Stránka 12 z 19

Re: Nástupní ostrůvky

Napsal: 22.11.2007 23:32
od 9001
2217 píše:tAk nevím. Perosklené zábradlí možná vypadá dobře, ale je naprosto neviditelné! Už se mi několikrát stalo, že jsem lítala posilnci a následně po trati, abych našla "vchod" na refýž! Troubící gumokol a zvonící tramka za zadkem nejsou příjemná věc. TAkže pokud ohrazené refýže, tak jedině s kvalitním vodícím systémem rpo zrakově postižené. Jinak nás budete kuplovat... :(
Podle mě je vidět docela dobře. Myslím že klasické zábradlí není na tom o moc líp s viditelností.
Většinou k "díře" v zábradlí vede přechod :wink:

Re: Nástupní ostrůvky

Napsal: 22.11.2007 19:48
od 2217
tAk nevím. Perosklené zábradlí možná vypadá dobře, ale je naprosto neviditelné! Už se mi několikrát stalo, že jsem lítala posilnci a následně po trati, abych našla "vchod" na refýž! Troubící gumokol a zvonící tramka za zadkem nejsou příjemná věc. TAkže pokud ohrazené refýže, tak jedině s kvalitním vodícím systémem rpo zrakově postižené. Jinak nás budete kuplovat... :(

Re: Nástupní ostrůvky

Napsal: 22.11.2007 18:03
od m6ak
Tak kolem obou ostrůvků zastávky Sídliště Červený Vrch už je připravené provizorní vodorovné i svislé dopravní značení. Rozšíření je, zdá se, na spadnutí.

Re: Nástupní ostrůvky

Napsal: 22.11.2007 13:16
od MOp
O tom se nepřu! Odpovídal jsem na princip "německého" řešení signalizace = časové ostrůvky / světelné závory.

Re: Nástupní ostrůvky

Napsal: 22.11.2007 12:35
od Absolut
Pane MOpe!

Hellichova d.c. je přece vysazená chodníková plocha jako nástupní hrana 1,30m od osy koleje!
To samé Hellichova z.c. Obojí Metroprojekt 2001.

Re: Nástupní ostrůvky

Napsal: 22.11.2007 12:28
od MOp
vyřešeno to tam měli semaforem a la prazska trznice dc.
Říká se tomu časový ostrůvek. Tramvaj po průjezdu detektorem před zastávkou vyvolá červenou fázi pro souběžně jedoucí automobily. Po opuštění zastávky opět po projetí detektorem padá plechovkám volno. Kromě Tržnice - Lihovar dc, Hellichova dc, .. a teď mám wokno jako výkladní skříň.

Re: Nástupní ostrůvky

Napsal: 22.11.2007 12:01
od pawel
abs.: s tím polskem máš samozřejmě pravdu. nicméně mám takový pocit že na hl.n. v krakově se něco měnilo teď v létě, ale nejsem si jist. každopádně tam jdou správným směrem. myslím že podobně nevhodné uspořádání je taky třeba na placu dominikanskim a dalších místech, obecně je to ale spíš v centru. mimo hist.zástavbu jsem se setkal rozhodně z vyšším standardem stanic, než je tomu v praze.
vratislav neznám (zatím:)

mop: ok :) ale většinou tam taky bývá otevř.svršek nebo jsou stanice jen na 1 soupravu, což aspoň částečně zabraňuje nevhodnému přecházení.

ps: přecházení přes 2 pruhy je i v berlíně, už teď nevím kde přesně.. vyřešeno to tam měli semaforem a la prazska trznice dc.

Re: Nástupní ostrůvky

Napsal: 22.11.2007 8:51
od MOp
Dobrý maso :-)

Tož to já na oplátku přidávám něco z Deutschlandu.

Pawel> Rozhodně tam nevidím zmiňované zábradlí mezi protisměry! To se v Německu většinou nenosí.

Re: Nástupní ostrůvky

Napsal: 22.11.2007 8:32
od Absolut
A poslední foto, zastávka se jmenuje Kliniki a je to u nemocnice. Opět Wroclaw.

Re: Nástupní ostrůvky

Napsal: 22.11.2007 8:31
od Absolut
Foto č. 2 - Wroclaw, zastávka Fadroma. Ulice je frekventovaná asi jako Bělohorská, možná o trošku míň, je tam sice dlažba, ale je to spojitý čtyřpruh v přímé, zastávka bez ostrůvku, výstup do dvou pruhů je vyznačen jenom bílou šrafou.

Re: Nástupní ostrůvky

Napsal: 22.11.2007 8:29
od Absolut
První foto - Krakow, zastavka Dworzec glowny, označník je na chodníku a třívozová souprava konstalů 105N stanicuje s výstupem cestujících do dvou jízdních pruhů.

Re: Nástupní ostrůvky

Napsal: 22.11.2007 8:07
od Absolut
Sorry, tohle téma je fakt zajkímavé a důležité, ale nemám čas....

