Stránka 13 z 19

Re: Nástupní ostrůvky

Napsal: 21.11.2007 19:40
od MF
pawel píše:mein gott. tady se doopravdy nad vsim jen narika. ricanova rozsireni potrebuje. zkusili jste se nekdy cekat na teto nehostinne zastavce za deste? starsi lide museli cekat primo na (uzounke) refyzi, protoze z (mimochodem odpudive) cekarny nezvladli vynutit si prechod pres silnici a tramvaj stihnout. a co teprv ti co jeli ve smeru zc. stanice tohoto typu jsou jen dokonalym potvrzenim mhd jako "socky". cestuchtivi cekaji na zastavce, pristresek - nic, sotva pul metru od nich si to frci jedno auto za druhym rychlosti kolem 80kmh....

a proc se tak nedeje v podoli - mam pocit, ze tohle je akce prahy 6, resp.k tomu dala impuls.

p.s. na ricanove cca pred (pul) rokem nekdo zajel na prechodu z ostruvku 17letou holku. jeste vas napadne psat "je to na prd", "bohuzel rozsireni zacalo" a podobny nesmysly???
Nechápu, proč je spojováno rozšíření ostrůvku spolu s nekázní řidičů IAD. Jestli někdo umřel na přechodu, bohužel je to smutná událost. Zastávka může být rozšířená jak chce, když někdo pojede okolo osmdesát a sejme někoho na přechodu tak ať je zastávka jakákoliv je to jedno. Jedině udělat zpomalovací prahy hodně "hrbaté".

Jestli někdo nestihne přejít? No nevim. Nevybavuji si jestli tam je přechod přímo na ostrůvek (ale asi ano, když se zde píše o sražení chodkyně). Lidi ale snad vidí už tramvaj když se blíží do zastávky Vypich, takže mají moře času přejít.

Re: Nástupní ostrůvky

Napsal: 21.11.2007 19:10
od Matošo
pawel píše:matošo: může jít o nějakou mezifázi. u říčanovy to bylo podobné: v 1.fázi zúžení na 1 pruh (dc) pomocí betonových bloků a podélného značení. v 2.fázi (nyní) fyzické rozšíření, stavba čekárny apod.
důvodem je, pokud tomu dobře rozumím, že zatímco 1.fázi může provést sama MČ a lze ji provést celkem bez průtahů, 2.fáze je náročnější, vyžaduje víc razítek, peněz apod.
hlavně razítek...
mě spíš štve, že se vyhazujou prachy za malování na straně ke Slavii, kde je to spíš rozmar než účel. Ostrůvek je široký ažaž, dvě budky a nový zábradlí... navíc tam nedávno dali na silnici něco jako tartan v červený barvě (aby si řidiči dávali bacha, přece jenom jsou dva pruhy u zastávky skoro smrtelný - znáte to, jeden zastaví a druhy jede dál..) a teď ho ty hovádka přemalujou barvou...

Re: Nástupní ostrůvky

Napsal: 21.11.2007 18:33
od 9001
A nebyl spíš tlak na radnici Prahy 7 ze strany tržnice? Přece jenom přerušení tramvají v okolí tržnice pro ní znamená odliv zakazníků.

Re: Nástupní ostrůvky

Napsal: 21.11.2007 17:13
od Absolut
Biskupcova je 1,70 + 0,10 + 0,50.
Naprosté minimum pro zábradlí i pro přístřešek.

Re: Nástupní ostrůvky

Napsal: 21.11.2007 17:08
od radek31
Absolut píše:VELIKÝ POZDRAV NA PRAHU 7 !!![/b]
rozjel jsem na to téma debatu s jedním známým a tohle jsem se dozvěděl:

v davne dobe jsem pusobil v komisi rozvoje na Praze 7. Plan revitalizace nabrezi pocital tehdy i se zasadni zmenou tramvajovych zastavek. Z jakeho duvodu byla rekonstrukce zpackana tak, jak byla a nebyl realizovan puvodni zamer nemam poneti, ale ing.arch.Stránsky, vedouci odboru rozvoje, (je to slusny clovek) ti duvody urcite rad sdeli

Re: Nástupní ostrůvky

Napsal: 21.11.2007 16:19
od zastavaman
taky si tak nějak nedokážu představit kupříkladu na jana želivskýho ostrůvky široký 2,8 metru

Re: Nástupní ostrůvky

Napsal: 21.11.2007 16:03
od trainzjohny
Absolut píše:....Jsou nějaké vyjímky, třeba Karlovo nám. od Lazarské nebo Otakarova d.c.
Nyní již se však takové vyjímky nepřipouštějí...
Nevím jak dlouho je pro tebe nyní, ale ještě nedávno se tento typ přístřešku dal také do zastávky Biskupcova a tam je ostrůvek doslova mini.

Re: Nástupní ostrůvky

Napsal: 21.11.2007 15:43
od Absolut
Kařdá zastávka si zaslouží šířku minimálně 2,30 m + 0,5 m na zábradlí = 2,80
Říčanova i Slavia d.c. maji cca 1,70 m bez zábradlí.
Přístřešek lze zřídit pouze tam, kde nezasahuje do průjezdného průřezu.
Proto na zastávkách 1,70 m šířky nejsou příéstřešky.
Jsou nějaké vyjímky, třeba Karlovo nám. od Lazarské nebo Otakarova d.c.
Nyní již se však takové vyjímky nepřipouštějí.

Je velmi smutné, že právě na zastávce, která se rekonstruovala v roce 2006 (Pražská tržnice z.c.),
došlo k tragické nehodě, které by uspořádání se zábradlím mohlo zabránit nebo zmírnit její následky.

Veliký pozdrav a poděkování tímto patří PRAZE 7, která zbytečně uspěchala opravu tramvajové trati
na Bubenském nábřeží a tak zde máme na příští léta nejen panely BKV, ale i polohu trati, která neumožňuje
zřídit ve směru d.c. vysazenou chodníkovou plochu a ve směru z.c. zábradlí. Jsou zde dva roky staré "nové"
bariérové ostrůvky široké 1,70 metru, jejichž zřizování bylo standartem před 20 lety.

Kdyby byla zvolena jiná alternativa opravy této trati a zastávek v roce 2005, pak zde nemusela 17.11. zemřít cestující.

!!! JEŠTĚ JEDNOU TEDY VELIKÝ POZDRAV NA PRAHU 7 !!!

Re: Nástupní ostrůvky

Napsal: 21.11.2007 14:38
od Neral
pawel píše:mein gott. tady se doopravdy nad vsim jen narika.
...
Naprosto s tím souhlasím, Každá zastávka tohoto typu by si zasloužila úpravu na určitý standard. Sice některé jsou možná vytíženější, ale to neznamená, že by bylo špatné, když se upravuje tahle. Doufám, že to bude pokračovat i na dalších, na Praze 6 je takových spousta. Třeba na trati na Petřiny, nebo na Evropské - tam sice bývá aspoň to zábradlí, ale přístřešky taky žádné...

Re: Nástupní ostrůvky

Napsal: 21.11.2007 14:25
od pawel
matošo: může jít o nějakou mezifázi. u říčanovy to bylo podobné: v 1.fázi zúžení na 1 pruh (dc) pomocí betonových bloků a podélného značení. v 2.fázi (nyní) fyzické rozšíření, stavba čekárny apod.
důvodem je, pokud tomu dobře rozumím, že zatímco 1.fázi může provést sama MČ a lze ji provést celkem bez průtahů, 2.fáze je náročnější, vyžaduje víc razítek, peněz apod.

Re: Nástupní ostrůvky

Napsal: 21.11.2007 14:13
od Matošo
dneska začali na Koh-i-Nooru obmalovávat ostrůvky. Ve směru ke Slavii nakreslili jenom 3O - 4O cm, ale tam je to fakt nanic, na ostrůvku jsou dně budky, zábradlí (skleněný) a ostrůvek je dost širokej. Ale v opačnym směru překreslili celej jeden pruh, fakt nechápu, proč tam rovnou tu refíž nerozšířej rovnou, už by si to docela zasloužila. Neni tu ani zábradlí a budka je až za dvouproudou silnicí, kde je úplně k ničemu. Je tu dost dlouhej a rovnej úsek silnice, takže přecházení je tu takovej adrenalinovej sport... Sice se něco dělá, ale spíš jde o vyhazování peněz... bohužel, jsme si na to už asi zvykli...

Re: Nástupní ostrůvky

Napsal: 21.11.2007 14:01
od pawel
mein gott. tady se doopravdy nad vsim jen narika. ricanova rozsireni potrebuje. zkusili jste se nekdy cekat na teto nehostinne zastavce za deste? starsi lide museli cekat primo na (uzounke) refyzi, protoze z (mimochodem odpudive) cekarny nezvladli vynutit si prechod pres silnici a tramvaj stihnout. a co teprv ti co jeli ve smeru zc. stanice tohoto typu jsou jen dokonalym potvrzenim mhd jako "socky". cestuchtivi cekaji na zastavce, pristresek - nic, sotva pul metru od nich si to frci jedno auto za druhym rychlosti kolem 80kmh....

a proc se tak nedeje v podoli - mam pocit, ze tohle je akce prahy 6, resp.k tomu dala impuls.

p.s. na ricanove cca pred (pul) rokem nekdo zajel na prechodu z ostruvku 17letou holku. jeste vas napadne psat "je to na prd", "bohuzel rozsireni zacalo" a podobny nesmysly???

Re: Nástupní ostrůvky

Napsal: 21.11.2007 14:00
od 7080
pawel píše:zdá se, že na říčanově začala akce rozšíření ostrůvku (oba směry). může mi to někdo potvrdit/vyvrátit? totéž se má podle radničních novin P6 konat i na vypichu.
Bohužel rozšíření Říčanové opravdu začalo. Na druhou stranu, pokud se do rozšíření schová i to zúžení dopravy pouze na jeden pruh, tak to přece jen trochu zklidní dopravu v místě a bude se tam moct občas i v klidu přejít. To vítám.
Taky se bude rozšiřovat Sídliště Červený vrch.

Re: Nástupní ostrůvky

Napsal: 21.11.2007 8:32
od MF
Říčanova je úplně na prd. Naopak bych ji zkrátil jen na jeden vlak. Vypich by rozšířit potřeboval. Prý tam budou i světla? Oni už tam snad kdysi byly.

Re: Nástupní ostrůvky

Napsal: 20.11.2007 22:30
od radek31
to je zase vyhozených peněz :-(
na co potřebuje Říčanova široké ostrůvky, když na ní za den vystoupí možná 100 lidí?
nebylo by lepší konečně něco udělat s děsivou situací zastávek Dvorce a Kublov s 50x větší frekvencí cestujících?