Komunikace s radním Šteinerem

Archiv starých nebo neaktuálních příspěvků. Příspěvky, které přinášejí informace, jejíchž poselství již bylo naplněno v minulosti.

Moderátoři: DavidD, TRAM-FÓRUM

Postavička

Příspěvek od Postavička » 14.2.2006 14:42

Srdečný pozdrav od postavičky všem diskutujícím gigantům a titánům ducha!

Pokud se mi něčeho nedostává, tak vašeho sebevědomí + přesvědčení o vlastní dokonalosti a kreténismu všech ostatních.

Jen tak dál!

Uživatelský avatar
Gagarin
Uživatel
Příspěvky: 295
Registrován: 18.11.2003 16:49
Bydliště: Jednu tram. smyčku slyším, jednu TT a železnici v dálce vidím a jedna žel. trať mi stojí pod okny.
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Gagarin » 11.12.2005 10:31

Problém postavičkování, resp. nepostavičkování bych už ukončil. Já reagoval spíš na to, že Štainer ten dopis určitě nepsal sám. Jinak záleží na politické vůli (tedy nikoliv úřednické), zda preference bude či ne, a pak je jedno, kdo na tom Štainerově křesle nbude sedět. Zdánlově bezvýchodný kruh, že...

Možná by bylo lepší, ptát se pana radního na konkrétní úkazy. Myslím, že Vaše dlouhodobé sledování je nesmírně bohulibý počin, který možná přinese/áší i nějaké ovoce. A jím bych i argumentoval v dopisech odpovědným osobám, spolu s pozitivy a (ne)negativy aktivní preference.

Německo? Ale pane Grossmane, to přece doženeme nejdřív v roce 2050...:-)

Grossák
Uživatel
Příspěvky: 682
Registrován: 16.11.2003 3:18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Jak zajistit preferenci...

Příspěvek od Grossák » 09.12.2005 22:59

Zapojím se do diskuse.

K tomu, že radní Šteiner je postavička: Samozřejmě že o konkrétním řešení přímo rozhodují konkrétní úředníci. Přitom jejich zodpovědnost je ve srovnání se zodpovědností politiků nesrovnatelně menší. Politici ale mají vliv na utváření systému, který vytváří tyto produkty, tedy i dopravní řešení. Takže nakonec politici mají nástroje, jak věci měnit. Musí problematiku samozřejmě zvládat. Buď oni, nebo někdo v jejich blízkém okolí. Politici taky nemohou být experty na všechno. "Jistě, pane ministře" jsem četl a řeknu jen, že je to sice nadsázka, ale v mnohém poučná...

K vůli: Ta v Praze opravdu není. Dá se opět s nadsázkou říct, že preferenční opatření jsou schvalována se skřípěním zubů. Jsou v lepším případě trpěna. Přesto můžeme říct, že díky několika jedincům v Praze nějaká preference opravdu funguje a uživatelé z ní profitují.

Vypínání preference pod tunelem je skutečně zatím nevysvětlený úkaz. Několikrát jsem si měřil podíly volna v jednotlivých směrech. V dynamice vs. používaném pevném řízení se téměř neliší. V efektech pro auta se tedy rozdíl mezi oběma způsoby řízení za silného provozu rovná nule. Pro tramvaje přitom narůstá zdržení několikanásobně!!! Když projíždím křižovatkou dopoledne, často tam vidím stát tramvaj přes cyklus, 3 minuty. A jinde zmíněných 6,5 minuty, to už je děs. Výjimečný stav, ale možný.

Západ? Třeba v Německu je preference MHD standardem. Bude i u nás?

Uživatelský avatar
Gagarin
Uživatel
Příspěvky: 295
Registrován: 18.11.2003 16:49
Bydliště: Jednu tram. smyčku slyším, jednu TT a železnici v dálce vidím a jedna žel. trať mi stojí pod okny.
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Gagarin » 09.12.2005 15:38

Přečti si třeba knihu Jistě pane ministře/premiére. Pochopíš víc.

