Spojovací kabel tramvají

Archiv starých nebo neaktuálních příspěvků. Příspěvky, které přinášejí informace, jejíchž poselství již bylo naplněno v minulosti.

Moderátoři: DavidD, TRAM-FÓRUM

Uživatelský avatar
Predseda
Uživatel
Příspěvky: 85
Registrován: 17.3.2005 9:51
Bydliště: Žumpa
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Predseda » 05.4.2006 14:17

Koukal jsem na nějaký fotky vyřazených německých T3ek a zaujalo mě, že tam byly zadní vozy úplně odlišný od předních - neměly přední světla a stanoviště řidiče, místo něj tam byly normálně sedadla pro cestující. Zajímalo by mě, jestli i tam se zapínalo osvětlení a topení někde v druhém voze, nebo to tam bylo nějak dořešený vedením z vozu prvního, když druhý vůz byl samostatně neprovozovatelný. Ví to někdo?

DavidD

Příspěvek od DavidD » 05.4.2006 13:58

Kebely jsou umístěný ve vozovně, soupravy se občas rozpojují ale hodně záleží na vozovně pro přiklad ve Vokovicích na to moc nešahaj ale třeba pankrác to měni co týden pomalu,ale hlavně spousta zadných vozů neni vybavená pro přední vůz(tím myslim že nemaj palubní počítač,zrcátka, atd.) hlavně se to týká T3,T3M a T3SU. No a co se týká toho spojování do více jak 3 vozů tak bych si tim ani nebyl tak jistej protože právě by to napětí v kabelu již u 4 vozu mohlo spadnout pod tu hranici kde spínají daný stykače jak bylo psáno níže. No a ještě taková zajímavost jsem zjistil na DOD v loni že T3R.P maj již problémy při spojení do 3 vozu,jelikož již ten 3. vagon nestáhá tak rychle spínat a dochází tam ke zpoždění (myslim tím rozjezdů a brždění) a tim k hádáním vozů.

Uživatelský avatar
Predseda
Uživatel
Příspěvky: 85
Registrován: 17.3.2005 9:51
Bydliště: Žumpa
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Predseda » 05.4.2006 13:43

Aha, děkuju za vyčerpávající odpověď. Ještě by mě zajímalo, jestli má T3ka nějakou speciální schránku, kde si ten kabel vozí, nebo jsou prostě tyhle vodiče uložené v depech, když je potřeba připojit druhý vůz? A taky - rozpřahají se tyhle soupravy vůbec někdy ("zajezdí" si někdy druhý vůz samostatně)? Myslím v Praze.

Jenki

Spojka

Příspěvek od Jenki » 05.4.2006 13:31

U "klasické" T3 (a pouze u ní!!!) platí toto :

V kabelu JE :
- řízení
- zadání jízdy a brzdy (který stupeň + vpřed/vzad (ze směru vzad je napájena i couvačka pokud tam je))
- kolejnicové brzdy
- záchranná brzda
- bzučák
- směrovky
- brzdová světla
- ovládání dveří
- informační systém (u jednotlivých DP se značně liší, mnohde na to mají doplněnou další malou zásuvku pod stejným deklem)

V kabelu NENÍ a řidič to musí jít zapínat dozadu extra :
- obrysová světla
- zářivky
- nouzové osvětlení
- topení
- záležitosti čistě se týkající stanoviště jako třeba stěrače, topení řidiče (kalorifer), zvonek, tlumené/dálkové...

Pokud se zapojí třetí vůz tak to funguje v pohodě jako trojče, akorát se asi pohádají infosystémy, protože nepočítají s více než dvěma vozy. Ale v pohodě to jede, brzdí, svítí, bliká, otevírá dveře... teoreticky lze mít těch vozů nekonečno, závisí jen na poklesu ovládacího napětí ve vodičích (když máte 50m dlouhý drát, tak na začátku je 24V ale na konci třeba jen 16V a už nemusí sepnout některé stykače)...

POZOR : u T6 a různých modernizací to je úplně jinak a mnohé z výše uvedeného neplatí!!!

Uživatelský avatar
Predseda
Uživatel
Příspěvky: 85
Registrován: 17.3.2005 9:51
Bydliště: Žumpa
Kontaktovat uživatele:

Spojovací kabel tramvají

Příspěvek od Predseda » 05.4.2006 13:17

Dobrý den, chtěl bych se zeptat na jednu věc ohledně tramvaje T3. Rád bych věděl, co všechno je vedeno přes spojovací kabel, který je natažen mezi tažným a taženým vozem. Je mi jasné, že je tam pohon, brzdy, veškeré osvětlení, topení, hlášení stanic, dveře atd., a že je to vymyšleno asi dost chytře (že třeba nesvítí zadní světla tažného a přední taženého vozu - nebo jsou natvrdo odpojená?). A taky by mě zajímalo, co by se vlastně stalo, kdyby se do soupravy připojil ještě TŘETÍ vůz?

Zamčeno