Nástupní ostrůvky

Archiv starých nebo neaktuálních příspěvků. Příspěvky, které přinášejí informace, jejíchž poselství již bylo naplněno v minulosti.

Moderátoři: DavidD, TRAM-FÓRUM

Zamčeno
Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: Nástupní ostrůvky

Příspěvek od Absolut » 16.9.2008 12:51

Slíbil jsem někde napsat o zastávce Průběžná.

Takže... Někdy loni chtěla P10 ukázat, jak je skvělá a upravit nějakou z nevzhledných zastávek v blízkosti úřadu (nabízí se jich hodně - Kohinnor, Slavia, Oblouková, Čechovo náměstí, Kubánské náměstí, Nádraží Vršovice, Průběžná)... Ze zmíněných zastávek je většina "strašně složitá", protože by se musela projednávat s PČR a s DOP MHMP kvůli záboru během stavby na hlavní ulici... Zejména zastávka Slavia čeká na to, až se tam stane nějaká nehoda se zraněním a pak se všichni zblázní, ale do té doby od ní dávají radši ruce pryč... Jako reálné "vyhrály" Čechovo náměstí", kde chce MČ P10 pěší zónu nejlépe bez tramvaje a Průběžná, kde lze zastávku upravit, aniž by se sáhlo do ulice a tedy se nemusí zas tak moc projednávat. Navíc je šance zrušit bývalé WC a nahradit něčím "architektonicky cenným"... Tak se na zastávku udělala studíe úprav, nahrazující prostor hajzlíků zelení s lavičkama a řešící nové povrchy. Bohužel, studie se sice zabývala tím, jak za statisíce přesouvat sloupy TV a skříň EOV, nikoli však třeba důstojnou úpravou přechodu pro chodce bližšího ke Strašnické (tam by se totiž muselo šáhnout do jízdních pruhů a zúžit je, což sice ČSN i PČR lze, ale máme z toho přece strach). Během projednávání studie se objevily zmíněné nedostatky a také požadavek na změnu směrového vedení TT (zmírnění nebo likvidace oblouku v zastávce). Změna trasy TT nebyla v souladu s architektonickou představou uspořádání prostoru a akce na nějakou dobu usnula... Mimochodem se tam také myslím našly nějaké neošetřené kolize s inženýrskými sítěmi, protože nějaký kabelovod přece není tak důležitý, jako kopeček se stromečky, že jo, akorát že ten kabelovod tam už je a jeho majitel ho jaksi nechce zrušit kvůli kořenům stromů, které tam ještě nejsou... Tak se ta "nejjednodušší" zastávka ukázala trochu složitější, ale přesto se na ní pracuje dál. Naštěstí úsek Kubánské náměstí - Průběžná se dostal do plánu rekonstrukcí TT na horizont 2009+ a tak úprava zastávky proběhne v koordinaci - v jaké podobě, to je ovšem asi ve hvězdách, protože se tam střetne názor DP a MČ P10... Městská část Praha 10 považuje tramvaje za samozřejmost a tak se o ně neumí starat, výsledkem jsou hrozně vypadající zastávky (přitom dát zastávku Slavia jako podmiňující investici OC Eden v době jeho výstavby by jistě šlo) a hlavně taky to, že si P10 úspěšně nechala od Ropidu ****** na hlavu se změnou linkového vedení, aniž by řekla popel. Tím nechci samozřejmě nikoho ardesně kritizovat, jen konstatuju, že to vypadá docela blbě...

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Nástupní ostrůvky

Příspěvek od Karosák » 06.3.2008 17:57

Ááá..výborně..jsem opět chtřejší, děkuji

Uživatelský avatar
trainzjohny
Moderátor
Příspěvky: 3140
Registrován: 10.9.2006 15:06
Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
Kontaktovat uživatele:

Re: Nástupní ostrůvky

Příspěvek od trainzjohny » 05.3.2008 19:58

Fořtík píše:
trainzjohny píše:Karosák - ve chvíli kdy by na vnější koleji stála 9/10 tak ta 7 NESMÍ otevřít dveře - na to jsou jisté pravidla v D 1/2 - viz paragraf § 33 Zastavování v zastávkách
Jenomže když zastaví 9/10 u označníku, tak linka 7 se v pohodě vejde na druhou pozici, tedy může zastavit za prvním vlakem na sousední koleji.
Jo takhle jo, trošku jsem to zjednodušil :oops: . Takhle se to samo i dělá.

