Komunikace s radním Šteinerem

Archiv starých nebo neaktuálních příspěvků. Příspěvky, které přinášejí informace, jejíchž poselství již bylo naplněno v minulosti.

Moderátoři: DavidD, TRAM-FÓRUM

MOp

Příspěvek od MOp » 08.12.2005 23:53

jasne, teorie vs. praxe, ale je to jiste meritko. chtel jsem jen tim naznacit, ze paklize by reseni bylo natolik neunosne, ze kapacitne nevyhovuje, pcr by takove rizeni vubec neschvalila.

podelne prahy je uplne jina kapitola, ale samozrejme to s tim uzce souvisi. mozna az budu zdrav, bylo by dobre se sejit + pokecat a vymyslime resp. vybereme mista vhodna pro osazeni prahu a neco k tomu sepiseme.

buspruhy na kolejich zase az takova klasika nejsou. co jsem zazil ja, tak policie se k takovemu "nestandardnimu" reseni stavi velice negativne a nedovoluje jej.

co se tyce detekce, tak bych pred smyckami uprednostnoval radiomajaky, ktere rozpoznaji, zda se jedna o bus ci tram a podle toho se rozhodnou vlozit do signalizace odpovidajici program. problem nastava v pripade, ze bus sjizdi z tramvajoveho telesa zpet na vozovku! zde musi dojit zakonite ke konfliktu s vozidly jedoucimi v soubeznem smeru jizdy. a zde si nejsem jist, zda pravidla silnicniho provozu jasne a dostatecne definuji, ktere vozidlo by melo prednost. taktez to muze byt brano jako zip nebo aplikovana prednost zprava, jelikoz se jedna vlastne o krizovatku. pripadne by musela byt provedena uprava vyhlasky v tom smeru, aby byl bus v takovem pripade bran za drazni vozidlo a mel prednost.

Grossák
Uživatel
Příspěvky: 589
Registrován: 16.11.2003 3:18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Křižovatky

Příspěvek od Grossák » 08.12.2005 23:35

Jedna věc je teorie, druhá věc je praxe. Částečně jsem to naznačoval v dopise, částečně to naznačuješ sám. Přidám další příklad. Třeba taková Argentinská - Plynární odpoledne. Všechno by asi fungovalo, jak má, jenže... Tramvaj se přihlásí k signalizaci, ale nemůže k ní koliktát pořádně dojet, protože ji blokují auta. Ani z jedné strany nejsou dělící prahy, které se už několik let jen slibují. Z jedné strany jezdí auta přímo po kolejích, z druhé strany ne, ale stejně často nějaké auto zasáhne do profilu a je konec. Kvůli téhle chybě (absence prahů, režim u křižovatky) je křižovatka natolik ovlivňována falešnými nároky tramvají, že se před ní začnou vytvářet delší kolony. Ví se to dlouhá léta...

Množství vpouštěných aut, to je další pravda. Dolní tunel, Palachovo náměstí, Dukelských Hrdinů - U Výstaviště, ...

BUSpruhy na kolejích občas jsou, ale ne moc. Smyčku pro autobusy na kolejích udělat určitě lze. Pro vozidla na kolejovém tělese platí signály pro tramvaje, takže s tím není problém.

Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník » 08.12.2005 21:05

Dané křižovatky neznám, ale podle mých informací mohou vozidla MHD jezdit i na tramvajová návěstidla. Indikaci by mohla vyřešit indukční smyčka v kolejišti, která je dobrá hlavně v případě, že je tam dynamický signální plán. Pokud je pevný signální plán, tak tam musí být stejně umožněn průjezd tramvají, takže nemusím nijak indikovat, jestli na kolejích něco stojí.

MOp

Komunikace s radním Šteinerem

Příspěvek od MOp » 08.12.2005 19:28

Tato diskuze je vytvořena na základě písemné konverzace s p. Radovanem Šteinerem, kterou vyvolaly stránky Preference prazských tramvají prostrednictvím sveho autora. Byl bych rad, kdyby se tema preference opet trosku probralo, tudíz navrhuji zde uverejnit postrehy ci reakce ctenaru na danou problematiku.
pan radní píše:K ověření výše uvedených tezí provedla PČR ve dnech 17. – 26.5.2005 srovnávací měření, kdy 3 dny v týdnu byla doprava řízena bez zásahů z HDŘÚ, tj. pouze s využitím dynamických programů v řadičích a stejné 3 dny v dalším týdnu byla doprava řízena občasným využitím strukturálních signálních plánů z HDŘÚ, tj. bez aktivní preference MHD na některých křižovatkách. Výsledky měření jednoznačně prokázaly, že při řízení s optimálním využitím strukturálních signálních plánů nejen že nedochází ke zhoršení kvality provozu MHD, ale průjezdné časy MHD včetně tramvají jsou dokonce příznivější než v případě využití programů s lokální preferencí.
Mirku oprav mne, jestli se mýlím, ale předtím, než je PČR schválen signální plán křižovatky s dynamickým řízením, mělo by docházet k vzorovým propočtům teoretické propustnosti křižovatky v určitých simulovaných stavech. Pakliže je tento stav nepříznivý, PČR jednoduše takovýto signální plán neschválí! Výpočty na většině průměrných křižovatek však dokazují, že nároky MHD nejsou na tak vysoké úrovni, aby výrazně zhoršovaly průjezdnost IAD, naopak existují křižovatky, kde se úpravou řídící logiky dosáhne daleko lepšího stavu, nežli za použití pevného řízení. U složitých křižovatek je pravdou, že se propustnost v určitých směrech mírně zhorší, avšak v globálu mají celkovou propustnost v porovnání s pevnými programy na velmi podobné úrovni.

Problém je tam, kde jej pan radní nechce vidět a slyšet, případně sám neví, jak by se tohoto problému vyvaroval – v množství vozidel, které je na dané křižovatky pouštěno. I sebelepší signální plán nemá šanci uspět na křižovatkách, které jsou za hranicí kapacity v současném pevném řízení, natož v dynamickém. Tím právě vznikají stavy, kdy se na vstupních místech do systému vytváří vzdutí, které na HDŘÚ nemohou snést a tak raději vše pustí dovnitř a zašpuntují tím celou oblast.

Oříšek v podobě signalizací na Patočkově a následně Miladě Horákové, kde se problém dotýká hlavně autobusové dopravy, která je uvězněna v kongesci se dá podle mne relativně snadno vyřešit. Řešení by to mohlo být univerzální na podobné případy. Přitom by stačilo jediné – povolit bus dopravě najíždět v problematických místech (samozřejmě tam, kde je to možné) na tramvajové těleso (viz právě od křižovatky Střešovická x Patočkova po křižovatku Prašný most) čímž by vznikl jakýsi fiktivní buspruh. Znamenalo by to ovšem také nutnost vybavit vozidla nebo křižovatky detekcí a umožnit jim jezdit na tramvajovou signalizaci.

p.s. doufam, ze na navstevu HDRU se nemusim hlasit a budu rovnou pozvan :-D

Zamčeno