Nástupní ostrůvky
Moderátoři: DavidD, TRAM-FÓRUM
- Absolut
- Moderátor
- Příspěvky: 5319
- Registrován: 21.12.2005 12:28
- Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...
Re: Nástupní ostrůvky
Slíbil jsem někde napsat o zastávce Průběžná.
Takže... Někdy loni chtěla P10 ukázat, jak je skvělá a upravit nějakou z nevzhledných zastávek v blízkosti úřadu (nabízí se jich hodně - Kohinnor, Slavia, Oblouková, Čechovo náměstí, Kubánské náměstí, Nádraží Vršovice, Průběžná)... Ze zmíněných zastávek je většina "strašně složitá", protože by se musela projednávat s PČR a s DOP MHMP kvůli záboru během stavby na hlavní ulici... Zejména zastávka Slavia čeká na to, až se tam stane nějaká nehoda se zraněním a pak se všichni zblázní, ale do té doby od ní dávají radši ruce pryč... Jako reálné "vyhrály" Čechovo náměstí", kde chce MČ P10 pěší zónu nejlépe bez tramvaje a Průběžná, kde lze zastávku upravit, aniž by se sáhlo do ulice a tedy se nemusí zas tak moc projednávat. Navíc je šance zrušit bývalé WC a nahradit něčím "architektonicky cenným"... Tak se na zastávku udělala studíe úprav, nahrazující prostor hajzlíků zelení s lavičkama a řešící nové povrchy. Bohužel, studie se sice zabývala tím, jak za statisíce přesouvat sloupy TV a skříň EOV, nikoli však třeba důstojnou úpravou přechodu pro chodce bližšího ke Strašnické (tam by se totiž muselo šáhnout do jízdních pruhů a zúžit je, což sice ČSN i PČR lze, ale máme z toho přece strach). Během projednávání studie se objevily zmíněné nedostatky a také požadavek na změnu směrového vedení TT (zmírnění nebo likvidace oblouku v zastávce). Změna trasy TT nebyla v souladu s architektonickou představou uspořádání prostoru a akce na nějakou dobu usnula... Mimochodem se tam také myslím našly nějaké neošetřené kolize s inženýrskými sítěmi, protože nějaký kabelovod přece není tak důležitý, jako kopeček se stromečky, že jo, akorát že ten kabelovod tam už je a jeho majitel ho jaksi nechce zrušit kvůli kořenům stromů, které tam ještě nejsou... Tak se ta "nejjednodušší" zastávka ukázala trochu složitější, ale přesto se na ní pracuje dál. Naštěstí úsek Kubánské náměstí - Průběžná se dostal do plánu rekonstrukcí TT na horizont 2009+ a tak úprava zastávky proběhne v koordinaci - v jaké podobě, to je ovšem asi ve hvězdách, protože se tam střetne názor DP a MČ P10... Městská část Praha 10 považuje tramvaje za samozřejmost a tak se o ně neumí starat, výsledkem jsou hrozně vypadající zastávky (přitom dát zastávku Slavia jako podmiňující investici OC Eden v době jeho výstavby by jistě šlo) a hlavně taky to, že si P10 úspěšně nechala od Ropidu ****** na hlavu se změnou linkového vedení, aniž by řekla popel. Tím nechci samozřejmě nikoho ardesně kritizovat, jen konstatuju, že to vypadá docela blbě...
Takže... Někdy loni chtěla P10 ukázat, jak je skvělá a upravit nějakou z nevzhledných zastávek v blízkosti úřadu (nabízí se jich hodně - Kohinnor, Slavia, Oblouková, Čechovo náměstí, Kubánské náměstí, Nádraží Vršovice, Průběžná)... Ze zmíněných zastávek je většina "strašně složitá", protože by se musela projednávat s PČR a s DOP MHMP kvůli záboru během stavby na hlavní ulici... Zejména zastávka Slavia čeká na to, až se tam stane nějaká nehoda se zraněním a pak se všichni zblázní, ale do té doby od ní dávají radši ruce pryč... Jako reálné "vyhrály" Čechovo náměstí", kde chce MČ P10 pěší zónu nejlépe bez tramvaje a Průběžná, kde lze zastávku upravit, aniž by se sáhlo do ulice a tedy se nemusí zas tak moc projednávat. Navíc je šance zrušit bývalé WC a nahradit něčím "architektonicky cenným"... Tak se na zastávku udělala studíe úprav, nahrazující prostor hajzlíků zelení s lavičkama a řešící nové povrchy. Bohužel, studie se sice zabývala tím, jak za statisíce přesouvat sloupy TV a skříň EOV, nikoli však třeba důstojnou úpravou přechodu pro chodce bližšího ke Strašnické (tam by se totiž muselo šáhnout do jízdních pruhů a zúžit je, což sice ČSN i PČR lze, ale máme z toho přece strach). Během projednávání studie se objevily zmíněné nedostatky a také požadavek na změnu směrového vedení TT (zmírnění nebo likvidace oblouku v zastávce). Změna trasy TT nebyla v souladu s architektonickou představou uspořádání prostoru a akce na nějakou dobu usnula... Mimochodem se tam také myslím našly nějaké neošetřené kolize s inženýrskými sítěmi, protože nějaký kabelovod přece není tak důležitý, jako kopeček se stromečky, že jo, akorát že ten kabelovod tam už je a jeho majitel ho jaksi nechce zrušit kvůli kořenům stromů, které tam ještě nejsou... Tak se ta "nejjednodušší" zastávka ukázala trochu složitější, ale přesto se na ní pracuje dál. Naštěstí úsek Kubánské náměstí - Průběžná se dostal do plánu rekonstrukcí TT na horizont 2009+ a tak úprava zastávky proběhne v koordinaci - v jaké podobě, to je ovšem asi ve hvězdách, protože se tam střetne názor DP a MČ P10... Městská část Praha 10 považuje tramvaje za samozřejmost a tak se o ně neumí starat, výsledkem jsou hrozně vypadající zastávky (přitom dát zastávku Slavia jako podmiňující investici OC Eden v době jeho výstavby by jistě šlo) a hlavně taky to, že si P10 úspěšně nechala od Ropidu ****** na hlavu se změnou linkového vedení, aniž by řekla popel. Tím nechci samozřejmě nikoho ardesně kritizovat, jen konstatuju, že to vypadá docela blbě...
- Karosák
- Uživatel
- Příspěvky: 3856
- Registrován: 07.2.2008 18:49
- Bydliště: Wydzielone korytarze
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nástupní ostrůvky
Ááá..výborně..jsem opět chtřejší, děkuji
- trainzjohny
- Moderátor
- Příspěvky: 3140
- Registrován: 10.9.2006 15:06
- Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nástupní ostrůvky
Jo takhle jo, trošku jsem to zjednodušil . Takhle se to samo i dělá.Fořtík píše:Jenomže když zastaví 9/10 u označníku, tak linka 7 se v pohodě vejde na druhou pozici, tedy může zastavit za prvním vlakem na sousední koleji.trainzjohny píše:Karosák - ve chvíli kdy by na vnější koleji stála 9/10 tak ta 7 NESMÍ otevřít dveře - na to jsou jisté pravidla v D 1/2 - viz paragraf § 33 Zastavování v zastávkách
- Fořtík
- Uživatel
- Příspěvky: 2418
- Registrován: 13.11.2003 22:51
- Bydliště: Přijde den, kdy to odtajním! ;-)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nástupní ostrůvky
Jenomže když zastaví 9/10 u označníku, tak linka 7 se v pohodě vejde na druhou pozici, tedy může zastavit za prvním vlakem na sousední koleji.trainzjohny píše:Karosák - ve chvíli kdy by na vnější koleji stála 9/10 tak ta 7 NESMÍ otevřít dveře - na to jsou jisté pravidla v D 1/2 - viz paragraf § 33 Zastavování v zastávkách
- trainzjohny
- Moderátor
- Příspěvky: 3140
- Registrován: 10.9.2006 15:06
- Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nástupní ostrůvky
MF - jj, svatá pravda, situaci mám jako na dlani a opravdu už se vysýpání substrátu do vozovky nestává.