Nelze vysvětlit proč se tak děje a jaké jsou skutečné výhody. To mi ještě nikdo neřekl.

Mohli jsme být napřed v preferování a lepším mediálním obrazu VHD oproti IAD. Viz. článek "Chytré semafory upřednosťují tramvaje", MFD.

MOp

Příspěvek od MOp » 09.12.2005 14:16

Gagarin píše:Stejně on o ničem nerozhoduje, Štajner je jenom postavička.
jaktoze ne? vzdyt je to politik. on cini drobna rozhodnuti, ktera skladaji vetsi mozaiku. a jako politik je za takovato rozhodnuti zodpovedny.
Ale mně zaujaly jiné části dopisu. Prostě to, že ta politická vůle (který je nejdůležitější) tady prostě není. Nechceme s tim nic dělat, tak nás neopruzujte.
To je evidentní, protože vypínaní preference třeba na křižovatce Dolní tunel brzy odpoledne a dopoledne prostě rozumně vysvětlit nelze.
ale vysvetlit to lze velmi dobre. tim, ze se prepne do pevneho programu, je jakoby pevne stanoveno mnozstvi aut, ktere projedou z tunelu, nezli podle naroku pri dynamickem rizeni.
Aspoň v něčem jste mohli být v Praze napřed, mnohde i před Západem. My ovšem i tuhle, velmi dobře našlápnutou, šanci proserem. Chjo.
v čem?

Uživatelský avatar
Gagarin
Uživatel
Příspěvky: 295
Registrován: 18.11.2003 16:49
Bydliště: Jednu tram. smyčku slyším, jednu TT a železnici v dálce vidím a jedna žel. trať mi stojí pod okny.
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Gagarin » 09.12.2005 14:04

Stejně on o ničem nerozhoduje, Štajner je jenom postavička.

Ale mně zaujaly jiné části dopisu. Prostě to, že ta politická vůle (který je nejdůležitější) tady prostě není. Nechceme s tim nic dělat, tak nás neopruzujte.

To je evidentní, protože vypínaní preference třeba na křižovatce Dolní tunel brzy odpoledne a dopoledne prostě rozumně vysvětlit nelze.

Aspoň v něčem jste mohli být v Praze napřed, mnohde i před Západem. My ovšem i tuhle, velmi dobře našlápnutou, šanci proserem. Chjo.

Grossák
Uživatel
Příspěvky: 682
Registrován: 16.11.2003 3:18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Odpověď

Příspěvek od Grossák » 09.12.2005 1:32

To opravdu není naše starost, zda to ví.

MOp

Re: Komunikace s radním Šteinerem

Příspěvek od MOp » 09.12.2005 0:57

kocour píše:A vy si jako myslíte, že pan radní rozumí jediné větě z toho, co podepsal?
to ale neni nas problem. s jistotou lze vsak rici, ze to vyprovokuje jednani alespon na te nejnizsi urovni, ktera mohou prinest urcite zavery. minimalne vsak vstoupi preference do povedomi, a mozna si i par lidi uvedomi, ze existuje skupina lidi, ktere preference MHD bavi a zajimaji se o ni.

kocour

Re: Komunikace s radním Šteinerem

Příspěvek od kocour » 09.12.2005 0:49

pan radní píše:K ověření výše uvedených tezí provedla PČR ve dnech 17. – 26.5.2005 srovnávací měření, kdy 3 dny v týdnu byla doprava řízena bez zásahů z HDŘÚ, tj. pouze s využitím dynamických programů v řadičích a stejné 3 dny v dalším týdnu byla doprava řízena občasným využitím strukturálních signálních plánů z HDŘÚ, tj. bez aktivní preference MHD na některých křižovatkách. Výsledky měření jednoznačně prokázaly, že při řízení s optimálním využitím strukturálních signálních plánů nejen že nedochází ke zhoršení kvality provozu MHD, ale průjezdné časy MHD včetně tramvají jsou dokonce příznivější než v případě využití programů s lokální preferencí.
A vy si jako myslíte, že pan radní rozumí jediné větě z toho, co podepsal?