Uživatelský avatar
Fořtík
Uživatel
Příspěvky: 2418
Registrován: 13.11.2003 22:51
Bydliště: Přijde den, kdy to odtajním! ;-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Nástupní ostrůvky

Příspěvek od Fořtík » 05.3.2008 17:20

trainzjohny píše:Karosák - ve chvíli kdy by na vnější koleji stála 9/10 tak ta 7 NESMÍ otevřít dveře - na to jsou jisté pravidla v D 1/2 - viz paragraf § 33 Zastavování v zastávkách
Jenomže když zastaví 9/10 u označníku, tak linka 7 se v pohodě vejde na druhou pozici, tedy může zastavit za prvním vlakem na sousední koleji.

Uživatelský avatar
trainzjohny
Moderátor
Příspěvky: 3140
Registrován: 10.9.2006 15:06
Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
Kontaktovat uživatele:

Re: Nástupní ostrůvky

Příspěvek od trainzjohny » 05.3.2008 9:53

MF - jj, svatá pravda, situaci mám jako na dlani a opravdu už se vysýpání substrátu do vozovky nestává.
Karosák - ve chvíli kdy by na vnější koleji stála 9/10 tak ta 7 NESMÍ otevřít dveře - na to jsou jisté pravidla v D 1/2 - viz paragraf § 33 Zastavování v zastávkách

Kód: Vybrat vše

11. Je-li v zastávce pro dvě souběžné koleje pouze jeden označník zastávky, je řidič vlaku, který zastavuje na koleji vzdálenější od označníku zastávky, povinen zajistit bezpečný výstup cestujících; zejména nesmí zastavovat souběžně s vlakem na sousední koleji.
Řidič vlaku, který zastavuje na koleji u označníku zastávky, nesmí vjet do zastávky, pokud by mohl ohrozit vystupující (nastupující) cestující z vlaku na sousední koleji.

MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Re: Nástupní ostrůvky

Příspěvek od MF » 05.3.2008 8:04

Zlikvidována byla v souvislosti s začátkem střídání přestávek na lince 9. Takže pozbyla smyslu. Vlaky se tam teď tak nějak i vejdou...

Uživatelský avatar
Damir Holas
Uživatel
Příspěvky: 1564
Registrován: 23.8.2006 17:28
Bydliště: Slánská / Koh-i-noor / Radlická / Zemědělská univerzita

Re: Nástupní ostrůvky

Příspěvek od Damir Holas » 05.3.2008 0:36

Karosák píše:A další související dotaz: Proč zmizela ta občasná provizorní zastávka před smyskou Sídliště Řepy :?:
Předem děkuji za poskytnutá moudra :wink:
Ježiš, ona už tam není?? :shock: :shock: Tak to by mě taky zajímalo, kdo ji zlikvidoval a proč...

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Nástupní ostrůvky

Příspěvek od Karosák » 04.3.2008 22:13

Dnes večer mě 7 vyložila v Řepích na vnitřní koleji, tedy té bez nástupní hrany. To mi vůbec nevadilo a kdyby se na vnitřní koleji nesměl vysypávat substrát, byla by vnitřní kolej pro ukončení linky 7 nepoužitelná, zvlášť, když zmizela ta občasná zastávka před vjezdem do smyčky.
A já moc nerozumím tomu, proč to tady jde a proč to v létě 2006 nešlo v zastávce Olšanské hřbitovy a 30 musela cestující vysypat na Floře a nechat je dívat do dáli, jak jim ujíždí NAD. Jaké je tajemství tohoto problému :?:
A další související dotaz: Proč zmizela ta občasná provizorní zastávka před smyskou Sídliště Řepy :?:
Předem děkuji za poskytnutá moudra :wink:

Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
Příspěvky: 4740
Registrován: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
Kontaktovat uživatele:

Re: Nástupní ostrůvky

Příspěvek od MOp » 09.2.2008 1:10

Nikoliv, Szeged. Na Budapešť moc hezké a málo industriální.

