Kurzy řidičů tramvají
Moderátoři: DavidD, TRAM-FÓRUM
-
- Uživatel
- Příspěvky: 799
- Registrován: 23.10.2006 15:00
-
- Uživatel
- Příspěvky: 196
- Registrován: 16.8.2004 15:57
- Bydliště: nedaleko stanice linky 5 Veitvet a přímo u stanice busu 60 Veitvetstubben
Prosím Tě,tím příspěvkem jsem nemyslel nic proti Tobě.ty už máš zkoušky z PSP hotové a basta.Ale škola ED bude holt šetřit a tak zkrátka nebude PSP vyučovat a tudíž už do kurzu bude muset přijít ten,který je umí a dodržuje.A to,že je umí potvrdí závěrečnou zkouškou a to,že je dodržuje potvrdí výpisem z karty řidiče.
Jinak řidič tramvaje se pohybuje ve smíšeném provozu,nechť zná drážní i silniční předpisy (otázkou jinou jsou naše mzdy,když vlastně musíme znát více,měli bychom pobírat více),ale pokud udělá prasárnu měl by být jeden registr řidičů a ten by mu vystavil stopku.
Pilot nebo kapitán od parníku se nepohybují po silniční komunikaci či po drážním tělese (většinou,a pokud ano,tak je to zřejmě špatně) a tak se do jednoho registru nemusí řadit.Ale i oni mají určitě ve svých profesích "trestné body".
Jinak řidič tramvaje se pohybuje ve smíšeném provozu,nechť zná drážní i silniční předpisy (otázkou jinou jsou naše mzdy,když vlastně musíme znát více,měli bychom pobírat více),ale pokud udělá prasárnu měl by být jeden registr řidičů a ten by mu vystavil stopku.
Pilot nebo kapitán od parníku se nepohybují po silniční komunikaci či po drážním tělese (většinou,a pokud ano,tak je to zřejmě špatně) a tak se do jednoho registru nemusí řadit.Ale i oni mají určitě ve svých profesích "trestné body".
- Petr
- Provozovatel
- Příspěvky: 2040
- Registrován: 14.11.2003 8:36
- Bydliště: ....Brejšín přes noc na flešku hodí novej program křižovatky, já s Démonem zajedem přešroubovat znač
- Kontaktovat uživatele:
Proč tedy nemají body i strojvedoucí vlaku, jak jsem uváděl již jinde. S vozovkou dojdou taky v kontakt a takové vlečky v úrovni komunikace, jako součást vozovky jsou taky.... Pokud bych chtěl bych ironický, mohu napsat, že letadlo v případě nehody může klidně stejnou kominukaci jako parník použít - navíc tohle mé přirovnání se vztahovalo k tomu, že chtít po pilotovi letadla aby měl oprávnění na parník je stejná zhovadilost, jako chtít po řidiči tramvaje papíry na auto. Řízení těchto dvou prostředků je naprosto odlišné. (Pouze částečně využívá stejná pravidla k provozu, proto ta má poznámka o kurzu z pravidel) Ano lidí, co nemají papíry na auto, ale mají na tramvaj je menšina. Uznávám. Ale prostě neunávám, aby podmínkou k řízení tramvaje byl řidičák na něco úplně jiného. Svým stylem, to je jako kdyby požadavek na řidičák na osobní auto byl podmíněnej řidičákem na motorku... A znalost řízení auta je pro ovládání tramvaje opravdu důležitá. Hlavně pro ten pohled z druhé strany. Proto by měl člověk, co má papíry na auto povinně absolvovat kurz na tramvaj, aby to viděl z druhé strany. A proto si intruktoři (alespoň v období mého kurzu) naříkali, že nejprve musí automobilisty odnaučit zlozvyky z auta, než se z nich stanou řidiči tramvaje....9001 píše:Nejvíc asi lidi žere že jezdíte po ulicích a tak to k bodům pro vás, i když jste vedeni jako drážní vozidlo svádí.
Tvé přivnání pilota a parníku. Jak jsem uvedl, parník nevyužívá stejnou "komunikaci" jako letadlo. Jenže tramvaj se pohybuje v silničním provozu.
K tomu doplnkovému kurzu. Opravdu by mě zajímalo jaký by měl úspěch. Myslím že v dnešní době je minimální počet lidí co nevlastní řidičák na auto a řídí tramvaj.