Karosák - ve chvíli kdy by na vnější koleji stála 9/10 tak ta 7 NESMÍ otevřít dveře - na to jsou jisté pravidla v D 1/2 - viz paragraf § 33 Zastavování v zastávkách
Karosák - ve chvíli kdy by na vnější koleji stála 9/10 tak ta 7 NESMÍ otevřít dveře - na to jsou jisté pravidla v D 1/2 - viz paragraf § 33 Zastavování v zastávkách
Kód: Vybrat vše
11. Je-li v zastávce pro dvě souběžné koleje pouze jeden označník zastávky, je řidič vlaku, který zastavuje na koleji vzdálenější od označníku zastávky, povinen zajistit bezpečný výstup cestujících; zejména nesmí zastavovat souběžně s vlakem na sousední koleji.
Řidič vlaku, který zastavuje na koleji u označníku zastávky, nesmí vjet do zastávky, pokud by mohl ohrozit vystupující (nastupující) cestující z vlaku na sousední koleji.
Re: Nástupní ostrůvky
Zlikvidována byla v souvislosti s začátkem střídání přestávek na lince 9. Takže pozbyla smyslu. Vlaky se tam teď tak nějak i vejdou...
- Damir Holas
- Uživatel
- Příspěvky: 1564
- Registrován: 23.8.2006 17:28
- Bydliště: Slánská / Koh-i-noor / Radlická / Zemědělská univerzita
Re: Nástupní ostrůvky
Ježiš, ona už tam není?? Tak to by mě taky zajímalo, kdo ji zlikvidoval a proč...Karosák píše:A další související dotaz: Proč zmizela ta občasná provizorní zastávka před smyskou Sídliště Řepy
Předem děkuji za poskytnutá moudra
- Karosák
- Uživatel
- Příspěvky: 3856
- Registrován: 07.2.2008 18:49
- Bydliště: Wydzielone korytarze
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nástupní ostrůvky
Dnes večer mě 7 vyložila v Řepích na vnitřní koleji, tedy té bez nástupní hrany. To mi vůbec nevadilo a kdyby se na vnitřní koleji nesměl vysypávat substrát, byla by vnitřní kolej pro ukončení linky 7 nepoužitelná, zvlášť, když zmizela ta občasná zastávka před vjezdem do smyčky.
A já moc nerozumím tomu, proč to tady jde a proč to v létě 2006 nešlo v zastávce Olšanské hřbitovy a 30 musela cestující vysypat na Floře a nechat je dívat do dáli, jak jim ujíždí NAD. Jaké je tajemství tohoto problému
A další související dotaz: Proč zmizela ta občasná provizorní zastávka před smyskou Sídliště Řepy
Předem děkuji za poskytnutá moudra
A já moc nerozumím tomu, proč to tady jde a proč to v létě 2006 nešlo v zastávce Olšanské hřbitovy a 30 musela cestující vysypat na Floře a nechat je dívat do dáli, jak jim ujíždí NAD. Jaké je tajemství tohoto problému
A další související dotaz: Proč zmizela ta občasná provizorní zastávka před smyskou Sídliště Řepy
Předem děkuji za poskytnutá moudra
- MOp
- Administrátor
- Příspěvky: 4740
- Registrován: 18.1.2007 22:38
- Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nástupní ostrůvky
Nikoliv, Szeged. Na Budapešť moc hezké a málo industriální.
Re: Nástupní ostrůvky
pěkné.. budapešť??
- Absolut
- Moderátor
- Příspěvky: 5319
- Registrován: 21.12.2005 12:28
- Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...
Re: Nástupní ostrůvky
Hele.