MOp

Re: Přednost

Příspěvek od MOp » 09.12.2005 0:28

Grossák píše:Já myslím, že je to jasný. V křižovatce by se to muselo řešit signalizací, protože když jede auto přímo na zelený signál, nečeká ze strany autobus. Mimo křižovatku s SSZ by se to řešilo předností, kterou upravuje zákon.
a to je bohuzel opet ten zdlouhavy a zacarovany kruh s upravou signalizace :-(

Grossák
Uživatel
Příspěvky: 682
Registrován: 16.11.2003 3:18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Přednost

Příspěvek od Grossák » 09.12.2005 0:23

Já myslím, že je to jasný. V křižovatce by se to muselo řešit signalizací, protože když jede auto přímo na zelený signál, nečeká ze strany autobus. Mimo křižovatku s SSZ by se to řešilo předností, kterou upravuje zákon.

MOp

Re: Přednost

Příspěvek od MOp » 09.12.2005 0:15

je otazkou, zda-li by byl takovy jizdni pruh byl bran jako vyhrazeny i v krizovatce, jelikoz by fakticky koncil se stopcarou. musel by tedy byt "nakreslen" i v krizovatce ..

pripadne by muselo byt dodatecne do vyhlasky napsano, ze
za vyhrazeny jizdni pruh je povazovano i tramvajove teleso, coz si myslim, ze soucasny stav neuvadi. (ted jen abych neprisel o ridicak neznalosti zakona )
Naposledy upravil(a) MOp dne 09.12.2005 0:19, celkem upraveno 1 x.

Grossák
Uživatel
Příspěvky: 682
Registrován: 16.11.2003 3:18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Přednost

Příspěvek od Grossák » 09.12.2005 0:11

Zákon není hloupý: Přejíždí-li řidič vozidla, pro které je vyhrazen jízdní pruh, z vyhrazeného jízdního pruhu do přilehlého jízdního pruhu, řidič vozidla jedoucí v tomto pruhu mu to musí umožnit snížením rychlosti jízdy, popřípadě i zastavením vozidla. Řidič vozidla ve vyhrazeném jízdním pruhu je povinen dávat znamení o změně směru jízdy a nesmí ohrozit řidiče ostatních vozidel. (§ 14 zákona 361/2000 Sb.) Podobně jako výjezd ze zastávky například. Ale je to opět teorie, nicméně aspoň ten nárok tady je.

MOp

Re: Přednost

Příspěvek od MOp » 09.12.2005 0:04

Grossák píše:K té přednosti: Nejlepší řešení je, když autobus sjíždí na vozovku někde v křižovatce, kde je signalizace. Není problém vozidla signalizací zastavit a pustit autobus. Něco vzdáleně podobného funguje například na SSZ Modřanská - rampy, kde jezdí autobus na čočky. Je o tom jedna z prvních aktualit na webu Preference pražských tramvají.
sjezd v krizovatkach je samozrejmosti. ono take nikde jinde vetsinou ani z tramvajoveho telesa nejde sjet. popsane reseni na krizovatce modranska rampy samozrejme jde take. presto se muze stat, ze signalizace nebude z jakehokoliv duvodu fungovat. jak se potom chovat?

navic zminene reseni s vyckanim aut delsi dobu na stuj jde aplikovat az po uprave ridici logiky krizovatky. no a vime, jak dlouho takove "serizeni" trva a co vetsinou prinasi..
Naposledy upravil(a) MOp dne 09.12.2005 0:20, celkem upraveno 1 x.

Grossák
Uživatel
Příspěvky: 682
Registrován: 16.11.2003 3:18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Přednost

Příspěvek od Grossák » 09.12.2005 0:00

K té přednosti: Nejlepší řešení je, když autobus sjíždí na vozovku někde v křižovatce, kde je signalizace. Není problém vozidla signalizací zastavit a pustit autobus. Něco vzdáleně podobného funguje například na SSZ Modřanská - rampy, kde jezdí autobus na čočky. Je o tom jedna z prvních aktualit na webu Preference pražských tramvají.

Zamčeno