Jinak znalost řízení auta je podle mě k tramvají taky celkem potřebná,aby jsi ten provoz viděl i z "druhé" strany
Občas tu schválně přeháním, občas někomu nesmyslnost některých požadavků dojde, občas ne....
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10209
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Nejvíc asi lidi žere že jezdíte po ulicích a tak to k bodům pro vás, i když jste vedeni jako drážní vozidlo svádí.Petr píše:Vy jste všichni jak praštění. Fakt. Řidič tramvaje nemusel mít doposud řidičák, který ho opravňoval k řízení automobilů. Ale pokud ho měl, nesměl mu být odebrán, jinak si ani neškrtl s tramvají. Takže o co tu jde? Fakt je to tu leckdy jak debata malých závistivců, kterým vadí, že tramvaják nezískává trestné body. Doženu-li to do absurdna, neměl by to body sbírat i strojvedoucí lokomotivy? Na přejezdu se taky kříží s pozemní komunikací (a to už vůbec neřeším vlečky v úrovni vozovky) a pokud strojvedoucí zavinil nehodu (viz třeba projetí návěstidla v poloze stůj u přejezdu v Hlubočepích a následný střet s automobilem na přejezdu), měl by z Vaší logiky přijít taky o body ne a zároveň by mu měl být sebrán řidičák... A co třeba řidič ještěrky. Šmarja, když nabourá do regálu, hned trestné body (úmyslně přeháním, podotýkám)
Patřím k těm nemnoha řidičům tramvají, kteří nemají řidičák na auto. Co byste dělali se mnou? Vyhodíte mne preventivně ze zaměstnání? Nemáte mi totiž z čeho body strhávat... Dovolím si říci, že nemám víc nehod než řidiči, kteří papíry na auto vlastní, a spíš bych se řadil k nehodovému podprůměru.
Ono mi vůbec přijde zcestné, že nyní DP požaduje papíry na auto, aby se dala řídit tramvaj. To je jako kdyby pilot letadla musel mít opravnění na parník. Nejprve vás totiž instruktoři válcují 10 let teorií, jak je řízení tramvají odlišné a teď tohle. Přitom důvodem je prý jen to, že se v kurzu na tramvaje už nebude učit Zákon o provozu na pozemních komunikacích. (Závěrečné zkoušky z něj však dělány nadále budou...) Tak co kdyby podmínkou byla jeho dokonalá znalost, absolvovaná v nějakém "mimo" kurzu, jenž si adept i zaplatí. Ale řidičák? Neuznávám. To, že umím jezdit s autem neznamená, že umím jezdit s tramvají a naopak....
Tvé přivnání pilota a parníku. Jak jsem uvedl, parník nevyužívá stejnou "komunikaci" jako letadlo. Jenže tramvaj se pohybuje v silničním provozu.
K tomu doplnkovému kurzu. Opravdu by mě zajímalo jaký by měl úspěch. Myslím že v dnešní době je minimální počet lidí co nevlastní řidičák na auto a řídí tramvaj.
Jinak znalost řízení auta je podle mě k tramvají taky celkem potřebná,aby jsi ten provoz viděl i z "druhé" strany
-
- Uživatel
- Příspěvky: 799
- Registrován: 23.10.2006 15:00
-
- Uživatel
- Příspěvky: 799
- Registrován: 23.10.2006 15:00
Ale pohybuješ se po komunikaci společna s autama... To je to spojení. Kdybyste měli všude oddělené tratě tak souhlasim.Yvona píše:Na tramvaj se vztahuje drážní legislativa, tramvaj je brána totiž jako drážní vozidlo, nikoli pozemní klasa, tudíž není možné strhávat bodíky, i když jak to tak pozoruji, někteří by si to moc přáli.
Ano, až tramvaj bude jezdit na pohonné hmoty, na kolech mít gumy, bude evidováno, jako pozemní vozidlo, tudíž drážní legislativa půjde stranou, prioritou bude zákon 361, tak se začnou strhávat bodíky.
Toho se zřejmě přejenci nedočkají .