Ad radek31: Rád si s ním pohovořím nebo napíšu nějaký mail. Myslím, že je vždycky v možnostech investora, města nebo MČ zabránit provedení stavby, kterou někdo takhle zkurví.

Ad 9001: Tlak ze strany tržnice? Blázníš? Vždyť jim to může být šumafuk, výluka by siným uspořádáním zastávek nebyla delší.

Ad MF: Ale třeba u Polikliniky Vysočany se 70 komfortně jet nedá. A to je plus.

Ad 9001 podruhé: Tebe bych fakt chtěl mít na PČR. Fyzické zužování pruh psychicky snižuje rychlost a tím následky nehod. Prokázáno v praxi v hafo státech vesměs na západ od nás.

Ad Pawel: 99% souhlas. Nesouhlasím jen s tím Krakowem, tam jsou sice některé zastávky moc pěkné, ale najde se tam třeba i zastávka, kde vystupují cestující do vozovky do dvou řadících pruhů před křižovatkou mezi auta... Mám někde foto, dodám.

Ad 9001 potřetí: Sice na to není žádný předpis, ale posledních několik let je skutečně v odborných kruzích snaha dávat prosklená zábradlí, která se nedají přelézt. Kdo je takový *****, že zábradlí přeskakuje, tomu není pomoci. Jen se u skleněných zábradlí nesmí zapomínat udělat posledních cca 4-5 výplní z čirého skla, aby bylo z projíždějícího auta vidět na drobné pohybující se objekty za zábradlím (dítě, pes).

Já vím, že je národním sportem kritizovat, ale v posledních letech se v tomhle ohledu udělalo fakt hodně. A vydat peníze a energii na projekt a jeho projednání, aby byl výsledkem takový paskvil, jako na Pražské tržnici, to je fakt ostuda.

Re: Nástupní ostrůvky

Napsal: 22.11.2007 0:25
od 9001
V případě oddělení silnice a ostrůvku jsou dobré skleněné výplně. Jako jsou na Kavalírce a nebo Na Groši. A je tam mezera pouze pro přechod. To mi přijde po estetické i praktické strance jako dobrá věc.

Re: Nástupní ostrůvky

Napsal: 21.11.2007 23:52
od pawel
MF: Nechápu, proč je spojováno rozšíření ostrůvku spolu s nekázní řidičů IAD. Jestli někdo umřel na přechodu, bohužel je to smutná událost.

protože rozšíření ostrůvku s sebou přinese i zúžení vozovky a tím větší kázeň řidičů. podívejte se na západ od našich hranic, tam zebry na uspořádání 2 pruhy (+ TT) + 2 pruhy rozhodně nenajdeme... buď SSZ, nebo aspoň různé zpomalovací prvky pro auta (u nás na tohle již přišli) i chodce (u nás = 0.. první vlaštovka, nebo spíš náznak možná tak na palac.n. směr podolí). těžko vynutit kázeň řidičů tam, kde je ještě nedaleko před přechodem autostráda s max.pov.rych. 70 km/h a dva pruhy. nechci rozhodně hájit české řidiče, ale tohle by nefungovalo bezpečně ani v kterékoli jiné zemi se srovnatelným provozem - jak psal matošo: "jeden (řidič) zastaví a druhy jede dál". taková místa se prostě musí eliminovat a je dobře, že už se na tom pracuje.

9001: Tady je problém co nevyřeší žádné zužování atd. Člověk vidí tramvaj a hurá za ní aniž by se rozhlédl.

v německu, ale i třeba v polsku (znám ale pouze krakov) fungují různé šikany pro chodce velmi dobře. že u nás ještě nepřišli na to, že zábradlí s horizont. položením trubek je v mnoha případech úplně na nic, je jiná věc. kdyby obdobná trať jako břevnovský kl. - BH ležela v mimo ČR, tak je každá stanice širší a je na ní přístřešek, mezi kolejemi je zábradlí a na kraji ostrůvku také. taky by tu bylo o poznání méně nekrytých přechodů a pobíhání v kolejišti mimo prostor zastávek by řešil otevřený svršek + keře podél kolejiště. ubyly by rovněž nebezpečné přejezdy přes kolejiště pro IAD, a ty, které by zůstaly, by měly vlastní odbočovací pruh, aby nedocházelo k nebezp.situacím. třeba taková cesta autem od patočkovy zc (klášter) do ulice říčanova byla do zúžení silnice u říčanovy horrorový zážitek...

Re: Nástupní ostrůvky

Napsal: 21.11.2007 21:32
od 9001
Tady je problém co nevyřeší žádné zužování atd. Člověk vidí tramvaj a hurá za ní aniž by se rozhlédl. To samé platí když tramvaj přijede do zastávky,tak se lidi bez ohledu na provoz vrhnou do silnice a to v případě, že je na ostrůvek přechod :!: