TKT Kvatro

Archiv starých nebo neaktuálních příspěvků. Příspěvky, které přinášejí informace, jejíchž poselství již bylo naplněno v minulosti.

Moderátoři: DavidD, TRAM-FÓRUM

Uživatelský avatar
Jan
Uživatel
Příspěvky: 100
Registrován: 03.2.2004 16:01
Bydliště: Hodkovičky
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jan » 31.1.2006 19:48

fricoolinek2 píše:Co je to ten "Pelikán" ???
myslím si, že architekt, který navrhl design a nátěr tramvaje-wany (1311 a 1312)

Uživatelský avatar
fricoolinek2
Uživatel
Příspěvky: 2599
Registrován: 23.3.2005 21:38
Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od fricoolinek2 » 31.1.2006 19:43

Co je to ten "Pelikán" ???

Uživatelský avatar
Phabbey
Uživatel
Příspěvky: 266
Registrován: 24.4.2004 21:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Phabbey » 31.1.2006 19:40

XSC píše:No jak se to vezme. Poršetra má sice kulatý čumák, ale vlastní články i rámy oken jsou naopak hranaté.
Ale hranatost článků není vidět. A wany mají také hranaté rámy oken...

XSC
Uživatel
Příspěvky: 1567
Registrován: 19.11.2004 21:38
Bydliště: 8,24,B

Příspěvek od XSC » 31.1.2006 19:35

Isidor píše:A copak fungl nové Porsche je více styl KT nebo T3? :P Hranatým tramvajím obecně odzvonilo...
No jak se to vezme. Poršetra má sice kulatý čumák, ale vlastní články i rámy oken jsou naopak hranaté.

Uživatelský avatar
Phabbey
Uživatel
Příspěvky: 266
Registrován: 24.4.2004 21:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Phabbey » 31.1.2006 19:25

Isidor: No vida, to by bylo dobré řešení, myslím, že by to stálo za to. Představa 3 schody nahoru, 3 schody dolů...

XSC: Já nijak moc netoužím po hranatých tvarech a la T5 a výš, mně celkem vyhovuje právě zaoblenost T3.

Uživatelský avatar
Isidor
Uživatel
Příspěvky: 291
Registrován: 03.11.2004 20:44
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Isidor » 31.1.2006 19:25

fricoolinek2 píše:Vyjma Liberce už má každý DP u nás alespoň 2 Astry/Anitry/Poršetry/Inekony + navíc Liberec je nemá protože si nechce brousit koleje....
Dyť jo, právě o Liberci jsem psal. A 2+ Astry/Inekony - to snad má být komplet obnova pomalu, ale jisto dožívajícího 20-a-více-letého vozového parku? ;)
XSC píše:Na waně je pořád vidět, že je to T3 s jinými čely, navíc ta NP část vytváří na boku divnou hranu. Mně se jako kloubová tramvaj líbí víc KT8 než housenka postavená z T3.
A copak fungl nové Porsche je více styl KT nebo T3? :P Hranatým tramvajím obecně odzvonilo...

Uživatelský avatar
Isidor
Uživatel
Příspěvky: 291
Registrován: 03.11.2004 20:44
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Isidor » 31.1.2006 19:20

pawel píše:přece kastli...ta je odvozená z pelikánovy wany, která vychází ze skříně Var a Var je prakticky kopií T3 (no a T3 je odvozena od PCC, takže jsme zpět ve 30.letech).
Ale devět z 10 kaštanů ti řekne, že je to zcela nová tramvaj - a o tom to je. Ten zásadní rozdíl mezi "sockou" a "pelikánem"...
Phabbey píše:Kvatro je sice zajímavé, ale myslím si, že by snad šlo nějak (i když za cenu trochu větší složitosti) podvozky pod klouby "znízkopodlažnit" (při zachování otočnosti kloubů :) ) tak, aby nad nimi mohla být podlaha trochu míň zvýšená...
Jde to i mimo klouby, viz prototyp RT6S - v interiéru jeden schod, "vysoká podlaha" na úrovni 560mm (oproti 860 u wany). Cenou za menší průměr kol je akorát znížená max. rychlost... (více zde)

Uživatelský avatar
fricoolinek2
Uživatel
Příspěvky: 2599
Registrován: 23.3.2005 21:38
Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od fricoolinek2 » 31.1.2006 19:18

Isidor píše:Proč? Ne každý DP má desítky milionů na 100% NP kolejové brusy, zvlášť v ČS podmínkách, a ne každý si by si je taky pustil na své tratě. Tohleto je rozumná kombinace osvědčené tratě-netrhající koncepce, moderního vzhledu a komfortu pro cestující a v neposlední řadě taky řidiče. Kolik lidí prolézá tramvají "durch", že jim tá horská dráha (nahoru - dolů - nahoru - ...) bude vadit? Skoro nikdo, lidi vylezou max. jedenkrát nahoru. IMHO tady velký rozdíl mezi KT8-N a Trojwanou není, krom toho, že u té druhé si nízké podlahy užije víc cestujících...

btw co přesně z této tramvaje považuješ za ten "charakteristický" znak, přes který ji spojuješ s T3? Kola?
Vyjma Liberce už má každý DP u nás alespoň 2 Astry/Anitry/Poršetry/Inekony + navíc Liberec je nemá protože si nechce brousit koleje....

