Výhybky
Moderátoři: DavidD, TRAM-FÓRUM
No jen pozor rádiem se vyhybka přehodí a zablokuje, ale odblokování je jež pomocí kolejového obvodu. Z výše uvedeného to vypadá jako by se to rádiem i odblokovalo. Měl bych jednu prosbu, pokud tu někdo tomu dobře rozumí, mohl by to pořádně zde vysvětlit. Tudíž jak funguje kolejový obvod, kde jsou ty kontakty na přihlášení ,odhlášení a přidržovací. Jak to funguje s radiem a pokud ta vyhybka má kolejové obvody, tak jak to funguje v tom případě.....???Děkujijara píše:No sice lepší nejsem. Ale základ je máme dva typy vyhybek rádiově ovládané a pak elektricky ovládané. Pokud jde o rádio tak mezi kolejema nebo vedle nich(ale v blízkosti koleje). Tyto kontakty jsou vždy pŕed vyhybkou a za. Tramvaj má umístěný tento přijímač v prostoru podvozku. Řidič manuálně nebo na reko. vozech s Apexem již automaticky přepne směr, kterým chce jet. A vyhybka se automaticky přestaví a uzamkne. Po projetí vyhybky se zase odemkne. No a pokud jde o ty elektrické. Tak tam je to řešené elektrickým obvodem. A před vyhybkou je trolejový kontakt a tam se vyšle signal (furt nevím jestli více či méně proudu). A vyhybka se přestaví. Po projetí vyhybky se zase odbloukuje pomocí elektrického obvodu či nějakého kontaktu na troleji. Je to vysvětlení také čistě laické ale třeba pochopíš více.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 2303
- Registrován: 16.11.2003 17:38
- Bydliště: Dejvice jsou pěkné bydlí nás tu víc
- Kontaktovat uživatele:
No sice lepší nejsem. Ale základ je máme dva typy vyhybek rádiově ovládané a pak elektricky ovládané. Pokud jde o rádio tak mezi kolejema nebo vedle nich(ale v blízkosti koleje). Tyto kontakty jsou vždy pŕed vyhybkou a za. Tramvaj má umístěný tento přijímač v prostoru podvozku. Řidič manuálně nebo na reko. vozech s Apexem již automaticky přepne směr, kterým chce jet. A vyhybka se automaticky přestaví a uzamkne. Po projetí vyhybky se zase odemkne. No a pokud jde o ty elektrické. Tak tam je to řešené elektrickým obvodem. A před vyhybkou je trolejový kontakt a tam se vyšle signal (furt nevím jestli více či méně proudu). A vyhybka se přestaví. Po projetí vyhybky se zase odbloukuje pomocí elektrického obvodu či nějakého kontaktu na troleji. Je to vysvětlení také čistě laické ale třeba pochopíš více.DJ LA DÉFENSE píše:Ale ty maj kontakty na troleji ne? Nebo jak to funguje, myslim asi ještě na něco lepšího
-
- Uživatel
- Příspěvky: 799
- Registrován: 23.10.2006 15:00
-
- Uživatel
- Příspěvky: 799
- Registrován: 23.10.2006 15:00
-
- Uživatel
- Příspěvky: 799
- Registrován: 23.10.2006 15:00
Nové křižovatky to mají samozřejmě, ale bohužel tu stále máme spoustu starých jako jsou: Petřin,DŠ,Sídl.řepy, Albertov....a ty to hold nemajíDJ LA DÉFENSE píše:Já mám otázku k blokovacím kontaktům, proč je tady tak primitivní způsob, proč není v koleji někde nějaké čidlo, které počítá třeba nápravy, nebo něco jako maj železniční přejezdy. Kromě toho, že by to asi teda nebylo laciné. Průjezd křižovatkou by se dost zrychlil.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 799
- Registrován: 23.10.2006 15:00
Kdyby jen blokování, občas se stávalo, že pokud jsis nechal přepínač výhybek náhodou doleva, tak se ti výhybka stejně přestavila doprava do obratiště.radek31 píše:dnes bylo kolem 12:50 hlášení, že po opravě byl zapnut přestavník 370 (Červený Vrch do obratiště) s tím, že rádio funguje, ale PTK je vypnutý
je to jen náhoda, nebo začátek slibovaného odstraňování kontaktů? pokud si jako první někdo vybral tuto výhybku, je to docela vtipné, protože ještě nedávno byla známá tím, že blokování jí přehodilo doprava to už je cca měsíc opravené, ale stejně bych jí jako první radši nezkoušel
-
- Moderátor
- Příspěvky: 1713
- Registrován: 02.7.2004 16:41
- Bydliště: Modřany, kousek od smyčky Levského
dnes bylo kolem 12:50 hlášení, že po opravě byl zapnut přestavník 370 (Červený Vrch do obratiště) s tím, že rádio funguje, ale PTK je vypnutý
je to jen náhoda, nebo začátek slibovaného odstraňování kontaktů? pokud si jako první někdo vybral tuto výhybku, je to docela vtipné, protože ještě nedávno byla známá tím, že blokování jí přehodilo doprava to už je cca měsíc opravené, ale stejně bych jí jako první radši nezkoušel
je to jen náhoda, nebo začátek slibovaného odstraňování kontaktů? pokud si jako první někdo vybral tuto výhybku, je to docela vtipné, protože ještě nedávno byla známá tím, že blokování jí přehodilo doprava to už je cca měsíc opravené, ale stejně bych jí jako první radši nezkoušel