Zastávka s průhledným zábradlím (jen 0,2m od komunikace = ČSN neprůchozí), přístřeškem přímo proti vozidlu (ve vzdálenosti cca 1,50 m od osy koleje = taky ČSN neprůchozí) a zelení oddělenými kolejemi v jednom a v druhém směru, za zastávkou je ten pruh zeleně využit jako dělící ostrůvek přechodu pro chodce (ČSN průchozí, PČR stěží), zastávka má délku na 1 soupravu (ČSN průchozí jen tak tak, DP po projednání možná taky), přechod pro chodce na obou koncích zastávky (přechody od sebe pod 50m = námitky PČR), vedle zastávky JEDEN jízdní pruh šířky kolem 4,00m (jo, to už umíme) . Ideální řešení třeba do Jeremenkovy ulice se zachováním stávajícího zeleného pásu
Bohužel tahle zastávka by v Praze neprošla, protože přece není nakreslená v ČSN 736425, i když já ji považuju za docela bezpečnou
Zastávka s průhledným zábradlím (jen 0,2m od komunikace = ČSN neprůchozí), přístřeškem přímo proti vozidlu (ve vzdálenosti cca 1,50 m od osy koleje = taky ČSN neprůchozí) a zelení oddělenými kolejemi v jednom a v druhém směru, za zastávkou je ten pruh zeleně využit jako dělící ostrůvek přechodu pro chodce (ČSN průchozí, PČR stěží), zastávka má délku na 1 soupravu (ČSN průchozí jen tak tak, DP po projednání možná taky), přechod pro chodce na obou koncích zastávky (přechody od sebe pod 50m = námitky PČR), vedle zastávky JEDEN jízdní pruh šířky kolem 4,00m (jo, to už umíme) . Ideální řešení třeba do Jeremenkovy ulice se zachováním stávajícího zeleného pásu
Bohužel tahle zastávka by v Praze neprošla, protože přece není nakreslená v ČSN 736425, i když já ji považuju za docela bezpečnou
- Absolut
- Moderátor
- Příspěvky: 5319
- Registrován: 21.12.2005 12:28
- Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...
Re: Nástupní ostrůvky
Fořtmistře, jsem rád, že mám u Vás podporu svých ideálů o zastávkách
Jsem přesvědčen, že každá tramvajová zastávka může být bezpečná, že může zastavovat autobus na zastávce TRAM a také, že okolí zastávek může být i zeleň.
Jsem přesvědčen, že každá tramvajová zastávka může být bezpečná, že může zastavovat autobus na zastávce TRAM a také, že okolí zastávek může být i zeleň.
Re: Nástupní ostrůvky
S těma zákonama to je věc a ještě když člověk natrefí na blbýho policajta Kolega v práci vyprávěl, jak ho začal jebat policajt když předjížděl v křižovatce. Jak prej ho to napadlo. A on mu povídá že když je na hlavní, nebo tam, kde je řízená křážovatka SSZ může předjíždět v křižovatce. A on no a kde jste to viděl? a on no v zákoně přece! Vy ho neznáte nebo co?....
- Fořtík
- Uživatel
- Příspěvky: 2418
- Registrován: 13.11.2003 22:51
- Bydliště: Přijde den, kdy to odtajním! ;-)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nástupní ostrůvky
Zatím jenom zastávku! I když, měl-li bych to brát podle toho, která zastávka je nejblíž mému bydlišti, tak Podolská vodárna to tedy není.Absolut píše:Fořtmistře, Vy jste odtajnil bydliště
K té Podolské vodárně - je tam dost místa na to ji rozšířit na cca 3,0 metru a dát přístřešek na nástupiště. A zábradlí.
Ale souhlasím s tím, že s místním nástupním ostrůvkem by se dalo něco dělat. Zvláště, když pravý jízdní pruh je téměř nevyužívaný (využívají ho jenom lidé zde bydlící (a tedy i parkující) a pak náhodní zbloudilci místních poměrů neznalí.
- Absolut
- Moderátor
- Příspěvky: 5319
- Registrován: 21.12.2005 12:28
- Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...
Re: Nástupní ostrůvky
Fořtmistře, Vy jste odtajnil bydliště
K té Podolské vodárně - je tam dost místa na to ji rozšířit na cca 3,0 metru a dát přístřešek na nástupiště. A zábradlí.
K té Podolské vodárně - je tam dost místa na to ji rozšířit na cca 3,0 metru a dát přístřešek na nástupiště. A zábradlí.