Hezký den a nefantazírujte
I pokud mu řidičák je odebrán po absolvování kurzu, tak to nějaký přímý dopad na jeho zaměstnání má?Petr píše:Vy jste všichni jak praštění. Fakt. Řidič tramvaje nemusel mít doposud řidičák, který ho opravňoval k řízení automobilů. Ale pokud ho měl, nesměl mu být odebrán, jinak si ani neškrtl s tramvají.
Ale ne přece, je jasné, že by muselo dojít ke změně legislativy, aby bylo oprávnění na motorová vozidla a na tramvaj/trbus nějak provázáno, tebe (bez řidičáku) by se to třeba nijak netýkalo. Ale pokud bys jednou přišel do autoškoly, tak by se třeba přihlíželo na (zaviněné) nehody s tramvají.Petr píše:Patřím k těm nemnoha řidičům tramvají, kteří nemají řidičák na auto. Co byste dělali se mnou? Vyhodíte mne preventivně ze zaměstnání? Nemáte mi totiž z čeho body strhávat...
Osobně nepochybuju o tom, že výkon řízení auta a tramvaje mají nějakou korelaci (závislost). Nezodpovědný řidič jednoho by neměl mít šanci být považován za "andílka" v tom druhém.
A je samozřejmě nespravodlivé, že když řidiče autobusu chytnou v autě nalitého, tak má po srandě (a zaměstnání), zatímco řidič trolejbusu (třeba i po téže trase!) je (relativně) v pohodě.
100% souhlas.Petr píše:Přitom důvodem je prý jen to, že se v kurzu na tramvaje už nebude učit Zákon o provozu na pozemních komunikacích. (Závěrečné zkoušky z něj však dělány nadále budou...) Tak co kdyby podmínkou byla jeho dokonalá znalost, absolvovaná v nějakém "mimo" kurzu, jenž si adept i zaplatí. Ale řidičák? Neuznávám. To, že umím jezdit s autem neznamená, že umím jezdit s tramvají a naopak....
Je povinen to oznámit? A nadřízený má určeno, co v takovém případě udělat?7080 píše:Ale pokud tramvajákovi seberou papíry na auto, měl by to oznámit svému nadřízenému.
- Petr
- Provozovatel
- Příspěvky: 2040
- Registrován: 14.11.2003 8:36
- Bydliště: ....Brejšín přes noc na flešku hodí novej program křižovatky, já s Démonem zajedem přešroubovat znač
- Kontaktovat uživatele:
Tak to jsem se tedy trefil, že jsem řidičák mít nemusel, ostatně výročí se mi blíží mílovými kroky7080 píše:(...)
Určitě jsou mezi námi kolegové, co si pamatují, že před cca 10 lety platilo, že na tramvajáka mohl člověk jen s řidičákem na auto, takže současné přijímání kurzistů s řidičákem na auto je jen návratem nikoli novinkou.
Tady by bylo nejlepší obrátit se na svoje zvolené zástupce-poslance. Ti tenhle paskvil vytvořili.Pajda píše:Nejpozoruhodnější to je (tedy jestli jsem to svého času pochopil správně) u trolejbusů. Těch co uměj jezdit na vlastní spalovací motor. Ten se chvílema pohybuje jako obyčejný autobus a přitom nemá ani RZ/SPZ.
Rozhodující pro zařazení pod drážní zákon je ona pevná dráha. Koleje, vedení nebo lano. Proto patří trolejbus pod drážní zákon. Trolejbus jezdí především pod trolejí, tj. pod pevnou dráhou a proto veškeré označování registrační značkou a podobné věci známé ze silničního zákona zde neplatí. Je jedno jestli jezdí chvíli pod trolejí a chvíli na vlastní spalovací motor.
Chápu zřejmou nespravedlnost mezi řidiči autobusů, trolejbusů na jedné straně a tramvajáky na druhé. Ale pokud tramvajákovi seberou papíry na auto, měl by to oznámit svému nadřízenému.
Určitě jsou mezi námi kolegové, co si pamatují, že před cca 10 lety platilo, že na tramvajáka mohl člověk jen s řidičákem na auto, takže současné přijímání kurzistů s řidičákem na auto je jen návratem nikoli novinkou.
- Pajda
- Uživatel
- Příspěvky: 341
- Registrován: 02.9.2004 14:44
- Bydliště: Zatím ještě v Praze...
