Nástupní ostrůvky

Archiv starých nebo neaktuálních příspěvků. Příspěvky, které přinášejí informace, jejíchž poselství již bylo naplněno v minulosti.

Moderátoři: DavidD, TRAM-FÓRUM

Zamčeno
Uživatelský avatar
Jarre15T
Uživatel
Příspěvky: 30
Registrován: 01.4.2010 21:40
Bydliště: Praha

Re: Nástupní ostrůvky

Příspěvek od Jarre15T » 29.9.2010 15:36

Nevíte někdo rozměry Zastávkových sloupků?Předem díky

KarlosK
Uživatel
Příspěvky: 216
Registrován: 03.11.2009 19:07
Bydliště: Pankrác

Re: Nástupní ostrůvky

Příspěvek od KarlosK » 26.9.2010 7:20

MM-Mikulovsky píše:KarlosK: Vždyť na té Teplárně DC se notnou dobu (jisně cca od července - tedy skoro 2 měsíce) stanicuje u sloupku, poté co u něj na straně do vozovky bylo zřízeno cca 5 metrů zábradlí!
byl jsem tam v na začátku září a náhradní sloupek ještě fungoval...
Takže ano, již se tam staví normálně
Fajn..., ale že to trvalo :)

Uživatelský avatar
Fořtík
Uživatel
Příspěvky: 2418
Registrován: 13.11.2003 22:51
Bydliště: Přijde den, kdy to odtajním! ;-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Nástupní ostrůvky

Příspěvek od Fořtík » 25.9.2010 18:19

MM-Mikulovsky píše:KarlosK: Vždyť na té Teplárně DC se notnou dobu (jisně cca od července - tedy skoro 2 měsíce) stanicuje u sloupku, poté co u něj na straně do vozovky bylo zřízeno cca 5 metrů zábradlí!
Nóó, takovou dobu určitě ne. Ještě v srpnu se do desek dávala vlepka o zkrácení zastávky. Takže ano, již se tam staví normálně, nicméně zdaleka ne tak dlouho, jak MM uvádí. 8-)

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Nástupní ostrůvky

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 25.9.2010 17:45

KarlosK: Vždyť na té Teplárně DC se notnou dobu (jisně cca od července - tedy skoro 2 měsíce) stanicuje u sloupku, poté co u něj na straně do vozovky bylo zřízeno cca 5 metrů zábradlí!

KarlosK
Uživatel
Příspěvky: 216
Registrován: 03.11.2009 19:07
Bydliště: Pankrác

Re: Nástupní ostrůvky

Příspěvek od KarlosK » 25.9.2010 17:08

Fořtík píše:
KarlosK píše:nevím kam s tím, ale tak se zeptám zde.
zastávka Teplárna Michle DC: už je to celkem dost dlouho co zde byli nainstalovány semafory a byl kvůli pracem posunut sloupek na ostrůvku. už asi měsíc jsou světla v provozu, podle mě je někdo líný dočasný sloupek odvést a zprovoznit ten "nový"...
nebo se má situace jinak?
Dle nějakého oběžníku, pokynu, či informace co nám visí ve vozovně není zastávka dosud převzatá - nejspíš se tam odstraňují nějaké závady v rámci reklamace. Ale o co konkrétně se jedná, o tom zmíněné lejstro nemluví.
kdy že jsem tohle řešily? v březnu? a furt lidi čekají o deset či patnáct metrů dále.. bych chtěl vědět jakej ***** je pod tak dlouho dobou nečinnosti podepsanej... sice je maličkost ale člověka to trkne do hlavy když to vidí..

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Nástupní ostrůvky

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 25.9.2010 10:06

MŠ: Tak to já si zase takovou zastávku vybavuji - je stále pojížděná IAD a zároveň krom TRAM linky 11 (a noční 56) slouží i dvěma pravidelným BUS linkám - jsou to (dle mapy.cz) 150 a 188. Jedná se o zastávku Chodovská DC (rovnou se přiznám, že je inspirací pro můj tebou kritizovaný návrh) a na jednu stranu máš pravdu je to těsné a vyžaduje to opatrnost, ale beru to tak, že když to jde tady jde to i jinde. A opatrnosti se pomůže snížením rychlosti (např. na 30) psychologicky podpořeným právě zúžením jízdního pruhu - čímž vlastně dosahuji zbezpečnění dopravní situace ve vztahu k těm nejzranitelnějším účastníkům provozu, jimiž jsou chodci - právě kolem zastávek MHD se velmi často pohybující!

