Provoz na linkách

Archiv starých nebo neaktuálních příspěvků. Příspěvky, které přinášejí informace, jejíchž poselství již bylo naplněno v minulosti.

Moderátoři: DavidD, TRAM-FÓRUM

Zamčeno
Uživatelský avatar
7080
Uživatel
Příspěvky: 1084
Registrován: 02.12.2005 13:40
Bydliště: V kopci mezi M 135 a M 22

Příspěvek od 7080 » 18.10.2006 20:28

radek31 píše: Petřiny a Florenc tu nikdo nejezdí (možná Dušan, ale ten tu nic takového nepsal), takže je ani nemohl popisovat
Petřiny, Florenc jezdím já, potažmo Vokovice. Florenc je jen o technice jízdy a Petřiny částečně taky. Karlín je ve většině případů úplně volný s vyjímkou úseku od Palmovky k Invalidovně. Takže pokud tam jedeš co to jde, tak jsi na Florenci o 1-1,5 minuty napřed. Pokud se pokusíš dodržet jízdní řád tak jedeš tak 20. Jak jsem už napsal byla Florenc vykrtbuta ze seznamu KB z důvodu neblokování křižovatky navolením do signalizace, která na tebe čeká. Odazuju na článek na preferencích z minulého roku(http://preference.prazsketramvaje.cz/vi ... 2005110701)
Petřiny se týkají jen dojezdu do konečné, opačný směr je až na vyjímky v pořádku. Tím, že přijedeš o minutku dřív jen tak nikoho nepoškodíš. Cestujících ve směru Větrník-Petřiny opravdu mnoho není. Nemělo by se to stávat s tím souhlasím, ale je to také o tom, jak je jízdní řád napsaný.

Neházejme špínu jen na řidiče, záleží také na tom, jak jsou připravené a jak odpovídají skutečnosti jízdní řády. Bylo několik dnů bez jízdních řádů, ale mnoho praktických důsledků z nichnevyšlo. Někde se úměrně zkrátily jízdní doby, ale jen někde a to tam, kde to bylo nejvíc viditelné.
Naposledy upravil(a) 7080 dne 18.10.2006 20:40, celkem upraveno 3 x.

I.am.good

Příspěvek od I.am.good » 18.10.2006 20:24

To radek31 - víš, kritizoval jsem sice všeobecně tvou práci (jako řidiči MHD, ne přímo ty), nicméně i to jsem dělal ve vší slušnosti. Proč ty se uchyluješ k sprostým slovům a nakonec k souzení nečeho, do čeho nevidíš? Já znám provoz moc dobře, asi bych to neměl psát, ale prvně jsem tramvaj řídil v roce 1985, v šesti letech. Neříkám, že je to moc, ale do dnešního dne mám naježděno přes dva tisíce kilometrů - samozřejmě s lidmi - a to jsem nikdy neměl řidičák na tramvaj. Znám osobně asi tak 100 řidičů tramvají, člověk pokecá o tom provozu apod. Znám to opravdu dobře. Navíc bývaly doby, kdy jako schválně nezaměstnaný jsem strávil třeba celé dopoledne s jedním řidičem při "bavení se za jízdy". A vím, že když budu chtít, tak to půjde.
Máš pravdu téměř všem. Jsou blbě sladěné JŘ, překryvy, přestupy... Jenže s tím nic nenaděláš (stejně jako já nenadělám nic s kvalitou práce UD, na což jsi narážel). Ale mě štve především jedna věc. Když přijdu na zastávku v 05:29:40, protože tramvaj jede v 05:30, a ani ji nevidím, jelikož už je minutu a půl V ŘITI, tak to je strašný pocit.. A s tímhle jako s jednou z mála věcí TY, jako řidič něco uděláš!!!