- Kontaktovat uživatele:
Souhlasím s Petrem, že řidič tramvaje nemusí mít řidičák na auto. (Možná stačí i na mopeda )
Příjde mi na druhou stranu divné, že se tramvaj posuzuje podle drážních předpisů. Vlak jezdí po naprosto oddělené komunikaci od všeho ostatního, kdyžto tramvaj se pohybuje v běžném silničním provozu.
Nejpozoruhodnější to je (tedy jestli jsem to svého času pochopil správně) u trolejbusů. Těch co uměj jezdit na vlastní spalovací motor. Ten se chvílema pohybuje jako obyčejný autobus a přitom nemá ani RZ/SPZ.
Příjde mi na druhou stranu divné, že se tramvaj posuzuje podle drážních předpisů. Vlak jezdí po naprosto oddělené komunikaci od všeho ostatního, kdyžto tramvaj se pohybuje v běžném silničním provozu.
Nejpozoruhodnější to je (tedy jestli jsem to svého času pochopil správně) u trolejbusů. Těch co uměj jezdit na vlastní spalovací motor. Ten se chvílema pohybuje jako obyčejný autobus a přitom nemá ani RZ/SPZ.
- Petr
- Provozovatel
- Příspěvky: 2040
- Registrován: 14.11.2003 8:36
- Bydliště: ....Brejšín přes noc na flešku hodí novej program křižovatky, já s Démonem zajedem přešroubovat znač
- Kontaktovat uživatele:
Vy jste všichni jak praštění. Fakt. Řidič tramvaje nemusel mít doposud řidičák, který ho opravňoval k řízení automobilů. Ale pokud ho měl, nesměl mu být odebrán, jinak si ani neškrtl s tramvají. Takže o co tu jde? Fakt je to tu leckdy jak debata malých závistivců, kterým vadí, že tramvaják nezískává trestné body. Doženu-li to do absurdna, neměl by to body sbírat i strojvedoucí lokomotivy? Na přejezdu se taky kříží s pozemní komunikací (a to už vůbec neřeším vlečky v úrovni vozovky) a pokud strojvedoucí zavinil nehodu (viz třeba projetí návěstidla v poloze stůj u přejezdu v Hlubočepích a následný střet s automobilem na přejezdu), měl by z Vaší logiky přijít taky o body ne a zároveň by mu měl být sebrán řidičák... A co třeba řidič ještěrky. Šmarja, když nabourá do regálu, hned trestné body (úmyslně přeháním, podotýkám)9001 píše:I když možná by stálo za to stanovit některé body, za které by i řidič tramvaje mohl přijít o řidičák, když bude přistižen při řízení automobilu. Např. Alkohol.
Patřím k těm nemnoha řidičům tramvají, kteří nemají řidičák na auto. Co byste dělali se mnou? Vyhodíte mne preventivně ze zaměstnání? Nemáte mi totiž z čeho body strhávat... Dovolím si říci, že nemám víc nehod než řidiči, kteří papíry na auto vlastní, a spíš bych se řadil k nehodovému podprůměru.
Ono mi vůbec přijde zcestné, že nyní DP požaduje papíry na auto, aby se dala řídit tramvaj. To je jako kdyby pilot letadla musel mít opravnění na parník. Nejprve vás totiž instruktoři válcují 10 let teorií, jak je řízení tramvají odlišné a teď tohle. Přitom důvodem je prý jen to, že se v kurzu na tramvaje už nebude učit Zákon o provozu na pozemních komunikacích. (Závěrečné zkoušky z něj však dělány nadále budou...) Tak co kdyby podmínkou byla jeho dokonalá znalost, absolvovaná v nějakém "mimo" kurzu, jenž si adept i zaplatí. Ale řidičák? Neuznávám. To, že umím jezdit s autem neznamená, že umím jezdit s tramvají a naopak....
Ano, co se týče alkoholu u tramvají, za zjištěný alkohol si řidič u DP ani neškrtne (ehm, pokud nezajde do ÚDu)9001 píše:To máš pravdu. Pokud pojedeš nalitá autem a způsobíš nehodu, tak ohrozíš sama sebe popř. posádku. Pokud pojedeš nalitá tramvají, tak ohrozíš daleko více lidí . Takža třeba za ten alkohol bych bral na místě i oprávnění k řízení drážních vozidel
Dobrou noc, jdu chrnět .