Martin Šubrt
Uživatel
Příspěvky: 1779
Registrován: 13.5.2004 10:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Nástupní ostrůvky

Příspěvek od Martin Šubrt » 25.9.2010 8:55

MM: Jenom k tomu výběru zastávek, které by šly ihned. Ostrčilovo nám., Kamenická a spousta dalších mají jednu závadu. Osová vzdálenost kolejí je 3 metry (většinou jsou tam BKV). Nový mys mívá nástupní hranu 1,35 od osy koleje. Tj. když odečteme střední plnou čáru šířky 0,25/2=0,125, tak je jízdní pruh pro vozidla (i autobusy) u takového mysu široký 1,5+1,35-0,125=2,725. Na bezpečný provoz busů, např NAD, vždycky DP vyžadoval pruh nejméně 3,25, tedy o půl metru široký. Sice už dnes máme podobné mysy, ale na Šumavské je zákaz vjezdu aut do toho úseku dc (totéž Letenské nám., Národní třída, Jindřišská). Někde jezdí jen ty autobusy, ale zase ne jiná doprava, tedy na výjimku a s modlením se, aby se nic nestalo (Bílá labuť, Masarykovo nádr. v noci, Jana Masaryka). Zastávku se smíšeným provozem tram. a os. aut. včetně busů s takovými rozměry máme aktuálně na Korunní - provizorní Śumavskou zc a s tou intenzitou aut to není zrovna bezproblémové potkávání... Jinou trvale provozovanou zastávku takového typu bez změny dopraní organizace a zákazů vjezdu aut si v síti nevybavuji.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Nástupní ostrůvky

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 25.9.2010 8:52

Pepa píše:Ano, museli to tam dát nedávno, všiml jsem si toho když jsem jel včera večer okolo autem, trošku mě to překvapilo.. :)
Já tam jezdil ve čtvrtek 22 a po skončení směny jsem si zajel na farmářký trh a tedy šel od zastávky ZC k přechodu - bloků jsem si v ten den cca do 14:00 hod nevšiml.

Uživatelský avatar
Pepa
Uživatel
Příspěvky: 2152
Registrován: 30.11.2003 9:45
Bydliště: 6004

Re: Nástupní ostrůvky

Příspěvek od Pepa » 25.9.2010 6:47

Ano, museli to tam dát nedávno, všiml jsem si toho když jsem jel včera večer okolo autem, trošku mě to překvapilo.. :)

Uživatelský avatar
Fořtík
Uživatel
Příspěvky: 2418
Registrován: 13.11.2003 22:51
Bydliště: Přijde den, kdy to odtajním! ;-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Nástupní ostrůvky

Příspěvek od Fořtík » 25.9.2010 6:17

Nikde jsem to tu ještě nečetl: v zastávce Kubánské náměstí od Slávie byly instalovány do vozovky betonové bloky. Dává to chodcům větší možnost, jak se dostat od zastávky tramvaje na přechod. Po létech opravdové divočiny na tomto místě konečně krok správným směrem. 8-)

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Nástupní ostrůvky

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 25.9.2010 0:13

OMH píše:
krtinek píše:Na 18 se nám už nějakou dobu proháněj nízké kachny i wany...
A brzy asi opět nebudou.
To že se na lince 18, díky jejímu vedení u ND rovně po nábřeží, od začátku července objevují KT a wany vím, jen jsem si nebyl jist, že jsou v JŘ GNT. Teď jsem se podíval, že tomu tak je - možná předznamenání, že po dokončení REKO Botanické zahrady a návratu 18 přes ní a Národní třídu budou na ní vyslány z MO 14T (dokonce jsem nějaké zahlédl nedávno na lince 22) a VO wany vyšlou místo MO 14T třeba na linku 20. Ale stejně i vnitřní nástupiště v obratišti Pedtřiny mají mít bezbariérový přístup (stačí udělat nájezd v hrotu směrem k výhybkám a v prostoru po ně oficiální přístup přes koleje těsně míjející kraje ostrůvků u vnější koleje.

Uživatelský avatar
OMH
Moderátor
Příspěvky: 1789
Registrován: 23.3.2009 21:11
Bydliště: Praha 1
Kontaktovat uživatele:

Re: Nástupní ostrůvky

Příspěvek od OMH » 24.9.2010 22:29

krtinek píše:
MM-Mikulovsky píše:...s NP spoji a linka 18 bez nich...
Na 18 se nám už nějakou dobu proháněj nízké kachny i wany...
A brzy asi opět nebudou.

Uživatelský avatar
kruťák
Uživatel
Příspěvky: 3166
Registrován: 23.2.2010 0:24
Bydliště: mobilnitabla.cz
Kontaktovat uživatele:

Re: Nástupní ostrůvky

Příspěvek od kruťák » 24.9.2010 21:54

MM-Mikulovsky píše:...s NP spoji a linka 18 bez nich...
Na 18 se nám už nějakou dobu proháněj nízké kachny i wany.
JInak souhlas, v podstatě není o čem diskutovat. Že jsou bezbariérové přístupy v poptávaných místech nutné, na tom se shodneme všichni. Šikovný projektant je dokáže postavit kdekoliv, a když bude mít nová "vláda" vůli, budou. Ostatně, uvidíme po volbách, jestli kdo splní, co slíbil v Oku...