8655

Příspěvek od 8655 » 18.10.2006 20:10

radek31 píše:omyl, hodiny v salónu jdou o 5-8 sekund pozadu, než ty, které má řidič na APEXu - takže z KB se odjíždí přesně
žádný cestující nepřijde na tramvaj vteřinu poté, co mu ujela - řidič takového cestujícího samozřejmě vidí z dálky - takže ty teorie, že někdo přijde v 16:05:03 a tramvaj už je pryč jsou mimo mísu
nemluvě o tom, že cestující v naprosté většině případů vůbec netuší kolik je přesně hodin, hodinky seřízené má naprosté minimum lidí a ti chodí na tramvaj včas
ono jen navolení, otevření dveří, nástup a zavření trvá na T6 tak 15s, když jde o 1 cestujícího, takže na vteřiny bych si nehrál
No,tak s tím salonem teda sorry.Jinak ty vteřiny jsou opravdu na nic.Ale když se tady píše na vteřiny,tak jsem to dal.Jinak fakt na vteřiny to není...Samozřejmě se musíš smát některým příspěvkům od těch,kteří tramvaj nikdy neřídili a myslí si jak jsou chytří.Ale kdo to nezažije nemůže vědět o co jde.

radek31
Moderátor
Příspěvky: 1713
Registrován: 02.7.2004 16:41
Bydliště: Modřany, kousek od smyčky Levského

Příspěvek od radek31 » 18.10.2006 19:55

8655 píše:Odjíždí ale o 5 vteřin dříve,někdy přesně.
omyl, hodiny v salónu jdou o 5-8 sekund pozadu, než ty, které má řidič na APEXu - takže z KB se odjíždí přesně
žádný cestující nepřijde na tramvaj vteřinu poté, co mu ujela - řidič takového cestujícího samozřejmě vidí z dálky - takže ty teorie, že někdo přijde v 16:05:03 a tramvaj už je pryč jsou mimo mísu
nemluvě o tom, že cestující v naprosté většině případů vůbec netuší kolik je přesně hodin, hodinky seřízené má naprosté minimum lidí a ti chodí na tramvaj včas
ono jen navolení, otevření dveří, nástup a zavření trvá na T6 tak 15s, když jde o 1 cestujícího, takže na vteřiny bych si nehrál

radek31
Moderátor
Příspěvky: 1713
Registrován: 02.7.2004 16:41
Bydliště: Modřany, kousek od smyčky Levského

Příspěvek od radek31 » 18.10.2006 19:50

2 MOp
1. pokud je tam dvojice s 2 PTG, tak to projet jako druhý podle předpisů nejde ani náhodou - je to výhybka s odblokováním přes trolejové kontakty (navíc tam je to omezení do 10km/h)
2. cyklus na Hradčanské je udělaný tak, že linky jedoucí rovně mají asi 3x víc času projet, rozhodně to není tak, že 20 odjede dřív (naopak minutu čeká)
3. není žádný důvod, aby 20 čekala na 8, jede tam metro A a 18 - veškarý přestup je v opačném směru, cestující z 20 do linek jedoucí na Letnou

8655

Příspěvek od 8655 » 18.10.2006 19:40

Tak já nevím,ale skoro každou chvíli přijede řidič třeba v 15.57:30 ale čeká do 15:58:00 v době pravidelného odjezdu.Odjíždí ale o 5 vteřin dříve,někdy přesně.Pokud na takový spoj přijdou cestující v 15:58:05 mají smůlu,jelikož spoj je pryč.Když ale přijede pozdě všichni nadávají.Takže ono je opravdu lepší vyjet o něco dříve.Například smyčka Černokostelecká řidič přijíždí do stanice 15:57:00 po ukončení nástupu odjíždí za zastávku tedy třeba i 15:57:30.Ale zase kaštani z autobusů ještě dobíhají spoj.Řidič otevře přední dveře v tom okamžiku se hrnou další cestující a řidič nabírá zpoždění cca 30 vteřin.Jízdní doba na Nové Strašnice je 1 minuta.Pokud je v zastávce tedy uveden odjezd 15:59 řidič už odjíždí až tak v 16:00:00 a když takhle nabírá zpoždění na každé zastávce,je to na konečné opravdu poznat...Několikrát řidič ani nemá přestávku...samozřejmě to není jenom tady,je to skoro všude ale je fakt,že potom jsou JŘ na nic! :? Když ale cestující spoj zná,přijde dřív.Pokud ho nezná,stejně nepřijde na tu dobu kdy spoj odjíždí.Takže JŘ je pouze orientační :!:

Třeba když na konečné "a" se díváte na JŘ je orientační jízdní doba na zastávku "b" třeba 15 minut.Když se ale jdete kouknout na zastávku "b" vidíte,že spoj má jízdní dobu z konečné "a" kratší,než je uvedená v JŘ.Tedy v zastávce "b" má být za 13 minut.
To mi přijde trochu nesmyslné.Proč se nemůže určit stejná jízdní doba,to vážně nechápu.

