to návěstidlo, uváděl jsem je jako příklad toho, že by to i šlo udělat. Samozřejmně, že nemůžeš dát na místo pravidelně pojížděné v obou směrech uzamykatelnou výhybku a opravdu vím, že ve vozovnách se uzamykatelné výhybky nenachází, kurzem jsem prošel a ňákej pátek s tram jezdim ...

Uzamykatelné výhybky jsou v Kobylisích. A dokonce tak skvěle značené (VPZ jsou vidět vždy jen při jízdě proti hrotům). A kolikpak že těch pátků už máte odježdíno? =P~

davidtk
Uživatel
Příspěvky: 335
Registrován: 04.1.2008 13:25

Re: Výhybky

Příspěvek od davidtk » 18.4.2010 11:19

trainzjohny píše:Diskuze o Střešovicích přesunuta z postřehů z terénu do toho topicu. :uklizecka:
Jůůů paní domácí je živá :lol: :lol: ;)

Uživatelský avatar
trainzjohny
Moderátor
Příspěvky: 3140
Registrován: 10.9.2006 15:06
Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
Kontaktovat uživatele:

Re: Výhybky

Příspěvek od trainzjohny » 18.4.2010 11:09

Diskuze o Střešovicích přesunuta z postřehů z terénu do toho topicu. :uklizecka:

davidtk
Uživatel
Příspěvky: 335
Registrován: 04.1.2008 13:25

Re: Postřehy z terénu

Příspěvek od davidtk » 18.4.2010 11:03

Celou dobu mluvím o Strašnicích od té doby co jsi naznačil to návěstidlo, uváděl jsem je jako příklad toho, že by to i šlo udělat. Samozřejmně, že nemůžeš dát na místo pravidelně pojížděné v obou směrech uzamykatelnou výhybku a opravdu vím, že ve vozovnách se uzamykatelné výhybky nenachází, kurzem jsem prošel a ňákej pátek s tram jezdim ...

Uživatelský avatar
7080
Uživatel
Příspěvky: 1084
Registrován: 02.12.2005 13:40
Bydliště: V kopci mezi M 135 a M 22

Re: Postřehy z terénu

Příspěvek od 7080 » 18.4.2010 10:34

davidtk píše:
7080 píše:Na vjezd do vozovny nemůžeš dát uzamykatelnou výhybku, při vyjíždění by jsi jí musel přestavovat. Řezat uzamykatelnou výhybku není dobrý nápad a u historických vozů už vůbec ne.
A proč bych jako nemohl dát do Strašnic uzamykatelnou výhybku? Vyjíždim po jiné koleji, proč si tam asi řidiči vynutili návěstidlo, aby nemuseli zkoušet uzamčení, a když vyjíždim z horních vrat, tak se dostávám na kolej DC a vexle je ve směru Strašnická, čili ZC ;) Jinak je ve vratech manipulační výhybka a pokud mne chytáš přímo za slovíčka, tak bych upozornil na to že jsem mluvil o uzamykatelné výhybce U01 před Strašnicemi, která není ani rádiově ani elektricky ovládána.
Měl jsem pocit, že se bavíme o vjezdu do středních a horních vrat vozovny Střešovice. Strašnice nech stranou, tam je to jiný případ. Tvrdím, že nemůžeš dát uzamykatelnou výhybku na místo, které se projíždí oběma směry. V žádné vozovně se nenachází uzamykatelná výhybka, maximálně zajišťovací. Schválně se zeptej někoho, kdo se pokoušel řezat uzamykatelnou výhybku, jak to vypadá. Jazyky jsou přitlačovány silou jedné tuny. Klasika na tom pěkně nadskakuje a u historických vozů bych troufal tvrdit, že by šly rovnou ven díky své lehké stavbě.

davidtk
Uživatel
Příspěvky: 335
Registrován: 04.1.2008 13:25

Re: Postřehy z terénu

Příspěvek od davidtk » 18.4.2010 2:41

7080 píše:Na vjezd do vozovny nemůžeš dát uzamykatelnou výhybku, při vyjíždění by jsi jí musel přestavovat. Řezat uzamykatelnou výhybku není dobrý nápad a u historických vozů už vůbec ne.
A proč bych jako nemohl dát do Strašnic uzamykatelnou výhybku? Vyjíždim po jiné koleji, proč si tam asi řidiči vynutili návěstidlo, aby nemuseli zkoušet uzamčení, a když vyjíždim z horních vrat, tak se dostávám na kolej DC a vexle je ve směru Strašnická, čili ZC ;) Jinak je ve vratech manipulační výhybka a pokud mne chytáš přímo za slovíčka, tak bych upozornil na to že jsem mluvil o uzamykatelné výhybce U01 před Strašnicemi, která není ani rádiově ani elektricky ovládána.
Brejšín píše:No není nad to přehlédnout při zátahu do SA horníma vratama výhybku a místo na objízdnou to poslat rovně do dvora. Potom přemýšlet jestli v době kdy asi fakt nic nebude zatahovat projet objízdnou protisměrně, ale přitom stále se vnořovat do hlouby dvora abych neblokoval Vinici až to najednou hupne podruhé a stojíte čumákem proti vratům. To je potom žrádlo s dvojící přes všechny výhybky. Po 20 minutách šíbování je nejlepší odměna sedící celé depo u monitoru kameráku, všichni vysmátí jak leča utírajíc si slzičky a gratulujíc že nikdo nevyhrál v sázkách kde to roztrhám. (Nemluvě o celé výpravně a všech střídajícíh řidičích co v tu dobu šlo okolo)
Čeče, proč si to dokážu živě představit ... Ještě že mne nenutili zatahovat do Strašnic, teda vlastně jednou jo, s T6kou na jízdách, ale tam to bylo v poho, jenže to sem tak nějak nespěchal :-D
Nejhorší je, že člověk ve zmatku dokáže podělat co se dá ... :(