Uživatelský avatar
pawel
Uživatel
Příspěvky: 2384
Registrován: 15.7.2004 23:10
Bydliště: M22 / U8

Re: Nástupní ostrůvky

Příspěvek od pawel » 08.2.2008 16:38

pěkné.. budapešť??

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: Nástupní ostrůvky

Příspěvek od Absolut » 08.2.2008 13:46

Hele.

Zastávka s průhledným zábradlím (jen 0,2m od komunikace = ČSN neprůchozí), přístřeškem přímo proti vozidlu (ve vzdálenosti cca 1,50 m od osy koleje = taky ČSN neprůchozí) a zelení oddělenými kolejemi v jednom a v druhém směru, za zastávkou je ten pruh zeleně využit jako dělící ostrůvek přechodu pro chodce (ČSN průchozí, PČR stěží), zastávka má délku na 1 soupravu (ČSN průchozí jen tak tak, DP po projednání možná taky), přechod pro chodce na obou koncích zastávky (přechody od sebe pod 50m = námitky PČR), vedle zastávky JEDEN jízdní pruh šířky kolem 4,00m (jo, to už umíme) . Ideální řešení třeba do Jeremenkovy ulice se zachováním stávajícího zeleného pásu :D

Bohužel tahle zastávka by v Praze neprošla, protože přece není nakreslená v ČSN 736425, i když já ji považuju za docela bezpečnou :)

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: Nástupní ostrůvky

Příspěvek od Absolut » 08.2.2008 13:34

Fořtmistře, jsem rád, že mám u Vás podporu svých ideálů o zastávkách :)

Jsem přesvědčen, že každá tramvajová zastávka může být bezpečná, že může zastavovat autobus na zastávce TRAM a také, že okolí zastávek může být i zeleň.

MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Re: Nástupní ostrůvky

Příspěvek od MF » 08.2.2008 13:21

S těma zákonama to je věc a ještě když člověk natrefí na blbýho policajta :!: Kolega v práci vyprávěl, jak ho začal jebat policajt když předjížděl v křižovatce. Jak prej ho to napadlo. A on mu povídá že když je na hlavní, nebo tam, kde je řízená křážovatka SSZ může předjíždět v křižovatce. A on no a kde jste to viděl? a on no v zákoně přece! Vy ho neznáte nebo co?.... #-o

Uživatelský avatar
Fořtík
Uživatel
Příspěvky: 2418
Registrován: 13.11.2003 22:51
Bydliště: Přijde den, kdy to odtajním! ;-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Nástupní ostrůvky

Příspěvek od Fořtík » 08.2.2008 12:37

Absolut píše:Fořtmistře, Vy jste odtajnil bydliště :-)

K té Podolské vodárně - je tam dost místa na to ji rozšířit na cca 3,0 metru a dát přístřešek na nástupiště. A zábradlí.
Zatím jenom zastávku! :-) I když, měl-li bych to brát podle toho, která zastávka je nejblíž mému bydlišti, tak Podolská vodárna to tedy není. :lol:

Ale souhlasím s tím, že s místním nástupním ostrůvkem by se dalo něco dělat. Zvláště, když pravý jízdní pruh je téměř nevyužívaný (využívají ho jenom lidé zde bydlící (a tedy i parkující) a pak náhodní zbloudilci místních poměrů neznalí. ;-)

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: Nástupní ostrůvky

Příspěvek od Absolut » 08.2.2008 8:41

Fořtmistře, Vy jste odtajnil bydliště :-)

K té Podolské vodárně - je tam dost místa na to ji rozšířit na cca 3,0 metru a dát přístřešek na nástupiště. A zábradlí.

Zamčeno