Nedávno jsem jel autobusem l.136 trasa:Koleje Jižní město-Sídliště Ďáblice.Čekal jsem na zast.Chodovská cca 30 minut a nic.Musel jsem nakonec na jiný autobus.Bylo to tím,že někde nabral zpoždění(asi v zácpě) a už zpoždění na tak dlouhé trase nemohl dohnat.Tím ale další nabírali zpoždění a hodně spojů vynechávalo.Některé spoje měli zpozdění až 40 minut!!! Tím chci jenom upozornit na to,že JŘ platit opravdu nemohou.Možná by na zastávkách ani nemuseli být :) . A DP není schopný zajistit zálohu.Dříve u tramvají byly alespoň "xka" nyní vyjíždí z vozoven a je to někdy hrozný.
Dříve jsem také slýchával cestující kteří říkali:Devítka snad ani nemá JŘ.Jezdí plno spojů za sebou. Zase u linky č.9 je v JŘ psáno interval 5 minut.Možná by bylo lepší udělat tak všechny JŘ.Třeba napsat interval 8 minut apod.Lepší než 15 00,05,10 ...

MOp

Příspěvek od MOp » 18.10.2006 19:36

radek31 píše:f) l. 20 odstojí 1-1,5 minuty na Dejvické, pak se žene ke křižovatce VN a stejně jí o pár sekund předjede 8 (v 90% případů), takže na Hradčanské (SSZ) je o 2 pozdě (Prašný most propustí pouze 1 tramvaj během cyklu) a nemá šanci to dojet
chápu, že tě to jako řidiče linky 20 nebetyčně serštve, ale tento krok má své opodstatnění a je pro cestující velice user-friendly - řidič linky 20 totiž v zastávce Vítězné náměstí nikdy nevyčká na přestup cestujících z linky 8, ale okamžitě vystřeluje dopryč. Kdežto když je jak říkáš podjet, proběhne v pohodě výměna cestujících v zastávce Hradčanská, kde vždy 20 odjíždí kvůli cyklu ve světlech dříve.
S tím projetím jedné soupravy je to mýtus - samozřejmě, že je cyklus udělán na dvě soupravy, ale musel by někdo konečně hrábnout do křížení a sjezdové vexle, aby tam nebylo pomalu.. Ale i tak se to dá vyjet, nesmí se však potkat vražedná kombinace spící Motol a laxní Hloubětín..

radek31
Moderátor
Příspěvky: 1713
Registrován: 02.7.2004 16:41
Bydliště: Modřany, kousek od smyčky Levského

Příspěvek od radek31 » 18.10.2006 19:05

2 I.am.good - je mi z tvého příspěvku docela smutno :-( bohužel se potvrzuje, že kurz ti o skutečném provozu neřekne vůbec nic a dokud nebudeš jezdit pár měsíců s lidma, tak to nepochopíš (a to ty nebudeš, jestli to dobře chápu)
budu teď mluvit za sebe

kašlu na to, jestli budu mít přestávku 15 minut nebo 20 (stačí mi pár minut na záchod a načepování vody)
neženu se, abych náhodou někoho nedrbal (ani nemůžu, protože já nikoho nepodjíždím - mám PDA s IDOSem a zjišťuji si, před/za koho patřím na klíčových křižovatkách a v kolik tam mám být + vím jak jsou nastavené jízdní doby na všech linkách, které jezdí Motol)
neženu se, abych byl někde co nejdřív to jde

ale!