XSC
Uživatel
Příspěvky: 1567
Registrován: 19.11.2004 21:38
Bydliště: 8,24,B

Příspěvek od XSC » 31.1.2006 19:13

Phabbey píše::?: Nechápu, jak by se wana na základě T3 a T6 lišila. Stejně je design nový a co se týče koncepce, tak T3 i T6 jsou skoro totéž a výsledek by se v tomhle případě nemohl moc lišit.
I když přiznávám, že i já se tajně těším na T6A5R.EV (například) :wink: Ale to si budeme muset ještě počkat
No právě že konstrukčně by se v podstatě nelišila, ale vzhled by jiný byl - chyběla by ta zakulacená střední část (střecha a zakrytí podvozků). Na waně je pořád vidět, že je to T3 s jinými čely, navíc ta NP část vytváří na boku divnou hranu. Mně se jako kloubová tramvaj líbí víc KT8 než housenka postavená z T3. A v podobě T6 by to proti KT8 mělo aspoň užší čela.

Uživatelský avatar
Phabbey
Uživatel
Příspěvky: 266
Registrován: 24.4.2004 21:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Phabbey » 31.1.2006 18:49

XSC píše:Přesně tak, pořád nechápu, proč se nezačne s výrobou wan postavených alespoň na základě T6. V tomto případě se jedná o nové vozidlo, takže o papíry nejde.
:?: Nechápu, jak by se wana na základě T3 a T6 lišila. Stejně je design nový a co se týče koncepce, tak T3 i T6 jsou skoro totéž a výsledek by se v tomhle případě nemohl moc lišit.
I když přiznávám, že i já se tajně těším na T6A5R.EV (například) :wink: Ale to si budeme muset ještě počkat

XSC
Uživatel
Příspěvky: 1567
Registrován: 19.11.2004 21:38
Bydliště: 8,24,B

Příspěvek od XSC » 31.1.2006 18:42

pawel píše:přece kastli...ta je odvozená z pelikánovy wany, která vychází ze skříně Var a Var je prakticky kopií T3 (no a T3 je odvozena od PCC, takže jsme zpět ve 30.letech).
Přesně tak, pořád nechápu, proč se nezačne s výrobou wan postavených alespoň na základě T6. V tomto případě se jedná o nové vozidlo, takže o papíry nejde.
Ohledně toho házení - podle mého pozorování je nejspíš způsobeno kombinací otočných podvozků + spřažení do soupravy. U T6 a u KT mi to přijde v pohodě, hází hlavně T3. Myslím si, že kloubová verze házet nebude.

Uživatelský avatar
Phabbey
Uživatel
Příspěvky: 266
Registrován: 24.4.2004 21:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Phabbey » 31.1.2006 18:34

Kvatro je sice zajímavé, ale myslím si, že by snad šlo nějak (i když za cenu trochu větší složitosti) podvozky pod klouby "znízkopodlažnit" (při zachování otočnosti kloubů :) ) tak, aby nad nimi mohla být podlaha trochu míň zvýšená...

Uživatelský avatar
pawel
Uživatel
Příspěvky: 2384
Registrován: 15.7.2004 23:10
Bydliště: M22 / U8

Příspěvek od pawel » 31.1.2006 17:49

přece kastli...ta je odvozená z pelikánovy wany, která vychází ze skříně Var a Var je prakticky kopií T3 (no a T3 je odvozena od PCC, takže jsme zpět ve 30.letech).

Uživatelský avatar
Isidor
Uživatel
Příspěvky: 291
Registrován: 03.11.2004 20:44
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Isidor » 31.1.2006 17:44

Proč? Ne každý DP má desítky milionů na 100% NP kolejové brusy, zvlášť v ČS podmínkách, a ne každý si by si je taky pustil na své tratě. Tohleto je rozumná kombinace osvědčené tratě-netrhající koncepce, moderního vzhledu a komfortu pro cestující a v neposlední řadě taky řidiče. Kolik lidí prolézá tramvají "durch", že jim tá horská dráha (nahoru - dolů - nahoru - ...) bude vadit? Skoro nikdo, lidi vylezou max. jedenkrát nahoru. IMHO tady velký rozdíl mezi KT8-N a Trojwanou není, krom toho, že u té druhé si nízké podlahy užije víc cestujících...

btw co přesně z této tramvaje považuješ za ten "charakteristický" znak, přes který ji spojuješ s T3? Kola?

Uživatelský avatar
pawel
Uživatel
Příspěvky: 2384
Registrován: 15.7.2004 23:10
Bydliště: M22 / U8

Příspěvek od pawel » 31.1.2006 17:28

takže vlastně KT8 v pelikánovském T3 kabátku (i s čely)... tomu říkám regres :smt078 (sorry, ale fakt se mi při představě, že vlastně bude vyrobena zbrusu nová kloubová T3 na bázi KT8, dělá špatně :oops: ).

Zamčeno