davidtk píše:Celou dobu mluvím o Strašnicích od té doby co jsi naznačil to návěstidlo, uváděl jsem je jako příklad toho, že by to i šlo udělat. Samozřejmně, že nemůžeš dát na místo pravidelně pojížděné v obou směrech uzamykatelnou výhybku a opravdu vím, že ve vozovnách se uzamykatelné výhybky nenachází, kurzem jsem prošel a ňákej pátek s tram jezdim ...
Přirovnal jsi vjezd do Strašnic přes uzamykatelnou výhybku (s označením U01) s výjezdem ze středních vrat Střešovic potažmo na něj navázaným vjezdem/výjezdem z horních vrat (veřejné muzejní části) přes čepovou (neuzamykatelnou) výhybku do protisměrné koleje. Čili vyznělo to, pro věci znalé (např. 7080 a mě), jako „porovnávání hrušek s jablky“. D 1/2 pro tento případ (obousměrně pojížděné neuzamykatelné, elektricky neovládané, čepové výhybky) skutečně nepočítá s žádným návěstidlem – čili je skutečně problematické (jak psal 7080) její osazení nějakým návěstidlem – např. (tebou, dle mne nelogicky, vzpomínaným) u U01.
Dle mne, jediné rozumné technické řešení by bylo nahradit onu výjezdovou čepovou výhybku ze Střešovic a na ní navazující zajišťovací rozjezdovou do střední (přejezdové - propojovací) koleje křížením!
A) výhody:
1.) nehrozilo by nesprávné vjetí vlaků, jedoucích ZC, do středních vrat vozovny – v protisměru
2.) nehrozilo by "roztrhání" vlaku na opomenuté zajišťovací výhybce
3.) při výjezdu ze Střešovic by nebylo nutné kontrolovat doléhání jazyků zajišťovací, v ten moment rozjezdové, výhybky (Slyšel jsem od tamních kolegů, že je neustále opakovaně problematické.)
4.) Údržba jednoho kolejového křížení je jistě levnější než dvou výhybek.
B) nevýhody:
1.) Vjezd do horních vrat (veřejné muzejní části) by byl nově jen ze střední (přejezdové - propojovací) koleje před vozovnou (nikoliv i koleje ZC)
Což by znamenalo, že vozy směřující do veřejné expozice by museli vždy projet přes obratiště/harfu (jestli se nepletu do spodních kolejí vozovny je možný přímý vjezd z dolních vrat – není nutno objíždět obousměrnými vozy obratiště) v dolní neveřejné části na střední (přejezdovou - propojovací) kolej před vozovnou a z ní teprve do expozice.
Jsem naprosto přesvědčen, že jedna jediná nevýhoda pro minimálně dělanou manipulaci s vozy umístěnými ve veřejné expozici je nesrovnatelně malá s množstvím výhod získaných takovou úpravou.