myslím si, že architekt, který navrhl design a nátěr tramvaje-wany (1311 a 1312)fricoolinek2 píše:Co je to ten "Pelikán" ???
TKT Kvatro
Moderátoři: DavidD, TRAM-FÓRUM
- fricoolinek2
- Uživatel
- Příspěvky: 2599
- Registrován: 23.3.2005 21:38
- Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
- Kontaktovat uživatele:
Dyť jo, právě o Liberci jsem psal. A 2+ Astry/Inekony - to snad má být komplet obnova pomalu, ale jisto dožívajícího 20-a-více-letého vozového parku?fricoolinek2 píše:Vyjma Liberce už má každý DP u nás alespoň 2 Astry/Anitry/Poršetry/Inekony + navíc Liberec je nemá protože si nechce brousit koleje....
A copak fungl nové Porsche je více styl KT nebo T3? Hranatým tramvajím obecně odzvonilo...XSC píše:Na waně je pořád vidět, že je to T3 s jinými čely, navíc ta NP část vytváří na boku divnou hranu. Mně se jako kloubová tramvaj líbí víc KT8 než housenka postavená z T3.
Ale devět z 10 kaštanů ti řekne, že je to zcela nová tramvaj - a o tom to je. Ten zásadní rozdíl mezi "sockou" a "pelikánem"...pawel píše:přece kastli...ta je odvozená z pelikánovy wany, která vychází ze skříně Var a Var je prakticky kopií T3 (no a T3 je odvozena od PCC, takže jsme zpět ve 30.letech).
Jde to i mimo klouby, viz prototyp RT6S - v interiéru jeden schod, "vysoká podlaha" na úrovni 560mm (oproti 860 u wany). Cenou za menší průměr kol je akorát znížená max. rychlost... (více zde)Phabbey píše:Kvatro je sice zajímavé, ale myslím si, že by snad šlo nějak (i když za cenu trochu větší složitosti) podvozky pod klouby "znízkopodlažnit" (při zachování otočnosti kloubů ) tak, aby nad nimi mohla být podlaha trochu míň zvýšená...
- fricoolinek2
- Uživatel
- Příspěvky: 2599
- Registrován: 23.3.2005 21:38
- Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
- Kontaktovat uživatele:
Vyjma Liberce už má každý DP u nás alespoň 2 Astry/Anitry/Poršetry/Inekony + navíc Liberec je nemá protože si nechce brousit koleje....Isidor píše:Proč? Ne každý DP má desítky milionů na 100% NP kolejové brusy, zvlášť v ČS podmínkách, a ne každý si by si je taky pustil na své tratě. Tohleto je rozumná kombinace osvědčené tratě-netrhající koncepce, moderního vzhledu a komfortu pro cestující a v neposlední řadě taky řidiče. Kolik lidí prolézá tramvají "durch", že jim tá horská dráha (nahoru - dolů - nahoru - ...) bude vadit? Skoro nikdo, lidi vylezou max. jedenkrát nahoru. IMHO tady velký rozdíl mezi KT8-N a Trojwanou není, krom toho, že u té druhé si nízké podlahy užije víc cestujících...
btw co přesně z této tramvaje považuješ za ten "charakteristický" znak, přes který ji spojuješ s T3? Kola?
No právě že konstrukčně by se v podstatě nelišila, ale vzhled by jiný byl - chyběla by ta zakulacená střední část (střecha a zakrytí podvozků). Na waně je pořád vidět, že je to T3 s jinými čely, navíc ta NP část vytváří na boku divnou hranu. Mně se jako kloubová tramvaj líbí víc KT8 než housenka postavená z T3. A v podobě T6 by to proti KT8 mělo aspoň užší čela.Phabbey píše: Nechápu, jak by se wana na základě T3 a T6 lišila. Stejně je design nový a co se týče koncepce, tak T3 i T6 jsou skoro totéž a výsledek by se v tomhle případě nemohl moc lišit.
I když přiznávám, že i já se tajně těším na T6A5R.EV (například) Ale to si budeme muset ještě počkat
Nechápu, jak by se wana na základě T3 a T6 lišila. Stejně je design nový a co se týče koncepce, tak T3 i T6 jsou skoro totéž a výsledek by se v tomhle případě nemohl moc lišit.XSC píše:Přesně tak, pořád nechápu, proč se nezačne s výrobou wan postavených alespoň na základě T6. V tomto případě se jedná o nové vozidlo, takže o papíry nejde.
I když přiznávám, že i já se tajně těším na T6A5R.EV (například) Ale to si budeme muset ještě počkat
Přesně tak, pořád nechápu, proč se nezačne s výrobou wan postavených alespoň na základě T6. V tomto případě se jedná o nové vozidlo, takže o papíry nejde.pawel píše:přece kastli...ta je odvozená z pelikánovy wany, která vychází ze skříně Var a Var je prakticky kopií T3 (no a T3 je odvozena od PCC, takže jsme zpět ve 30.letech).
Ohledně toho házení - podle mého pozorování je nejspíš způsobeno kombinací otočných podvozků + spřažení do soupravy. U T6 a u KT mi to přijde v pohodě, hází hlavně T3. Myslím si, že kloubová verze házet nebude.
Proč? Ne každý DP má desítky milionů na 100% NP kolejové brusy, zvlášť v ČS podmínkách, a ne každý si by si je taky pustil na své tratě. Tohleto je rozumná kombinace osvědčené tratě-netrhající koncepce, moderního vzhledu a komfortu pro cestující a v neposlední řadě taky řidiče. Kolik lidí prolézá tramvají "durch", že jim tá horská dráha (nahoru - dolů - nahoru - ...) bude vadit? Skoro nikdo, lidi vylezou max. jedenkrát nahoru. IMHO tady velký rozdíl mezi KT8-N a Trojwanou není, krom toho, že u té druhé si nízké podlahy užije víc cestujících...
btw co přesně z této tramvaje považuješ za ten "charakteristický" znak, přes který ji spojuješ s T3? Kola?
btw co přesně z této tramvaje považuješ za ten "charakteristický" znak, přes který ji spojuješ s T3? Kola?