záleží mi na tom, aby cestující byli spokojení (sám jezdím každý den cca 1,5-2 hodiny tramvají jako cestující) - laskavě si uvědom, že člověk, který už v tramvaji je, má také nějaké požadavky - zajímá ho jestli bude včas na svém přípoji, zajímá ho jestli bude včas v práci, zajímá ho jestli tráví v tramvaji 50 minut nebo 70
ty to bereš pouze z pohledu cestujícího, který na tramvaj teprve běží a navíc v tvém případě chce přestoupit z 11 do 7 - to je úzký pohled

já vidím 150 lidí co vyběhne z l. 20 na Smích. nádr. a sprintuje na autobus
vidím 200 lidí na Dejvické jak sprintují do metra a ZC na autobus
to samé Hradčanská a desítky jiných stanic
Protože když ta tramvaj podle JŘ má odjezd v např 15:58, tak není přece problém odjíždět v 15:58:59. Pakliže odjedeš v 15:57:55 (dnes už to nejde, ale před nedávnem o pár sekund ano), tak všichni cestující, co přišli v následujících 60ti sekundách na zastávku, tak těm všem jsi defacto ujel
pokud je odjezd 15:58, tak 15:58:59 už je zpoždění 1 minuty (i podle APEXu - ukáže Z<75s) - naopak 15:57:58 ukáže Z<5s - takže i podle APEXu to je lepší volba - a JE problém odjet z KB o minutu pozdě, protože pokud to není pohodová linka jako 9, tak to znamená, že na dalším jsi o 2, na dalším o 3 a pak už jde vše do háje, protože jak jsi o 3 a víc, tak máš tolik lidí, že to nestáhneš - proto se ze začátku trasy jede rychle, abys byl načas a vše klape, linky se nepodjíždějí, prostě pohoda
každý cestující je upozorněný, že čas na JŘ je čas odjezdu a ne příjezdu a proto pokud odjedu na začátku té minuty, tak jsem NIKOMU neodjel

navíc kdybys jezdil v provozu, tak zjistíš, že i 5 sekund je někdy jediný způsob jak zabránit několikaminutovému zpoždění - na l. 20 pokud nepředjedeš l. 8 na V. nám., tak na Hradčanské máš 2 minuty, na Újezdu 5 minut, na Buranově 7 minut a tím pádem už z konečné odjíždíš o 2-3 pozdě

čekám v podstatě na každého dobíhajícího, ale v tramvaji mám až 300 lidí na které ty zcela zapomínáš, ale já rozhodně ne - nikdy nebudu odjíždět z KB schválně o minutu později, jen proto, že by nějaký opozdilec mohl přijít - pokud ho nevidím tak na něj nečekám
A být mě, tak nejraději bych nasázel kontrolní body do každé zastávky a dal odjezd v polovině stanovené minuty v JŘ. Nikdo tě netrestá za zpoždění, také to není pro cestující dobré, ale předjetí, to je zavrženíhodné.
tak s tím jsi zcela mimo
když pominu, že by každý řidič přišel o prémie, tak by to dělalo neskutečná zpoždění - SSZ jsou buď s preferencí nebo v pevném cyklu - pokud by to bylo s preferencí, tak se bude zbytečně prodlužovat o čekání (kavalírka), pokud bez, tak se budou tvořit fronty (Koh-i-noor) - každopádně papírově by to bylo hezké, ale ve skutečnosti dlouhé minuty navíc
ad zavrženíhodné předjetí/pohodové zpoždění - když každý pojede na čas, tak to není problém, protože pokud ti jedna tramvaj ujede o 1 minutu, tak za 7 minut přijede jiná (cestující v tramvaji spokojení a 1 ajemgud bude 7 minut čekat a pak si sedne do tak akorát plné tramvaje)
ale pokud bude tramvaj zpožděná třeba o 5 minut, tak iamgud bude 5 minut čekat a pak vleze do napěchované tramvaje plné nasraných cestujících

btw buď rád, že se mi nesereme do tvé práce tak, jako ty do naší, protože to co chodí z dílen .... já mám na sebe větší nároky

Uživatelský avatar
Mapl
Uživatel
Příspěvky: 622
Registrován: 11.5.2005 20:42
Bydliště: Praha 2 - Vinohrady
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Mapl » 18.10.2006 18:50

Za chvíli budou JŘ v Praze úplně na nic. Věčně zasekané silnice a kolony ... ty JŘ nefandí... :!:

Uživatelský avatar
syverin
Uživatel
Příspěvky: 947
Registrován: 29.11.2004 14:00
Bydliště: V noci 512
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od syverin » 18.10.2006 18:19

Moje hodinky na vás! Zpožďují se o pět minut za den a taky žiju...

XSC
Uživatel
Příspěvky: 1567
Registrován: 19.11.2004 21:38
Bydliště: 8,24,B

Příspěvek od XSC » 18.10.2006 18:06

No já si myslím, že když má něco odjezd v 15:58, tak to znamená 15:58:00. Ono je to ale v podstatě úplně jedno. Protože pokud by se to mělo chápat jako 15:58:59, budou tramvaje jezdit prostě o minutu pozdě a jinak se nic nezmění - času na přestup bude stejně.

Uživatelský avatar
Karotka
Uživatel
Příspěvky: 1180
Registrován: 09.2.2005 20:59
Bydliště: Příští zastávka je na zmámení.

Příspěvek od Karotka » 18.10.2006 17:57

Čísla jsou čísla, pokud se k nim přiřadí nevhodná slova, tak lžou. Když je 80 % tramvají v zastávce předjetých, tak to přece vůbec neznamená, že by "řidiči ujeli 80 % cestujících". To by byla pravda jen v případě, kdyby se cestující na zastávce najednou objevili v sekundu pravidelného odjezdu. Pan Šurovský asi ještě empiricky nezjistil, že nemalá část kaštanů na svůj spoj čeká. A kdo jezdí pravidelně týmž spojem, tak spíš uvítá několikasekundové předjetí než skorominutové zpoždění.

I.am.good

Příspěvek od I.am.good » 18.10.2006 17:42

Milý radku, bohužel, ty čísla nelžou.. samozřejmě záleží trochu na úhlu pohledu, ale jinak je to pravdivé. Protože když ta tramvaj podle JŘ má odjezd v např 15:58, tak není přece problém odjíždět v 15:58:59. Pakliže odjedeš v 15:57:55 (dnes už to nejde, ale před nedávnem o pár sekund ano), tak všichni cestující, co přišli v následujících 60ti sekundách na zastávku, tak těm všem jsi defacto ujel. A to je dosti tristní. Dělám teď kurz a vím, že to není lehké, nicméně všude nás učí, že máme být slušní a především razí heslo NÁŠ ZÁKAZNÍK, NÁŠ PÁN. A ruku na srdce - chodíš do práce proto, aby jsi jel "co nejdřív to jde", anebo proto, aby jsi udělal službu lidem? Přiznej si, že je to tak, že většina z vás, ševců, na tu "lůzu" kašle a jede skutečně tak, aby byli skutečně co nejdřív na konečné... Na to, že jste profesionálové, tak tímto odvádíte totálně neprofesionální práci :( Všichni řidiči by si konečně měli uvědomit, že skutečně tu lidi nejsou pro ně, aby nejezdili prázdní, ale oni jsou tu pro lidi. A být mě, tak nejraději bych nasázel kontrolní body do každé zastávky a dal odjezd v polovině stanovené minuty v JŘ. Nikdo tě netrestá za zpoždění, také to není pro cestující dobré, ale předjetí, to je zavrženíhodné.
A vaše neustálá argumentace, že když tam budu dřív, tak budu drbat někoho za sebou, to také neobstojí - jsi li profesionál (a měl by jsi být), tak by jsi si cestu měl naplánovat tak, aby jsi nejel nikdy napřed.

radek31
Moderátor
Příspěvky: 1713
Registrován: 02.7.2004 16:41
Bydliště: Modřany, kousek od smyčky Levského

Příspěvek od radek31 » 18.10.2006 12:34

K-M píše:To tu brečíte jak želvy všichni.
další blbost
rozlišuj prosím mezi lidma, protože generalizování je fakt humus - tohle čteš možná od Akribia, ale rozhodně ne od všech

radek31
Moderátor
Příspěvky: 1713
Registrován: 02.7.2004 16:41
Bydliště: Modřany, kousek od smyčky Levského

Příspěvek od radek31 » 18.10.2006 12:31

A nakonec další údaje, rozdílné od praxe, kterou tu mnozí popisují
tohle je ten kec a je pouze od tebe a ne od pana Š.

Zamčeno