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Nástupní ostrůvky

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 24.9.2010 18:45

krtinek píše: (ve vlákně 15T ForCity 24.9.2010 14:10)
Martin Šubrt píše:Zastávku jsem dal jen jako příklad, mohl jsem vybrat třeba Perunovu apod
Aha, špatně jsem tě pochopil. S tím samozřejmě souhlasím - zastávky jako třeba Maniny, Kamenická, Lipanská a (dalších 47) se asi nikdy nedočkají, bo není dostatečná poptávka.
Martin Šubrt píše:úprava zastávky (...) v horizontu od 3 let výše
Však dokončení výtahů na Národní třídě je taky v horizontu jednoho až jedhoho půl roku. Věřím tomu, že se cestující začnou ozývat hned, co se výtah otevře, vyjedou na povrch no a vyvýšit JP, rozšířit ostůvek není fyzicky problém let, ale týdnů nebo dokonce dnů*.
Nebo se rozšíří podobně jako na Masarykově nádraží :D .

*za předpokladu, že bude po papírové stránce vše v pořádku = bude politická vůle a neseknou se třeba památkáři, jak je jejich oblíbeným zvykem.
Radek píše:DPK: rekonstruce trati v plánu 2012
Pokud je to tak, bude to v první půli roku 2012 a souhlasí to s dokončením výtahu. Vše by se potom otevřelo najednou.
Ale to je na dlouhou diskusi...
To co dokumentuješ z Masarykova nádraží by bylo vhodné, ovšem z důvodu delšího trvání z pevnějšího materiálu jako betonu, např. na zastávkách Lihovar a Zlíchov ZC. Na zastávkách mezi parkovacími místy (jako obě Kamenické, Ostrčilovo nám. a Svatoplukova DC ...) by neměl být technický problém udělat takřka z fleku zastávkové mysy položením panelů, fyzicky úplně stejně by to mělo jít (s trochu větší komplikací papírováním při povolování) udělat u zastávek za nimiž IAD z jakéhokoliv důvodu na koleje stejně najíždí (jako Ostrčilovo nám ZC - parkování, Vosmíkových DC - viz. můj dřívější příspěvek na TF viewtopic.php?f=13&t=684&st=0&sk=t&sd=d ... 35#p132086...). Nakonec by tedy z těch nynějších cca 50-ti bariérových zastávek TRAM mohlo zůstat za pár dní (maximálně měsíc) fyzické práce minimum (v počtu cca 9-ti kusů stálých a dvou občasných zastávek) nacházejících se v místech, kde bezbariérovým řešením je tzv. Vídeňská zastávka či změna polohy kolejí (žel Lazarská stálé, Maniny DC i ZC, U Průhonu a protější Dělnická, Botanická zahrada DC - pokud se s ní náhodou nedělá něco při současné rekonstrukci TT, Nuselská radnice DC i ZC + 2 občasné Výtoň). Ovšem to by skutečně, jak píše krtínek, muselo chtít zejména město a jeho městské části a ne DP!!! Horší situace je v najití řešení nepoužitelnosti výklopné plošiny TRAM u některých ostrůvků pro jejich malou šíři či zejména jejich nacházení se v ostrém oblouku TT (jako v obratišti Bílá hora, či nástupní zastávka v obratišti Radošovická – jede-li TRAM po vnitřní koleji...). Nelze také opomenout, že stále v síti pražských TT jsou i zastávky zdánlivě na první pohĺed bezbariérové bariérové, protože sice je možný nástup/výstup z nich do vozidla, ale je bariérový přístup na ně (např. vnitřní kolej obratiště Petřiny - nejhorší je, že zrovna po ní projíždí linka 1 s garantovanými NP spoji a linka 18 bez nich jezdí vnější).

Uživatelský avatar
Fořtík
Uživatel
Příspěvky: 2418
Registrován: 13.11.2003 22:51
Bydliště: Přijde den, kdy to odtajním! ;-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Nástupní ostrůvky

Příspěvek od Fořtík » 09.3.2010 6:26

KarlosK píše:nevím kam s tím, ale tak se zeptám zde.
zastávka Teplárna Michle DC: už je to celkem dost dlouho co zde byli nainstalovány semafory a byl kvůli pracem posunut sloupek na ostrůvku. už asi měsíc jsou světla v provozu, podle mě je někdo líný dočasný sloupek odvést a zprovoznit ten "nový"...
nebo se má situace jinak?
Dle nějakého oběžníku, pokynu, či informace co nám visí ve vozovně není zastávka dosud převzatá - nejspíš se tam odstraňují nějaké závady v rámci reklamace. Ale o co konkrétně se jedná, o tom zmíněné lejstro nemluví.

Zamčeno