Uživatelský avatar
7080
Uživatel
Příspěvky: 1084
Registrován: 02.12.2005 13:40
Bydliště: V kopci mezi M 135 a M 22

Re: Postřehy z terénu

Příspěvek od 7080 » 17.4.2010 13:42

davidtk píše:A pokud si pamatuji, tak KAŽDÝ instruktor odjakživa mlátí do hlavy frekventantům podrobnosti o Střešovicích a o jejich vexlích, že se přes ně manipuluje s nějvětší opatrností a hlavně že POSLEDNÍ pohled patří VŽDY do vexle. Ano nebudu zapírat, že jsem nikdy nevjel do nesprávného směru a že jsem nikdy neměl sjetí, ale ať jezdim jako prase občas, tak vexle je pro mne první a poslední věc na které si dávám největší bacha. kdyby se mi stala podobná věc, tak sice možná zmatkovat začnu, ale řeknu si že sice přijde SH, ale raději dokončím to co tram začala sama díky mé nepozornosti ...
PS pokud vim, tak důležitá návěst tam je a to "Z" takže nejprve se přesvědčim zda-li jsem sjezdovou vexli říznul všemi koly a o jakou vexli jde, čili na tomto místě je takováto manipulaci jen a jen o průser.
PS2: O tom návěstidle, co takle vjezd do vozovny Strašnice od křižovatky ;) "U01"
Na vjezd do vozovny nemůžeš dát uzamykatelnou výhybku, při vyjíždění by jsi jí musel přestavovat. Řezat uzamykatelnou výhybku není dobrý nápad a u historických vozů už vůbec ne.

Uživatelský avatar
Brejšín
Uživatel
Příspěvky: 1402
Registrován: 03.5.2005 18:17
Bydliště: Kde dobře vařej

Re: Postřehy z terénu

Příspěvek od Brejšín » 17.4.2010 12:50

No není nad to přehlédnout při zátahu do SA horníma vratama výhybku a místo na objízdnou to poslat rovně do dvora. Potom přemýšlet jestli v době kdy asi fakt nic nebude zatahovat projet objízdnou protisměrně, ale přitom stále se vnořovat do hlouby dvora abych neblokoval Vinici až to najednou hupne podruhé a stojíte čumákem proti vratům. To je potom žrádlo s dvojící přes všechny výhybky. Po 20 minutách šíbování je nejlepší odměna sedící celé depo u monitoru kameráku, všichni vysmátí jak leča utírajíc si slzičky a gratulujíc že nikdo nevyhrál v sázkách kde to roztrhám. (Nemluvě o celé výpravně a všech střídajícíh řidičích co v tu dobu šlo okolo)

davidtk
Uživatel
Příspěvky: 335
Registrován: 04.1.2008 13:25

Re: Postřehy z terénu

Příspěvek od davidtk » 17.4.2010 12:37

A pokud si pamatuji, tak KAŽDÝ instruktor odjakživa mlátí do hlavy frekventantům podrobnosti o Střešovicích a o jejich vexlích, že se přes ně manipuluje s nějvětší opatrností a hlavně že POSLEDNÍ pohled patří VŽDY do vexle. Ano nebudu zapírat, že jsem nikdy nevjel do nesprávného směru a že jsem nikdy neměl sjetí, ale ať jezdim jako prase občas, tak vexle je pro mne první a poslední věc na které si dávám největší bacha. kdyby se mi stala podobná věc, tak sice možná zmatkovat začnu, ale řeknu si že sice přijde SH, ale raději dokončím to co tram začala sama díky mé nepozornosti ...
PS pokud vim, tak důležitá návěst tam je a to "Z" takže nejprve se přesvědčim zda-li jsem sjezdovou vexli říznul všemi koly a o jakou vexli jde, čili na tomto místě je takováto manipulaci jen a jen o průser.
PS2: O tom návěstidle, co takle vjezd do vozovny Strašnice od křižovatky ;) "U01"

Uživatelský avatar
7080
Uživatel
Příspěvky: 1084
Registrován: 02.12.2005 13:40
Bydliště: V kopci mezi M 135 a M 22

Postřehy z terénu - odsun

Příspěvek od 7080 » 17.4.2010 11:42

davidtk píše:Řekněme, že včera byl trošku větší bordýlek :) Pár minutek po 9té jsem pouštěl na Brusnici Bergera, kterej tam jel. Já vystřídal a šel očumovat nakolejování druhého vozu. Bylo by zajímavé vědět co se stalo tak závažného aby řidič opomenul nezkontrolovat si jestli je všemi koly za sjezdovkou. A podle omalovánek ji před zpětným pohybem měl uprostřed druhého vozu #-o #-o #-o A ještě když ví že jde o zajišťovací výhybku #-o #-o
Copak by se stalo, to je normální zazmatkování, zkratové jednání. Přehlédneš výhybku do vozovny, najedeš na ni. Pokud si neudržíš chladnou hlavu a hned začneš něco dělat, tak bohužel reakce většiny lidí je, že tam hodí reverz a couvají od panelu. Tím pádem nastane stejná situace jako včera. Správný postup je zajet celý až do vozovny a vycouvat na střední kolej a pokračovat dál. Je daleko lepší provést tuto manipulaci než pak vysvětlovat, proč jsem venku. Možná by trochu snížilo počet vykolejení, kdyby u té výhybky do vozovny bylo návěstidlo, které by signalizovalo polohu jazyků. Jenže takové návěstidlo něco stojí a pokud vím, tak na takové návěstidlo momentálně ani D 1/2 nepamatuje.

Zamčeno