Stránka 23 z 26

Blokování výhybek

Napsal: 10.6.2006 11:33
od Oskar
Jak vlastně funguje blokování výhybek? Někde jsem kdysi četl o systému s blokovacím, pomocným a odblokovacím kontaktem, ale tyhle kontakty jsem nikde neviděl.
Navíc takový systém by musel mít problém s tramvajemi KT, a s dvojicemi T6A5, kde je vzhůru jen první sběrač a k odblokování by docházelo už po prvním voze (nebo půlce KT). Nesouvisí s tím nějak taková ta plechová deska na střeše nad čelem vozu?

Výhybky

Napsal: 10.6.2006 11:26
od Oskar
Ahoj,
zajímalo by mne, jakým způsobem se v Liberci ovládají výhybky. Ovládací místa jsou totiž označena klasickým pražským návěstím "Pracovní trolejový kontakt", ale žádný kontakt v troleji není. Co jsem viděl, tak způsob ovládání je velmi podobný s ovládáním pražských EOV - tedy jedno tlačítko označené "výhybka", při stisku přestaví, při nestisku nepřestaví.

Jenže jakým způsobem se signál dostane z tramvaje do výhybky?

Napsal: 02.4.2006 21:47
od radek31
DavidD píše:No ale to neřeší neustále ten Stross. -->Vltavská a neřikejte mi že to řidič musi mačkat ručně přes apex to je snad lepší to jít ručně přehodit a obzvláště když vidim některý řidiče jak s apexem zacházej. :smt120
nechápu v čem je problém v úseku Stross-Vltavská
odhlásí Dlouhá třída a rádio začne vysílat signál na přehození výhybky doprava, přijede na Stross, přejede přijímač, výhybka se hodí doprava, on odhlásí zastávku Stross. a vysílač začne vysílat signál na přehození do přímého směru - v čem je problém?

každej řidič má mobil a kdo si umí napsat SMS na mobilu jistě zvládne tak triviální operaci jako je 5 zmáčknutí tlačítka na Apexu
pokud to někdo nerad studuje v praxi, tak ve vozovně má na to návod - několik stránek s obrázkama
a věř mi, že to je rozhodně rychlejší a pohodlnější než jít ven - dá se to udělat při čekání v zastávce, před křižovatkou a tak

Napsal: 02.4.2006 21:40
od DavidD
No ale to neřeší neustále ten Stross. -->Vltavská a neřikejte mi že to řidič musi mačkat ručně přes apex to je snad lepší to jít ručně přehodit a obzvláště když vidim některý řidiče jak s apexem zacházej. :smt120

Napsal: 02.4.2006 21:31
od radek31
na vozech, kde je ovládání přes Apex (T3R.P(V), 8681+2 a možná kačeny?) se to řeší buď fintou ohlášení další zastávky dřív (kde to jde - třeba smyčka Smích. nádr. -> Plzeňka) nebo lépe pomocí ručního ovládání - na Apexu postupně alt menu, výhybky, ruční, požadovaný směr, OK)

btw mezi Karlákem a Lazarskou nebude mít linka 24 nikdy problém se 3, ale max. 2 výhybkama - ta do Myslíkové nemůže být takto řešená (je tam křižovatka, kde je potřeba protáhnout často 2 tramvaje za sebou) - ani k tomu není důvod, když se v 99.999% případů nepřehazuje

Napsal: 02.4.2006 21:27
od DavidD
Martin píše:To je dobrá otázka. Takové úseky rozhodně existují (např. pro linku 5 v úseku Strossmayerovo nám.-Vltavská).
No jasně to je ono :smt115 ale mam pocit že ta vltavská je pro radiovky v tomto směru vypnutá a možná právě z tohoto důvodu?(teda aspoň před tím než to vypli tak byla vypnutá teď nevim)

Napsal: 02.4.2006 21:22
od Martin
To je dobrá otázka. Takové úseky rozhodně existují (např. pro linku 5 v úseku Strossmayerovo nám.-Vltavská).

Napsal: 02.4.2006 21:14
od DavidD
No docela by mě zajímalo jak se bude řešit až se objeví případ že mezi jednou zastávkou budou dvě vyhybky radiově ovladané a potřebné přehodit obě na jinou stranu. Např. kdyby byly vyhybky mezi karlákem a lazarskou radiové vyhybky tak jak by taková 24 je radiově přohodila když tu první a druhou má rovně a třetí do prava?to mi nějak moc nejde do hlavy ,když se to přehazuje pomocí odhlašených zastávek?

Napsal: 02.4.2006 21:01
od radek31
řidič ví kde je kontakt (PTK) a kdy na něm má PTG, takže to problém není - pokud je vše v pořádku, dá se přes něj někde (kde je dost daleko od výhybky) jezdit i hodně přes 30km/h (třeba Vinice od Solidarity, Stross. nám. od Veletržní atd.)
problém je, že některé PTK jsou prostě "divné" a pokud se přes ně nejezdí pomalu a někdy dokonce s puštěným topením do vozu, tak se nepřehodí (stane se to často - hlavně když prší - na Senovážném nám. a pár dalších)

takže dobře fungující rádio je samozřejmě skvělá věc, která tyhle problémy odstraní

nevýhoda je, že řidič musí zastavit o hodně dřív než normálně (většinou až o 10m), pokud je na výhybce nějaká jiná tramvaj

Napsal: 02.4.2006 20:37
od MOp
K_M píše:Rychleji? Jak rychleji? Kolik se jezdí přes kontakt?
rychlost a plynulost spociva v tom, ze ridic nemusi pred vyhybkou koukat na trolejovy drat a hledat kontakt, aby pak stiskl v prislusny okamzik tlacitko, ale muze se divat jen na polohu vymeny a brzdit o neco pozdeji..

Napsal: 02.4.2006 20:32
od Proxy
K_M píše:Rychleji? Jak rychleji? Kolik se jezdí přes kontakt?
Myslím, že můžem být v klidu Z:idea: Tramvaj při najetí na kontakt vykolejit nemůže 8-)
.... lépe řečeno: při projetí pod kontaktem

Zkrátka, pokud budou ROV fungovat, tak řidič nebude muset dávat pozor, kde je na troleji kontakt, aby si přehodil výhybku

Napsal: 02.4.2006 20:25
od K_M
DavidD píše:Ano radiovky opravdu funguji,a myslim si že je to pohodlnější i pro cestující jelikož řidič může jet plynuleji a rychleji než přes kontakt.
Rychleji? Jak rychleji? Kolik se jezdí přes kontakt?

Napsal: 01.4.2006 14:43
od Pepa
Fungují jak kde... Např. Koh-i-noor do centra nejde, musí se klasicky přes kontakt a nebo ručně.

Napsal: 01.4.2006 14:24
od DavidD
Ano radiovky opravdu funguji,a myslim si že je to pohodlnější i pro cestující jelikož řidič může jet plynuleji a rychleji než přes kontakt.

Re: Zapnutí radio výhybek

Napsal: 31.3.2006 23:07
od Sheep
Syrda píše:Dle pražských tramvají se tuto noc mají opět zprovoznit radiovýhybky!! Tak doufám, že to není předčasný Apríl, ale že to už je natrvalo .
pokial niesi vodic tak ti to moze byt uplne jedno :wink: